Ik heb een vraag of dit onder de verzekering valt of niet. Ik snap dat ik dit eigelijk aan de verzekering moet vragen maar je snapt. Die gaan alle mogelijke moeite doen om het zo te wenden/keren dat het er niet onder valt. Vandaar dat ik eerst even hier info vraag zodat ik ze morgen met wat voorkennis kan bellen
Het zit zo. Ongeveer een maand geleden zag ik opeen een gele plek boven de plint uitkomen. Dus ik haal de plint wel en ik zie er een flinke bruine vochtplek. Ik kon zo met mijn vingers het kalk uithollen. Ook even gekeken in de slaapkamer. En idd daar ook al. Hetzij wel minder.
De opbouw van de woning is zo:
Woonkamer-Inbouwkast-badkamer-slaapkamer.
Dus de woonkamer zit links van de badkamer en de slaapkamer rechts.
Bij de buren langsgeweest of het bij hun lekte maar daar niks aan de hand. VVE gebeld die wisten het net. Moest maar een loodgieter bellen. Nou gedaan en hij kon niets vinden. Geen lekkage in de afvoer (Wat ik dacht) De kit in de badkamer wat aardig beroerd en daar heeft zich in de loop der maanden steeds meer vocht in gezogen wat ik uiteindelijk in de woning terugvond.
Nou mijn schuld dus. Dus ik haal de kit weg. Denk 'knap meteen het een beetje op' en haal het bad weg. WTF Afvoer lekt WEL! Ik baal dus enorm. Ik had toen de loodgieter mij verteld had dat het zeker niet de afvoer was gewoon de kitnaden profesorisch afgeplakt om verdere schade te voorkomen. Volgende maand lossen we het even definief op.
Vraag 1: De rekening van de loodgieter ligt er nog (Express even laten liggen. Zo doortrapt ben ik nou ook wel weer). Zou ik die nog moeten betalen? Eigelijk heb ik zoiets van je moest alleen maar even de afvoer controleren en dat heb je kut gedaan. Nu heb ik meer schade want de vochtplek heeft zich wel uitgebreid! Als ik dit geweten had had ik direct actie ondernomen natuurlijk!
Vraag 2. Het bad is door de lekkage helemaal weggeroest. 1 poot is bijna helemaal weg (Ja, het lekt blijkbaar al heel lang
![]()
Het bad kan bij het grofvuil. Oorzaak de afvoer die er gewoon los inzat. De vorige bewonders waren echt ranzapen (Ook nog eens een berk bouwafval. Handschoenen ed wat lekker tot pulp verrot is) Kunnen niet kitten en al helemaal niet ff en afvoer aansluiten. Ik had dit niet kunnen weten want het bad is helemaal dicht (Speciaal opengemaakt voor de loodgieter). Je gaat bij aankoop huis natuurlijk niet een stuk wegbreken om de afvoer te controleren. Zomaar zonder aanleiding.
Nu heb ik bij elkaar aardig wat schade. Ik ben verzekerd maar valt dit eronder? En wat kan ik dat claimen? Nieuw bad, werkuren, verf etc? In principie gaan ik en wat vrienden verder aan het werk alles weer op te knappen maar eigelijk zou ik hier ook gewoon een professional voor kunnen inhuren.
Heel verhaal. Moest het ook even kwijt. Zoveel ellende de laatste tijd
![]()
Nu dit ook nog.