Ik heb uiteindelijk wel vijf jaar via studentenhuisvesting op een gang gewoond. Toen die Nepalfiguur ineens toch terugkwam, stond ik op straat en had geen zin meer in logeren bij vriendje en ouders, ging naar studentenhuisvesting, waar ik al jaren stond ingeschreven: "voor welk complex sta ik met mijn wachttijd meteen bovenaan?". En toen had ik de kamer waar ik uiteindelijk vijf jaar ben gebleven, in Goede en Slechte Tijden
Op zo'n gang zit je altijd met bizarre figuren, want je hebt niet te kiezen wie er in de kamer komt. Dus we hadden een idioot die de godganse dag keihard Mannenkoor Karrespoor draaide, we hadden een ontzettend leuke gast die vasteklantenkorting had bij werkelijk ALLE pizza- en shoarmabezorgzaken in Nijmegen, we hadden het borderline-meisje wier tigste poging uiteindelijk slaagde, we hadden de ultrafanatieke sporter, we hadden de 24 uur per dag stonede gast, en zijn neurotische naar anorexia neigende vriendin, aan wie hij wel eerlijk had verteld dat hij met een ander meisje had gezoend, maar niet dat ik, haar buurvrouw, dat was. En we hadden de continu moerassige vloerbedekking in de gang, omdat niemand ooit zin had om het doucheputje te ontstoppen
Herinneringen komen op! Dit hierboven is nog maar een fractie