quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:18 schreef Paxlie het volgende:[..]
en je doet nu precies wat ik zeg dat je niet moet doen.
Wat deed Vera goed en wat deed Silvia goed?
En vertel gelijk ff wat je van de andere vechtpartijen vond, met een beetje detail tot waarom je iets vind.
Prima vriend.
Wat Timmie goed deed is naar Pat Miletich luisteren, Vera tegen t hek drukken en de afstand klein houden om inderdaad zijn trappen te neutraliseren en op de momenten dat ze 'uit elkaar' waren veel te stoten, raak of niet raak. ( om indruk te maken op de jury ) Vera deed vrij weinig goed, het leek wel alsof hij WOU clinchen met Tim, en verder luisterde hij helemaal niet naar Kaman en Irvin ( die zeiden juist: afstand houden, rechts circelen en veel trappen ). Voor de rest was hij teveel bezig met zijn gebroken hand, hij kan wat dat betreft een lesje leren van Rich Franklin, die zijn hand in ronde 1 tegen Loiseau brak en er vervolgens 5 rondes lang mee hem op zijn bek aan t timmeren was en er niks over zegt. Toen hij die triptakedown naar sidemount maakte deed hij er werkelijk waar niks mee, maar dit kwam ook omdat Tim zijn kracht goed gebruikte om het offensief van Brandon te neutraliseren.
Samenvatting: Tim gebruikt zijn (beperkte) gaves uitstekend, en Brandon gebruikte zijn kracht totaal niet en liet Tim zijn wil op hem uitoefenen.
Voor de rest, Anderson is overal beter dan Rich. Doe je niks aan. Ik denk dat Anderson ook dichterbij zijn 100% vecht, Franklin 'cut' heel veel gewicht ( hij loopt rond boven de 200lbs ) terwijl Anderson zo laag als 168lbs heeft gevochten in Shooto en wsl. weinig weight cut of misschien wel helemaal niet. Dit is misschien waarom mensen vaak zeggen dat Silva "deceptively strong" is. Rich zal nooit aan zijn top zitten na zoveel gewicht verloren te hebben. Vaak is het gewicht wat je op je tegenstander hebt na veel cutten een groot voordeel, maar Fedor en Randy laten zien dat gewicht lang niet alles is. ( Cro Cop ook tot voor kort..... ).
Voor de rest... Burkman had het geluk dat 1 van zijn wilde haymakers landde in ronde 3 waardoor hij de decision pakt, anders was Petz ermee aan de haal gegaan. Ben wel een fan van Petz, met zijn bodyshots, alleen met 'maar' 3 rondes van 5 minuten zal dat lang niet zo effectief zijn als laten we zeggen in een bokswedstrijd van 12x3 minuten of een 5x5 gevecht.
Okami deed precies wat iedereen ( behalve Tazmaniac blijkbaar ) had verwacht, Jason McDonald compleet overklassen. Het is misschien niet heel spannend, maar hij wint wel telkens. Als hij iets meer 'pusht' zou hij dit soort vechters kunnen finishen, alleen hij verkiest gewoon om te winnen zonder enig risico op te lopen.
Gurgel... Tja.. Ik weet het niet.. Hij deed wat ik verwachtte dat hij zou doen in ronde 1.. Maar daarna werd zijn trots weer de baas over hem, hij besloot dat hij Robinson wou armbarren en hij betaalde de prijs in de vorm van 1000 stoten op zijn oog vanuit de guard.
Starnes - Belcher, leuke partij.. Jammer dat 't werd gestopt op een cut.. Ik denk wel terecht maarja tis altijd een anticlimax. Ik vond Starnes zijn boksen zeer netjes, alleen hij lijkt power te missen. Belcher vind ik maar een poepjong met teveel praatjes, en hij zal wel tegen een betere opponent mogen vechten in zijn volgende gevecht, en dan zal hij weer vernedererd worden zoals tegen bv. Kendall Grove.
Black vs. Grice.. Leuk gevecht, Black had t afgemaakt in ronde 2 als hij niet secondes daarvoor half nokkie was geslagen, hij had de kracht niet meer om al zijn submissions af te maken, Black staat niet bekend als jits-expert dus als Grice tegen iemand vecht die boven blue belt niveau op de grond is ligt ie weer te kloppen zoals in zijn eerste UFC gevecht.
Maia - Jensen ging precies zoals ik had verwacht, Maia is wereldwereldwereldklasse op de grond, en Jensen toonde al zwakte op de grond tegen Leites.
Bonnar zag er weer goed uit, nou maar hopen dat hij van de roids afblijft (lees: leert hoe je moet cyclen ) had verwacht dat Schafer wel een decision zou overleven maar Bonnar was 't niet met me eens

.
Over 't algemeen maar een saaie card, met uitzondering van 't main event.