Wij als 2 goede vriendinnen, zeg maarquote:Op zondag 23 september 2007 18:18 schreef milagro het volgende:
als wat? als rabiaat rechtse autistische complete non savant
quote:Maandag te gast: Dolf Jansen en Daniel Tammet.
Dolf Jansen
Dolf Jansens nieuwste voorstelling 'Geen Oudejaarsvoorstelling'is onderhevig aan de actualiteit en kan dus per avond verschillen. Ook speelt het publiek een rol in de show. Ook schreef hij een boek over zijn passie hardlopen. In 'Altijd verder' beschrijft hij in 366 pagina's alle grote momenten uit zijn hardloopcarrière.
Daniel Tammet en Dick Swaab
Daniel Tammet is autistisch en heeft het savant-syndroom, net als het personage in de film Rainman. Het grote verschil met andere savants is dat Daniel kan uitleggen wat er in zijn hoofd gebeurt tijdens zijn duizelingwekkende berekeningen en geheugenprestaties. Hij wordt ook wel Brainman genoemd en is een geliefd studieobject voor wetenschappers. Tammet schreef een bestseller waarin hij de lezer laat zien en voelen hoe het voelt om een autistisch brein te hebben. Ook is hersenonderzoeker Dick Swaab te gast.
Preciesquote:Op maandag 24 september 2007 20:27 schreef golfer het volgende:
Ik ga vandaag wel kijken vanwege die Daniel Tammet.
Nee, dat is Kim Peek.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef tong80 het volgende:
Heb een documentaire over hem gezien. Hij kan bij wijzen van spreken zijn eigen veters niet vastmaken. Maar kreeg op een gastcollege wel 200 studenten stil met zijn feitenkennis. Kent alle postcodes van Amerika uit zijn hoofd
Dat zou cool zijn.quote:
Ok dan haal ik ze door elkaar. Goed gesignaleerd Arceequote:Op maandag 24 september 2007 21:45 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Daniel Tammet - Kim Peek
Die Peek is dus niét iemand die zijn savant-zijn onder woorden kan brengen. Tammet wel.
Hij is ook geen freak en komt ook helemaal niet zo over.quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Ik hou niet zo van dat etaleren van freaks.
Hij is geen freak, hooguit homo, maar dat is tegenwoordig soms best wel geaccepteerd.quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Figuren in z'n hoofd.quote:Op maandag 24 september 2007 23:07 schreef Aoristus het volgende:
hee, dat is die 'idiot savant'. Die gast combineert kleuren met cijfers
quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Er is een mooie docu over hem en het onderwerp op youtube te zien, http://nl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ssquote:Op maandag 24 september 2007 23:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Figuren in z'n hoofd.
Zo vond hij het raar dat de cijfers op school niet zo op papier stonden zoals ze in z'n hoofd verschenen.
quote:Op zondag 23 september 2007 13:14 schreef Arcee het volgende:
Erg interessante docu over Tammet gezien: The Boy With The Incredible Brain
Yup.quote:Op maandag 24 september 2007 23:14 schreef Aoristus het volgende:
Er is een mooie docu over hem en het onderwerp op youtube te zien, http://nl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ss
zoeken op rainman, dan vind je nog meerquote:
quote:Op maandag 24 september 2007 23:16 schreef Aoristus het volgende:
wat een gelul trouwens van Plasterk, natuurlijk is de kandidaat voor het voorzittersschap van bovenaf geregiseerd. "De bekende 4 groten" kregen het hardstikke benauwd bij het idee dat Pronk het wel eens zou kunnen worden.
Dan kun je beter iemand nemen die de G niet eens kan uitspreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |