abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2007 @ 17:51:38 #176
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53223323
Mensen
  zondag 16 september 2007 @ 23:04:05 #177
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53231414
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef xprotagonistx het volgende:
Ga dan gewoon niet bij het corps, als je zo laf bent. Had je kunnen verwachten. En ook niet netjes om de dingen die binnen DSC gebeuren aan de grote klok te hangen.

(en nee, ik ben geen corps figuur)
hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53231960
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
pi_53233212
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:24 schreef Bresser het volgende:
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
Nouja, dit is net zo goed 'n debiel argument. Ten eerste is dat het punt niet, met netwerken kom je sneller aan zo'n baan of 'n woning bijvoorbeeld. En je vergelijking is ook niet reeel natuurlijk, een studentenvereniging-student heeft net zo goed 'netjes zijn studie gehaald' en is niet per definite een of andere kutkneus met hete aardappel etc.
En als je een jaar bestuur hebt gedaan of iets dergelijks mag dat keurig op je CV hoor, en ik denk dat dat nog best eens voor je kan werken.

Je aansluiten bij welke vereniging dan ook heeft altijd voordeel van netwerken, en in de studentenscene is dat natuurlijk helemaal handig. Kortom, dat is gewoon 'n goed geldig argument.
pi_53233234
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:04 schreef Cairon het volgende:

[..]

hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Zo, anders doe jij even intelligent mee in de discussie Goeie bijdrage man..

"aanranding en verkrachting"
  maandag 17 september 2007 @ 09:28:15 #181
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53236796
Niks is leuker dan een paar feuten te folteren
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 17 september 2007 @ 09:55:06 #182
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53237373
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:04 schreef Cairon het volgende:

Niet waar xprotagonistx?

Aangezien dit nogal op mij gericht is, reageer ik er toch maar op: moet dit een analogie zijn?
quote:
Oh nee, je kent mijn ware identiteit!
  maandag 17 september 2007 @ 09:59:38 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53237492
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:28 schreef wise het volgende:
Niks is leuker dan een paar feuten te folteren
Niks is leuker dan mensen uitlachen die hun onverwerkte ontgroeningstrauma's op anderen af moeten reageren.
pi_53237502
'president van de senaat' ... meer hoefde ik niet te lezen
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:01:31 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53237534
Blijft leuk om te zien hoe mensen die nog nooit student zijn geweest (laat staan bij een vereniging gezeten hebben) menen een mening te kunnen geven. Ik woon in Delft, ben ook bij DSC geweest in de Owee, en ik ken mensen die lid zijn van het DSC. Ik ben er zelf geen lid geweest. Het is wel zo dat het de laatste jaren behoorlijk verhard is naar mijn idee.

Het is van 'verbroedering creëren', te ver doorgeschoten. Dar je moet betalen voor meerderejaars is bekend, weet je van tevoren. Je betaald in je eerste jaren gewoon meer, en daarna minder. Over het algemeen genomen betaal je dus gewoon net zoveel. Ook is het behoorlijk naïef om een introweek met nieuwe kleren in te gaan .

Het is imo niet zo dat er enige onpartijdigheid verwacht kan worden van zo'n woordvoerder of commissie, want het zijn allemaal vrinden van elkaar. En als externe kom je er niet in. Het is echt een hechte groep, dus ik vraag me af of je ooit achter de waarheid komt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 17 september 2007 @ 10:16:06 #186
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53237835
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niks is leuker dan mensen uitlachen die hun onverwerkte ontgroeningstrauma's op anderen af moeten reageren.
en zo is het. Beetje afreageren op anderen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_53237997
De algemene vraag is hier: ben je bereidt om voor je toekomstige carriere, je eigen identiteit en zelfrespect even opzij te zetten, dit om vernederd te worden in een studentencorps door andere omhooggevallen studenten, die zichzelf en de vereniging veel te serieus nemen? Voor velen blijkbaar wel ja.

De volgende vraag is vervolgens: moet je daaraan toegeven? Voor velen blijkbaar wel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Demophon op 17-09-2007 10:34:14 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53238165
Jaar na jaar verschijnen er dergelijke berichten in de media. Mensen weten dat dit gaat gebeuren, dus ze moeten achteraf niet zeiken. Overal zijn er verhalen over KMT's te vinden en als je denkt dat je het niet aankan moet je er gewoon niet aan beginnen. En wie gaat er nu met gloednieuwe kleren je KMT in? Wat een naief gedoe zeg.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 10:32:51 ]
pi_53238254
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:23 schreef Demophon het volgende:
De algemene vraag is hier: ben je bereidt om voor je toekomstige carriere, je eigen identiteit en zelfrespect even opzij te zetten, dit om vernederd te worden in een studentencorps door andere omhooggevallen studenten, die zichzelf en de vereniging veel te serieus nemen? Voor velen blijkbaar wel ja.
Wat een onzin. Lid worden van een Corps is vaak zeer positief voor je toekomstige carriere. Je zelfrespect moet je inderdaad even opzij zetten, maar dat is drie weken (of korter). Na je KMT krijg je genoeg ruimte om je eigen identiteit te ontplooien, of dat nou in het rugbyteam of de theatervereniging van het Corps is.
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:37:28 #190
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53238308
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lid worden van een Corps is vaak zeer positief voor je toekomstige carriere. Je zelfrespect moet je inderdaad even opzij zetten, maar dat is drie weken (of korter). Na je KMT krijg je genoeg ruimte om je eigen identiteit te ontplooien, of dat nou in het rugbyteam of de theatervereniging van het Corps is.
Precies. Je leert jezelf en je medeleden kennen in dergelijke situaties. Het is een soort ritueel van volwassen worden. Het is erg belangrijk imo om je bij dat sorot clubs te betrekken, zeker om het maximale uit je studententijd te laten halen. En joh, als je het nog te heavy vindt, zijn er genoeg andere verenigingen om uit te kiezen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 17 september 2007 @ 10:38:36 #191
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53238336
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En telkens wordt er beterschap beloofd. Een ontgroening is een ding, maar een flink aantal corpsen schieten daar gewoon enorm mee door, daar lijkt dit verhaal ook weer een voorbeeld van. Het simpelweg afdoen met :'Dat had je kunnen weten' is niet normaal.
Is onderhand wél normaal.
Vraag me af of je deze corpsballetjes niet kan aanklagen voor poging tot moord?

Als dat baggeren door glas echt zo is heeft die jongen lichamelijk letsel.
Lijkt me leuk om deze jochies 10 jaar te zien krijgen.
  maandag 17 september 2007 @ 10:41:12 #192
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238397
It's all fun and games untill someone snaps and stabs you in the neck five times with rusty knife.
I'm hungry!
pi_53238484
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:37 schreef freud het volgende:

[..]

Precies. Je leert jezelf en je medeleden kennen in dergelijke situaties. Het is een soort ritueel van volwassen worden. Het is erg belangrijk imo om je bij dat sorot clubs te betrekken, zeker om het maximale uit je studententijd te laten halen. En joh, als je het nog te heavy vindt, zijn er genoeg andere verenigingen om uit te kiezen!
En hoezo zou je jezelf precies leren kennen in dat soort situaties dan? Je leert dus dat je een meelopend kuddeschaap zonder eigen mening bent en het niet erg vindt om bier te gaan betalen voor mensen die jou vernederd hebben? Dat zijn daarna zelfs 'vrienden'. Lachen man bevriend met iemand zijn die een rauw ei in je mond kapot slaat.

Een ritueel van volwassen worden? Laat me niet lachen. Degenen die jou ontgroenen zouden toch ook al volwassen moeten zijn dan? Want zij zijn al ontgroend. Maar zij vertonen het gedrag van nare pubertjes die de eerstejaars wel even hard gaan aanpakken omdat zij ook zo hard aangepakt waren vorige keer.
pi_53238492
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Is onderhand wél normaal.
Vraag me af of je deze corpsballetjes niet kan aanklagen voor poging tot moord?

Als dat baggeren door glas echt zo is heeft die jongen lichamelijk letsel.
Lijkt me leuk om deze jochies 10 jaar te zien krijgen.
Een hoop van deze onzin is uit de duim gezogen. Pure leugens om het DSC zwart te maken. Ja, je wordt verbaal vernederd, ja je wordt fysiek gesloopt, ja je moet door ranzige shit heenkruipen / tijgeren / rollen, ja je wordt afgepeigerd (en dat is allemaal van tevoren bekend), maar je zal niet opzettelijk verwond worden. Dat iemand door gebroken glas moet kruipen is klinkklare nonsens.
  maandag 17 september 2007 @ 10:46:44 #195
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238533
Overigens kun je er al feut mee weg komen als je iemand in zijn hals steekt.

Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar noemen ze dat, en dan is er nog een lijst met verzachtende omstandigheden waar je je op kan beroepen in zo'n situatie.

De media kan er een sympathieke draai aangeven, want de arme feut moest door een hel gaan, en kan er makkelijk gezegd worden dat door de ons-kent-ons aard van het corps, de feut meer slachtoffer is dan dader. Want iedereen weet dat de druk te hoog is dat mensen uit de school klappen. Achter gesloten deuren kunnen de meest waanzinnige gruweldaden plaatsvinden. Al snel kan de feut uitgroeien tot slachtoffer die zichzelf verdedigde tegen een verrotte organisatie, gedreven om het individu kapot te maken.

Vervolgens komen er zat verhalen van meiden naar buiten over groepsverkrachtingen, want het een lokt altijd een stortvloed aan andere incidenten uit.
I'm hungry!
pi_53238562
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:46 schreef Cairon het volgende:
Overigens kun je er al feut mee weg komen als je iemand in zijn hals steekt.

Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar noemen ze dat, en dan is er nog een lijst met verzachtende omstandigheden waar je je op kan beroepen in zo'n situatie.

De media kan er een sympathieke draai aangeven, want de arme feut moest door een hel gaan, en kan er makkelijk gezegd worden dat door de ons-kent-ons aard van het corps, de feut meer slachtoffer is dan dader. Want iedereen weet dat de druk te hoog is dat mensen uit de school klappen. Achter gesloten deuren kunnen de meest waanzinnige gruweldaden plaatsvinden. Al snel kan de feut uitgroeien tot slachtoffer die zichzelf verdedigde tegen een verrotte organisatie, gedreven om het individu kapot te maken.

Vervolgens komen er zat verhalen van meiden naar buiten over groepsverkrachtingen, want het een lokt altijd een stortvloed aan andere incidenten uit.
Aah, jij was er bij?
  maandag 17 september 2007 @ 10:54:38 #197
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238726
Zeg ik dat dan?

Maar het zwakzinnige volk dat hier loopt te ijlen dat "alles achter gesloten deuren hoort te blijven" zorgen er voor dat het al heel snel gedaan kan zijn als het echt tot een escalatie komt. Want de media smult van dat soort zaken. Je hebt een gesloten groep waarvan bekend is dat er rituelen plaatsvinden die niet bepaald fris zijn, draaien om vernedering, en waarvan de algehele consesus is dat het een ons-kent-ons-kliek is waarbij de helft geschrapt word, en de andere helft ontkent.

Het enige dat je nodig hebt is dat de deksel van de beerput op een kiertje komt te staan, en vervolgens kan je mijlenver de stront ruiken.

Omdat dit soort societeiten zich zwak maken door zich zo gesloten op te stellen. De onheroepelijke inteelt die dit oplevert zorgt voor debat in iedere rechtszaak...

want hoe onpartijdig is een rechter die zelf in een corps heeft gezeten? Je zal snel zien dat de dader een makkelijke held is geworden.
I'm hungry!
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:59:32 #198
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53238859
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:44 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

En hoezo zou je jezelf precies leren kennen in dat soort situaties dan? Je leert dus dat je een meelopend kuddeschaap zonder eigen mening bent en het niet erg vindt om bier te gaan betalen voor mensen die jou vernederd hebben? Dat zijn daarna zelfs 'vrienden'. Lachen man bevriend met iemand zijn die een rauw ei in je mond kapot slaat.
Je leert doorzetten omdat je iets wil bereiken (iets wat meer mensen zouden mogen leren). Dat kuddegedrag waar je het over hebt, is iets wat bedoeld is om een onderlinge band te scheppen. Beetje kleinzielig om het zo te zien imo.
quote:
Een ritueel van volwassen worden? Laat me niet lachen. Degenen die jou ontgroenen zouden toch ook al volwassen moeten zijn dan? Want zij zijn al ontgroend. Maar zij vertonen het gedrag van nare pubertjes die de eerstejaars wel even hard gaan aanpakken omdat zij ook zo hard aangepakt waren vorige keer.
Mja, ik denk niet dat ik het je uitgelegd ga krijgen. Het hele principe van ontgroenen is je vreemd begrijp ik, als je denkt dat je onderlinge band hetzelfde is als dat je gezellig tijdens een kop koffie aan tafel zit met elkaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53241140
nou wat een verassing alweer
  maandag 17 september 2007 @ 12:43:54 #200
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53241324
Ik kan me echt niet voorstellen dat netwerken binnen dit soort verenigingen een positief effect voor je zou hebben. Een studentenvereniging kan die periode gewoon veel leuker maken en inderdaad kun je er misschien wat bestuurservaring opdoen. Maar mensen die dit soort gedrag vertonen komen er in de organisaties waar ik gewerkt heb niet in hoor.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')