abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2007 @ 20:04:39 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53336933
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:33 schreef mordradead het volgende:

[..]

www.caloriechecker.nl
Schrikbarend hoeveel er in bier zitten ik lust ook wel een pilsje en zeker nu het voetbal weer begint neem ik er wel eentje of twee, vroeger wel een veelvoud daarvan en op stap af en toe ook nog wel

Ik eet meestal rond de 15/16/1700 met wat uitschieters hier en daar
(zoals afgelopen weekend, Ljouwert Culinair en dan gratis eten bij connecties )
88 Kcal in een biertje, valt toch wel mee? Tenzij je iedere avond aan het bier zit natuurlijk, maar dat is een andere verhaal.
Volgende week heb ik een feestje, dan neem ik echt wel lekker een paar biertjes hoor....volgende dag ben ik dan toch brak en heb ik geen honger enzo... (compensatie dus! haha!)

Ik moet mijzelf eens afleren om iedere dag op de weegschaal te gaan staan, is ook niet goed, dat weet ik, maar ik wil zo graag zien of mijn "inspanningen" qua eten enzo, zin hebben.... tot op heden niet echt! En ik heb nog iets meer dan een week om die spijkerbroek in ieder geval dicht te kunnen krijgen!! Arghhhh!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_53337063
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:04 schreef Susie het volgende:

[..]

88 Kcal in een biertje, valt toch wel mee? Tenzij je iedere avond aan het bier zit natuurlijk, maar dat is een andere verhaal.
Volgende week heb ik een feestje, dan neem ik echt wel lekker een paar biertjes hoor....volgende dag ben ik dan toch brak en heb ik geen honger enzo... (compensatie dus! haha!)

Ik moet mijzelf eens afleren om iedere dag op de weegschaal te gaan staan, is ook niet goed, dat weet ik, maar ik wil zo graag zien of mijn "inspanningen" qua eten enzo, zin hebben.... tot op heden niet echt! En ik heb nog iets meer dan een week om die spijkerbroek in ieder geval dicht te kunnen krijgen!! Arghhhh!
voor een keertje kan het inderdaad best
maar als je 4 biertjes pakt zit je al op 350kcal en dan heb je nog maar 1000kcal over voor de rest van de dag
  donderdag 20 september 2007 @ 20:08:58 #253
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53337108
Overigens probeer ik per dag rond de 1300 kcal uit te komen. Ik ben ooit eens met Fitclub redelijk wat afgevallen en daar moest ik ook op die 1300 zitten. Dus blijkbaar werkt dat voor mij.
Mijn "honger" (want was is nou eigenlijk honger?) gevoel is in ieder geval weg, dat was maandag nog erg hoor....nu al aan gewend dat ik niet altijd maar wat moet eten/snoepen zeg maar. Ik haal dat soort dingen ook gewoon niet in huis, kan ik het ook niet pakken, dat scheelt een boel! Gelukkig een vriend die dat eigenlijk ook niet perse hoeft ofzo (ik heb er zo'n eentje die kan eten wat hij wil en niets aankomt... Zo oneerlijk)
pi_53337209
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:08 schreef Susie het volgende:
Overigens probeer ik per dag rond de 1300 kcal uit te komen. Ik ben ooit eens met Fitclub redelijk wat afgevallen en daar moest ik ook op die 1300 zitten. Dus blijkbaar werkt dat voor mij.
Mijn "honger" (want was is nou eigenlijk honger?) gevoel is in ieder geval weg, dat was maandag nog erg hoor....nu al aan gewend dat ik niet altijd maar wat moet eten/snoepen zeg maar. Ik haal dat soort dingen ook gewoon niet in huis, kan ik het ook niet pakken, dat scheelt een boel! Gelukkig een vriend die dat eigenlijk ook niet perse hoeft ofzo (ik heb er zo'n eentje die kan eten wat hij wil en niets aankomt... Zo oneerlijk)
je bent dus al ooit eens afgevallen?
hoe ben je van plan het nu te blijven volhouden?
  donderdag 20 september 2007 @ 20:11:57 #255
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_53337210
Hoeveel calorieen zitter er eigenlijk gemiddeld in avondeten? (Rijst/groente/vlees, Aardappels/groente/vlees) want daar heb ik thuis totaal geen invloed op, dan kan ik checken hoeveel ik de rest van de dag ongeveer kan eten.
Ik zit op een avond zo op 4 biertjes en dan moet de nacht nog beginnen gelukkig ben ik een goeie danser
Bernie en ik zijn tof.
pi_53337236
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:11 schreef mordradead het volgende:
Hoeveel calorieen zitter er eigenlijk gemiddeld in avondeten? (Rijst/groente/vlees, Aardappels/groente/vlees) want daar heb ik thuis totaal geen invloed op, dan kan ik checken hoeveel ik de rest van de dag ongeveer kan eten.
Ik zit op een avond zo op 4 biertjes en dan moet de nacht nog beginnen gelukkig ben ik een goeie danser
avondeten ligt eraan hoeveel en wat je eet
bij mij komt het niet vaak boven de 350 kcal
maar rond de 450-500 is ook normaal voor sommige
pi_53337248
Mijn vriendje krijgt een bierbuik!
Mijn vriendje krijgt een bierbuik!
(ik ben het aan het zingen op zo'n pesterig toontje )

Niet dat ik er mee zit, maar hij blijkbaar wel
Ja, want ik werd alleen maar slanker en hij alleen maar dikker en dat kon toch echt niet..

In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 20 september 2007 @ 20:20:45 #258
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_53337482
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

avondeten ligt eraan hoeveel en wat je eet
bij mij komt het niet vaak boven de 350 kcal
maar rond de 450-500 is ook normaal voor sommige
Dan ga ik overdag + 's avonds wel rond de 900 proberen te zitten, totaal dan ca 1400 en ik ben een gozert dus dat kan wel
Bernie en ik zijn tof.
pi_53337500
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:20 schreef mordradead het volgende:

[..]

Dan ga ik overdag + 's avonds wel rond de 900 proberen te zitten, totaal dan ca 1400 en ik ben een gozert dus dat kan wel
maar dat moet je natuurlijk niet te vaak doen
  donderdag 20 september 2007 @ 20:25:03 #260
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_53337610
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Teveel? Ik eet nu wel meer, het gaat dan ook niet zo snel
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 20 september 2007 @ 20:36:58 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53337949
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je bent dus al ooit eens afgevallen?
hoe ben je van plan het nu te blijven volhouden?
Eerst eens die kilo's eraf en dan gezond blijven eten, niet iedere dag meer snoep, koek, chips etc etc, gezond eten. Sporten doe ik wel, alleen van eind april tot eind augustus doe ik dus niets, vandaar dat ik nu dus zo ontzettend veel kilo's ben aangekomen. Dat moet volgend jaar zomer anders.
Daarnaast kwam mijn moeder in het ziekenhuis terecht, wat een hoop hectiek met zich meebrengt (heen en weer gerace, laat thuis, slecht eten etc), hierdoor het sporten er nog erger bij inschoot. Nu is ze gelukkig wel thuis, wat wel weer wat zorg met zich meebrengt, maar is volleybal weer begonnen en dat is toch een goede stok achter de deur, dan in je eentje sporten.
pi_53338050
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:21 schreef Miss_S het volgende:
Dat doe ik altijd, hoor..
Als ik minder dan 1300 kcal heb gegeten, eet ik nog wat extra. Mijn stofwisseling hoeft niet dood

Ik denk dat je als gemiddelde man zelfs 2000 kcal kunt eten en nog steeds kunt afvallen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53338249
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:40 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat doe ik altijd, hoor..
Als ik minder dan 1300 kcal heb gegeten, eet ik nog wat extra. Mijn stofwisseling hoeft niet dood

Ik denk dat je als gemiddelde man zelfs 2000 kcal kunt eten en nog steeds kunt afvallen
maar dan ga je toch geen bier drinken om het aan te vullen?
  donderdag 20 september 2007 @ 20:49:01 #264
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_53338298
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:47 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat was een geintje joh
Bernie en ik zijn tof.
pi_53338343
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:49 schreef mordradead het volgende:

[..]

Dat was een geintje joh
ok dan is het goed
maar er zijn dus wel mensen die dat doen
hebben ze overdag te weinig gegeten en gaan ze het aanvullen met bier
pi_53338442
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:47 schreef Miss_S het volgende:
Goed punt.
Ik had niet door dat het over bier ging, dacht 900 voor overdag en 500 voor avondeten, klaar.
pi_53338594
Ik probeer vaak rond de 1200 uit te komen na het avondeten, dan is er in de avond nog wat ruimte om iets te pakken bij een hongeraanval. Maar soms zit ik er ook gewoon boven, omdat ik een dag veel honger en hoofdpijn heb. Geen probleem, ik voel me liever iets beter met wat meer eten, dan dat ik afval en me zwaar beroerd voel.

Vaak val ik af na een training, omdat ik dan evenveel eet, maar er wel wat afsport ... morgen weer dus (en van ziek zijn ben ik ook een kilootje afgevallen, netjes, maar niet te vaak doen)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_53339220
trouwens voor diegene die evy lopen
de lessen zijn nog tot eind september te downloaden daarna gaan ze van de site af
pi_53348404
Mogge!
Ik ben strontchagrijnig, heeft er iemand nog iets positiefs te melden?
Blije mensen helpen nog wel eens
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:59:59 #270
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53348437
Ik heb zondag een hele belangrijke afspraak waar ik ontzettend zenuwachtig voor ben... Dat wordt dus weer niet eten en niet drinken en niet slapen tot dat die dag voorbij is
Friends don't let friends remain beardless...
pi_53348451
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:57 schreef Alcarin het volgende:
Mogge!
Ik ben strontchagrijnig, heeft er iemand nog iets positiefs te melden?
Blije mensen helpen nog wel eens
het is bijna weekend
pi_53348459
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:59 schreef Dizer het volgende:
Ik heb zondag een hele belangrijke afspraak waar ik ontzettend zenuwachtig voor ben... Dat wordt dus weer niet eten en niet drinken en niet slapen tot dat die dag voorbij is
succes
en probeer wel te eten en slapen
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:27:45 #273
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53348876
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:35 schreef Miss_S het volgende:
pannekoeken

maar goed foto van mij in mijn nieuwe broek (die nu al weer wijd gaat zitten)
[afbeelding]
Zeg, hou je op met afvallen? Het is nu wel goed zo!!! Straks is het niet meer mooi
pi_53348909
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:27 schreef Dizer het volgende:

[..]

Zeg, hou je op met afvallen? Het is nu wel goed zo!!! Straks is het niet meer mooi
is het nu wel mooi dan
heb nog steeds geen dates die door gaan
pi_53348982
Even over dat bier: kun je niet beter de dag erna wat minder eten dan op de dag zelf? Anders heb je geen goede bodem en word je zo snel dronken.... (ik althans, een combinatie van een niet goed gevulde maag en alcohol kan catastrofaal zijn....).

Enne, twee bananen op een dag kan best. Het is niet zo dat een banaan veel kcal bevat, een banaan bevat veel kcal ten opzichte van ander fruit! Je kunt dus beter een banaan eten dan een koekje. En dat je ervan verstopt raakt is ook onzin, een banaan zit vol met vezels.
pi_53349009
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:29 schreef Miss_S het volgende:
is het nu wel mooi dan
Dat gaat ook niet vanzelf he, hoe mooi je figuur ook is
pi_53349020
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:33 schreef Plukie86 het volgende:
Even over dat bier: kun je niet beter de dag erna wat minder eten dan op de dag zelf? Anders heb je geen goede bodem en word je zo snel dronken.... (ik althans, een combinatie van een niet goed gevulde maag en alcohol kan catastrofaal zijn....).
Maar als je snel dronken wordt hoef je weer minder bier te drinken, dus caloriebesparing!
pi_53349023
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat gaat ook niet vanzelf he, hoe mooi je figuur ook is
i know
maar is niet makkelijk als je er in je puberteit zo uitzag als ik
pi_53349025
quote:
is het nu wel mooi dan
Dat heeft niet zoveel met je gewicht te maken hoor! Wel met hoe je in je vel zit in wat je uitstraalt, en of je goed passende kleding hebt. In goed passende en flatterende kleding is bijna elke vrouw mooi, als hun figuur maar goed uitkomt. Dusse, jij kun t beste de nadruk leggen op de sleutelbeenderen en je zandloper.

(Plukie draagt vandaag een broek tot aan de knieeen met hakschoentjes met een bandje erop, en mijn knieen lijken opeens zo slank en recht! )
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:36:57 #280
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53349030
quote:

[..]

is het nu wel mooi dan
Als je mijn leeftijd was, had ik het wel geweten .
pi_53349047
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:36 schreef Dizer het volgende:

[..]

Als je mijn leeftijd was, had ik het wel geweten .
ja die smoesjes hoor ik ook al maanden
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:38:40 #282
22273 Dizer
Save the beard!
pi_53349075
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja die smoesjes hoor ik ook al maanden
Nou ja!! En ik maar lief zijn !
pi_53349108
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:38 schreef Dizer het volgende:

[..]

Nou ja!! En ik maar lief zijn !
je bent ook lief
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:46:01 #284
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_53350515
Vrijgezel zijn is top
Bernie en ik zijn tof.
pi_53350541
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:46 schreef mordradead het volgende:
Vrijgezel zijn is top
is zeker niets mis mee
maar samen zijn met een leuke jongen is toch net iets leuker
pi_53351127
Ik heb nu bijna een half jaar en ik vind dit toch veel leuker dan vrijgezel zijn hoor

Stress is ook goed om af te vallen, zit al bijna op mn streefgewicht

Alleen ben ik bang dat het er wel weer bij gaat komen als ze weten wat er met me aan de hand is. Vandaag mag ik me weer in het ziekenhuis melden. Eerst hadden ze gezegd dat ik gewoon moest wachten op de uitslagen ( volgende week) en dat ze dan verder gaan kijken. Maar nu werd ik toch gebeld of ik naar het ziekenhuis wilde komen voor verder onderzoek...
pi_53351156
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:11 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nu bijna een half jaar en ik vind dit toch veel leuker dan vrijgezel zijn hoor

Stress is ook goed om af te vallen, zit al bijna op mn streefgewicht

Alleen ben ik bang dat het er wel weer bij gaat komen als ze weten wat er met me aan de hand is. Vandaag mag ik me weer in het ziekenhuis melden. Eerst hadden ze gezegd dat ik gewoon moest wachten op de uitslagen ( volgende week) en dat ze dan verder gaan kijken. Maar nu werd ik toch gebeld of ik naar het ziekenhuis wilde komen voor verder onderzoek...
dat is niet zo mooi
succes ermee
pi_53351307
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:36 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Maar als je snel dronken wordt hoef je weer minder bier te drinken, dus caloriebesparing!
Als je heel dronken bent ga je ook honger krijgen... en dan ga je snacken.,.. en dat zijn meestal niet de meest gezonde snacks op dat tijdstip (lees: patat, shoarma, sate)

Gister lekker uit eten geweest en daarna nog even naar de kroeg. Was een leuke avond!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_53351680
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:11 schreef Sylvana het volgende:
Hmm..misschien vermoeden ze iets dat ze snel kunnen/moeten behandelen? Zou wel tof zijn op zich, als het daarna dan klaar is

Sterkte, ik weet hoe erg het is om steeds weer te moeten wachten en je intussen de ergste ziektes in te beelden..
pi_53351765
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Hmm..misschien vermoeden ze iets dat ze snel kunnen/moeten behandelen? Zou wel tof zijn op zich, als het daarna dan klaar is

Sterkte, ik weet hoe erg het is om steeds weer te moeten wachten en je intussen de ergste ziektes in te beelden..
Nouja, ze hebben al tegen me gezegd dat de kans groot is dat ik dikkedarmkanker heb ( en in gusntigere gevallen een cyste of een ontsteking) Dus ja, dan ga je je toch wel dingen indenken ja. Maar dat komt dan omdat ze je al gewaarschuwd hebben. Afgelopen week toch steeds zoveel mogelijk van het gunstigste geval uit proberen te gaan, maar na dit telefoontje is het toch ff wat lastiger geworden.

Thnx
pi_53351896
Oh sterkte Sylvana straks!

Ik ben het zo beu op mijn werk dat ik zin heb om gewoon foert te zeggen, dat ze hun plan trekken en alles zelf oplossen!
pi_53352753
Hallo!

Sterkte sylvana, ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen, en dat je de uitslag snel krijgt! Had je zelf het gevoel dat het 'echt fout' zat, of voelde je je vooral 'niet helemaal goed'?

En ook sterkte aan stefanie, die even moet doorzetten denk ik voor het werk, en aan alcarin die chagrijnig is en miss_s die blijkbaar ernstig behoefte heeft aan een vriendje en uuhhh mijzelf ook want ik hield het niet vol met hardlopen vanwege te veel zuur opboeren (kotsgevoel)

Vandaag jurkje aan, maar merk ook niet zo veel verschil eigenlijk w.b. reacties (al let ik er eigenlijk normaal nooit op )
Het mooi kotsende meisje.
pi_53353407
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja, ze hebben al tegen me gezegd dat de kans groot is dat ik dikkedarmkanker heb ( en in gusntigere gevallen een cyste of een ontsteking) Dus ja, dan ga je je toch wel dingen indenken ja. Maar dat komt dan omdat ze je al gewaarschuwd hebben. Afgelopen week toch steeds zoveel mogelijk van het gunstigste geval uit proberen te gaan, maar na dit telefoontje is het toch ff wat lastiger geworden.

Thnx
Och Jezus Sylvana, hebben ze dat echt al gezegd?? Ik hoop en duim heel erg dat het goedaardig is!!Dikke kus!
pi_53353688
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hallo!

Sterkte sylvana, ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen, en dat je de uitslag snel krijgt! Had je zelf het gevoel dat het 'echt fout' zat, of voelde je je vooral 'niet helemaal goed'?
ik had al een maand ontzettend last van buikpijn, krampen, ontzettend vaak naar de wc voor ontlasting, waar ook bloed bij zat, was extreem moe. Had eerst al een keer een vervangende husiarts gebeld toen mn eigen huisarts op vakantie was, maar van hem moest ik het maar even aankijken. Toen mn huisarts vorige week terug was gelijk weer gebeld, omdat het nog niet over was, vrijdagochtend kon ik terecht en werd ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Thnx iedereen
pi_53353985
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:47 schreef Sylvana het volgende:

ik had al een maand ontzettend last van buikpijn, krampen, ontzettend vaak naar de wc voor ontlasting, waar ook bloed bij zat, was extreem moe. Had eerst al een keer een vervangende husiarts gebeld toen mn eigen huisarts op vakantie was, maar van hem moest ik het maar even aankijken. Toen mn huisarts vorige week terug was gelijk weer gebeld, omdat het nog niet over was, vrijdagochtend kon ik terecht en werd ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Thnx iedereen
Wat de uitkomst ook is, volgens mij is het echt ontzettend laks van die vervangende huisarts dat hij je niet eens langs liet komen, maar dat is misschien al eerder gezegd.
We duimen voor je hoor!
Het mooi kotsende meisje.
pi_53354136
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Wat de uitkomst ook is, volgens mij is het echt ontzettend laks van die vervangende huisarts dat hij je niet eens langs liet komen, maar dat is misschien al eerder gezegd.
We duimen voor je hoor!
Tja, zolang je niet ligt te sterven in de wachtkamer sturen ze je gerust naar huis. Want het is gewoon stress, en iedereen stelt zich aan!
Huisartsen

* Alcarin duimt ook hard mee voor Sylvana
pi_53358575
Sylvana, ik wil je ook nog even veel sterkte toewensen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53358879
Sterkte Sylvana
pi_53359253
Heel veel sterkte Sylvana! Ik hoop zo erg voor je dat het toch iets onschuldigs is, en dat het allemaal weer goedkomt

Enne, vrijgezel of vriendje, allebei wel leuk ... Heerlijk hoor om een vriend te hebben nu, maar ik ben er niet altijd even blij mee Snap dr soms niets van ... Jongens!

... en ik krijg vandaag steeds te horen dat ik erbij loop als een spook. Ben niet ziek meer, maar mn gezicht is zo bleek als een vaatdoek, alsof ik ieder moment kan flauwvallen. Ik voel me wel ok eigenlijk, dus ga dr maar geen aandacht aan besteden Want: vanavond weer trainen
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_53359961
Ik heb net weer Evy gedaan en ik denk dat ik de vorige x per ongeluk een les heb overgeslagen, want les 5 die ik eik vandaag moest doen was hetzelfde als die van de vorige x. Dus heb ik nu les 6 gedaan.
1x1minuut, 1x2 minuten en 3x3 minuten. 12 min. in totaal. Ik ben nu maar even snel de lessen tot 10 km aan het downloaden, want die wil ik denk ik ook nog wel gaan volgen, bedankt voor de waarschuwing Miss_S!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')