jij begrijpt het niet.quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:49 schreef broodjekipkerrie het volgende:
klagen over iets dat niet bestaat![]()
en dan nog zeggen "Maar stel je eens voor dat hij wel bestaat."![]()
maar ach klagen hoort bij onze cultuur niet?
Dan is Satan (de kwade tegenpool) machtiger dan god. en voor zo'n mietje moeten we dan biddenquote:Op zaterdag 15 september 2007 01:25 schreef Beurlap het volgende:
Als je in een God geloofd, dan geloof je in het goede en het kwade. Twee tegenpolen. Wat nou als al die dingen die genoemd staan voortkomen uit de kwade tegenpool...
Dus jij gelooft dat er ooit iets uit niets ontstaan is, waarna er geheel toevallig in een universum vol met schadelijke straling en enorme krachten, een aarde is ontstaan waarin alles echt perfect in elkaar past en bijna niets van al deze krachten en straling te merken is... Lekker geloofwaardigquote:Op zaterdag 15 september 2007 01:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
die zit GOD!wehehehehehehehehehehehehehehehehehheheheheeh
ik geloof in de evolutietheorie, niet in bullcrap
..Dus het kan niet slechter dan het nu is? Elke dag weer gebeuren er veel mooie, leuke dingen. Veel meer dan negatieve dingen. Alleen leggen wij uiteraard de nadruk op de negativiteit. Lekker klagen, maarja.. das menselijk eh.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:28 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dan is Satan (de kwade tegenpool) machtiger dan god. en voor zo'n mietje moeten we dan bidden![]()
Waarop gebaseerd? Ah ik zie het al funnyjunksquote:
Dit is dus de meest simplistische weergave van het fenomeen God en godsdienstquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:14 schreef tong_poh het volgende:
Even een opsomming van een aantal dingen waarin god ook sadistisch is:
aardbevingen
overstromingen
aanslagen
orkanen
tornado's
kanker
AIDS
Dodelijke of invaliderende ziektes in het algemeen
Jan Smit
Tsjernobyl
oorlog
Enzovoorts.
Als ik het zo moet geloven, ligt god dichter bij het algemeen aanvaarde beeld van Satan dan zoals god zou moeten zijn.
Ik ook en ik geloof ook in God, althans niet de bijbelse voorstelling van een grote onzichtbare man met een staf die alles bekijkt en regelt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:00 schreef Sjibble het volgende:
ik geloof in de evolutietheorie, niet in bullcrap
quote:Op zaterdag 15 september 2007 02:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
maar eerder als 'iets' dat er is en bepaalde mechanismen een soort kracht geeft waardoor ze plaats kunnen vinden.
Ja als we het over geloof hebben kan je moeilijk verwachten dat ik met wetenschappelijk bewijs aankom natuurlijk, het is een levensovertuiging, dit is de mijne, ik heb respect voor iemand die een andere heeft, wat kennelijk niet altijd wederzijds is.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 02:17 schreef mash_ het volgende:
Ik denk dat mensen gewoon een verklaaring zoeke voor de dingen de niet verklaarbaar zijn. En dat noemen ze dan maar god
Lees eens een keer goed een documentaire ofzo..quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:28 schreef Beurlap het volgende:
[..]
Dus jij gelooft dat er ooit iets uit niets ontstaan is, waarna er geheel toevallig in een universum vol met schadelijke straling en enorme krachten, een aarde is ontstaan waarin alles echt perfect in elkaar past en bijna niets van al deze krachten en straling te merken is... Lekker geloofwaardig
Nee, das Nederlands. Nederlanders klagen, niet mensen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:33 schreef Beurlap het volgende:
..Dus het kan niet slechter dan het nu is? Elke dag weer gebeuren er veel mooie, leuke dingen. Veel meer dan negatieve dingen. Alleen leggen wij uiteraard de nadruk op de negativiteit. Lekker klagen, maarja.. das menselijk eh.
Desalniettemin wel dicht bij de waarheid.quote:Waarop gebaseerd? Ah ik zie het al funnyjunks![]()
Oorlogvoerende cyborgs uit de toekomst...quote:
hehe, eindelijk eens iemand die normaal kan relativeren. respect.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:34 schreef afcajos het volgende:
Geloof is onzin, maar voor veel mensen is het best nuttig. Mijn oma bijvoorbeeld, ze moet toch nog ergens voor leven en in geloven sinds haar man dood is? dankzij het geloof zijn dat soort mensen op hun manier toch nog gelukkig.
En ja ik weet, er zitten meer nadelen dan voordelen aan het geloof.
Als er niet meer dan 2 miljard gristenen zouden zijn op deze wereld en ik ook niet doodgegooid zou worden met god op televisie, radio, internet en het dagelijkse leven zou ik er niet zo'n punt van makenquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:23 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Het begint langzamerhand zo zielig te worden, al die pubertjes met oogkleppen op die helemaal doordraaien als het woord God, Christen of geloof in een verhaal voorkomt.![]()
Dat is gewoon niet waar, er zijn verreweg veel meer televisieprogramma's, radioprogramma's en internetsites die níet over God gaan. Helemaal in Nederland. En sinds wanneer heb jij last van 2 miljard Christenen? Ik heb er nooit wat van gemerkt hoor. Er zit een knopje op mijn afstandsbediening waar mee ik zap en mensen aan de deur lopen vriendelijk weg nadat ik zeg dat k geen interesse heb. Reclamefolders zijn irritanter in mijn ervaring.quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:27 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Als er niet meer dan 2 miljard gristenen zouden zijn op deze wereld en ik ook niet doodgegooid zou worden met god op televisie, radio, internet en het dagelijkse leven zou ik er niet zo'n punt van maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |