Stage lopen is leren door te doen én te vragen.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:51 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben weer een nieuwe opleiding begonnen. Stapje hoger, niveau 4. Punt is dat ik net met een nieuwe stage begonnen ben maar me absoluut niet lekker voel daar. Dat komt door het gevoel van autoriteit. Iedere stap die ik zet krijg ik iets over te horen, zowel goed als slecht maar dat maakt me continue zó bewust bij ALLES wat ik doe dat het helemaal niet meer leuk is. Ik loop constant geforceerd te doen (werk met kinderen dus moet wel) en ik hou mijn hart vast als mn begeleidster weer iets wil bespreken.
Nu komen de momenten nog dat ik echt planmatig activiteiten moet gaan uitvoeren!
Ik wil het niet meer, ik ben het zo moe me continue onveilig en bedreigd te voelen. Ik ben steeds maar het gevoel te willen wegrennen van alles en ik wil me nooit meer zo voelen. Punt is alleen dat het steeds weer terugkomt, in stages maar ook in een baan straks. En ik kan maar voor 50% werken (autistisch, 50% arbeidsongeschikt).
Mijn verstand is heel duidelijk. Je kunt het heus wel en dan word je beoordeeld, nou en? Dat moet toch, je bent immers een stagiaire en je mag fouten maken om ze te kunnen verbeteren en over een jaar een prima onderwijsassistent te zijn.
Mijn gevoel gilt om hulp want voel me onveilig en helemaal niet lekker
Note: SPW3 vorig jaar afgerond, in die stage werd ik volledig vrij gelaten, er kwam amper kritiek en wat er aan kritiek kwam werd op zo'n manier gebracht dat ik er heel goed mee om kon gaan, kan alleen de vinger er niet precies opleggen wat het verschil is met de manier van kritiek die ik nu krijg.
Ik kreeg 300% vertrouwen van mijn begeleidster, ik moest helemaal niks en was volledig onderdeel van de groep. Abosluut daardoor heb ik het gered. Het is niet mijn IQ die dwars zit, het is m'n EQ.
quote:Mijn verstand is heel duidelijk. Je kunt het heus wel en dan word je beoordeeld, nou en? Dat moet toch, je bent immers een stagiaire en je mag fouten maken om ze te kunnen verbeteren en over een jaar een prima onderwijsassistent te zijn.
En dus luister je naar je verstand en vraag je hulp of directions.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:21 schreef heaven7 het volgende:
Lees mijn verstand..
Jouw probleem is dat je jezelf (en anderen) niet met je belemmeringen durft te confronteren blijkbaar. Je schuilt je meteen achter je 50% arbeidsongeschiktheid en probeert niet eens om met mensen normaal te praten. Als je tijdens je stage niet leert om met dit probleem om te gaan zal dit je later in je werk ontzettend in je nadeel gaan werken.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:02 schreef heaven7 het volgende:
Oh en bespreken gaat niet, mensen snappen het niet (dat blijkt wel weer aan de 1e reactie in dit topic).
Dan gaan ze ervanuit dat je 2,5 dag werkt, en de rest van de dagen thuiszit en een uitkering ontvangt op minimaal niveau om je inkomen aan te vullen.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:27 schreef nozem het volgende:
Je kunt maar voor 50% werken? Hoe moet ik dat zien? Ga je parttime werken of werk je fulltime en kun je maar de helft van je werkzaamheden uitvoeren? Ik hoor dat soort percentages wel vaker, maar veel snap ik er niet van..
![]()
Hoeft niet per se. Kan ook gewoon 5 dagen werken, 100% inkomen hebben, alleen arbeidsproductief zijn voor slechts 50%.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:18 schreef NiteSpeed het volgende:
Dan gaan ze ervanuit dat je 2,5 dag werkt, en de rest van de dagen thuiszit en een uitkering ontvangt op minimaal niveau om je inkomen aan te vullen.
Is dat niet enorm slopend, om volle dagen te maken terwijl je weet dat je de helft van de tijd eigenlijk niets uitvoert. Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever met een bak ijs op de bank Oprah gaat zitten kijken. Hoewel, een beetje contact en afleiding om je heen is ook niet slecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Kan ook gewoon 5 dagen werken, 100% inkomen hebben, alleen arbeidsproductief zijn voor slechts 50%.
Tenminste, zo werkte het bij mij, toen ik kampte met depressiviteit en daardoor minder inspiratie had om mijn creatieve vak uit te oefenen.
Nee, want het was niet zo dat ik de helft van de tijd niets uitvoerde. Ik deed er gewoon 2x zo lang over om een stuk te schrijven of een concept te bedenken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:02 schreef NiteSpeed het volgende:
Is dat niet enorm slopend, om volle dagen te maken terwijl je weet dat je de helft van de tijd eigenlijk niets uitvoert. Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever met een bak ijs op de bank Oprah gaat zitten kijken. Hoewel, een beetje contact en afleiding om je heen is ook niet slecht natuurlijk.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoeft niet per se. Kan ook gewoon 5 dagen werken, 100% inkomen hebben, alleen arbeidsproductief zijn voor slechts 50%.
Tenminste, zo werkte het bij mij, toen ik kampte met depressiviteit en daardoor minder inspiratie had om mijn creatieve vak uit te oefenen.
Kun je niet uit je woorden komen?quote:
Let's get this party started!quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:05 schreef Copycat het volgende:
Oh nee, ijs was te feestelijk. Een droog Mariakaakje.
Kun je ook zelf nog wat toevoegen ipv enkel te quoten en smilies te plaatsen? Of is jouw creatieve level altijd minimaal?quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:12 schreef MahirBurekovic het volgende:
toen ik kampte met depressiviteit en daardoor minder inspiratie had om mijn creatieve vak uit te oefenen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nee mn creatieve level is laag. kben depressief.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kun je ook zelf nog wat toevoegen ipv enkel te quoten en smilies te plaatsen? Of is jouw creatieve level altijd minimaal?
Zeer herkenbaar, in zo'n situatie komt er ook veel minder uit mijn handen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Goed gezegdquote:Op donderdag 13 september 2007 21:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stage lopen is leren door te doen én te vragen.
Vraag de hulp die je nodig hebt. Kleine drempel, groot plezier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |