abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:43:14 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53174211
Maar hoe kwamen jullie aan je kamer?

(Tips voor Erik!)
The love you take is equal to the love you make.
pi_53174338
Twee keer via via. De eerste was een redelijke kamer in een huis met twee meisjes. Met één van hen kreeg ik onenigheid dus verhuisde ik. Daarna kwam ik in een huis met vier vrienden en dat was een groot feest (als in leuk), het was wel een bouwval en de eigenaar een enorm eigewijze ouwe gek maar dat namen we maar op de koop toe.
Aldus.
pi_53174368
Via-via, natuurlijk. Netwerken! Babbelen met de pieps joe miet! Kamerzoeken doe je ook niet voor een paar uurtjes tussendoor. Kamerzoeken is een state of mind. Je bent altijd op zoek. Overal. Iedereen die je spreekt, en zelfs degene die je nièt spreekt, heeft in potentie de gouden sleutel tot De Kamer in handen. Die moet je dus zien te spreken!
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:53:28 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53174467
Via de studentenhuisvesting werkte voor mij niet. In de zomer zeiden ze: kom in oktober maar terug. In oktober zeiden ze: kom in januari maar terug.

Toen heb ik een advertentie in de krant gezet. Die stond erin op de dag dat een vriendin belde dat ze in een huis trok met nog wat anderen en dat er nog een kamer over was... Door een wonderlijke loop der dingen kreeg ik de mooiste kamer van 't huis!

Op die advertentie belden trouwens vooral enge mannetjes...
pi_53174503
In Amsterdam heb ik ook wel met advertenties gewerkt. Dan krijg je inderdaad van die types die je een kamer willen verhuren, maar de slaapkamer willen delen, je mag niet koken in de keuken en in het weekend moet je weg.
pi_53174597
En je moet in mailrondjes terecht komen, van die verschrikkelijk sneeuwballen. "Een vriend van me zoekt een kamer", "Mijn zoon zoekt een kamer" enz ...
Aldus.
pi_53174627
M'n vriendin heeft een veel mooier kamerverleden. Een stuk of zeven kamers in totaal waaronder 1 tuinhuisje, in de tuin bij een oorlogsveteraan.
Aldus.
pi_53174705
Ik heb ook heel leuk antikraak gewoond, maar dat is in studentensteden geen werkbare optie denk ik, met de wachtlijsten. Hoewel, als je iemand kent...
pi_53174720
Lees je wel mee, Erik?
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:04:22 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53174729
Volgend jaar komt mijn neef naar Groningen. Nou, hij doet zijn best maar.
pi_53175004
Ik heb uiteindelijk wel vijf jaar via studentenhuisvesting op een gang gewoond. Toen die Nepalfiguur ineens toch terugkwam, stond ik op straat en had geen zin meer in logeren bij vriendje en ouders, ging naar studentenhuisvesting, waar ik al jaren stond ingeschreven: "voor welk complex sta ik met mijn wachttijd meteen bovenaan?". En toen had ik de kamer waar ik uiteindelijk vijf jaar ben gebleven, in Goede en Slechte Tijden

Op zo'n gang zit je altijd met bizarre figuren, want je hebt niet te kiezen wie er in de kamer komt. Dus we hadden een idioot die de godganse dag keihard Mannenkoor Karrespoor draaide, we hadden een ontzettend leuke gast die vasteklantenkorting had bij werkelijk ALLE pizza- en shoarmabezorgzaken in Nijmegen, we hadden het borderline-meisje wier tigste poging uiteindelijk slaagde, we hadden de ultrafanatieke sporter, we hadden de 24 uur per dag stonede gast, en zijn neurotische naar anorexia neigende vriendin, aan wie hij wel eerlijk had verteld dat hij met een ander meisje had gezoend, maar niet dat ik, haar buurvrouw, dat was. En we hadden de continu moerassige vloerbedekking in de gang, omdat niemand ooit zin had om het doucheputje te ontstoppen

Herinneringen komen op! Dit hierboven is nog maar een fractie
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:20:02 #162
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_53175081
Waar zat je, thaleia? Ik heb drie jaar op gang 5 van Hoogeveldt gewoond (die gangfeesten!) alvorens iets in de stad te vinden.
pi_53175185
Deze lag op de mat vanmorgen:

.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:28:42 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53175201
Hihi!

Laatst op een kaartje bij de supermarkt: Te koop: diverse bloemenvaarsen.
pi_53175234
De loodgeiten zijn leuk natuurlijk, maar ik ben vooral gefascineerd door het "stukken".

[ Bericht 2% gewijzigd door Gellius op 14-09-2007 16:49:10 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:32:59 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53175283
Loodgeiten en bloemenvaarsen.
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 16:41:26 #167
42184 crew  DaMart
pi_53175453
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef Lienekien het volgende:
Maar hoe kwamen jullie aan je kamer?

(Tips voor Erik!)
Via de woningbouwvereniging... maar dat is misschien niet zo'n heel goed voorbeeld, want dat was NA mijn studietijd... tijdens mijn studietijd weigerde ook ik op kamers te gaan .
pi_53175532
Vreemd, ik hield erg veel van mijn ouders maar ik had geen minuut langer thuis willen wonen hoor. Ik snap dat werkelijk niet.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:46:08 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53175558
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:45 schreef Gellius het volgende:
Vreemd, ik hield erg veel van mijn ouders maar ik had geen minuut langer thuis willen wonen hoor. Ik snap dat werkelijk niet.
Idem. Ik had al gewild op mijn 16e.
pi_53175652
We zitten hier met een boeket weke kasplantjes, Liene.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:50:32 #171
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_53175658
quote:
Same here.
Een eigen plek, helemaal van mij alleen, in een gloednieuwe stad aan de andere kant van het land, heerlijk vond ik het.
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 16:51:28 #172
42184 crew  DaMart
pi_53175665
quote:
Ik had zo'n studie waar zelfstudie voorop stond. Ik moest dus 6 tot 10 uur per week in Leiden zijn voor colleges en werkgroepen, terwijl ik daarnaast voor 20 tot 30 uur per week een heel leuk bijbaantje had in Zandvoort. Bij mij was het dus een kwestie van nut en noodzaak afwegen, en ik vond het praktischer om dichtbij het werk te zijn dan bij de studie .

En dus koos ik voor de goedkoopste oplossing: thuis blijven wonen .
pi_53176855
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:20 schreef Frollo het volgende:
Waar zat je, thaleia? Ik heb drie jaar op gang 5 van Hoogeveldt gewoond (die gangfeesten!) alvorens iets in de stad te vinden.
Proosdij, dus decadent Gangen van 8 mensen, enorme woonkamer (daar kon je pas feesten! Op mijn afstudeerfeest hebben op een gegeven moment enkele wanhopige bezoekers de karaokemicrofoon verstopt), twee douches, twee toiletten....en een heleboel auto's voor de deur omdat de helft van de bewoners daar allang aan het werk was (ik op een gegeven moment ook)
pi_53177261
De teerbeminde woonde Heel Erg, op Vossenveld. Ik meen dat daar 16 mensen op een gang woonden. En méérderen woonden daar samen met hun vriend of vriendin. Wat ik vooral van Nijmegen zal onthouden, is dat het je daar nog kon gebeuren dat je 's nachts op straat ineens door een lief punkmeisje werd aangesproken: "We geven een feestje, komen jullie mee?" Maar natuurlijk!

Steegje door en aan de achterkant van een pand aan een grote winkelstraat een spekgladde ladder op, over het dak van een schuurtje, nog een wiebelige ladder op en boem! Midden in een grote, gekraakte winkelruimte vol mensen. Geïmproviseerde bar (Beugels van Leeuw, niks mis mee), lawaaibandje was present, hapjes waren te halen in de allervieste keuken die ik ooit gezien heb, kortom, een zeer onverwachts genoegen.
pi_53177345
Dat klinkt als de Molenpoort, daar zijn nu nog steeds weleens zulke feestjes
Vossenveld is qua Heel Erg wonen nog niet zo erg als Hoogeveldt, Vossenveld is net ietsje ruimer. Maar V. is dan wel weer een klereeind fietsen
pi_53177376
Geen idee, ik kende Nijmegen natuurlijk nauwelijks. Ik geloof dat het aan een vrij centrale winkelstraat was. Moet in 2000 geweest zijn.

Ja, ze is dan ook snel naar Amsterdam gekomen. Hatert was niet fijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Gellius op 14-09-2007 18:16:49 ]
pi_53177427
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:15 schreef thaleia het volgende:
Herinneringen komen op!
Dat afstudeerfeest.... Ik ga vanavond de foto van twee van m'n vriendinnen met ieder een uiteinde van een stokbrood in hun mond, en mijn zusje eronderdoor limbodansend, weer eens opzoeken.

Nu eerst eten. First things first.
pi_53181353
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:15 schreef thaleia het volgende:
(...) we hadden de 24 uur per dag stonede gast, en zijn neurotische naar anorexia neigende vriendin, aan wie hij wel eerlijk had verteld dat hij met een ander meisje had gezoend, maar niet dat ik, haar buurvrouw, dat was. (...)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_53182291
Pas op, het is de.....
pi_53182837
Ik krijg daar een knoop van in m'n maag, warme gevoelens overgehouden hebben aan het zoenen van iemand die 24 uur per dag stoned was én een vriendin had. En degene die hij belazerde, woonde bij je op de gang. Jemig.

Maar hey, ik ben te serieus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')