Nee niet geweest.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:34 schreef Krln het volgende:
ben je al in Mekka geweest? Zo ja hoe was dat? ZO nee klopt het dat elke moslim 1/leven moet gaan?
Niet altijd, je probeert wel, maar is inderdaad erg lastig.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:35 schreef Floripas het volgende:
Voldoe je keurig aan de vijf zuilen?
Is dat nooit lastig?
Hoe kan het dat een maand lang je elke dag minstens 8 uur niet mag eten je niet een belemmering is?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, ik zie de Koran niet als een belemmering voor mijn dagelijkse manier van handelen of een iets tegenstrijdigs met waarneembare zaken, dus kort ja.
Ik vind het nogal kortzichtig van Mo dat hij het nodig vond om het eten van varkensvlees te verbieden, maar het neuken van kinderen niet. Het boeit verder geen ene reet wat de oude Grieken deden met jonge knaapjes, en dat ook hier kinderen werden uitgehuwelijkt aan oudere mannen. Zij waren geen moslim, zij hadden het heilige geschrift niet gelezen. Aangezien de Koran door een profeet van Allah op schrift is gesteld, heeft het geen ene fuck te maken met vroegere culturen en gebruiken. Of denk jij dat Allah net zo modegevoelig is als het gemiddelde breezahsletje?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef Toeps het volgende:
Puik topic!
En dat gezeik over Mohammed de "pedofiel"... Dat vind ik zo'n onzin! Vroeger was het volgens mij vrij gebruikelijk om meisjes erg jong aan iemand te beloven, vaak omdat de ouders van het meisje zo een voordeel behaalden. Als ik dan lees dat ze op vierjarige leeftijd was beloofd aan een ander, en later door Mohammed is getrouwd, lijkt het mij eerder dat hij haar heeft willen beschermen. Sowieso ging het anders in die tijd, het hele trouwen is niet wat het vandaag de dag is.
De oude Grieken hadden bijvoorbeeld ook homosexfeesten met jonge knaapjes, was zelfs een hele eer als je daar als jonge knaap bij mocht zijn. Vrouwen waren voor het huishouden, het echte leven vond plaats tussen mannen.
En zelfs in Nederland werd enkele eeuwen geleden nog heel anders getrouwd, jonge meiden en gearrangeerde huwelijken, zodat de adel grond bij elkaar kun voegen etcetera.
Ik zou Mohammed geen pedofiel noemen. Het is nogal makkelijk scoren, maar het getuigt van enorme kortzichtigheid.
Waarom zou het in vredesnaam een belemmering moeten zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 20:41 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Hoe kan het dat een maand lang je elke dag minstens 8 uur niet mag eten je niet een belemmering is?
Jup..quote:Op woensdag 12 september 2007 20:37 schreef Floripas het volgende:
Is het waar dat het hoogste dat je kunt doen in de islam is heel erg geleerd worden en je bezig houden met de wetenschap?
quote:De inkt van de geleerden is meer waard dan het bloed van de martelaren.
Nee hoor.quote:Of zeggen mijn islamitische vrienden, allen wetenschappers, alleen maar om me zoet te houden?
Ja, het was even een schok dat Triggershot geen meisje was.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je nu tegen jezelf aan het lullen?
Nee.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, het was even een schok dat Triggershot geen meisje was.
Praat jij nooit tegen jezelf als je je teen hebt gestoten?
Uit je onbegrip of is het retorisch?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:41 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Hoe kan het dat een maand lang je elke dag minstens 8 uur niet mag eten je niet een belemmering is?
Beetje rare vraag, wellicht, maar waarom worden Marokkaanse en Turkse kindertjes dan lang niet altijd gestimuleerd hun best te doen op school?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup..
Mohammed zegt:
[..]
[..]
Nee hoor.
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, het was even een schok dat Triggershot geen meisje was.
Tja vraag dat de moslim mannen in de bouw als ze half out gaan van de honger en ze gewoon door moeten werken met zware fysieke arbeid.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou het in vredesnaam een belemmering moeten zijnTrust me, je gaat er niet dood aan.
Het gebeurt in de bijbel ook, en het wordt er ook niet expliciet verboden.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:42 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Ik vind het nogal kortzichtig van Mo dat hij het nodig vond om het eten van varkensvlees te verbieden, maar het neuken van kinderen niet. Het boeit verder geen ene reet wat de oude Grieken deden met jonge knaapjes, en dat ook hier kinderen werden uitgehuwelijkt aan oudere mannen. Zij waren geen moslim, zij hadden het heilige geschrift niet gelezen. Aangezien de Koran door een profeet van Allah op schrift is gesteld, heeft het geen ene fuck te maken met vroegere culturen en gebruiken. Of denk jij dat Allah net zo modegevoelig is als het gemiddelde breezahsletje?
Als Mohammed toendertijd kinderen mocht neuken, dan mogen de moslims dat nu ook!
Wat een mietjes. En al die moslimmannen die in islamitische landen in de bouw werken met 50 graden celcius hebben nergens last van.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:45 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Tja vraag dat de moslim mannen in de bouw als ze half out gaan van de honger en ze gewoon door moeten werken met zware fysieke arbeid.
Welke zuil is het moeilijkst?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet altijd, je probeert wel, maar is inderdaad erg lastig.
Wil je nog gaan?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee niet geweest.
Mits je financieel en fysiek in staat bent te reizen.
Wat mag je nog meer niet eten? Alle evenhoevigen? Schaal- en schelpdieren?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:47 schreef Triggershot het volgende:
Varkens eten is verboden btw, geen richtlijn maar een vast regel.
De ouders zijn helaas lang niet zo betrokken zoals het bij de autochtone ouders te vinden is, maar je merkt er niets van omdat ze wel succesvolle jongeren terug keren naar je vaderland.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Beetje rare vraag, wellicht, maar waarom worden Marokkaanse en Turkse kindertjes dan lang niet altijd gestimuleerd hun best te doen op school?
Met de Ramadan bedoel je of wat?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
Triggershot, mentaal ben je echt niet kapot te krijgen.
Vindt jij dat moslima's een hoofddoek zouden moeten (of zouden moeten willen) dragen?quote:Op woensdag 12 september 2007 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Term' hoofddoek is inderdaad terug te vinden in de Islam, maar de manier hoe je je 'correct' hoort te bedekken verschilt per stroming in de Islam.
Dus in theorie kan het zijn dat als de Moslims gelijk hebben ik in de hemel kom en, zeg, Bansheeboy niet?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Ook andersdenkenden kunnen in het Paradijs komen:
[..]
God laat niemands goede werken verloren gaan volgens de Koran en zal je daar vandaan oordelen.
Nee over het algemeen. (Ramadan begint morgen inshallah btw). Midden tussen allerlei anti-islamitische mensen een dergelijke topic openen getuigt van lef. Het is dan ook wachten op de mensen die alles alsnog negatief gaan interpreteren.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met de Ramadan bedoel je of wat?
Je gelooft wel in boek van iemand die zich een profeet noemt, uiteindelijk zegt de Koran dat profeten hebben bestaan en dat ze een gezant van God zijn. Denk je dan dat je je overtuiging geheel hebt uitgewerkt? Zo ja, waarom geloof je niet in de profeten?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:47 schreef Litso het volgende:
Ok, een vraag die ik al eerder heb gesteld, maar niet aan jou.
Stel, ik geloof in wat er in de Koran staat mbt. levenswijze. Ik geloof dat alcohol en drugs niet goed voor je zijn, ik respecteer mijn lichaam, mijn omgeving, het milieu. Ik denk na over hoe ik vind dat ik zou moeten leven, kan dat verantwoorden, en doe dat vervolgens ook. Ik vast, niet omdat data 'moet' maar omdat ik zelf geloof dat dat goed is. Ik geloof in het betaan van een God, en eer hem in gedachten. Ik vergeet nog een boel, maar kortom: ik leef volgens de regels van de Koran, een zij het enigszins vrije/moderne interpretatie.
Echter, ik geloof niet in het bestaan van profeten als afgevaardigden van God.
quote:Waarom ben jij dan beter dan ik?
quote:"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden".
Ik snap het niet, je denkt dat je er maar tijdig zou blijven om vervolgens weer te vertrekken?quote:Waarom is het eeuwige paradijs jouw deel, en kan ik er op zijn best tijdelijk komen?
Inshallah betekent toch: "Als het Allah behaagt"?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ramadan begint morgen inshallah
Zoals ik al zei in het begin van het topic, Allah, het geloof en de profeet wordt voor een moslim in NL vaak gepaard met identiteit, je verleent je identiteit aan je geloof en andersom, mensen voelen zich in hun aard getrapt en reageren daarom feller, in NL heeft men een ontkerkelijking mee gemaakt en is verspreid over verschillende gedachtengoed, de moslims hebben dat niet zo zeer in NL.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:51 schreef Krln het volgende:
dit is van uit mijn eigen perspectief gevraagd. Waarom reageren Moslims over het algemeen zo boos als er iets over Allah wordt gezegd of mee wordt gelachen? Het lijkt wel of er niet mee gelachen mag worden. En daarmee bedoel ik niet het lachen om te kwetsen, maar gewoon omdat met alles moet gelachen kunnen worden, waarom niet wat luchtiger?
Het kan ook overmorgen zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Inshallah betekent toch: "Als het Allah behaagt"?
Dat geldt toch per definitie voor de Ramadan? Waarom zeg je het er dan bij?
Het is een onderdeel van de Islam, maar je mag in de Islam niemand verplichten, zelfs Mohammed had de autoriteit niet iemand iets op te leggen, dus hoofddoek of niet je bent even waard, je moet het zelf weten.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:52 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vindt jij dat moslima's een hoofddoek zouden moeten (of zouden moeten willen) dragen?
On-Islamitisch.quote:Wat vindt je van de verplichting in sommige landen dat alle vrouwen, moslima of niet, een hoofddoek moeten dragen?
hoe sta jij tov scheiding van kerk en staat?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei in het begin van het topic, Allah, het geloof en de profeet wordt voor een moslim in NL vaak gepaard met identiteit, je verleent je identiteit aan je geloof en andersom, mensen voelen zich in hun aard getrapt en reageren daarom feller, in NL heeft men een ontkerkelijking mee gemaakt en is verspreid over verschillende gedachtengoed, de moslims hebben dat niet zo zeer in NL.
Djazaak Allah, wij dragen zo een steentje bij, pessimisten op hun manier, ik kies er voor gewoon om ze te negeren.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee over het algemeen. (Ramadan begint morgen inshallah btw). Midden tussen allerlei anti-islamitische mensen een dergelijke topic openen getuigt van lef. Het is dan ook wachten op de mensen die alles alsnog negatief gaan interpreteren.
Ik geloof niet in de Koran, ik geloof toevallig dat daarin een hele boel deugden en levenswijzen beschreven staan waarvan ik geloof dat ze goed zijn. Kortom, ik leef wel (ongeveer) op die manier maar ik ben in die zin geen gelovige.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gelooft wel in boek van iemand die zich een profeet noemt, uiteindelijk zegt de Koran dat profeten hebben bestaan en dat ze een gezant van God zijn. Denk je dan dat je je overtuiging geheel hebt uitgewerkt? Zo ja, waarom geloof je niet in de profeten?
quote:[..]
Zou ik dat gezegd hebben zou God jou meteen boven mij plaatsen verder ter informatie:
[..]
[..]
Ik snap het niet, je denkt dat je er maar tijdig zou blijven om vervolgens weer te vertrekken?
Jaja, maar die is vrij voorspelbaar. Dan weet je toch wanneer het zo ver is?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het heeft te maken met de maanstand![]()
Zoals alles heeft het zijn voor en nadelen, maar goed ik geloof dat secularisering haar roots heeft in de moslimwereld, al kijk je alleen maar dat de moslims ten koste van alles deden om Mohammeds nazaat niet de leiding te geven, kalief besloot de wereldse zaken, politiek etc en een commissie van geleerden sprak zich uit over religieuze zaken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:57 schreef Krln het volgende:
[..]
hoe sta jij tov scheiding van kerk en staat?
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:42 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Ik vind het nogal kortzichtig van Mo dat hij het nodig vond om het eten van varkensvlees te verbieden, maar het neuken van kinderen niet. Het boeit verder geen ene reet wat de oude Grieken deden met jonge knaapjes, en dat ook hier kinderen werden uitgehuwelijkt aan oudere mannen. Zij waren geen moslim, zij hadden het heilige geschrift niet gelezen. Aangezien de Koran door een profeet van Allah op schrift is gesteld, heeft het geen ene fuck te maken met vroegere culturen en gebruiken. Of denk jij dat Allah net zo modegevoelig is als het gemiddelde breezahsletje?
Als Mohammed toendertijd kinderen mocht neuken, dan mogen de moslims dat nu ook!
quote:Op woensdag 12 september 2007 21:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ga je nu alles proberen te vertalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |