Knappe uitslag van Groningenquote:
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:20 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Knappe uitslag van Groningen
Precies.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:21 schreef NumberNine het volgende:
Goed gedaan van Groningen, over twee weken een leuke pot in Firenze met alles te winnen en weinig te verliezen.
Idd superquote:Op donderdag 20 september 2007 22:34 schreef -Hans- het volgende:
Ron JAns zet die gast van RTV Noord wel even op zijn plek neer.
Neh, dan is Berg er weer bij.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:42 schreef Nashje het volgende:
Gewoon netjes dit. Ben wel bang dat het in Firenze heel anders zal verlopen. 4-0 ofzo.
Man van RTV Noord begon over de slimheid van Fiorentina en dat ze (FC Groningen) daardoor een doelpunt tegen hadden gekregen. Vervolgens reageerde Jans door te zeggen dat FC Groningen ook 1x had gescoord en of dat dan ook onder ' slimheid ' viel, zo ongeveer ging het. Man van RTV Noord moest flink zijn best doen om zich er nog enigszins uit te kletsen.quote:
Idd.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:41 schreef TinusMen het volgende:
Idd super![]()
Ik snap die verslaggever zijn vraag ook wel maar geef dan niet als antwoord: 'Ze zijn slim'![]()
Kun je ook effe kijken of Ajax dit seizoen kampioen wordt?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Neh, dan is Berg er weer bij.
Gaat ie hetzelfde doen als in de Arena.![]()
Ze geven die microfoon dan ook altijd aan mensen die niet kunnen interviewen, jammer is dat. Als je er een goede interviewer neerzet kan het soms best een goed gesprek worden.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:58 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Man van RTV Noord begon over de slimheid van Fiorentina en dat ze (FC Groningen) daardoor een doelpunt tegen hadden gekregen. Vervolgens reageerde Jans door te zeggen dat FC Groningen ook 1x had gescoord en of dat dan ook onder ' slimheid ' viel, zo ongeveer ging het. Man van RTV Noord moest flink zijn best doen om zich er nog enigszins uit te kletsen.
Oh, dat kan ik je wel vertellen: dat worden ze niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Kun je ook effe kijken of Ajax dit seizoen kampioen wordt?
Nee jij hebt geen glazen bolquote:Op donderdag 20 september 2007 23:03 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Oh, dat kan ik je wel vertellen: dat worden ze niet.
Dit was idd wel recht uit het hardquote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef golfer het volgende:
Ik vond die verslaggever van TV Noord niet eens erg slecht.
Deed het imo een stuk beter dan enkele van de NOS of commerciële verslaggevers het vaak doen.
quote:Groningen even in extase
GRONINGEN - Verwend met Europees voetbal wordt het Groningse publiek niet elk jaar. Maar als het eenmaal wordt geserveerd, genieten ze er in het noorden met volle teugen van. Het elftal van trainer Ron Jans begreep gisteravond goed hoe het hoofdgerecht eruit hoorde te zien.
Maar wie niet elk seizoen in de Europese keuken kijkt, kan moeilijk in een keer een drie gangen-diner serveren. Het Italiaanse Fiorentina was in dat opzicht een strenge leermeester en zal na de 1-1 over twee weken ongetwijfeld nog een lesje geven.
Met Fiorentina was er een club van grandeur, van naam en status op bezoek. Een elftal dat vorig seizoen in de top-6 van de Serie A eindigde, mag als een grote buitenlandse naam worden aangemerkt.
In Euroborg had daarom een botsing van culturen plaats. Jonge Italiaanse vedetten op bezoek bij polderjongens. Spelers met haarbandjes en glimmende witte voetbalschoenen, gestoken in een een paarse outfit met fonkelende, gouden letters op het shirt.
De aanstormende talenten van Fiorentina werden bij de hand genomen door een doelpuntenmachine die Christian Vieri heet. Met zijn 34 jaar, 229 wedstrijden en 127 goals een fenomeen in Florence. Een naam tegen wie zelfs spelers als Riccardo Montolivo opkijken.
Montolivo was het grote talent van Italië op het EK onder 21 jaar in Nederland en dacht in Groningen dezelfde kunsten te kunnen vertonen als afgelopen zomer. Maar Montolivo had met zijn ploeggenoten niet gerekend op de onverschrokken mentaliteit van elf Groningers, die gesteund door een groen-witte massa de Italianen in de eerste helft bijna ondersteboven speelden.
In het eerste half uur was het spitsuur in de defensie van Fiorentina. Onder aanvoering van een bij vlagen briljante Goran Lovre zocht FC Groningen vol de aanval. Niet opportunistisch, niet naïef maar op een oer-Hollandse wijze via de vleugels. Martijn Meerdink (rechtsbuiten) en de jonge Stef Nijland (vanaf links) brachten de bal keer op keer scherp voor het doel van de Franse keeper Sebastian Frey. Nijland, die voor de ogen van zijn trotse vader en Groningen-directeur Hans Nijland, zijn Europese debuut maakte, had in de zesde minuut al de harten van 20.000 uitzinnige fans kunnen stelen als hij een voorzet van Meerdink achter Frey had gekopt.
Waarschijnlijk bevangen door de spanning legde het talent, dat tot de zomer nog deel uitmaakte van het A1-juniorenteam van FC Groningen, de bal met het hoofd terug in de doelmond. Als Meerdink of Nijland de druk niet opvoerden, deed de opkomende vleugelverdediger Bruno Silva het wel. Zijn voorzet werd door verdediger Allesandro Gamberini met de hand bij de eerste paal weggewerkt. Het ontging de Portugese arbiter Batista.
De zevende fraaie aanval binnen 25 minuten leverde de thuisclub wél een doelpunt op. Wéér Nijland vond vanaf de linkerflank het hoofd van Lovre, die Frey met een ferme kopstoot kansloos liet: 1-0.
In de competitie heeft het elftal van Ron Jans nog amper indruk kunnen maken. Het optreden van gisteravond bevestigt echter waarom Groningen grote ambities heeft, waarom Jans nog meer wil bereiken met zijn ploeg en waarom de club in een straks uitgebreid Euroborg het liefst elk seizoen Europees speelt.
Maar in de tweede helft ondervond FC Groningen ook waarom een club als Fiorentina al jaren in de top speelt. Op het moment dat de thuisclub de druk opvoerde, was één venijnige counter voldoende voor de gelijkmaker van Franco Semioli.
ad.nl
Dan nog waarom geven ze dan eerst de uitslgen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:03 schreef mordradead het volgende:
Hierna toch in het sportjournaal?
nu pasquote:Op donderdag 20 september 2007 23:58 schreef TinusMen het volgende:
WTF! NOS zend helemaal geen beelden uit van Grunn wat kansloos
op de site van tvnoord is een wedstrijdverslag te zien.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:14 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
nu pas
Alleen maar de goals, en dan nog lopen ze te kutten met het beeld ( bij de 1-1 )
![]()
Ik neem aan dat de de tweede helft bedoelt?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:53 schreef Prosac het volgende:
Ondanks dat het allemaal uitstekend ging, vond ik dat Jans halverwege de eerste helft -de geweldige!- Lovre had moeten wisselen, die jongen zat he-le-maal kapot. Met fledderus op die ene counter had er veel meer ingezeten.
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:44 schreef mordradead het volgende:
Firenze lijkt op Friezen
Dan lig je er dus uitquote:
Lijkt me uitstekendquote:
2-2 lijkt me ook een leuke uitslag ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:17 schreef venomsnake het volgende:
Doe maar 2-2, net als uit tegen Ajax.![]()
Zou leuk zijn, maar ik denk dat 3-1 wat reeeler is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:17 schreef venomsnake het volgende:
Doe maar 2-2, net als uit tegen Ajax.![]()
ach.. voor gisteren vond iedereen 0-2, 1-3 ook realistischer dan een gelijkspel of winst voor Groningen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:28 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Zou leuk zijn, maar ik denk dat 3-1 wat reeeler is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |