abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:22:28 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54272363
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:00 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Wow. ubuntu is way geiler dan kubuntu!
Ik begon ooit op KDE maar daar ben ik snel weer vanaf gestapt. Was er nooit zo kapot van idd .
pi_54272994
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 19:41 schreef CrustyClown het volgende:
Zwaar brakke NVIDIA drivers in ubuntu zeg. Zet je de restricted drivers aan, bam zwart scherm *****
de inbegrepen nvidia drivers zijn driedubbele peop ja
pi_54273214
Klopt, omdat er een fout in zit. Bij mij liep de boel steeds voor een seconde of 5 helemaal vast. Na de 9xxx driver via envy te hebben geinstalleerd, is er niets meer aan het handje....
pi_54285485
  woensdag 31 oktober 2007 @ 16:17:10 #80
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_54285671
Help!

Hoe zet ik bureaublad op afstand op een andere poort?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:57:29 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54288034
Ik zit nog steeds serieus te overwegen - eigenlijk al enige tijd - om mijn desktop om te zetten naar Linux. Maar wat me iedere keer tegenhoudt is het spelen van spellen onder Linux. Nu weet ik van Cedega en Wine, maar ik heb weinig zin om te betalen voor Cedaga als ik al een legaal Windows OS heb, en de comptabiliteit van Wine is vaal ook niet perfect.

Ik heb een hekel aan rebooten (tijdsverspilling), dus ik wil niet voor een spelletje "even" naar Windows booten ofzo..... mijn Windows bak staat nu ook 24/7 aan, en ik reboot hoogstens 1 of 2 keer per maand eens als er weer eens updates zijn.

Is er intussen al wat meer ontwikkeling op het gebied van Windows spellen draaiende krijgen onder Linux?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 1 november 2007 @ 09:20:22 #82
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_54296606
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:57 schreef maartena het volgende:
Ik zit nog steeds serieus te overwegen - eigenlijk al enige tijd - om mijn desktop om te zetten naar Linux. Maar wat me iedere keer tegenhoudt is het spelen van spellen onder Linux. Nu weet ik van Cedega en Wine, maar ik heb weinig zin om te betalen voor Cedaga als ik al een legaal Windows OS heb, en de comptabiliteit van Wine is vaal ook niet perfect.

Ik heb een hekel aan rebooten (tijdsverspilling), dus ik wil niet voor een spelletje "even" naar Windows booten ofzo..... mijn Windows bak staat nu ook 24/7 aan, en ik reboot hoogstens 1 of 2 keer per maand eens als er weer eens updates zijn.

Is er intussen al wat meer ontwikkeling op het gebied van Windows spellen draaiende krijgen onder Linux?
Doe gewoon net als ik en speel alleen TTD

Volgens mij is dit het probleem wat veel meer mensen tegenhoudt om volledig over te stappen op Linux...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_54296899
Ik ga vandaag 's beginnen om dit via VMWare Fusion op mijn MBP te zetten.
Calmer than you are
pi_54297809
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:20 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Doe gewoon net als ik en speel alleen TTD [afbeelding]

Volgens mij is dit het probleem wat veel meer mensen tegenhoudt om volledig over te stappen op Linux...
Inderdaad. Het werkt prima moet ik zeggen, maar ik ben toch te verknocht aan mijn windows-programmatjes
pi_54299091
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:57 schreef maartena het volgende:
Ik zit nog steeds serieus te overwegen - eigenlijk al enige tijd - om mijn desktop om te zetten naar Linux. Maar wat me iedere keer tegenhoudt is het spelen van spellen onder Linux.
Die Cedega waar jij het over hebt is speciaal ontworpen voor gaming; wine is dat niet.
Je zou eens in de lijst van supported games kunnen kijken of die van jou erbij staat.

Ik gebruik mijn computer meer voor internet en desktopzaken.
Toen GoogleEarth ook op Linux uitkwam vond ik het genoeg en heb ik Kubuntu geïnstalleerd.
Werkt perfect voor alle desktopdingen.

Ik heb niet geprobeerd om Windows games onder Linux te laten draaien. Ik heb een 5GB windows XP partitie gemaakt voor heel af en toe een spel. Mijn standaard boot is Linux en daar doe ik al het andere in.
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:59:26 #86
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54323741
Ubuntu.

Ik heb een tijd lang Ubuntu gebruikt, vaak was ik erg tevreden. Veel hardware die gewoon direct naar behoren werkt, en in 6.10 of 7.04 werkte ook mijn onboard geluid direct goed. Niks aan de hand, goed OS. 7.04 idem, alles werkte.

7.10: Hij start op met een kutresolutie, nou ja, even aanpassen. Ik wil 1280x1024 met een refreshrate van 75 Hz. Die kan niet. Beetje klooien met xorg.conf, maar geen resultaat. Voorheen kon ik de monitor gewoon in de lijst aanklikken, maar hij is verdwenen uit de lijst. Nou ja, maar even door op 60 Hz en later nog eens naar kijken.

Ik zit een beetje te msn-en met Pidgin. Muziekje op de achtergrond. Niks aan de hand. En opeens kan beep-media-player de geluidskaart niet meer gebruiken, wat gelijk de boel aardig vast zet. Even ctrl+alt+F1, beep killen en door. Maar de fout blijft ook na opnieuw opstarten van bmp.

Ik weet nog hoe ik heb zitten kloten in versies 5.xx tot 6.xx tot geluid goed werkte, en dat ga ik niet weer doen. Wat een beroerde update. Ik flikker het eraf en heb in Windows weer wat schijfruimte erbij.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 5 november 2007 @ 14:39:16 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_54380549
Heeft iemand hier ervaring met Leopard en Netatalk? Ik krijg m'n AFP-share op m'n Ubuntu-server niet aan de praat
  maandag 5 november 2007 @ 16:18:20 #88
11502 nipeng
The last ride is free
pi_54382689
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ubuntu.

[knip]

Ik weet nog hoe ik heb zitten kloten in versies 5.xx tot 6.xx tot geluid goed werkte, en dat ga ik niet weer doen. Wat een beroerde update. Ik flikker het eraf en heb in Windows weer wat schijfruimte erbij.
Je hoeft niet te updaten naar 7.10

Ik had zelf enkel problemen met mijn videokaart. Duurde ff voordat ik doorhad dat support voor mijn ATI uit de commercial drivers was verdwenen...

Oja ik draai Kubuntu.
pi_54383170
Ik ben me alleen maar rot geschrokken van hoe gigantisch makkelijk de installatie van (k)ubuntu wel niet was! Live-CD erin, en een kwartiertje later staat de boel geinstalleerd. Compleet met office pakket, browser, mediaplayer, de hele rattenplan. En alle hardware deed het prima.

Maargoed wat de boer niet kent dat lust 'ie niet dus ik zit weer op windows
  maandag 5 november 2007 @ 19:48:29 #90
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54387458
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:18 schreef nipeng het volgende:

[..]

Je hoeft niet te updaten naar 7.10
Kom je nu mee. Na alle ellende van afgelopen weekend.

Nou ja, dat lag vooral aan Partition Magic en mijn eigen domheid (geen backup maken van data op partities die samengevoegd worden). Maar ik was er vast niet aan begonnen als ik Ubuntu had laten staan.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_54399972
Ik ga me er vanavond eens aan wagen. Ik heb nog totaal geen ervaring met linux, dus ik ben benieuwd.

Ik ga het eerst installeren op m'n pc thuis die ik alleen gebruik voor downloaden, opslag en af en toe wat surfen en MSN. Als dat bevalt overweeg ik ook om over te gaan met m'n laptop die ik ook voor werk gebruik.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_54449332
Zo, ben echt heel tevreden tot nu toe. Installatie was ontzettend makkelijk, daarna heb ik de machine bij m'n ouders thuis neer gezet en in het netwerk gehangen. Alles werkt prima, verder niets hoeven in te stellen. Ook erg fijn dat Terminal Server (via RDP) zo goed werkt, ik kan gewoon op m'n Windows server inloggen en m'n werk doen.

Enige minpunt op dit moment is dat het grafisch wat traag is. Een simpele powerpoint presentatie schokt al heel erg. Ik heb nog niet naar instellingen of drivers voor de videokaart gekeken, maar het zal daar wel aan liggen toch?
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  donderdag 8 november 2007 @ 09:27:16 #93
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54449380
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Zo, ben echt heel tevreden tot nu toe. Installatie was ontzettend makkelijk, daarna heb ik de machine bij m'n ouders thuis neer gezet en in het netwerk gehangen. Alles werkt prima, verder niets hoeven in te stellen. Ook erg fijn dat Terminal Server (via RDP) zo goed werkt, ik kan gewoon op m'n Windows server inloggen en m'n werk doen.

Enige minpunt op dit moment is dat het grafisch wat traag is. Een simpele powerpoint presentatie schokt al heel erg. Ik heb nog niet naar instellingen of drivers voor de videokaart gekeken, maar het zal daar wel aan liggen toch?
Ga eens naar System, Administration, en dan Restricted Drivers Management. Kijken of je daar iets aan kan zetten .
pi_54449457
Is er ook een kant & klare VMWare appliance van deze versie verschenen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54451354
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Restricted drivers aanzetten.
En daarbij instellen dat-ie ook echt de proprietary driver moet gebruiken.
Voorbeeld: Ik heb Kubuntu en een nVidia kaart. In de system settings onder 'monitor' staat onder de hardware dat de kaart standaard de 'nv' driver gebruikt. Die verander ik dus in ' proprietary' en dan heb ik een echte driver, met 3d acceleratie (leuk voor Google Earth).
Hoe dat precies in Ubuntu gaat weet ik niet maar mogelijk dat je daar ook bij de beeldscherm-settings moet aangeven dat hij die driver moet gebruiken.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:33:46 #96
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54451683
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:33 schreef Jarno het volgende:
Is er ook een kant & klare VMWare appliance van deze versie verschenen?
Nee, maar zelf bouwen is volgens mij een piece of cake.
pi_54451727
Mja, daar ben ik dan weer te bedonderd voor meestal. Maar goed, installeren moet een makkie zijn natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 november 2007 @ 11:37:54 #98
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54451761
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:35 schreef Jarno het volgende:
Mja, daar ben ik dan weer te bedonderd voor meestal. Maar goed, installeren moet een makkie zijn natuurlijk.
Nieuwe VM, zet hem op Linux, ISO mounten en gaan.
pi_54455421
Ik heb op dit moment een PC draaien met 3 partities.
C:\ XP
D:\ Vista
E:\ Veel vrije ruimte.
Kan ik nu de handleiding:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/
gewoon volgen en dus nieuwe partities van E:\ halen zonder XP en Vista aan te tasten?
  donderdag 8 november 2007 @ 18:46:38 #100
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_54461858
Ja. Bij de installatie komt Ubuntu zelf met een suggestie om de vrije ruimte op station X te gebruiken, en komt ook zelf met een voorstel om dit te herpartitioneren. Let er gewoon op dat je de goeie schijf kiest om de installer zijn gang te laten gaan. Er zal een menu worden gemaakt waarmee je bij het opstarten kunt kiezen uit je windowzen of ubuntu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')