Wat een gare vergelijking.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
Omdat seks de ultieme daad van liefde voor elkaar is. Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.quote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
waarom zou je je er wel druk om maken dat je partner met een ander heeft liggen pompen, maar niet druk maken dat je partner met een ander een goed gesprek heeft gevoerd?
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt. De vergelijking zelf is alleen krom. Een goed gesprek hebben kan je partner ook met je moeder, mag hij dan ook maar seks hebben met je moeder?quote:Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:
Praten is in principe ook intiem, maar stata los van liefde. Praten kun je ook met mensen waar je niet van houdt.
Dat is dus een, ehm, klein verschil.
Amen to that.quote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
Voor mij absoluut niet.quote:Op zondag 16 september 2007 14:15 schreef Addict89 het volgende:
Seks kan ook prima met mensen waar je niet van houdt.
Hier sta ik helemaal achterquote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij. Elkaar vrij laten is liefde ja, maar als je in een goede relatie zit heb je dié vrijheid niet nodig, in mijn ogen. De spanning ering houden en de boel levendig houden vind ik ook al zo'n onzin. De spanning hou je er sámen in, datkan soms wel 's lastig zijn maar daar draaien relaties nou eenmaal om: bij moeilijkheden en lastige situaties er sámen uitkomen.
Een relatie gaat er voor mij om dat je voor elkaar kiest en elkaar vertrouwt. Niet dat je, zoals jij schrijft, elkaar daarin vertrouwt. Met "daarin" bedoel je dan exclusieve sex? Is dat voor jou dan de waarde van een relatie?quote:Op zondag 16 september 2007 00:04 schreef Chowi het volgende:
Ik begrijp het concept eigenlijk niet zo.. Wat is dan nog de waarde van een relatie? Waarom neem je überhaupt een relatie als je al op voorhand gaat bepalen dat het okay is om met andere mensen intiem te zijn?
Een relatie gaat er toch juist om dat je voor elkaar kiest en elkaar daarin vertrouwt? Of ben ik nou ineens héél ouderwets?
Absoluut niet.quote:Op zondag 16 september 2007 14:05 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Seks is iets intiems wat je alleen met de persoon doet die het allerdichtste bij je stata, waar je zielsveel van houdt en de rest van je leven bij wilt blijven.
Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....quote:Op zondag 16 september 2007 17:12 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Al die fijne, doch tijdelijke hertjes moeten missen?
Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.quote:Op zondag 16 september 2007 17:44 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Tsja. Ik walg dus van types die zo denken....
Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Verder zijn 'open relaties' toch een beetje iets voor trailertrash en ander lowlife.
You wrote my thoughts exactlyquote:Op zondag 16 september 2007 14:14 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben véél te traditioneel én jaloers voor een open relatie. Ik sta ook bij het standpunt dat als je een ander nodig hebt naast je partner om je goed te voelen, de relatie niet klopt. Argumenten als 'ja maar aan het eind van de dag lig je toch mooi samen' en 'elkaar vrij laten is ultieme liefde' zijn niet bepaald overtuigend voor mij.
Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walgquote:Op zondag 16 september 2007 17:51 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat een wrok. Ik ben ook niet bepaald fan jouw slag mensen, maar gelukkig betreffen dat over het algemeen zelden mooie, interessante vrouwen, maar vooral suffe, stoffige, saaie lelijkerds die zich volledig vastklampen aan de eerste de beste die enigszins geïnteresseerd in ze is.
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.quote:Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Waarom wrok? Er wordt in dit topic gevraagd over de meningen van mensen over open relaties, en mijn mening is dat ik van zulke types walgOf dat nou blitse skileraren of suffe natuurkundenerds zijn. Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 18:54 schreef OldJeller het volgende:
Ik respecteer je standpunt, ik liet je enkel een ander perspectief zien en een stukje realiteit daaraan verbonden. Flauw? Kom nou toch.
Steekproeven zijn ook op een bepaalde hoeveelheid gebaseerd en niet op b.v. de gehele Nederlandse bevolking. Na enkele ervaringen en van personen uit mijn directe omgeving vind ik dat ik die conclusie gegrond kan trekken.quote:Op zondag 16 september 2007 19:17 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou weten wat de realiteit is? Kennelijk interesseren lelijke mensen je niet, dus zul je ook nooit met hun gepraat hebben over hun voorkeuren wat betreft monogamie. Volgens mij is uiterlijk geen enkele richtlijn of mensen nu monogaam of polygaam zijn.
Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?quote:Op zondag 16 september 2007 18:48 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben niet zo flauw om gelijk te oordelen over wát voor mensen dat dus zijn.
Het is inderdaad of vreemdgaan, of een open relatie. Verdere opties zijn er niet.quote:Op zondag 16 september 2007 18:35 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt geijk, vreemdgaan is meer iets voor mensen met verstand.
Uiteraard is dat subjectief, het zou problematisch worden indien er een bepaalde standaard van 'mooi' is.quote:Op zondag 16 september 2007 19:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Dus 'enkele personen in jouw directe omgeving' is direct een steekproef voor de gehele samenleving? Knap hoor.
En ohja; lelijk en saai zijn ook subjectieve begrippen. Kijk naar Britney: de een vind haar nog steeds een geile milf, terwijl de ander haar een uitgelubberde domme doos vindt. Dus eigenlijk slaat je opmerking helemaal nergens op.
Niet alle, wel veel. De conclusie die ik trek uit eigen ervaring en voor mij werkt dat, voor jou kennelijk niet.quote:
het maakt me niet uit van voor type mensen het zijn, maar mensen die zoveel mogelijk geneukt willen hebben in hun leven vind ik walgelijk. Kan toch?quote:Op zondag 16 september 2007 19:25 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd geef je wel, zonder deze mensen te kennen, aan van ze te walgen?![]()
Niet alle mensen met een open relatie willen zoveel mogelijk geneukt hebben in hun leven.quote:Op zondag 16 september 2007 19:31 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
het maakt me niet uit van voor type mensen het zijn, maar mensen die zoveel mogelijk geneukt willen hebben in hun leven vind ik walgelijk. Kan toch?
Als ze dat niet willen, waarom heb je dan een open relatie?quote:Op zondag 16 september 2007 19:34 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Niet alle mensen met een open relatie willen zoveel mogelijk geneukt hebben in hun leven.
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als ze dat niet willen, waarom heb je dan een open relatie?
Omdat er toch wel iets zit tussen zoveel mogelijk willen neuken en in je hele leven met 1 iemand willen neuken.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die mensen geen sex willen, maar zoveel mogelijk gaat niet op.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
om op verschillende niveaus met meerdere mensen verbinden, waarvan een van de niveaus 'gewoon neuken' is.quote:Op zondag 16 september 2007 19:36 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel 'n hele belangrijke. Daarnaast ook geen oude crushes etc etc, gewoon alles waar je snel gevoelens bij krijgt is verboden terrein.quote:zoalng ze niet vaker dan 1 keer met dezelfde persoon naar bed gaan, ivm gevoelens krijgen enzo
Ik zie het toch echt niet voor me om een andere jongen uit te zoeken voor mijn vriendin zo van: 'ga jij hem maar neuken, wordt ik happy van.' Vice versa zie ik het ook niet gebeuren en heb ik ook niet zoveel behoefte aan.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Heb nu iets meer dan 2 jaar 'n open relatie. Is ook nooit 'n 'prive-relatie' geweest. We zijn het er allebei over eens dat seks en liefde niks met elkaar te maken hebben, en dus zolang er liefde is is het goed. We zijn alletwee een keer met 'n ander bezig geweest in die tijd, en ik vond het van haar kant helemaal niet erg en zij vond het zelfs ontzettend grappig (lang verhaal.) Ik ben in ieder geval met geen mogelijkheid jaloers te krijgen als het alleen om lichamelijk genot gaat. En daarnaast heb ik ook zoiets van verandering van spijs doet etenKan me niet voorstellen dat vaste stelletjes nooit eens denken van "hey! Die is ook wel heel interessant"
We helpen elkaar ook gewoon als de een iemand ziet die wel leuk zou zijn voor 'n kortere tijd, is allemaal geen enkel probleem. Gaat helemaal vanzelf. (bijv aanwijzen van hey is die niks voor jou?)
Met haar voel ik 'n speciale band, liefde, met anderen niet. En omdat het voor ons allebei de eerste serieuze relatie is vind ik niet dat ik het recht heb haar (evt) expirimenteren te ontnemen. En dat vind zij ook bij mij. Dat en er zijn van beide kanten geen jaloerse gevoelens. En als ze er zijn zijn ze bespreekbaar.
[..]
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.
Dat klopt, maar seks is exclusief voorbehouden aan liefde.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Liefde is meer dan alleen exclusiviteit met seks.
Ik heb ook weleens heel goede sex gehad met iemand waar ik heel wenig om gaf...quote:Op zondag 16 september 2007 20:12 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar seks is exclusief voorbehouden aan liefde.
ohja, daar moet dan zeker de disclaimer bij dat dat míjn mening is![]()
Dat heb ik nou werkelijk nog nooit gehad. Uiteraard heb ik mijn ogen niet in mijn zak zitten en kijk ik heus wel eens naar een andere kerel, maar ik heb nooit de behoefte gehad om er iets mee te doen.quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
Kan me niet voorstellen dat vaste stelletjes nooit eens denken van "hey! Die is ook wel heel interessant"
Vroeger stond ik volledig achter deze uitspraak, maar nu totaal niet meer. Ga eens na voor jezelf: kun jij verliefd worden op iemand die je niet fysiek aantrekkelijk vindt?quote:Op zondag 16 september 2007 19:38 schreef nuclear-rabbit het volgende:
We zijn het er allebei over eens dat seks en liefde niks met elkaar te maken hebben.
Omdat seks voor mij exclusief en daarmee speciaal is en een goed gesprek niet. Dan zou ik weinig vrienden over houdenquote:Op zondag 16 september 2007 13:19 schreef releaze het volgende:
Oh jawel. Zeker als hij vreemdgegaan is of seks met anderen heeft nadat het uit is.quote:Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef zoeperzazke het volgende:
Mocht het ooit overgaan tussen mijn vriend en mij weet ik ook niet of ik het ooit nog met een ander zou doen.
Mwah. Het schijnt leuk te zijn, maar ik zie er niet zoveel in. Ik vind het op dezelfde hoop te gooien als partnerruil en 'swingen' en al die andere flauwekul. Dom vermaak voor ongeremd white trash.quote:Op maandag 17 september 2007 15:15 schreef -moppie- het volgende:
Wat vinden de mensen die in dit topic aangeven een open relatie niets te vinden van een trio dan?
Neukt elke vrijgezel iedereenquote:Seks en liefde zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. Want waarom neukt een vrijgezel iedereen? Misschien omdat er lichamelijke aantrekkingskracht is... maar meer ook niet.
Maar de grote vraag is natuurlijk: heb je een relatie en snoep je ook weleens ergens anders? Of is het simpele feit dat het zou kunnen al genoeg voor je?quote:Op maandag 17 september 2007 16:38 schreef Twiggy het volgende:
Het is maar net wat je onder een open relatie relatie verstaat. Als het betekent dat je ongelimiteerd kan rondneuken en daar geen verantwoording over hoeft af te leggen ben ik er niet zo voor. Maar als het betekent dat je in goed overleg ook eens ergens anders kan snoepen dan thuis ben ik wel voor. Het idee dat ik nooit meer iets anders mag proeven dan m'n eigen partner benauwt me enorm.
nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.quote:Op maandag 17 september 2007 01:28 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vroeger stond ik volledig achter deze uitspraak, maar nu totaal niet meer. Ga eens na voor jezelf: kun jij verliefd worden op iemand die je niet fysiek aantrekkelijk vindt?
Dan zijn het toch niet compleet verschillende zaken meer? Seksuele aantrekkingskracht is een pré bij verliefd worden, waardoor seks en liefde niet meer zo gescheiden zijn als het lijkt.quote:Op maandag 17 september 2007 18:26 schreef nuclear-rabbit het volgende:
[..]
nee, maar ik word ook niet op iedereen die ik fysiek aantrekkelijk vind verliefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |