abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53272657
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:50 schreef MoreMark het volgende:
Dan moet je dat erbij zeggen Voor elk volk gelden namelijk andere tactieken...
Tsja, het zal wel aan mij liggen, maar het lijkt me gewoon niet verstandig om meteen te investeren in een legertje en je velden te verwaarlozen. Ik zal je ook vertellen waarom.....ik val daarnet een Germaans dorp aan met 7 legionairs, in het dorp zaten 7 clubswingers, en die zijn nu allemaal dood, terwijl ik twee legionairs verloren heb. Daarnaast heb ik flink wat grondstoffen van hem gepikt. Het was nog niet zo'n hoog ontwikkeld dorp, dus dit is waarschijnlijk zo'n type die dezelfde tactiek hanteert zoals jij beschrijft. Maar nu heeft ie dus geen soldaten meer, en is ie ook nog eens het overschot wat ie aan grondstoffen had kwijt. Stel dat ie zijn velden niet heeft geupgrade, dan kan ie dus nu gaan zitten wachten tot St. Juttemis voordat ie weer eens wat kan gaan ondernemen.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat wanneer je goed geupgrade velden hebt, je er zo weer bovenop bent.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53273382
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..

Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren

Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm
pi_53273963
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef MoreMark het volgende:
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..

Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren

Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm
Tsja, dat was ik ook de eerste dagen van het spel, maar ik heb snel geleerd van mijn fouten. Bij mij zit er ook een Germaan die constant loopt te farmen bij me, althans...dat probeert hij, maar er is domweg niks te halen voor hem, ik zorg er wel voor dat ie niks meer pakt. En over een paar dagen wacht ik die 40 knupplelvechterjtjes een keer op met een groepje praetorianen, en dan heeft ie niks meer om mee te gaan farmen.
pi_53281366
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn

Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
quote:
Onderwerp: xxxx´s Dorp viel xxxx´s Dorp aan
Verzonden: op 18.09.07 om 20:27:51 uur

Aanvaller xxxuit dorp xxxx´s Dorp

Eenheden xx 0 0 0 x 0 0 0 0 0
Verliezen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 855 551 1048 200

Verdediger xxxx uit dorp xxx ´s Dorp

Eenheden 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
pi_53282616
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:47 schreef MoreMark het volgende:
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn

Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
[..]
Ja, dat die clubswingers slechte verdedigers zijn heb ik inmiddels gemerkt, maar bedoel je nou te zeggen dat een stuk of 20 praetorianen die 40 clubswingers die ik dagelijks over de vloer krijg niet aan zouden kunnen? Ik heb ook een muur van level 4 en een defensive bonus van 10% van de Travian Gold optie. Moet toch kunnen dacht ik zo?
pi_53283073
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?

De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.

Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden

Maar goed.. Het is je eigen keuze Ik zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
pi_53286364
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:25 schreef MoreMark het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?

De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.

Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden

Maar goed.. Het is je eigen keuze Ik zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
Je loopt alleen een beetje op de feiten vooruit, ik heb niet eens een stal. De legionair en de praetoriaan zijn momenteel de enige units die ik kan trainen.
  Lieve Belg dinsdag 18 september 2007 @ 22:56:57 #133
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53286753
Ik ben nu aan het sparen voor Paladijnen te onderzoeken, maar daar heb je toch een groot aantal grondstoffen voor nodig. Even wat gaan farmen zodat het een stukje sneller gaat.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_53294358
Weer 5 troepen gevangen genomen. Grr.

OVerigens een tip van ons forum voor een firefox plugin:
quote:
Wat ikzelf gebruik is firefox. Dit moet je ff downloaden en installeren. Firefox is gewoon een soort internet explorer, maar dan niet van microsoft.
Vervolgens ga je naar https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748 en installeer je greasemonkey. Er is dan nog niets gebeurd. Greasmonkey is een soort tool waarmee je pluginns voor bepaalde sites kan laden. Dan moet je nog de plugin hebben. Deze heet travian beyond. Er zijn hier diverse versies van. Wanneer de makers van travian hun “codes” aanpassen zal je merken dat je greasemonkey / travian beyond niet meer werkt .meestal is er dan binnen 24 uur een update te downloaden van travian beyond, en werkt het gelukkig weer.
Waar haal je travian beyond vandaan? Nou hier:
http://www.denibol.com/proyectos/travian_beyond/
ja inderdaad. dat is spaans, maar hoort wel gewoon te werken
succes.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53296276
Vannacht voor het eerst aangevallen, gelukkig had ik net voor ik ging slapen alles gebruikt om nieuwe velden te bouwen (dank voor de tip), aanvaller heeft niet veel weggehaald. Vanmorgen gelijk een troepenmacht van 5 legionairs gemaakt om mezelf in de toekomst te verdedigen. Heb nu wel door dat het spel steeds sneller gaat en leuker wordt
pi_53297746
Steeds sneller ja? Ik ervaar het omgekeerde...upgraden kost steeds meer grondstoffen, en de productie blijft achter. Ik ben nu continu aan het farmen om mijn grondstofvelden te kunnen upgraden, maar van level 4 naar 5 kost het gewoon ontzettend veel
pi_53300464
Oy, net al m'n hele legertje kwijtgeraakt aan een binnenvallende troepenmacht van het grootste dorp uit m'n omgeving: 16 Phalanxen van mij tegen 35 Legionairs van hem: ik ben ze allemaal kwijt, hij 17 stuks. Geen grondstoffen verloren, want alles paste in de schuilplaats
pi_53300515
Als je zoiets ziet aankomen Gurby kun je het beste je troepen op pad sturen. Zo verlies je geen troepen, en als je schuilplaats goed is verlies je ook geen grondstoffen
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_53300837
Ja ik weet t, maar ze waren net terug van een strooptocht... ik had net te lang niet gekeken: de aanvalller zit maar op een kwartiertje afstand
pi_53305296
Ik ga nu ook een stadje aanvallen om aan meer grondstoffen te komen, maar hoe volg ik hoelang ze er nog over doen? En waar kan ik zien dat er troepen op mijn stadje afkomen?
pi_53305354
In de verzamelplaats.
Klik dan als je durft
pi_53305410
Dank je wel, voor het snelle reageren. Maar ik heb 2 legionairs die ik afstuur op een stadje met 2 inwoners. Is dat genoeg?
pi_53305432

Troepen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Aankomst in 0:31:37 Uur om 18:15:54 uur

De laatste 18:15:54 uur loopt steeds op en 31:37 blijft gewoon staan
Wat doe ik verkeerd?
pi_53305449
Jahoor. Al kunnen 2 legionairs niet zo heel veel dragen, dus heel veel grondstoffen zal je niet stelen. Maar goed, en dorpje van 2 inwoners zal ook nog niet veel grondstoffen hebben.
Klik dan als je durft
pi_53305463
Nog een keer op 'Ok' drukken?
Klik dan als je durft
pi_53305489
Nu zie ik het goed, dank je wel.
Kan ik zodra me "troepenmacht terug is gelijk weer ze op pad sturen of is er een limiet waarop ze moeten wachten?
pi_53305505
Nee, zodra ze terug zijn, kun je ze meteen weer weg sturen.
Klik dan als je durft
pi_53305844
Is het eigenlijk mogelijk om grondstoffen van elkaar te lenen?
  woensdag 19 september 2007 @ 18:02:12 #149
191011 PEPZI
SAW, de beste triller ooit.
pi_53305900
cool
Wii code 4694 4548 3429 3635
pm me als je me toevoegd!
pi_53305927
Je kunt een marktplaats bouwen, dan kun je grondstoffen wegsturen en handelen met andere spelers.

Maar misschien is het handig als je dit even leest? http://faq.travian.nl/anleitung.php?s=1
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')