abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53413810
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:58 schreef Suijk het volgende:
Jep, 1 inwoner minder. Maar ik kon vandaag niet groeien, was aangevallen dus heb eerst mijn leger weer op moeten bouwen. Hopen dat de ally een beetje goed wordt.
Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!

Verder nog geen aanvallen te verduren gehad gelukkig.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_53413982
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:06 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!

Verder nog geen aanvallen te verduren gehad gelukkig.
Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel op Wel leuk legertje trouwens
pi_53414353
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:12 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel op Wel leuk legertje trouwens
Erg irritant. Zal het verder weg moeten gaan zoeken... alleen ff oppassen dat ik geen ally's of nav's aanval
pi_53414412
En Lancelot geeft ook niks mee
pi_53419447
Ik krijg straks een eerste aanval te verwerken

Ik hoop dat ik em kan afslaan ..
pi_53421866
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:05 schreef mcintosh het volgende:
Ik krijg straks een eerste aanval te verwerken

Ik hoop dat ik em kan afslaan ..
Mwah, als ik iets aan zie komen, stuur ik mijn soldaten gewoon effe weg. Dat blijf ik gewoon herhalen tot ik het idee heb dat ik een kans maak. Ik ben nu aan het sparen voor de ontwikkeling van imperianen, dus dat komt wel goed.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53421919
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...

Hij heeft iig niets kunnen meenemen en hij is er 40 kwijt nu
pi_53422071
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...

Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?
  maandag 24 september 2007 @ 00:45:33 #184
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422083
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?
De scout toch?
  maandag 24 september 2007 @ 00:47:32 #185
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422117
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:

Komt ie dan niet terug voor die 40?
pi_53422149
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:45 schreef ROG het volgende:

[..]

De scout toch?
Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?

Dus als je er daar een van in je dorp hebt, kun je zien waar de tegenstander mee aan komt zetten?
  maandag 24 september 2007 @ 00:52:59 #187
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422213
Overigens is die knakker van een Meneertje weer uit de alliantie gestapt zonder melding, beetje een prutser dus. Maak 'm maar af Hathor. En zoek eens een nieuwe partner voor erbij daar, beetje een stronghold creeeren?
pi_53422265
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:47 schreef ROG het volgende:

[..]

Komt ie dan niet terug voor die 40?
Waarschijnlijk wel, maar dan hoop ik voor hem dat ie nu online is, want er is nu een legertje naar hem onderweg...
pi_53423093
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:52 schreef ROG het volgende:
Overigens is die knakker van een Meneertje weer uit de alliantie gestapt zonder melding, beetje een prutser dus. Maak 'm maar af Hathor. En zoek eens een nieuwe partner voor erbij daar, beetje een stronghold creeeren?
Daar heb ik hem op aangesproken, maar dat berust meer op een misverstand. Hij had het idee dat ie er niet echt bijpaste omdat ie zelf hier niet post. Het is een Vlaming en verder wel een aardige gozer, dus wat mij betreft is er geen probleem. Verder heb ik nog wel contact met die Electric Ice die met ons een alliantie had gesloten maar die weer verbroken heeft om wat voor reden dan ook. Hij is in ieder geval niet vijandig, en ik heb een persoonlijk NAV met hem, we hebben beide een gezamelijke vijand. Dankzij hem weet ik nu ook dat die Germaan in mijn buurt een stuk of 400 clubswingers in zijn dorp heeft, en dat je dus niet hoeft te proberen daar met 100 legionairs of zoiets naar toe hoeft te gaan, en dat was eik eerst wel van plan. Daarom ga ik nu voor de ontwikkeling van imperialen, en daarna cavalerie, maar die voorsprong zal ie voorlopig wel behouden, tenzij hij zelf eens een keer van iemand goed op zijn lazer krijgt. Die alliantie van de PWNRS zit niet zo ver bij mij uit de buurt, maar dat stelt allemaal niet zo heel erg veel voor militair gezien, dus daar hoef ik ook geen steun van te verwachten.

Er zitten eigenlijk weinig echt actieve spelers op mijn kaart, eerder een hoop verlaten en inactieve dorpen, die me nu verzekeren van een dagelijkse bron van inkomsten, en diegenen die wel regelmatig wat doen zitten al in een andere alliantie.
  maandag 24 september 2007 @ 02:54:41 #190
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53423371
PWNRS is een NAV trouwens, geen alliantie. My bad.

edit: ik ben een beetje scheef gegaan met m'n dorpje, zondag een Residentie gebouwd terwijl dat totaal nog overbodig is.. de bouwmogelijkheid was er omdat ik afgelopen dagen mijn Hoofdgebouw tot niv5 heb opgezweept (hoewel niv3 voldoet momenteel), ik ga mezelf íéts beter inlezen de volgende keren.

[ Bericht 79% gewijzigd door ROG op 24-09-2007 04:23:16 ]
pi_53423816
Die optie negeer ik voorlopig ook nog even, wel heb ik inmiddels een heldenhof, en is de ontwikkeling van imperianen een feit. Nu ga ik een weekje verstoppertje spelen en langzaam bouwen aan een leger, en dan zal ik eens gaan kijken of de rollen in mijn gebied niet omgedraaid kunnen worden.
pi_53424442
Residentie ben ik nu ook aan begonnen. Ik wil zsm een 2e dorpje, want dan groei je ook gewoon 2x zo hard. Ook al heb je dan een leger van niks, ze denken wel dat je al heel wat hebt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 24 september 2007 @ 13:01:29 #193
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53430111
Als er overigens nieuwe FOK!kers Travian gaan spelen, s.v.p. Zuid-Oost kiezen op de map als locatie voor je dorp.

edit:

[ Bericht 18% gewijzigd door ROG op 24-09-2007 13:09:44 ]
  maandag 24 september 2007 @ 13:11:10 #194
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53430349
Zo rond de coordinaten 61,-33 moet maar eens een tussendorpje komen ooit.
pi_53432573
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?

Dus als je er daar een van in je dorp hebt, kun je zien waar de tegenstander mee aan komt zetten?
Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijk
pi_53432980
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:50 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijk
Das weer minder dan, het blijft dus eigenlijk altijd een gok. Daar had wel eens iets beter over nagedacht mogen worden bij het maken van dit spel, verkenners hebben toch altijd een cruciale rol gespeeld.

Effe iets anders, een algemeen vraagje....ik heb zojuist een paleis gebouwd, en daarin zitten diverse opties waarvan er een mij niet helemaal duidelijk is. De optie "train", als ik daar op klik gebeurd er niks, maar er word ook niet gemeld dat ik te weinig resources heb of iets dergelijks....wat is hier precies de bedoeling van?
pi_53433015
Zodra je paleis level 10 is kun je kolonisten trainen om een nieuw dorp te stichten.

En ik vind het alleen maar fijn dat ze niet kunnen zien met hoeveel ik aanval. Ik kreeg laatst op de Speed server een gast die mij aanviel op een van mijn nieuwe dorpjes, dus moeilijk te verdedigen. Ik viel zijn 7 dorpen aan vanuit mijn hoofddorp, maar daarvan waren 4 aanvallen die niks voorstelden (2 phalanxen ofzo) maar de overige 3 aanvallen waren met 1000en Haeduanen enzo. Hij wist dus niet hoe hij zijn legers nou moest verdelen over zijn dorpen om goed te kunnen verdedigen.
Klik dan als je durft
pi_53433570
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef Suijk het volgende:
Zodra je paleis level 10 is kun je kolonisten trainen om een nieuw dorp te stichten.

En ik vind het alleen maar fijn dat ze niet kunnen zien met hoeveel ik aanval. Ik kreeg laatst op de Speed server een gast die mij aanviel op een van mijn nieuwe dorpjes, dus moeilijk te verdedigen. Ik viel zijn 7 dorpen aan vanuit mijn hoofddorp, maar daarvan waren 4 aanvallen die niks voorstelden (2 phalanxen ofzo) maar de overige 3 aanvallen waren met 1000en Haeduanen enzo. Hij wist dus niet hoe hij zijn legers nou moest verdelen over zijn dorpen om goed te kunnen verdedigen.
Sneaky bastard.
pi_53434128
Ik heb een nieuw element aan mijn spel toegevoegd, psychologische oorlogsvoering, oftwel trashtalking. Door omstandigheden kan ik deze hele week onafgebroken toezicht houden op mijn account, dus kan ik me dat rustig veroorloven. Zo viel die Germaan me net weer eens aan, en meteen toen ik hem zag komen stuurde ik al een bericht dat ie de hond in de pot zou vinden. Toen hij uiteindelijk inderdaad met lege handen weer huiswaarts ging, stuurde ik hem nog een bericht dat ik het idee had dat ie het een leuke bezigheid vond om kleine spelers klein te houden, en daarom speciaal voor hem een kennis had getipt, die de beschikking had over zo'n slordige 3000 cavaleristen, om hem eens een bezoekje te brengen, zodat we gezellig met zijn allen weer op nul kunnen beginnen. Dat ie dus niet raar moest opkijken als ie vandaag of morgen een keer thuiskomt en zijn hele horde knuppelvechters niet meer bestaat. Of ie dat nou gelooft of niet zal me een worst wezen, maar echt prettig naar zijn werk of school gaan zal ie de komende dagen waarschijnlijk niet doen.

Wie niet sterk is moet slim zijn.
pi_53435123
Whehe, beetje psychologische oorlogvoering.

Ik kreeg wel eens van een grote speler een berichtje met 'NAV', of 'Alliantie' als onderwerp. Maar daar stond dan helemaal niks in. Vertelde hij later dat dat alleen maar was om te kijken of ik online was. Als je nl. in je verzonden items kijkt, zie je of het mailtje al is gelezen en dat werkt het beste met een aanlokkelijke titel.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')