abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:01:50 #201
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_53267089
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
Dat heb ik dan ook nog niemand horen zeggen hier.
"Praten met paarden ofzo, nouja, dat is misschien nooit aan te tonen, maar eigenlijk ook oninteressant. Als je het zelf gelooft, prima, maar je gaat er niet de wereld mee redden. "

Ik heb daar ook al het nodige op gereageerd betreft deze stelling. Maar even aan te geven waar Summers op doelde!
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:04:14 #202
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53267149
Echt, LEER LEZEN:
quote:
Jij leest echt alleen wat je wil lezen: mijn punt is dat, om een skepticus te overtuigen, het interessanter is om te kijken naar fenomenen met een meetbaar resultaat. Bij communicatie met dieren zal dit erg moeilijk zijn om aan te tonen, en als zodanig ontinteressant in deze discussie; het fenomeen zelf zou wel degelijk interessant kunnen zijn, als het blijkt te bestaan.
Are these the nazis, Walter?
pi_53267226
@Darkwolf, waar zijn die links?
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:10:43 #204
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53267311
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:01 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

"Praten met paarden ofzo, nouja, dat is misschien nooit aan te tonen, maar eigenlijk ook oninteressant. Als je het zelf gelooft, prima, maar je gaat er niet de wereld mee redden. "

Ik heb daar ook al het nodige op gereageerd betreft deze stelling. Maar even aan te geven waar Summers op doelde!
Thx Darkwolf .. ach ja sommige mensen hebben zelf niet door wat ze zeggen en wat dat eigenlijk betekend wat ze uitspreken ... en verder ben ik van mening dat als je iets niet kent , je ook niet kan weten of het wel of niet de weredl zal redden ,of welke richting het uitgaat , dan moet je dat ook open houden .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:12:25 #205
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53267345
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:48 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

JIj laat weer zien dat je niet zo goed kan lezen. Dit is namelijk wat ik bedoelde met oninteressant, en dat heb ik een paar pagina's geleden uitgelegd:

[Jij leest echt alleen wat je wil lezen: mijn punt is dat, om een skepticus te overtuigen, het interessanter is om te kijken naar fenomenen met een meetbaar resultaat. Bij communicatie met dieren zal dit erg moeilijk zijn om aan te tonen, en als zodanig ontinteressant in deze discussie; het fenomeen zelf zou wel degelijk interessant kunnen zijn, als het blijkt te bestaan.]
En er zijn ook onderzoeken die dat wel hebben gedaan maar toch redelijk links blijven liggen omdat men er gewoon niet aan wil dat het werkt. Uiteindelijk zal het wel doorstromen maar op het moment zit het tegen de muur waar al zoveel wetenschappers tegenaan zijn gelopen waarvan de resultaten pas erkend werden nadat ze het loodje hadden gelegd, zo lang duurt het nou eenmaal.

Leuke experimenten waar men nu mee steggelt die te maken hebben met het meten van een bepaald veld en de invloed van het menselijk bewustzijn erop.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fieldreg&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=PEAR+experiment+Princeton&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=SQUID+experiment&meta=

Best boeiende experimenten met aantoonbare resultaten die in principe buiten het veld van statistische toeval staan maar waar dus nog niet massaal op gedoken wordt alszijnde new frontier in science . Al komt het nu wel een beetje op gang dus geduld is een schone zaak.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:13:29 #206
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53267374
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:10 schreef Summers het volgende:
Echt, LEER LEZEN:
quote:
Jij leest echt alleen wat je wil lezen: mijn punt is dat, om een skepticus te overtuigen, het interessanter is om te kijken naar fenomenen met een meetbaar resultaat. Bij communicatie met dieren zal dit erg moeilijk zijn om aan te tonen, en als zodanig ontinteressant in deze discussie; het fenomeen zelf zou wel degelijk interessant kunnen zijn, als het blijkt te bestaan.
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:16:42 #207
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53267443
quote:
Best boeiende experimenten met aantoonbare resultaten die in principe buiten het veld van statistische toeval staan maar waar dus nog niet massaal op gedoken wordt alszijnde new frontier in science . Al komt het nu wel een beetje op gang dus geduld is een schone zaak.
Ik zal er eens rustig naar kijken. Het is natuurlijk zo dat elke nieuw onderzoeksgebied niet gelijk volop in de belangstelling staat, of dat er 'massaal op gedoken wordt'. Dit betekent niet dat het weggehoond wordt, maar zulke dingen kosten gewoon tijd.
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:21:10 #208
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53267533
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:12 schreef jogy het volgende:

[..]

En er zijn ook onderzoeken die dat wel hebben gedaan maar toch redelijk links blijven liggen omdat men er gewoon niet aan wil dat het werkt. Uiteindelijk zal het wel doorstromen maar op het moment zit het tegen de muur waar al zoveel wetenschappers tegenaan zijn gelopen waarvan de resultaten pas erkend werden nadat ze het loodje hadden gelegd, zo lang duurt het nou eenmaal.

Leuke experimenten waar men nu mee steggelt die te maken hebben met het meten van een bepaald veld en de invloed van het menselijk bewustzijn erop.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fieldreg&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=PEAR+experiment+Princeton&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=SQUID+experiment&meta=

Daar had ik al op gereageerd, zowel in Toronto/Canada als Duitsland is het niet gelukt om de resultaten te reproduceren, en kwam men uit op de te verwachten random-distributie.
Verder waren mensen het nogal oneens over de validiteit van de methodiek en gebruikte hardware (Hun RNG was volgens sommige mensen niet zo R )

Leuk om te lezen :
http://www.csicop.org/si/2007-03/pear.html
http://www.csicop.org/si/2006-03/pear.html

En voor de mensen die altijd roepen "als je zulk onderzoek doet word je gelijk door het slijk gehaald",
I quote :
quote:
Princeton, to its credit, has recognized Jahn’s freedom to pursue a controversial area despite the obvious discomfort of some of the faculty, particularly in the physics department.

As with any other claim, the veracity of PEAR’s claims will finally be settled by time-honored methods of science—and demand reproducibility. Here PEAR has a significant problem. To its credit, PEAR did engage two other groups of researchers at two different German universities in a three-way attempt at validating the claims. However, none of these groups—including PEAR itself—was able to reproduce the claimed effects.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Led_ op 18-09-2007 12:28:18 ]
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:25:11 #209
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53267612
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:16 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Ik zal er eens rustig naar kijken. Het is natuurlijk zo dat elke nieuw onderzoeksgebied niet gelijk volop in de belangstelling staat, of dat er 'massaal op gedoken wordt'. Dit betekent niet dat het weggehoond wordt, maar zulke dingen kosten gewoon tijd.
De persoon van Princeton ( PEAR experiment ) heeft dit experiment alleen maar overleefd qua reputatie omdat hij decaan is (was?) van princeton en geniaal was in volgens mij gedoe met raketten ( echt een rocketscientist dus ).

Maar genoeg wetenschappers die ergens in verder zijn gegaan en daardoor, alleen maar door de keuze te maken om een verschijnsel te onderzoeken, kapot zijn gemaakt door de wetenschappelijke gemeenschap. Hele kwalijke zaak lijkt me om maar niet serieus meer genomen te worden alleen omdat je iets wilt onderzoeken.
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:27:15 #210
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53267660
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:21 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Daar had ik al op gereageerd, zowel in Toronto/Canada als Duitsland is het niet gelukt om de resultaten te reproduceren, en kwam men uit op de te verwachten random-distributie.
Verder waren mensen het nogal oneens over de validiteit van de methodiek en gebruikte hardware (Hun RNG was volgens sommige mensen niet zo R )

Leuk om te lezen :
http://www.csicop.org/si/2007-03/pear.html
http://www.csicop.org/si/2006-03/pear.html
Volgens mij kunnen die mensen zonder problemen naar Princeton gaan om de R van de RNG te onderzoeken hoor. Die man heeft helemaal niets te verbergen dus zolang er geen gaten in zijn methode zijn geprikt blijft het een valide verschijnsel. En het gaat niet alleen over PEAR, er zijn ook andere dingen in dezelfde regionen van die wetenschap die zich er mee bezig houden.
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:28:45 #211
31101 _Led_
pi_53267696
Lees nog even mijn edit hierboven svp
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:29:29 #212
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53267714
Dat ben ik helemaal met je eens, dat dat kwalijk is. Mijn eigen ervaring is echter anders. Ik heb onderzoek gedaan naar bepaalde geneesmiddelen uit de alternatieve hoek. De groep waar ik werkte was niet de enige die daar mee bezig was. De bestaande publicaties en onderzoeken waren echter bedroevend slecht, terwijl onze eigen onderzoeken met open armen werden ontvangen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:35:29 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53267830
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:28 schreef L.Denninger het volgende:
Lees nog even mijn edit hierboven svp
Ik zie het ja, maar ik zeg het nog maar een keer: het feit dat die man zelf contact heeft gezocht met andere instituten zegt hoe dan ook iets over zijn instelling die gezond is dus, ook dat hij dus niet stiekem ergens een manier heeft om het apparaat te beïnvloeden . Heel jammer dat het herhalen niet is gelukt, zeker. Echter moet er nog steeds een verklaring gezocht worden voor de resultaten die wel behaald zijn bij princeton. Dat lijkt me ook wel een onderzoekje waard eigenlijk .
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:36:46 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53267851
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:29 schreef WalterSobchak het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, dat dat kwalijk is. Mijn eigen ervaring is echter anders. Ik heb onderzoek gedaan naar bepaalde geneesmiddelen uit de alternatieve hoek. De groep waar ik werkte was niet de enige die daar mee bezig was. De bestaande publicaties en onderzoeken waren echter bedroevend slecht, terwijl onze eigen onderzoeken met open armen werden ontvangen.
Ah, we hebben een kenner in ons midden . Wat waren de resultaten eigenlijk?
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:37:19 #215
31101 _Led_
pi_53267858
Absoluut
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:44:45 #216
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53268008
Ik kan in verband met geheimhoudingsplicht niet te veel uitweiden, maar we hebben een antibacteriele werking vastgesteld bij het onderzochte product. De oorsprong van deze werking hebben we slechts gedeeltelijk kunnen verklaren, dus er wordt nog gezocht naar 'ingredient X'.
Het belang van dit onderzoek is de bruikbaarheid bij bestreiding van MRSA (resistente ziekenhuisbacterie), die wel vatbaar is voor dit product, en niet meer voor veel anti-biotica. Het product komt dus uit de alternatieve hoek, maar staat daardoor nu weer in de belangstelling van de reguliere geneeskunde, en wordt zelfs al toegepast.
pi_53268745
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:44 schreef WalterSobchak het volgende:
Ik kan in verband met geheimhoudingsplicht niet te veel uitweiden, maar we hebben een antibacteriele werking vastgesteld bij het onderzochte product. De oorsprong van deze werking hebben we slechts gedeeltelijk kunnen verklaren, dus er wordt nog gezocht naar 'ingredient X'.
Het belang van dit onderzoek is de bruikbaarheid bij bestreiding van MRSA (resistente ziekenhuisbacterie), die wel vatbaar is voor dit product, en niet meer voor veel anti-biotica. Het product komt dus uit de alternatieve hoek, maar staat daardoor nu weer in de belangstelling van de reguliere geneeskunde, en wordt zelfs al toegepast.
Kijk, dat is nou interessant! Jammer dat je niet veel erover kwijt kan. Misschien binnenkort wel?
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:14:54 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53268766
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:44 schreef WalterSobchak het volgende:
Nice . Thanks.
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:31:34 #219
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_53269176
ik moet dus wel eerlijk zeggen dat het niet iets paranormaal is, je moet het meer zoeken in de natuurgeneeskunde. Ook daar bestaat de nodige skepsis tegen, maar het is toch makkelijker om in het lab te onderzoeken. Hoewel de zoektocht naar een onbekend ingredient in een zeer heterogeen mengsel behoorlijk moeilijk is.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:04:32 #220
31101 _Led_
pi_53270050
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:31 schreef WalterSobchak het volgende:
ik moet dus wel eerlijk zeggen dat het niet iets paranormaal is, je moet het meer zoeken in de natuurgeneeskunde. Ook daar bestaat de nodige skepsis tegen, maar het is toch makkelijker om in het lab te onderzoeken. Hoewel de zoektocht naar een onbekend ingredient in een zeer heterogeen mengsel behoorlijk moeilijk is.
Het belangrijkst is dat je kunt aantonen dat het werkt
Ingredient X achterhalen zou natuurlijk wel fijn zijn, dat snap ik
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:36:22 #221
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53283513
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tuurlijk, ga je straks hier ook nog een verhandeling schrijven over blanke vla omdat je daar zin in hebt ?
"Ik maak zelf wel uit of ik in 'Skeptics corner' over blanke vla wil schrijven !"

Echt, er mist bij jou een logica-gen ofzo.

Als je in het Skeptics topic zit, waar in de OP staat dat het hier juist draait om argumenten, kom jij aan met "argumenten ga ik niet geven want die interesseren me niet !" ?
Dwaas, daar heb je de rest van [TRU] voor waar je naar hartelust mag discussieren zonder argumenten.
Dit is nou het ene plekje waar je ze wel nodig hebt, als je ze niet wilt geven ga dan gewoon naar een van de vele andere TRU-topics
Moet je horen wie het zegt ... jij komt niet verder dan dropjes en sinterklaas ...
oja en mensen dom noemen want jij bent zo slim en verheven ... ik maak zelf wel uit waar ik ben , de dag zal nooit komen dat jij of iemand anders dat bepaald ... ga lekker dromen over dat je macht hebt over iemand die je kan domineren . we zijn nog altijd in tru ALLES over het paranormale , bovennatuurlijke en onverklaarbare zaken ,
Waarom ga jij niet naar de wetenschap forum ? NATUURLIJK moet ik hier weg van jou ... dan heb je namelijk gelijk toch ... alsjeblieft zeg, who TF are you ...
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:40:17 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53283660
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:36 schreef Summers het volgende:

[..]

Moet je horen wie het zegt ... jij komt niet verder dan dropjes en sinterklaas ...
oja en mensen dom noemen want jij bent zo slim en verheven ... ik maak zelf wel uit waar ik ben , de dag zal nooit komen dat jij of iemand anders dat bepaald ... ga lekker dromen over dat je macht hebt over iemand die je kan domineren . we zijn nog altijd in tru ALLES over het paranormale , bovennatuurlijke en onverklaarbare zaken ,
Waarom ga jij niet naar de wetenschap forum ? NATUURLIJK moet ik hier weg van jou ... dan heb je namelijk gelijk toch ... alsjeblieft zeg, who TF are you ...
Oy, dit is wel het hol van de leeuw in TRU hè, hier mogen Skeptisch ingestelde mensen om bewijzen en argumenten blijven vragen tot ze een ons wegen . Hierbuiten zijn ze aan de regels van TRU overgeleverd en moeten ze regelmatig hun woorden inslikken .
Vrijheid
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:43:06 #223
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53283760
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Oy, dit is wel het hol van de leeuw in TRU hè, hier mogen Skeptisch ingestelde mensen om bewijzen en argumenten blijven vragen tot ze een ons wegen . Hierbuiten zijn ze aan de regels van TRU overgeleverd en moeten ze regelmatig hun woorden inslikken .
Nou denninger kom ik overal tegen met zijn lelijke kleinerende opmerkingen dus als hij overal mag komen , mag ik het ook .
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:45:49 #224
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53283867
Het verschil is dat als hij in andere topics is , ik niet zal zeggen dat hij er niet mag komen omdat hij het (nog) niet ervaart , dat is gewoon lelijk .
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:46:08 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53283876
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:43 schreef Summers het volgende:

[..]

Nou denninger kom ik overal tegen met zijn lelijke kleinerende opmerkingen dus als hij overal mag komen , mag ik het ook .
Ja, denninger heeft subtiliteit niet in zijn psyche zitten maar als je erdoorheen prikt dan heeft ie best goede argumenten onder die kleinerende teksten. We zijn er al een paar keer uitgekomen dat onze opinies over het hele paranormale gebeuren toch best dicht bij elkaar zitten alleen dan een procentje of 10/20 aan de andere kant van de medaille.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')