abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53168078
Ik ken iemand die een nieuwbouwappartement heeft gekocht en nu blijkt dat in de badkamer de wandtegels verkeerd betegeld zijn ipv van verticaal horizontaal.
Wat kun je van de aannemer verwachten in zo'n geval want je kunt eisen dat ze het opnieuw betegelen maar zijn er nog andere mogelijkheden dat je het verkeerd betegelde houdt en gewoon een vergoeding vraagd want hij is er wel voor betaald om toezicht te houden en dat heeft hij dus niet goed gedaan?
I am the mountain the forest and the earth.
pi_53168128
Als je het zwart op wit in een contract hebt staan, kan je het werk gewoon reclameren. Dan mag de aannemer een oplossing bedenken.
pi_53168138
Ze heten leestekens, er zit verder geen patent ofzo op, dus het gebruik ervan is geheel gratis.
pi_53168139
Wat is reclameren?
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:00:15 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53168200
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:58 schreef wouterwashere het volgende:
Als je het zwart op wit in een contract hebt staan, kan je het werk gewoon reclameren. Dan mag de aannemer een oplossing bedenken.
Ja, maar je leest de OP verkeerd.
Die persoon denkt 'Hmmm... niet helemaal zoals het bedoeld was, maar och... het is ook niet echt lelijk dus het kan ook eigenlijk wel blijven zitten. Mss als ik ga klagen krijg ik korting, want het hoeft van mij niet zo heel erg nodig overnieuw. Liever heb ik extra centjes.'

Zeiken om het zeiken dus.
Als ik die aannemer was zou ik geen stuiver geven maar idd overnieuw tegelen!
pi_53168242
Wat voor hinder/nadeel ondervind je van het horizontaal tegelen?

Of is het een uiterlijk iets?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_53168353
Het is een uiterlijk iets want iets wordt optisch kleiner of juist groter.
Maar goed het is natuurlijk wel zo dat er aannemersprovisie wordt betaald en voor meerwerk wordt ook al snel een hoop geld gevraagd dus waarom niet zeiken om het zeiken in dit geval.
pi_53168407
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zeiken om het zeiken dus.
Denk je ?

Denk het niet. Als jij voor een paar honderd euro dit kan afkopen, of die hele tegels er weer af moet slopen en opnieuw moet betegelen is de keuze snel gemaakt hoor
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:08:04 #9
152443 terme
just a small creature
pi_53168420
Als het daarwerkelijk niet mooi is kun je vragen om openieuw betegelen, anders kun je natuurlijk altijd onderhandelen met de aannemer over korting. BIj mijn vriendinsouders was door enkele medewerkers verkeerde afmeteningen genomen waardoor de indeling van de douche en toilet anders is geworden. Het bedrijf heeft toen zelf besloten om een korting te geven en wat luxere toilettafel en meubel enzo. Onderhandelen is dus wel degelijk mogelijk. En op de reacite van Brighteyes inderdaad is het natuurlijk om geld te doen maar het bedrijf heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan klaar!
De heerser is als de wind. De dienaren als het gras. Als de wind waait kan het gras alleen maar buigen.. Confusius
pi_53168478
Maar sommige mensen moeten ook begrijpen dat je daarvoor aannemersprovisie betaald en dat is 25% van het geld dat je besteedt aan bijvoorbeeld een keuken bij een onderaannemer. Mijn zus had een keuken van 4000 euro gekocht en kreeg later er nog een factuur bij van 1000 euro voor de aannemer, lekker makkelijk verdient toch.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:14:58 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53168568
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

Denk je ?

Denk het niet. Als jij voor een paar honderd euro dit kan afkopen, of die hele tegels er weer af moet slopen en opnieuw moet betegelen is de keuze snel gemaakt hoor
Tuurlijk, dat zal ook wel, maar ik vind het echt te zeikerig voor woorden. Niet helemaal ontevreden zijn maar wel geld willen zien...

Oh, en ik weet dat ik een van de weinigen ben hierin hoor. Ik ben daar zelf vrij makkelijk in.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:15:59 #12
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_53168595
Dat laatste vind ik een erg raar verhaal. Als je een offerte krijgt voor ¤4000 en je gaat daarmee akkoord dan is de afgesproken prijs ¤4000. Niet meer, niet minder tenzij er over meerwerk is besloten.
Of je zus heeft nog wat andere dingen afgesproken of ze heeft zich laten naaien.

Over het verhaal in de OP: als er is afgesproken op een bepaalde manier te tegelen en het is niet goed uitgevoerd dan sta je volledig in je recht als je het overnieuw laat tegelen of om korting vraagt.

Als er alleen afgesproken is om te tegelen en niet hoe het getegeld wordt dan mag de aannemer zelf zijn uitvoeringswijze kiezen
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_53168661
Nou ze kreeg 2000 euro retour omdat ze de standaard keuken niet wilde dus had ze een keuken van 6000 euro gekocht en dat is dus 4000 euro meerwerk en van die 4000 euro meerwerk moest ze nog een keer 25% over dat bedrag betalen aan de aannemer en dat is dus 1000 euro.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:20:53 #14
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53168710
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:58 schreef faun het volgende:
Wat is reclameren?
Ander woord voor garantie.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_53168751
Oke, bedankt voor de uitleg.
Maar er is van tevoren besproken over hoe er betegeld moest worden.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:32:16 #16
152443 terme
just a small creature
pi_53168990
Natuurlijk is dat besproken dat is nietm eer dan logisch bij een order. Alleen is de vraag in hoeerre is het storend die betegeling. ALs het heel storend is vraag dan om herbetegeling en als dat niet zo is dan om korting. Juridisch is er sprake van geen juiste nakoming omdat er fout is betegeld maar inhoeverre je er zaak van wil maken is natuurlijk afhankelijk van in hoeverre het niet mooi is.
De heerser is als de wind. De dienaren als het gras. Als de wind waait kan het gras alleen maar buigen.. Confusius
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:52:01 #17
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53169477
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:32 schreef terme het volgende:
Natuurlijk is dat besproken dat is nietm eer dan logisch bij een order. Alleen is de vraag in hoeerre is het storend die betegeling. ALs het heel storend is vraag dan om herbetegeling en als dat niet zo is dan om korting. Juridisch is er sprake van geen juiste nakoming omdat er fout is betegeld maar inhoeverre je er zaak van wil maken is natuurlijk afhankelijk van in hoeverre het niet mooi is.
Lieve schat, je spelling is niet helemaal conform je studie.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_53172780
Ik zou gewoon vragen of hij opnieuw tegelt.
En wel zoals het is afgesproken (en ook alle tegeltjes eerst van de muur halen en dan pas opnieuw tegelen). De kosten van de tegels en zijn natuurlijk ook voor de aannemer.
Je moet er toch een hele tijd tegen aan kijken.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:17:24 #19
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_53173542
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:18 schreef faun het volgende:
Nou ze kreeg 2000 euro retour omdat ze de standaard keuken niet wilde dus had ze een keuken van 6000 euro gekocht en dat is dus 4000 euro meerwerk en van die 4000 euro meerwerk moest ze nog een keer 25% over dat bedrag betalen aan de aannemer en dat is dus 1000 euro.
Ze is dus gewoon opgelicht.
Als er ¤4000 euro afgesproken is dan is het gewoon ¤4000.
Of ze is zo stom geweest dat ze geen rekening gehouden heeft met de BTW (19%)
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_53191524
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Nieuwbouwappartement gekocht en tijdens de bouw ging ik op vrijdagmiddag af en toe foto's maken van de vorderingen. De badkamer en wc waren besteld met diagonaal gelegde tegelvoeren. De tegelzetter had ze dus gewoon recht gelegd. Tegelzetter gebeld (had alle meer/minderwerk zelf geregeld vanwege hele slechte tussenpersonn vd aannemer) en deed meteen een voorstel voor financiele vergoeding. Als hij maar niet de oude vloer eruit houfde halen en een nieuwe leggen. Daar had ik toen 150% van de meerwerkkosten voor kunnen krijgen, maar ben er niet op in gegaan. Toen hebben ze over de verkeerd vloer nogmaals getegeld op de juiste manier. WC en badkamer hebben dus een dubbele tegelvloer en ik kreeg er nog tweehonderd gulden compensatie voor en 10 jaar garantie.
pi_53191556
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:20 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Ander woord voor garantie.
Reclameren= verhaal halen, klacht indienen
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_53191637
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:17 schreef Tique3 het volgende:

[..]

Ze is dus gewoon opgelicht.
Als er ¤4000 euro afgesproken is dan is het gewoon ¤4000.
Of ze is zo stom geweest dat ze geen rekening gehouden heeft met de BTW (19%)
Nee ze is niet opgelicht.
Als je de standaard keuken niet wilt, dan geven ze daar een bedrag voor terug, in dit geval ¤2000.
Ga je in de winkel vragen wat dezelfde keuken kost, dan zal dit waarschijnlijk het dubbele zijn.
Ze heeft echter een geheel nieuwe keuken uitgezocht welke ¤6000 kost.
Echter de plaatsingskosten tijdens de bouw moeten dan nog betaald worden en dat is dan weer die ¤1000. ( de aannemer is verantwoordelijk gedurende de tijd dat de keuken in het huis staat, terwijl het huis nog niet opgeleverd is)
Ze had het huis beter zonder keuken kunnen laten opleveren en de keuken pas na de bouw laten plaatsen.
pi_53191820
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zal ook wel, maar ik vind het echt te zeikerig voor woorden. Niet helemaal ontevreden zijn maar wel geld willen zien...

Oh, en ik weet dat ik een van de weinigen ben hierin hoor. Ik ben daar zelf vrij makkelijk in.
Beide standpunten zijn te begrijpen, zelf ben ik ook vrij gemakkelijk.
maar zeiken om het zeiken wil ik het niet noemen, als je een nieuwe auto koopt in de kleur blauw en hij word geleverd in de kleur rood neem je er ook geen genoegen mee.
Een compensatie kan dan het gevoel van teleurstelling hopelijk wegnemen.
Een aannemer zal ook liever iets willen compenseren dan het geheel overnieuw betegelen.
Bij onze nieuwbouwwoning waren er 3 tegels verkeerd betegeld ( een kwart slag gedraaid t.o.v. de andere tegels)
Bij de opleveringskeuring zouden ze dat moeten herstellen, echter zag ik dat zelf niet zo zitten.
Twee van de tegels zaten op een muur die toch zou verdwijnen achter het keukenblok dus was dat totaal geen probleem, de andere zat in het toilet op een plaats waar je normaal niet gaat kijken (achter de pot).
Dus hoefde de aannemer dat niet te herstellen.
Tijdens het gesprek gaf ik aan wat de plannen met het huis waren, en prompt kreeg ik alle benodigde extra tegels gratis i.p.v. deze te moeten betalen en werden alle deuren op de juiste lengte ingekort zodat de houten vloer er onderdoor kon.
pi_53191873
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat ik wel weet wat 'm meer kost.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')