Tsja, het zal wel aan mij liggen, maar het lijkt me gewoon niet verstandig om meteen te investeren in een legertje en je velden te verwaarlozen. Ik zal je ook vertellen waarom.....ik val daarnet een Germaans dorp aan met 7 legionairs, in het dorp zaten 7 clubswingers, en die zijn nu allemaal dood, terwijl ik twee legionairs verloren heb. Daarnaast heb ik flink wat grondstoffen van hem gepikt. Het was nog niet zo'n hoog ontwikkeld dorp, dus dit is waarschijnlijk zo'n type die dezelfde tactiek hanteert zoals jij beschrijft. Maar nu heeft ie dus geen soldaten meer, en is ie ook nog eens het overschot wat ie aan grondstoffen had kwijt. Stel dat ie zijn velden niet heeft geupgrade, dan kan ie dus nu gaan zitten wachten tot St. Juttemis voordat ie weer eens wat kan gaan ondernemen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:50 schreef MoreMark het volgende:
Dan moet je dat erbij zeggenVoor elk volk gelden namelijk andere tactieken...
Tsja, dat was ik ook de eerste dagen van het spel, maar ik heb snel geleerd van mijn fouten. Bij mij zit er ook een Germaan die constant loopt te farmen bij me, althans...dat probeert hij, maar er is domweg niks te halen voor hem, ik zorg er wel voor dat ie niks meer pakt. En over een paar dagen wacht ik die 40 knupplelvechterjtjes een keer op met een groepje praetorianen, en dan heeft ie niks meer om mee te gaan farmen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef MoreMark het volgende:
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..
Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren
Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm![]()
quote:Onderwerp: xxxx´s Dorp viel xxxx´s Dorp aan
Verzonden: op 18.09.07 om 20:27:51 uur
Aanvaller xxxuit dorp xxxx´s Dorp
Eenheden xx 0 0 0 x 0 0 0 0 0
Verliezen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 855 551 1048 200
Verdediger xxxx uit dorp xxx ´s Dorp
Eenheden 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ja, dat die clubswingers slechte verdedigers zijn heb ik inmiddels gemerkt, maar bedoel je nou te zeggen dat een stuk of 20 praetorianen die 40 clubswingers die ik dagelijks over de vloer krijg niet aan zouden kunnen? Ik heb ook een muur van level 4 en een defensive bonus van 10% van de Travian Gold optie. Moet toch kunnen dacht ik zo?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:47 schreef MoreMark het volgende:
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn
Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
[..]
Je loopt alleen een beetje op de feiten vooruit, ik heb niet eens een stal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:25 schreef MoreMark het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?
De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.
Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden
Maar goed.. Het is je eigen keuzeIk zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
quote:Wat ikzelf gebruik is firefox. Dit moet je ff downloaden en installeren. Firefox is gewoon een soort internet explorer, maar dan niet van microsoft.
Vervolgens ga je naar https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748 en installeer je greasemonkey. Er is dan nog niets gebeurd. Greasmonkey is een soort tool waarmee je pluginns voor bepaalde sites kan laden. Dan moet je nog de plugin hebben. Deze heet travian beyond. Er zijn hier diverse versies van. Wanneer de makers van travian hun “codes” aanpassen zal je merken dat je greasemonkey / travian beyond niet meer werkt .meestal is er dan binnen 24 uur een update te downloaden van travian beyond, en werkt het gelukkig weer.
Waar haal je travian beyond vandaan? Nou hier:
http://www.denibol.com/proyectos/travian_beyond/
ja inderdaad. dat is spaans, maar hoort wel gewoon te werken
succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |