abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53144307
Burenoverlast, wie heeft er af en toe geen last van? Kortom iedereen heeft wel eens last van zijn/haar buren.

Bij ons wordt het inmiddels zo erg dat ik in staat ben de onderbuurvrouw er zelf uit te gooien.

De situatie:
Mijn vriendin is 1 augustus 2006 in een bovenwoning gaan wonen via een woningbouwvereniging. Eigen voordeur etc etc. De eerste en de tweede verdieping zijn van haar (en ondertussen ook van mij) en op de begane grond woont een vrouw van een jaar of 40 met 2 honden.

Gedurende augustus en september 2006 was er enorm veel geluidsoverlast, ze zette met grote regelmaat ’s nachts de muziek keihard aan. Wanneer een van ons aanbelde was ze stomdronken. De eerste keren voerden we nog een discussie aan de deur, daarna niet meer dan belde we aan, zeiden muziek uit NU! En knalde de voordeur weer dicht. Steeds na het aanbellen stopte de muziek.

Op een gegeven moment was ik het helemaal zat en ondanks dat ik er toen nog niet woonde heb ik haar eens goed de waarheid gezegd (mijn vader is in augustus 2006 overleden dus dan zit je al helemaal niet te wachten op een buurvrouw die dronken discussies met je aan wil gaan). Vervolgens hebben we een officiële klacht ingediend bij de woningbouw, dit aan haar medegedeeld. Daarna hebben we geen last meer gehad. Af en toe overdag maar dan maak ik mij er niet echt druk om.

Naast de muziek is zij elke woensdag op donderdag nacht niet thuis met als gevolg dat haar honden in paniek zijn. Ze blaffen dan de hele nacht door. Wij hebben daar eigenlijk nooit over geklaagd in de trant van, tja het zijn nou eenmaal honden.

De afgelopen tijd is de overlast weer toegenomen, met deze week als hoogtepunt. Gisterennacht had ze weer een feestje in haar eentje, half 12 keiharde muziek. Toen heeft haar buurjongen (onze schuin onderbuurjongen) aangebeld, om half 2 weer keiharde muziek, toen heeft mijn vriendin aangebeld. De muziek ging uit maar ze weigerde open te doen.

Gisterenavond stond dezelfde buurjongen voor de deur met de vraag of wij ook overlast hadden van haar. Nou JA dus. Hij heeft de politie ingeschakeld maar met name vanwege de honden. Wij moeten nu steeds als we last hebben de politie bellen en zij gaan er een mooie optelsom van maken. Als er genoeg meldingen van meerdere buren zijn sturen ze de hondenbrigade erop af. Wanneer het niet verbeterd na dit bezoek worden de honden schijnbaar in beslag genomen.

Vannacht waren de honden weer de hele nacht aan het blaffen, dus de politie gebeld. Ondertussen ook weer een officiële klacht bij de woningbouw ingediend.

Wat kunnen we in hemelsnaam nog meer doen?? En wat kan de woningbouw of de politie er überhaupt aan doen? Wij zijn overigens al meerdere malen overdag met haar in gesprek gegaan maar zodra het over de overlast gaat kan ze ineens geen Nederlands meer (ze is Engels)

Kortom mensen tips, ervaringen?

Een heel verhaal, maar ik ben heel erg benieuwd of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.
pi_53144952
Naar mijn idee heb je alles alles al gedaan wat er mogelijk is in deze situatie helaas maar waar, je zult nu moeten wachten tot de politie en verhuurder hun stappen ondernemen, en wel alle incidenten blijven melden bij beide partijen.

Heel veel sterkte
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_53144992
Volgens mij kun je hier iha heel weinig tegen doen. De woningbouw mag iemand niet zomaar uit huis zetten agv overlast. Dit vanwege ons o zo sociale systeem van de sociale woningbouw. De woningbouwvereniging mag weliswaar iemand een andere woning aanbieden maar die moet wel geaccepteerd worden door je onderbuurvrouw. Verder zal de woningbouw vereniging dit niet zo snel doen omdat ze zich (terecht) bedenken dat het alleen maar het verplaatsen van het probleem is.

In sommige steden heb je tegenwoordig aso-woningen. Dit zijn woningen voor mensen die overdreven veel overlast veroorzaken. Het zijn huizen die van zodanig hoge kwaliteit zijn dat de aso's er graag naartoe verhuizen.

De politie kan iets meer. Zo kunnen ze bijvoorbeeld bij overlast de geluidsapparatuur in beslag nemen. Dat kan op termijn natuurlijk helpen want als ze iedere keer haar spullen kwijt is gaat het in de papieren lopen. Tot slot kan de rechter haar gedwongen laten opnemen in een inrichting. Dat is echter alleen mogelijk wanneer ze een gevaar is voor anderen en het lijkt me dat dit hier niet het geval is.

Helaas is het zo in Nederland dat de rechten van aso's goed beschermd worden maar de rechten van mensen die wel wat toevoegen aan deze maatschappij zijn vaak ver te zoeken. Uiteindelijk verhuizen meestal de slachtoffers en komen er daarna weer nieuwe slachtoffers bij.

Hoe is ze trouwens als ze nuchter is. Je stelt dat ze moeilijk bereikbaar is als ze dronken is. Dat is natuurlijk niet vreemd maar je kunt wellicht eens proberen te praten als ze nuchter is. Je hoeft het wat mij betreft niet netjes te houden en bedreig haar desnoods. Neem wat van je mede slachtoffers mee. Probeer ook te achterhalen wanneer ze wel slaapt en bel dan aan als ze haar roes zit uit te slapen. Erg netjes is het allemaal niet maar dat hoeft in dit geval niet.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:38:41 #4
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53145047
moeizaam. Enige wat de woningbouw kan doen is haar eruit zetten, maar dat kan alleen met een gerechtelijk bevel en het zal lang duren voordat de woningbouw naar de rechter zal stappen
pi_53145230
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:37 schreef DRA het volgende:
Hoe is ze trouwens als ze nuchter is. Je stelt dat ze moeilijk bereikbaar is als ze dronken is. Dat is natuurlijk niet vreemd maar je kunt wellicht eens proberen te praten als ze nuchter is. Je hoeft het wat mij betreft niet netjes te houden en bedreig haar desnoods. Neem wat van je mede slachtoffers mee. Probeer ook te achterhalen wanneer ze wel slaapt en bel dan aan als ze haar roes zit uit te slapen. Erg netjes is het allemaal niet maar dat hoeft in dit geval niet.
zaten wij ook al aan te denken, ze heeft met regelmaat een briefje met 'niet storen' op haar deurbel overdag. Dat nodigt natuurlijk wel uit op dit moment

Verder laat ze heeeeeeel vaak spullen buiten liggen, heb al minstens 6 keer haar paspoort door haar brievenbus gegooid en paar weken geleden lag er meer dan ¤ 200 voor haar deur, ik nette burger heb het in een envelop gedaan en met een briefje in de brievenbus gegooid. Kortom, ik ruim het niet meer op en de volgende keer dat ze geld laat liggen is het van mij.
pi_53145476
Blijf het bij de politie melden, breng de woningbouw op de hoogte dat je dit doet, en leg zo een dossier aan.

ik weet neit waar je woont, hier in Groningen hadden we ook nog een meldpunt overlast, die we ook regelmatig gebeld hebben.
Bij ons is de woningbouw ooit eens met de desbetreffende buurman wezen praten, en toen was hij natuurlijk poeslief.. Tegen ons was hij daarna boos, en probeerde dat daarna weer op een intimiderende manier goed te praten..

Uiteindelijk eindigde het met het in de brand vliegen van zijn wietplantage , en waren we van hem af..
Sterkte ermee in ieder geval, het kan een langdurige zaak worden, maar neem het recht in ieder geval niet in eigen hand, daar schiet je niets mee op.

bij ons ging het trouwens vooral om geluidsoverlast, midden in de nacht, en soms ook overdag. Belde je aan, dan werd je verrot gescholden, en bedreigd.. Naast ons waren er nog 3 of 4 buren die er last van hadden, en we hebben dan ook samen elke keer meldingen gemaakt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_53145569
Damn, en ik dacht dat mijn buurvrouw vervelend was.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_53145733
Help je buurvrouw van de drank af..
pi_53145754
Mijn exvriendin heeft een soortgelijk probleem: woont op een tussenverdieping in een groot herenhuis (kwaliteit beneden studentenhuis overigens) met een "papieren" plafond en een bovenbuurvrouw waarvan het lijkt alsof ze nooit slaapt. Nachtenlang komen er groepen mensen boven die de hele nacht door rondlopen (letterlijk de hele nacht, 's ochtends om 7u is het nog niet stil en dat kan elke dag van de week zijn, meestal meerdere) en praten en roepen waarbij het lijkt alsof ze in de kamer ernaast zitten..
Ik weet niet precies hoe het zit, en zij durft op het moment zelf niet naar boven omdat ze bang is dat de eventuele andere aanwezige mensen haar iets aandoen. Buiten die momenten heeft ze volgens mij soms wel een schoorvoetend gevraagd of het iets minder mag, maar het resultaat is volgens mij nul.

Ik ben zelf een keer zo pissed geweest toen ik daar sliep (poging daartoe) dat ik op het punt stond om heel aggressief naar boven te lopen, maar dat wilde mijn vriendin niet, maybe maar goed ook.

Momenteel schijnt het zo te zijn dat die gore takkekop haar huur niet betaald en de huisbaas zou op het punt staan om te beginnen met het afsluiten van het water.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:37 schreef DRA het volgende:
In sommige steden heb je tegenwoordig aso-woningen. Dit zijn woningen voor mensen die overdreven veel overlast veroorzaken. Het zijn huizen die van zodanig hoge kwaliteit zijn dat de aso's er graag naartoe verhuizen.
Een soort beloning voor asosociaal gedrag dus, wat voor land leven we hier?
pi_53146038
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:45 schreef exode het volgende:

[..]

zaten wij ook al aan te denken, ze heeft met regelmaat een briefje met 'niet storen' op haar deurbel overdag. Dat nodigt natuurlijk wel uit op dit moment

Verder laat ze heeeeeeel vaak spullen buiten liggen, heb al minstens 6 keer haar paspoort door haar brievenbus gegooid en paar weken geleden lag er meer dan ¤ 200 voor haar deur, ik nette burger heb het in een envelop gedaan en met een briefje in de brievenbus gegooid. Kortom, ik ruim het niet meer op en de volgende keer dat ze geld laat liggen is het van mij.
Oke. Dat mens spoort duidelijk niet
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_53146172
quote:

[..]

Ja, je verlagen tot haar niveau is de sleutel in dit verhaal
pi_53146644
Je kan hier wel wat aandoen, alleen ga uit dat dit een lange tijd gaat duren. Belangrijk is dat je al twee officiele klachten hebt ingediend.

Ga naar de woningbouw toe en overleg met hun dat dit onwerkbaar wordt. Zeg dat je een dagboek gaat bijhouden met daarin de tijden van overlast en eventuele acties(politie bellen). Dit zal de woningbouw nodig hebben als ze een uithuisverzoek gaan doen bij de rechter. Vraag tevens een vast contactpersoon bij de woningbouw die je helpt in dit traject.
Voor de rest, blijf melden!
pi_53146871
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:31 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Ja, je verlagen tot haar niveau is de sleutel in dit verhaal
Je hoeft natuurlijk geen geld te gaan "jatten" maar het moraal van het verhaal is wel dat je in dit soort gevallen dit soort mensen zo goed en zo kwaad als het kan nog beter kan wegpesten dan het te proberen op de normale manier te doen.
pi_53149107
quote:
Paspoort naar de politie brengen in de trend van gevonden voorwerp. Laat d'r maar moeite doen om het weer terug te krijgen.
  donderdag 13 september 2007 @ 16:37:10 #15
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_53149282
wonen in een hutje op de hei, heb je nergens last van
pi_53151289
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:30 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Paspoort naar de politie brengen in de trend van gevonden voorwerp. Laat d'r maar moeite doen om het weer terug te krijgen.
das een goede! breng voortaan alles erheen wat ik voor haar deur vindt. sleutels, paspoort, geld etc etc. De stoommaaltijden die er ook wel eens staan zal ik zoals ik nu ook al doe braaf laten staan.

Overigens zou ik me alles behalve goed voelen om geld wat ik voor haar deur vind te houden. Meer in de trant van ze komt het maar halen zodat ze misschien eens nuchter met ons praat. Jatten is wat overdreven lijkt mij, ze laat het letterlijk op straat slingeren, ik ga er vanuit dat het van haar is omdat het voor haar deur ligt en we haar die nacht dronken thuis hebben horen komen.

vind het heerlijk nederlands dat de aso mensen zo erg beschermd worden. Wij worden steeds uit onze nachtrust gehaald waardoor ik als een vaatdoek op mijn werk zit....zucht...
  donderdag 13 september 2007 @ 21:38:54 #17
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53156699
Ik weet niet of je een houten vloer hebt. Maar je zou een stukje geluidsoverlast terug kunnen bezorgen door op uitgekiende tijdstippen (als zij slaapt) lekker door je huis te stampen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53165139
stekker afknippen van dr stereo installatie....
pi_53812490
vandaag is er een gesprek tussen de woningbouw en de onderbuurvrouw in kwestie. ben benieuwd!

Overigens vind ik het erg moeilijk om in te schatten wanneer ik de politie 'kan' bellen. Afgelopen zondag hebben haar honden ook weer de hele dag geblaft. Grootste deel van de dag zijn we gelukkig niet thuis maar de uurtjes dat we wel thuis zijn gaat de tv harder omdat het een erg irritant geluid is. Wat zouden jullie doen?
pi_53813066
ergens zou bij mij een keer een draadje knappen en ik zou d'r deur inschoppen en d'r een goeie klap op d'r smoelwerk verkopen, vervolgens die honden opknopen aan de wasmolen en hopen dat ze dan de boodschap een keer begrijpt.

je kunt natuurlijk ook nog verhuizen.
pi_53814243
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:46 schreef r3gi3boy het volgende:
ergens zou bij mij een keer een draadje knappen en ik zou d'r deur inschoppen en d'r een goeie klap op d'r smoelwerk verkopen, vervolgens die honden opknopen aan de wasmolen en hopen dat ze dan de boodschap een keer begrijpt.

je kunt natuurlijk ook nog verhuizen.
je bouwt een wonderbaarlijk geduld op..

en we wonen verder ook gewoon goed. Dat scheelt ook. best groot, goedkoop, gratis parkeren voor de deur etc etc. Kortom buiten de buurvrouw geen reden tot klagen!
pi_53814394
Ah ik zie het al, ik heb nog mazzel met m'n bovenbuurman die denkt dat z'n huis een skateramp is.

Anyway, oordoppen kunnen je ook veel frustratie ontnemen.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53814818
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:08 schreef exode het volgende:
En wat kan de woningbouw of de politie er überhaupt aan doen?
De politie kan doen wat jij hierboven beschrijft. De woningbouw kan dat wijf d'r huis uit gooien, die macht hebben ze. Ze gaan daarbij echter ook uit van een eventueel dossier bij de politie.

Uiteindelijk kun je (binnen de wet) niet heel veel doen, behalve klagen, klagen, klagen en ook je buren stimuleren om te klagen, klagen, klagen. Vraag ook even bij de politie en bij de woningbouw zelf wat je eventueel nog meer kunt doen. Misschien accepteren ze een geluidsopname wel als 'bewijs', ik verzin maar wat.

Volgens mij beschikt de politie ook over een decibelmeter, waarmee ze langskomen als je maar kang genoeg zeikt. Je zult echter zelf je recht op moeten eisen door te klagen en te zeiken. De politie blijft namelijk liever achter het bureau zitten of deelt liever parkeerbonnen uit.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53815013
Al de honden de hele dag blaffen zou ik bellen. Hoe vaker je belt, des te meer meldingen liggen er, en des te meer aanleiding om stappen te ondernemen.

Zodra je last hebt: bellen!
pi_53816193
Ik heb ook zo een probleem gehad met mn bovenbuurvrouw. Heeft 2 jaar moeten duren maar ze is er eindelijk uit. Het was een crackverslaafde prostituee die in de nachtelijke uurtjes stoned door het huis ging rennen op hakken op een houten vloer. Ook zorgde ze voor veel overlast door allemaal vage mensen in huis te nemen, met vriendjes van haar uit huis geplaatste zoon om te gaan die zich vervolgens gingen verzamelen voor mijn deur en mensen gingen bedreigen die langs liepen, ex-klanten die haar uit kwamen schelden voor haar deur etc etc. Ik heb het op een nette manier proberen op te lossen door met haar te praten maar werkte dus niet. Na een half jaar geen nachtrust te hebben gehad heb ik de woningbouw gebeld die al meerdere klachten hadden gehad. Van hun moest ik het blijven melden bij hun en de politie en de wijkagent. En alle vreemde praktijken en overlast op schrijven. Bleek dat mijn buren dat ook al deden. We moesten alles in de gaten houden. Uiteindelijk kon ze het niet meer aan en is bij iemand in gaan wonen en ging haar woning onder verhuren. En toen kwam de sociale reserche langs want ze had een uitkering. Dus mijn tip meld het bij zoveel mogelijk instanties: school van je kind en maatschappelijk werk omdat je niet meer normaal kan functioneren..dierenbescherming omdat ze haar honden de hele dag alleen laat zoiets. En schrijf alles op. Veel sterkte
pi_53910015
Ik heb ook jaren lang boven zo'n herrieschopper gewoond die 24 op 24 uur per dag overlast maakte met bezoekers, muziek en soft drugs handel. Op en gegeven ogenblik heb ik in een wanhoop aktie de boormachine gepakt en gaten dwars door de betonnen vloer heen geboord en met trechters motorolie erdoorheen laten lopen, kwam hij naar boven toe en trapte tegen mijn deur, maar lk stond al te wachten met een hooivork en haalde naar hem uit. Uiteraard is hier politie bijgeweest en het was het gesprek van het jaar bij de wonigstichting want een boze buurman die gaten door de vloer heen boorde hadden ze nog nooit meegemaakt. Maar mijn actie is wel geslaagd, die gast is even later verhuist en heb sindsdien normale buren gekregen. Heb wel een brief gechreven naar de verhuurder dat als ik dit nog een keer moet meemaken met zulke buren dat de hel echt los breekt!
pi_53911470
Betaal geen huur meer ivm zware overlast onmogelijkheid om tot rust te komen nachtrust is niet mogelijk dus huur betalen ook niet.
pi_53911626
Kun je mss de dierenbescherming inschakelen? het weghalen van dieren gaat meestal een stuk makkelijker als het uit huis laten zetten van een persoon.
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:01:53 #29
124403 UZN
Hello world!
pi_53917554
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:39 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik heb ook jaren lang boven zo'n herrieschopper gewoond die 24 op 24 uur per dag overlast maakte met bezoekers, muziek en soft drugs handel. Op en gegeven ogenblik heb ik in een wanhoop aktie de boormachine gepakt en gaten dwars door de betonnen vloer heen geboord en met trechters motorolie erdoorheen laten lopen, kwam hij naar boven toe en trapte tegen mijn deur, maar lk stond al te wachten met een hooivork en haalde naar hem uit. Uiteraard is hier politie bijgeweest en het was het gesprek van het jaar bij de wonigstichting want een boze buurman die gaten door de vloer heen boorde hadden ze nog nooit meegemaakt. Maar mijn actie is wel geslaagd, die gast is even later verhuist en heb sindsdien normale buren gekregen. Heb wel een brief gechreven naar de verhuurder dat als ik dit nog een keer moet meemaken met zulke buren dat de hel echt los breekt!
Ik hoop dat ze de schade op je verhaald hebben. Tokkie
pi_53947670
Maarre...overdrijf je niet een beetje?
Er is nu een irritatie, dus van elk geluidje word je nou boos.
Bedenk ook even dat je in een woningbouwhuis woont en je de buren dus even goed hoort als je eigen huisgenoot.
Je kan niet verwachten dat iemand altijd maar braaf en stil thuis is, mensen leven gewoon hun leven.

In wat voor huis ben je zelf opgegroeid, had je daar naaste buren en wat voor mensen waren dat?
Wat doe jij thuis...zitten jullei elke avond alleen een beetje televisie te kijken, of heb je vaak visite? Heb je zelf huisdieren? Gaan jullie in het weekend ook vroeg naar bed? Draai je zelf nooit eens muziek om lekker gek op te gaan dansen of lekker hard mee te zingen?

In mijn huis hoor ik constant geluiden om me heen, de vloer van mijn bovenburen kraakt, hun hond blaft constant als ze er niet zijn, maar het zijn hele aardige mensen en ze klagen nooit over mijn bezoek tot midden in de nacht.
Als hun, hun voordeur opendoen lijkt het net alsof mijn eigen deur opengaat, het is zo ontzettend gehorig allemaal.
Als ik stil ben in mijn huis kan ik hun gesprek gewoon volgen..en andersom ook.

Probeer je gewoon niet te irriteren en accepteer geluiden om je heen...word je een stuk vrolijker van dan klagen om een buurvrouwtje met honden die af en toe wat gezellige avondjes heeft.
pi_53963247
brief van woningbouw is eindelijk binnen. Zoals verwacht kunnen ze niets doen. Ze heeft heel netjes in het gesprek aangegeven dat we altijd met haar mogen praten als ze we last hebben...tja al meerdere keren geprobeerd.

Gaan nu gewoon alles goed bijhouden, soort van dagboek dus. Als de honden weer de hele nacht bellen, moeten we de politie bellen, bij voldoende meldingen sturen zij de hondenbrigade erop af.

ben erg benieuwd of het beter gaat worden nu...Hopen mag altijd toch?!
pi_53963315
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:35 schreef Troeta het volgende:
Bedenk ook even dat je in een woningbouwhuis woont en je de buren dus even goed hoort als je eigen huisgenoot.
Je kan niet verwachten dat iemand altijd maar braaf en stil thuis is, mensen leven gewoon hun leven.

In wat voor huis ben je zelf opgegroeid, had je daar naaste buren en wat voor mensen waren dat?
Wat doe jij thuis...zitten jullei elke avond alleen een beetje televisie te kijken, of heb je vaak visite? Heb je zelf huisdieren? Gaan jullie in het weekend ook vroeg naar bed? Draai je zelf nooit eens muziek om lekker gek op te gaan dansen of lekker hard mee te zingen?

In mijn huis hoor ik constant geluiden om me heen, de vloer van mijn bovenburen kraakt, hun hond blaft constant als ze er niet zijn, maar het zijn hele aardige mensen en ze klagen nooit over mijn bezoek tot midden in de nacht.
Als hun, hun voordeur opendoen lijkt het net alsof mijn eigen deur opengaat, het is zo ontzettend gehorig allemaal.

Probeer je gewoon niet te irriteren en accepteer geluiden om je heen...word je een stuk vrolijker van dan klagen om een buurvrouwtje met honden die af en toe wat gezellige avondjes heeft.
Sorry maar ik vind niet bepaald dat we overdrijven. Vind jij het normaal dat ze om half 3 's nachts op een doordeweekse dag de muziek keihard zet?! en niet 1 keer maar meerdere keren in dezelfde nacht, totdat wij weer eens aanbellen.

geluiden om me heen vind ik geen probleem, die hoor ik genoeg van mijn buren. Zodra het overlast gaat worden, vind ik het wel een probleem. Vreemd genoeg wil ik 's nachts slapen, zeker als ik de volgende dag moet werken. Buren die geen rekening met elkaar houden, zijn gewoon aso.

Natuurlijk zal ze ons ook wel eens horen, maar niet 's nachts omdat wij een dronken feestje houden en te beroerd zijn om met de rest van de buurt rekening te houden.

je bent buren, je hoort elkaar, maar het lijkt mij dat je elkaar geen overlast moet bezorgen....!

Overigens vind ik het niet bepaald normaal dat een hond de hele nacht blaft als de eigenaar niet thuis is...dan is die hond toch in paniek lijkt mij.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:59:16 #33
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_53967245
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:35 schreef Troeta het volgende:

Ik vind niet dat de TS het maar moet accepteren dat de buurvrouw om 3 uur 's nachts stomdronken iedereen uit z'n slaap houd. Jij wel?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:29:55 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_53969179
ik hoop dat ze binnenkort verhuist voor jullie..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_53970383
Ik denk dat je al de juiste stappen hebt ondernomen, maar dat je twee dingen nog niet gedaan hebt:

- Psychologische oorlogvoering. Dat heeft dus niks te maken met gaten boren en met geweld plegen, maar je moet hier creatief in zijn. Denk bijvoorbeeld aan zelf muziek opzetten overdag, waar zij helemaal niet van houdt. Briefjes in de bus gooien. Door haar ramen heen kijken. Vervolgens weer een vriendelijk toevallig gesprekje, waar overlast niet ter sprake komt. Dit is iets wat alleen echte strategen kunnen. De bedoeling is om haar uiteindelijk zo ver te krijgen dat ze haar woonsituatie als een probleem gaat beschouwen en dat ze naar oplossingen gaat zoeken. Oftewel: verhuizen.

- Een advocaat inschakelen. Ik studeer geen rechten, maar wellicht dat als je eens gaat praten met de rechtswinkel, zelf de wetboeken erop gaat naslaan, of een keertje langsgaat bij een gespecialiseerde advocaat, dat je juridisch wat wijzer wordt. Er is wel degelijk wetgeving met als uiterste consequentie uit woning plaatsing. De woningbouw kan dan ook met spoed haar op een tokkie-traject zetten (ken verder de details daarvan niet, misschien Fusionfreak wel ), wat ze zullen proberen, omdat ze dit soort mensen niet op straat willen zetten en er weer een zwerver bij hebben.

Succes!

Edit: als je het nog niet gevonden had: http://www.goedeburen.nl/highres.html
Theorie: Ja. Praktijk... Nee.
pi_53986592
Uit eigen ervaring (jaren geleden) kan ik zeggen je inderdaad soms kunt gaan overdrijven omdat de drempel steeds verder verlaagt van wat je kunt hebben aan lawaai, dat komt dan ook vanwege dat lawaai en de overlast.
Ik denk dat mensen die het niet hebben meegemaakt zich niet goed kunnen voorstellen hoe erg buren (geluids-) overlast is en wat dat met je doet, dag in dag uit overlast in datgene dat je beschouwd als je eigen veilige omgeving, nl je thuis.
Ik woon nu al ruim een jaar vrijstaand maar nog steeds als ik een grote blaffende hond hoor staan mijn nekharen overeind, de geluidsoverlast (maar ook de andere overlast) van buren kan echt heel lang doorwerken en heeft behoorlijk wat invloed op je dagelijkse leven.

het enige dat helpt is de politie, elke keer opnieuw en opnieuw en opnieuw.
bij elke melding wordt er een toevoeging gedaan in het dossier en zulke dingen hebben wel degelijk een effect, alleen het gaat helaas niet van de ene op de andere dag.
soms voel je je echt overdreven bezig om bij elk blafje of 1 nummertje harde muziek meteen al weer de politie te bellen, maar echt, elke melding is een stap dichter bij de oplossing, nl inname van datgene dat overlast veroorzaakt (honden en / of geluidsinstallatie).

ik weet niet hoe het zit bij huurwoningen maar ik kan me voorstellen als er een enorm dik dossier bij de politie ligt dat het zin heeft om langs te gaan bij de woningbouwvereniging en in een gesprek face to face (doet vaak meer dan een telefoontje) aan te geven dat dit nu echt uit de hand loopt en dat je eist dat zij hun verantwoordelijkheid nemen omdat je anders bij hen een klacht gaat indienen, gewoon wegens het ontlopen van hun plicht en daarmee jou ernstig hinderen in je woongenot.
je neemt een produkt af, dat is niet alleen een dak boven je hoofd, de woningbouw heeft echt wel meer plichten jegens hun huurders.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_55027486
Update:

Woningbouw is na meerdere klachten van ons en andere buren wakker geworden. (dreigen met juridische stappen tegen de woningbouw zelf helpt...).

Er is nu een laatste brief gestuurd naar de onderbuurvrouw, als we overlast ondervinden moeten we dit meteen bij de politie melden en een klacht opsturen naar de woningbouw (met meerdere handtekeningen). Zodra het dossier dik genoeg is gaat de woningbouw een rechtzaak tegen haar aanspannen.

Sinds deze brief zijn we alweer 13 klachten verder en even zoveel telefoontjes naar de politie. (ze heeft meerdere boetes gekregen vanwege de geluidsoverlast). De buurman (woont naast haar en schuin onder ons) heeft haar afgelopen week in nuchtere toestand gesproken. Met hem wilde ze wel praten want hij was wel 'sweet en goodlooking'. Wij worden steevast de 'sluts' genoemd door haar. Verder heeft dit gesprek niets geholpen, zij vindt dat we ons aanstellen en dat de honden nooooit blaffen.

Kortom wij gaan verder met klagen en de politie bellen en hopen dat er ooit stappen ondernomen gaan worden. Tot die tijd zijn oordopjes redelijk handig (hoor daardoor 's ochtends ook de wekker niet).

Overigens heb ik de afgelopen maand weer een stuk of 6 keer haar rugtas naar binnen gehaald die ze 's nachts voor haar voordeur had laten liggen. De volgende dag bel ik dan aan om die tas terug te geven; de tas wordt aangepakt en de deur dicht gesmeten. Ik denk niet dat ze me aardig vindt
pi_55028554
Ik hoop echt voor je dat de woningbouw er snel iets mee gaat doen, want het lijkt me een behoorlijk rottige tijd voor je inmiddels.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:51:43 #39
3542 Gia
User under construction
pi_55029186
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:51 schreef exode het volgende:
Overigens heb ik de afgelopen maand weer een stuk of 6 keer haar rugtas naar binnen gehaald die ze 's nachts voor haar voordeur had laten liggen.
Waarom zou je dat doen? Ik zou het laten liggen, of een briefje door de brievenbus, dat ze de tas bij jou kan komen ophalen.

Wij hebben ook niet zo'n band met onze buren, aan één kant, en regelmatig worden hier pakketjes afgegeven voor hun. Ik zeg dan tegen de pakketdienst dat ze een kaartje in de bus moeten doen, zodat IK niet hoef op te letten wanneer ze thuis zijn, en door weer en wind bij hun voordeur moet gaan staan. Ze mogen nog blij zijn dat ik ze aanneem.
pi_55030497
Ga de jas enzo voortaan ook laten liggen. Schijnbaar wordt het niet gewaardeerd. Ze laten ook vaak dingen van waarde liggen (paspoort etc etc) die gooi ik braaf door de brievenbus heen. Kost mij natuurlijk amper moeite.

Pakketjes mogen wij overigens niet aannemen: ze heeft al jaren (volgens de postbode in ieder geval) 2 briefjes op de deur met de tekst dat NIETS afgegeven mag worden bij de buren. Als de postbode of Wehkamp aanbelt wijs ik ze meteen op dat briefje. Kortom pakketjes nemen wij niet aan.

ben wel erg benieuwd hoe lang het duurt voordat er nu stappen ondernomen worden. De politie heeft al over in beslagname van de honden gesproken, maar wanneer dat gebeurt???
pi_55035332
kleine update:

Mijn vriendin werd vanochtend door de politie gebeld of wij willen stoppen met overlast melden. Zij kunnen hier niets aan doen want als zij niet thuis is wanneer de honden blaffen kan ze er ook niet op aangesproken worden. de hele vorige afspraak van de hondenbirgade als we steeds bleven klagen waren ze vergeten.

Mijn vriendin gaf dat wij dit moeten doen van de woningbouw, nu gaat de politie contact opnemen met de woningbouw. Zucht, wat een gezeik zeg.
pi_55035354
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:58 schreef exode het volgende:
kleine update:

Mijn vriendin werd vanochtend door de politie gebeld of wij willen stoppen met overlast melden. Zij kunnen hier niets aan doen want als zij niet thuis is wanneer de honden blaffen kan ze er ook niet op aangesproken worden. de hele vorige afspraak van de hondenbirgade als we steeds bleven klagen waren ze vergeten.
Mijn vriendin gaf dat wij dit moeten doen van de woningbouw, nu gaat de politie contact opnemen met de woningbouw. Zucht, wat een gezeik zeg.
wtf

jij hebt overlast en je mag daar de politie niet meer voor bellen? Waardoor er dus niets (extra) op papier komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door tongytongylickylicky op 04-12-2007 15:13:27 ]
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_55036344
Precies, dat was ook mijn reactie. Mijn eerste ingeving was ook: dus als ik de stereo keihard aanzet en vervolgens wegga komen ze niet langs want ik ben er toch niet. Kan ook gewoon niet open doen en doen alsof ik er niet ben.

Ik vrees dat het nog laaaaaaaaaang gaat duren voordat wij weer een beetje rust hebben.

Ik ga binnenkort ook maar weer eens aanbellen, hoorde van de buurjongen dat ze bang is voor mij. (tja...zoals hierboven staat, ben 1 keer giga kwaad geworden middenin de nacht nadat we weer eens gewekt werden door haar stereo en als je vader dan net overleden is, is dat de spreekwoordelijke druppel)

Heb ondertussen ook al rond gekeken over het inbeslagnemen van honden maar dat doen ze (terecht) niet zomaar. De dierenbescherming bellen vind ik ook een behoorlijke stap: ze zorgt zover ik kan beoordelen harstikke goed voor haar honden. En of het cht rustiger wordt als die honden weg zijn...dan gaat ze waarschijnlijk nog meer drinken en feestjes bouwen middenin de nacht.
pi_55136875
Ik denk dat je gewoon je dossier moet blijven opbouwen richting woningbouw en politie, als je spullen voor haar deur vind zou ik zeggen: bij geld wie zegt dat het van haar is pak het op en zie het als een vorm van smartegeld,voor het paspoort zou ik zeggen gooi het niet meer in de brievenbus maar stuur het ongefrankeerd in een enveloppe naar de ambassade,ze zal dan moeten melden dat ze haar paspoort kwijt is en een nieuw aan moeten vragen als dit maar vaak genoeg plaatsvind zal op een gegeven moment de ambassade wel lastige vragen gaan stellen ook kan ze dan problemen met de politie krijgen in het kader van de wet op de identificatie,wat andere rommel in het portaal aangaat die zou ik deponeren in het vuilenshok,ook zou je met de andere buren kunnen afspreken dat bij de eersvolgende huursverhoging jullie massaal deze weigeren i.v.m. een verstoort huurgenot dan mogen zij bij de huurcommissie uit komen leggen waarom er niets aan deze overlast gedaan word.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')