quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:14 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Tuurlijk, dat zal ook wel, maar ik vind het echt te zeikerig voor woorden. Niet helemaal ontevreden zijn maar wel geld willen zien...
Oh, en ik weet dat ik een van de weinigen ben hierin hoor.
Ik ben daar zelf vrij makkelijk in. ![]()
Beide standpunten zijn te begrijpen, zelf ben ik ook vrij gemakkelijk.
maar zeiken om het zeiken wil ik het niet noemen, als je een nieuwe auto koopt in de kleur blauw en hij word geleverd in de kleur rood neem je er ook geen genoegen mee.
Een compensatie kan dan het gevoel van teleurstelling hopelijk wegnemen.
Een aannemer zal ook liever iets willen compenseren dan het geheel overnieuw betegelen.
Bij onze nieuwbouwwoning waren er 3 tegels verkeerd betegeld ( een kwart slag gedraaid t.o.v. de andere tegels)
Bij de opleveringskeuring zouden ze dat moeten herstellen, echter zag ik dat zelf niet zo zitten.
Twee van de tegels zaten op een muur die toch zou verdwijnen achter het keukenblok dus was dat totaal geen probleem, de andere zat in het toilet op een plaats waar je normaal niet gaat kijken (achter de pot).
Dus hoefde de aannemer dat niet te herstellen.
Tijdens het gesprek gaf ik aan wat de plannen met het huis waren, en prompt kreeg ik alle benodigde extra tegels gratis i.p.v. deze te moeten betalen en werden alle deuren op de juiste lengte ingekort zodat de houten vloer er onderdoor kon.