abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53165377
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kamp is rabiaat rechts op een vervelende manier, vind ik.
Niet echt liberaal.
Precies. Hij is niet van het 'nieuw-populisme' waar Verdonk en Wilders tegenaan schurken maar een echt ouderwetse conservatief zoals Van Baalen dat ook is. Ikzelf heb het niet zo op rechts-conservatieven eerlijk gezegd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:07:16 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53165412
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Volgens mij kan een lid wat geen lid meer is geen voorzitter worden

Plus dat ik dan wel het nodige gedoe voorzie met VVD-leden die het helemaal gehad hebben met verdonk.
Leden bepalen trouwens niet de fractievoorzitter, dat doen de fractieleden. Het congres kan veel doen, maar Verdonk wordt natuurlijk geen fractievoozitter.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53165526
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:07 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Leden bepalen trouwens niet de fractievoorzitter, dat doen de fractieleden. Het congres kan veel doen, maar Verdonk wordt natuurlijk geen fractievoozitter.
Wat kunnen de leden dan wel voor elkaar krijgen op het congres? Dat Verdonk in de fractie moet blijven?

Dan heb je ook lekker de poppen aan het dansen.
pi_53165571
Grappig is wel dat de hele aanleiding wordt vergeten.

Verdonk dacht dat het in het societynieuws van de Telegraaf zou komen. Ze is namelijk nogal gefocust op haar nieuwe rol als societyfiguur, zie het aantal keren dat ze in de Prive staat als ze weer bij dit of dat huwelijk of evenement opdraaft. Vorige week nog bij het huwelik van Willibrord Frequin.

Ze is meer BN-er dan politicus geworden. Geef dat mens een talkshow op RTL8 ofzo, iedereen tevreden.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:16:14 #180
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53165585
Overigens, petje af voor de timing van Verdonk.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:17:15 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53165608
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies. Hij is niet van het 'nieuw-populisme' waar Verdonk en Wilders tegenaan schurken maar een echt ouderwetse conservatief zoals Van Baalen dat ook is. Ikzelf heb het niet zo op rechts-conservatieven eerlijk gezegd.
Van Baalen viel me laatst erg tegen omdat hij het niet opnam voor Karimi en Aboutaleb - hij zit immers ook in een buitenlandse adviescommissie, sterker nog, hij krijgt er dik voor betaald, maar hij was te beroerd om zijn mond open te doen. Afgezien van die grove schande vind ik van Baalen (al heeft-ie niet mijn stem, dat mag duidelijk zijn) niet slecht.

Kamp echter is van het kaliber "het studentenkamertekort komt door buitenlandse studenten".
Xenofobie van
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:17:24 #182
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53165616
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:15 schreef SCH het volgende:

Geef dat mens een talkshow op RTL8 ofzo, iedereen tevreden.
Samen met wilders. De Rush Limbaughs van de nederlandse TV.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:17:39 #183
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53165623
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat kunnen de leden dan wel voor elkaar krijgen op het congres? Dat Verdonk in de fractie moet blijven?

Dan heb je ook lekker de poppen aan het dansen.
Rutte manen om op te stappen en eventueel een verzoeningscomite.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:18:23 #184
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53165641
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:15 schreef SCH het volgende:
Verdonk dacht dat het in het societynieuws van de Telegraaf zou komen. Ze is namelijk nogal gefocust op haar nieuwe rol als societyfiguur, zie het aantal keren dat ze in de Prive staat als ze weer bij dit of dat huwelijk of evenement opdraaft. Vorige week nog bij het huwelik van Willibrord Frequin.
Vind jij de aanleiding dan terecht? Ik zag niks in het interview waarvan ik dacht: goh, wat ernstig voor de VVD.
pi_53165751
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Van Baalen viel me laatst erg tegen omdat hij het niet opnam voor Karimi en Aboutaleb - hij zit immers ook in een buitenlandse adviescommissie, sterker nog, hij krijgt er dik voor betaald, maar hij was te beroerd om zijn mond open te doen. Afgezien van die grove schande vind ik van Baalen (al heeft-ie niet mijn stem, dat mag duidelijk zijn) niet slecht.

Kamp echter is van het kaliber "het studentenkamertekort komt door buitenlandse studenten".
Xenofobie van
Heeft ie dat echt gezegd? Ow dat wist ik niet Ik had em een tikkeltje minder xenofoob dan Verdonk ingeschat, een beetje op de lijn van Van Baalen.

Maar goed, de VVD zal wel nooit een liberale partij worden ben ik bang. Daarvoor zijn ze o.a. te veel verweven met het VNO.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53165836
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vind jij de aanleiding dan terecht? Ik zag niks in het interview waarvan ik dacht: goh, wat ernstig voor de VVD.
De aanleiding is niet zo sterk maar wel sterk genoeg, het gaat ook niet zozeer om de uitspraken zelf, de VVD kan het zich gewoon niet meer permitteren dat er zulke krantenkoppen komen. Dat wist Verdonk ook best. Ze heeft die dingen gezegd terwijl er een Telegraaf-journalist bij was. En inhoudeljik mag ze gewoon niks meer over vreemdelingenbeleid en de koers van de VVD daarover zeggen. Dat is de afspraak. Misschien geen goede afspraak maar wel een afspraak waar ze zelf mee heeft ingestemd. En afspraak is afspraak en regels zijn regels.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:31:19 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53165906
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef SCH het volgende:

En afspraak is afspraak en regels zijn regels.
Ik vind het daarom uitermate amusant dat de hele kliek rond verdonk zich in de onmogelijkste bochten wringt om haar gedrag goed te praten.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:53:40 #188
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53166433
Dit zou in een paar tellen overgewaaid zijn. Rutte heeft te impulsief gehandeld. Daarom is Rutte ook niet geschikt als fractievoorzitter.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53166447
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die heeft de VVD niet. Henk Kamp komt toch een beetje over als een zoon van een klassiek Twentse textielondernemer. Hij is pas echt een wolf in schaapskleren.
mmm, goede kans dat hij ten tonele zal verschijnen. Daarbij, capabeler dan Rutte moet niet zo moeilijk zijn
pi_53166505
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 06:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Sinke: "Er zijn maar een paar schreeuwers die denken de partij te leiden, die Dales is er een van."

Die zat

[afbeelding]
Dales
Ook al zo'n mooie rode stropdas.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:57:24 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166523
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:53 schreef Gabry het volgende:
Dit zou in een paar tellen overgewaaid zijn. Rutte heeft te impulsief gehandeld. Daarom is Rutte ook niet geschikt als fractievoorzitter.
Rutte heeft juist heel slim - cynisch - gehandeld.
Hij wist dat er nu voorlopig geen verkiezingen zouden komen omdat het kabinet standhield, en hij heeft zijn prooi afgewacht.
Het is namelijk nooit zo ver van de verkiezingen als dit moment.
pi_53166539
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:53 schreef Gabry het volgende:
Ach, als ie het voorbij had laten gaan dan was hem zwak leiderschap verweten. Hij kan het wat dat betreft nooit goed doen.Hij heeft nu eindelijk eens ingegrepen, noem het maar impulsief na al die maanden

Hulde aan Rutte, en volhouden nu. Laat je niet van de wijs brengen door die schreeuwerds rond Rita.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:58:39 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166555
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef SCH het volgende:

[..]

De aanleiding is niet zo sterk maar wel sterk genoeg, het gaat ook niet zozeer om de uitspraken zelf, de VVD kan het zich gewoon niet meer permitteren dat er zulke krantenkoppen komen. Dat wist Verdonk ook best. Ze heeft die dingen gezegd terwijl er een Telegraaf-journalist bij was. En inhoudeljik mag ze gewoon niks meer over vreemdelingenbeleid en de koers van de VVD daarover zeggen. Dat is de afspraak. Misschien geen goede afspraak maar wel een afspraak waar ze zelf mee heeft ingestemd. En afspraak is afspraak en regels zijn regels.
Maar ze zei toch alleen dat de partij naar burgers moest luisteren? Dat lijkt me een aanrader voor alle partijen.
Ze zei toch niet: "De VVD moet rechtser" oid?
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:00:34 #194
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166603
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heeft ie dat echt gezegd? Ow dat wist ik niet Ik had em een tikkeltje minder xenofoob dan Verdonk ingeschat, een beetje op de lijn van Van Baalen.
Ik krijg helemaal niet de indruk dat Verdonk xenofoob is, maar wellicht is mijn herinnering vertekend (ik was toen veel in het buitenland). Ze is toch zéker geen Geert Wilders, die meer bezig is met de islam dan een grootmufti op een mujahedincongres.
pi_53166605
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, als ie het voorbij had laten gaan dan was hem zwak leiderschap verweten. Hij kan het wat dat betreft nooit goed doen.Hij heeft nu eindelijk eens ingegrepen, noem het maar impulsief na al die maanden

Hulde aan Rutte, en volhouden nu. Laat je niet van de wijs brengen door die schreeuwerds rond Rita.
Rutte
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:01:18 #196
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166623
quote:

[..]

Wat grappig dat we op dit punt lijnrecht tegenover elkaar staan.
pi_53166628
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar ze zei toch alleen dat de partij naar burgers moest luisteren? Dat lijkt me een aanrader voor alle partijen.
Ze zei toch niet: "De VVD moet rechtser" oid?
Dat zei ze volgens mij wel, maar ik heb de tekst niet voor me liggen. Ze zei dat de partij te slap was in het vreemdelingenbeleid en ingehaald werd door Wilders etc. etc.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:02:52 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53166657
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zei ze volgens mij wel, maar ik heb de tekst niet voor me liggen. Ze zei dat de partij te slap was in het vreemdelingenbeleid en ingehaald werd door Wilders etc. etc.
Wellicht is het een idee om het artikel te zoeken?
Ik heb geen telegraaf-abo.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:04:30 #199
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53166699
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:01 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat grappig dat we op dit punt lijnrecht tegenover elkaar staan.
Jouw standpunt verbaast me ook wel een beetje.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:06:01 #200
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53166742
quote:

[..]

Nu wordt hem zwak en slecht leiderschap verweten. Vooruitgang!
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')