bedankt, nu zit m'n lunch op m'n beeldscherm.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef Ippon het volgende:
waarachtige vaderlanders
Wiens verwachting is dat?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef Ippon het volgende:
Eindelijk heeft Rita haar VVD-ketenen van zich af kunnen werpen. Zij zal nu een 1-'mans'-fractie gaan starten maar de verwachting is dat veel VVD-fractieleden zullen overstappen.
Idd. Een splitsing in de partij tussen de meer liberale Rutte-aanhangers en de conservatievere Verdonk-aanhangers lijkt me nu niet tegen te houden. En dat zorgt erin iig voor dat de partij weer een duidelijker gezicht krijgt.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vast wel. Er zijn duidelijk 2 stromingen binnen de VVD. Dit gaat nog erg leuk worden.
Dat is nogal naief van je. Je vergeet dat je nu aan rechterkant 2 sterke personages hebt staan die veel stemmen wegtrekken bij zowel de VVD als de overige partijen. Deze 2 samen kunnen een redelijk sterk blok gaan vormen in de toekomst.quote:
Goh, als dit al genoeg is voor een rel. Wat een zielige partij is de VVD ookquote:Aanleiding voor het crisisoverleg in de VVD-fractie is het bericht van donderdagochtend in De Telegraaf waarin stond dat Verdonk maandagavond tijdens een besloten diner heeft gezegd: ‘De VVD is onzichtbaar in het vreemdelingendebat en daar moeten wij wat aan doen’. Zij benadrukte toen echter ook achter partijleider Mark Rutte te staan.
Ik denk dat ze voornamelijk zichzelf in de weg zitten. Wilders en Verdonk zullen niet samengaan, hun beide ego's zijn te groot. Dus je krijgt gewoon 2 splinterpartijen waar Wilders veel zetels gaat verliezen en Verdonk wat meer krijgt maar niet genoeg om maar enigszins van betekenis te zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is nogal naief van je. Je vergeet dat je nu aan rechterkant 2 sterke personages hebt staan die veel stemmen wegtrekken bij zowel de VVD als de overige partijen. Deze 2 samen kunnen een redelijk sterk blok gaan vormen in de toekomst.
Ik denk dat deze twee Ego's elkaar alleen maar in de weg zitten.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is nogal naief van je. Je vergeet dat je nu aan rechterkant 2 sterke personages hebt staan die veel stemmen wegtrekken bij zowel de VVD als de overige partijen. Deze 2 samen kunnen een redelijk sterk blok gaan vormen in de toekomst.
Die 2 zeer duidelijke stromingen waren er altijd al, wat dat betreft hoeft het voor de VVD niet echt veel consequenties te hebben. Het is alleen de vraag of het Rutte lukt om beide stromingen aan zich te binden.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vast wel. Er zijn duidelijk 2 stromingen binnen de VVD. Dit gaat nog erg leuk worden.
Punt is dat ze strijden over stemmen die vanaf de VVD naar 1 van deze 2 partijen gaan. Kortom, je krijgt sowieso 2 sterke rechtsgeorienteerde groeperingen, waarbij de VVD nog eens verzwakt is.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef Profesor het volgende:
[..]
Ik denk dat deze twee Ego's elkaar alleen maar in de weg zitten.![]()
Daarnaast heeft Wilders, Verdonk helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef Profesor het volgende:
[..]
Ik denk dat deze twee Ego's elkaar alleen maar in de weg zitten.![]()
Ik denk het niet. De conservatieven zien niet zoveel in Rutte.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die 2 zeer duidelijke stromingen waren er altijd al, wat dat betreft hoeft het voor de VVD niet echt veel consequenties te hebben. Het is alleen de vraag of het Rutte lukt om beide stromingen aan zich te binden.
Dat is nu niet zo belangrijk, denk niet dat Rutte bij de volgende verkiezingen nog lijsttrekker zal zijn en tot die tijd dulden ze hem wel.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De conservatieven zien niet zoveel in Rutte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |