Ook voor colleges ja. Dat wordt voor het eerst in jaren weer voor 10.00 uur m'n bed uit.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:19 schreef FredvZ het volgende:
Ook voor colleges enzo?
Hier was het wel altijd verplicht om aanwezig te zijn op een practicum, zolang je het nog niet af had. Maar colleges boeide niemand eigenlijk of je er nou wel of niet was.
Precies.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik voorspel een HBO-Uni battle in dit topic![]()
Ik hoop niet dat je met zo'n instelling naar je stage / werk gaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:40 schreef SlaadjeBla het volgende:
Pfff, wat betuttelend. Je bent toch verdomme geen kind meer dat aan het handje naar school gebracht hoeft te worden.
Grapje toch? Dat je nooit voor 10u je bed uitkomt, bedoel ik.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:21 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ook voor colleges ja. Dat wordt voor het eerst in jaren weer voor 10.00 uur m'n bed uit.![]()
Iva Driebergen 90%quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik ga nu het 2e jaar HBO in en sinds begin dit jaar hebben ze een aanwezigheidsplicht ingevoerd van fucking 75%.![]()
Als je je hier niet aan houdt kun je geen tentamens afleggen.
Ik zit toch godverdomme niet meer op de middelbare school, laat iedereen lekker zelf bepalen of ie wel of niet komt.![]()
En wat als je ziek bent?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:34 schreef mousemicky het volgende:
75% ? Eitje!
In een van de werkgroepen die ik geef is er 100% aanwezigheidsplicht. Ben je er 1 keer niet, maak je een vervangende opdracht. Ben je er meer dan 1 keer niet moet je t vak gewoon opnieuw volgen volgend jaar...
En ja, dit is op de uni...
Waarom zou ik voor 10 uur m'n nest uit gaan? Veel te vroeg enzo.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Grapje toch? Dat je nooit voor 10u je bed uitkomt, bedoel ik.
Dat mag je dus 1 keer gebeuren, en dan krijg je alsnog een vervangende opdracht...quote:
wat heb jij te zoeken op het HBO?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Ik ga nu het 2e jaar HBO in en sinds begin dit jaar hebben ze een aanwezigheidsplicht ingevoerd van fucking 75%.![]()
Ik zit toch godverdomme niet meer op de middelbare school, laat iedereen lekker zelf bepalen of ie wel of niet komt.![]()
Nah, dan moet je helemaal vroeg opstaan.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:04 schreef wise het volgende:
[..]
wat heb jij te zoeken op het HBO?
ga lekker in de plantsoendienst werken![]()
tja, met HBO ben je ook gewoon scholier en niet studentquote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
JA LACHEN MAN WHAHAHAHAHAHAAHAHAHA!11!111¡¡!!!!111!1quote:Op donderdag 13 september 2007 11:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
tja, met HBO ben je ook gewoon scholier en niet student
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
JA LACHEN MAN WHAHAHAHAHAHAAHAHAHA!11!111¡¡!!!!111!1
Jij moet ook overal op lachenquote:Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
JA LACHEN MAN WHAHAHAHAHAHAAHAHAHA!11!111¡¡!!!!111!1
Wel 2 posts van de 6000+ die ik gemaakt heb bevatten zulke uitspraken. Get your facts straight, geek.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:48 schreef Logitik het volgende:
[..]
Jij moet ook overal op lachenKan je humor aanleren?
Zo, je hebt je stoere zinnetje ook weer geplaatstquote:Op donderdag 13 september 2007 11:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Sure, wat jij wil, maar aanwezigheidsplicht geldt ook op veel universitaire studies.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:18 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Op Werkcolleges wellicht, maar veruit de meeste universitaire studies hebben geen algemene aanwezigheidsplicht hoor. En terecht natuurljik, je kan hier wel gaan ouwehoeren over het kweken van arbeidsethos, maar dit soort dingen zou je toch niet meer hoeven af te dwingen bij mensen van 19 of 20 jaar oud?quote:Op donderdag 13 september 2007 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Sure, wat jij wil, maar aanwezigheidsplicht geldt ook op veel universitaire studies.
Bij mij is inderdaad geen algemene aanwezigheidsplicht en hoorcollege's zijn ook niet verplicht nee. Maar op het hbo heb je volgens mij geen (echte) hoorcolleges in zalen. Het is volgens mij sowieso meer klassikaal, vergelijkbaar met de werkgroepen/werkcolleges op de uni.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Op Werkcolleges wellicht, maar veruit de meeste universitaire studies hebben geen algemene aanwezigheidsplicht hoor. En terecht natuurljik, je kan hier wel gaan ouwehoeren over het kweken van arbeidsethos, maar dit soort dingen zou je toch niet meer hoeven af te dwingen bij mensen van 19 of 20 jaar oud?
Zonder dit soort rare verplichtingen kweek je zelfdiscipline en zelfstandigheid. De school van TS houdt haar leerlingen liever aan het handjes vast.
Mensen die TIENen halen.. zei ik TIEN? TIENquote:
Tuurlijk wel, discipline. Dat is iets wat je ook van studenten mag verwachten.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je met zo'n instelling naar je stage / werk gaat.![]()
Ik hoop het eigenlijk wel. Het zou behoorlijk triest zijn als je als volwassene niet uit jezelf naar je werk komt maar gedwongen moet worden.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je met zo'n instelling naar je stage / werk gaat.![]()
Ik vind het nog veel demotiverender als er in college lui zitten te praten, bellen en msnen omdat aanwezigheid verplicht is maar meedoen blijkbaar niet. Dan kan ik het niet goed volgen, dus blijf maar liever weg als je toch niet gemotiveerd bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:47 schreef Logitik het volgende:
Ik kan dit best goed begrijpen! Het is namelijk erg demotiverend voor degene die wél gemotiveerd is als de halve klas er bijna nooit is.
Ik doe ook de HU, maar wij hebben bij een vak ook 100% en bij de meeste andere 80...en dat is dan over een half jaar, dus nog niet eens per blok..quote:Op donderdag 13 september 2007 11:09 schreef Trusten het volgende:
9 van de 10 keer lezen de leraren toch geen namen op hoor....tenminste, dat zijn mijn ervaringen op de HU. Je moet natuurlijk niet nooit aanwezig zijn maar als je gewoon je ding doet en alles voldoende inleverd enzo is er niks aan het handje...
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
60 ECTS? Dat betekent dat je van de opleiding getrapt wordt als je één vak niet haalt? Dat lijkt me wel wat overdreven, helemaal als het je te doen is om de uitval juist terug te brengenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:28 schreef _Qmars_ het volgende:
1e jaar Rechten aan de Universteit Leiden heeft tegenwoordig ook 80 of 90 % aanwezigheidsplicht. Colleges en werkgroepen. Ook moet men 40 ECTS halen, en dat willen ze nog gaan opschroeven naar 60. Omdat er teveel uitval is in het eerste jaar.
Te vroeg? Te vroeg voor wat? De meeste scholen, bedrijven, winkels etc. (oftewel: alles) openen om 8 uur al. Het openbaar vervoer begint zelfs nog enkele uren daarvóór.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:00 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Waarom zou ik voor 10 uur m'n nest uit gaan? Veel te vroeg enzo.
Er klopt iets niet in je laatste zin.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:28 schreef _Qmars_ het volgende:
1e jaar Rechten aan de Universteit Leiden heeft tegenwoordig ook 80 of 90 % aanwezigheidsplicht. Colleges en werkgroepen. Ook moet men 40 ECTS halen, en dat willen ze nog gaan opschroeven naar 60. Omdat er teveel uitval is in het eerste jaar.
De supermarkt gaat om 8 uur open. Voor de rest mag je blij zijn als ze om half 10 eens de deur open doen.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Te vroeg? Te vroeg voor wat? De meeste scholen, bedrijven, winkels etc. (oftewel: alles) openen om 8 uur al. Het openbaar vervoer begint zelfs nog enkele uren daarvóór.
Dus...?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:37 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Te vroeg? Te vroeg voor wat? De meeste scholen, bedrijven, winkels etc. (oftewel: alles) openen om 8 uur al. Het openbaar vervoer begint zelfs nog enkele uren daarvóór.
Ze zijn bezig om dat Bindend Studie Advies uit te breiden. Als je dat aantal niet haalt, kun je rechten in ieder geval niet afmaken. Wel mag je dan aan een andere faculteit het gaan proberen. Dus het is stuivertjes wisselen.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:39 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Er klopt iets niet in je laatste zin.![]()
Als ze de uitval in het eerste jaar willen laag houden, dan moeten ze de drempel omlaag halen. Maar ik wist dat Leiden streng was, maar dit betekent dus of je haalt alles in 1 jaar of je mag nie meer terugkomen?
Ja sorry, het klinkt nogal vreemd. maar door de mensen te houden die gemotiveerd zijn, willen de uitval in het 2e en 3e jaar terug brengen. Omdat mensen dan veelal hun studie dan niet afmaken. Soort verkapte selectie aan de poort.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
60 ECTS? Dat betekent dat je van de opleiding getrapt wordt als je één vak niet haalt? Dat lijkt me wel wat overdreven, helemaal als het je te doen is om de uitval juist terug te brengen![]()
Maar toch niet voor 60 ECTS neem ik aan? Dat heeft helemaal geen zin om het niveau omhoog te halen, het zorgt er alleen voor dat als je een keertje pech hebt je je opleiding niet af kan maken.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:44 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Ze zijn bezig om dat Bindend Studie Advies uit te breiden. Als je dat aantal niet haalt, kun je rechten in ieder geval niet afmaken. Wel mag je dan aan een andere faculteit het gaan proberen. Dus het is stuivertjes wisselen.
In de toekomst willen ze zeker naar 60 ECTS. Natuurlijk maken ze uitzonderingen als je door pech of persoonlijke omstandigheden je propedeuse dan niet kan halen. Dat doen ze bij 40 ECTS ook al. Maar het gaat dus allemaal nog strenger worden. Als je aantoonbaar loopt te kloten, kun je vertrekken.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar toch niet voor 60 ECTS neem ik aan? Dat heeft helemaal geen zin om het niveau omhoog te halen, het zorgt er alleen voor dat als je een keertje pech hebt je je opleiding niet af kan maken.
Dan kan je beter het BSA uitbreiden naar het 2e en 3e jaar. Bij mij begon de laksheid ook pas in het 2e jaar. Nu zit je met een extreme selectie, die dan ook nog eens weinig effect heeft. Vreemd.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Ja sorry het klinkt nogal vreemd. maar door de mensen te houden die gemotiveerd zijn, willen de uitval in het 2e en 3e jaar terug brengen. Omdat mensen dan veelal hun studie dan niet afmaken. Soort verkapte selectie aan de poort.
Don't shoot the messengerquote:Op donderdag 13 september 2007 16:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan kan je beter het BSA uitbreiden naar het 2e en 3e jaar. Bij mij begon de laksheid ook pas in het 2e jaar. Nu zit je met een extreme selectie, die dan ook nog eens weinig effect heeft. Vreemd.
Dus vraag ik waar TS te vroeg voor denkt te zijn als 'ie voor tienen uit z'n nest komt.quote:
Te vroeg voor het ritme waar ie zich lekker bij voeltquote:Op donderdag 13 september 2007 16:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dus vraag ik waar TS te vroeg voor denkt te zijn als 'ie voor tienen uit z'n nest komt.
En terecht zoals je het beschrijft.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:28 schreef _Qmars_ het volgende:
Intelligente, meneer de student.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:01 schreef nsfw het volgende:
Pauper HBO
Op de Uni hoef je tenminste niet aanwezig te zijn!
Al die trieste HBOertjes lekker met hun boeken onder de arm naar colleges!
Terwijl de echt inteligente mensen gewoon op hun sloffen door de studie op de uni heen lopen EN tijd hebben om lekker bier te drinken!
Op mijn uni geldt anders ook een aanwezigheidsplicht van 80%quote:Op donderdag 13 september 2007 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik voorspel een HBO-Uni battle in dit topic![]()
Joh, zolang jij van mijn belastinggeld stufi krijgt, vind ik dat je daar wel een tegenprestatie voor mag leveren. Dus van die straat af, die kroeg uit, uit je bed de collegebanken in !! :-)quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Dan maak je toch gewoon het hertentamenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar toch niet voor 60 ECTS neem ik aan? Dat heeft helemaal geen zin om het niveau omhoog te halen, het zorgt er alleen voor dat als je een keertje pech hebt je je opleiding niet af kan maken.
Ik zeg gewoon: "Yo, ik ben ziek."quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:14 schreef BabeWatcher het volgende:Vroeger belde ik de school op:
"hallo, u spreekt met de vader van BabeWatcher. BabeWatcher is een beetje ziek en moet een dagje op bed blijven."
Slechts één keer had ik de pech dat een leraar de telefoon opnam die mij herkende.
Dat valt ook wel mee, bij ons op het HBO (hogere informatica) had je ongeveer net zoveel werkcolleges als hoorcolleges, en de rest van de tijd was werken met je projectgroep.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Bij mij is inderdaad geen algemene aanwezigheidsplicht en hoorcollege's zijn ook niet verplicht nee. Maar op het hbo heb je volgens mij geen (echte) hoorcolleges in zalen. Het is volgens mij sowieso meer klassikaal, vergelijkbaar met de werkgroepen/werkcolleges op de uni.
Vroeger hoefde je nooit aanwezig te zijnquote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |