Je hebt er zeker gelijk in dat het moeilijk kan zijn om in de wetenschap iets totaal nieuws te introduceren, wat botst met alles of veel van wat we weten. Eerlijk gezegd niet zo vreemd, als er iemand knaagt aan de fundamenten van onze kennis. Er zal dus extra kritisch naar foutjes of onvolkomenheden worden gezocht, in zo'n onderzoek. Maar een goed onderzoek zal dit doorstaan!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Op papier klinkt het allemaal heel eerlijk en smooth enzo maar ook in een peer review moet je langs wetenschappers die een eigen mening hebben, logisch want het zijn geen robots. Dus ook wetenschappers met hun idee van wat wel en niet mogelijk is kunnen een zodanig eigen mening hebben dat ze blind zijn voor goede onderzoeken die dus een uitkomst hebben die ze niet verwachten, omdat ze in hun eigen hoofd zoiets hebben 'dat kan niet!' gaan ze de peer review uitvoeren met dat in gedachten. dat is ongeveer even fout als een peer review uitvoeren met de vooringenomen gedachte van 'het kan wel!' Uiteindelijk komt het wel naar boven, dat heeft de wetenschap wel bewezen onderhand echter heeft het ook bewezen dat het tergend langzaam kan zijn als je naar diezelfde voorbeelde kijkt. Elk revolutionaire idee heeft lange tijd moeten sudderen in ongeloof voor het uiteindelijk werd geaccepteerd. Dus tja, de wetenschap komt er wel, het is onmogelijk om er niet te komen, alleen kan het wat mij betreft misschien wel iets efficiėnter op sommige punten
. Uiteraard allemaal hartstikke imo
.
Ach, zolang jij zegt dat argumenten je niet interesseren en dat het je niet uitmaakt dat andere mensen er meer over weten dan jij hoeven we gelukkig geen aandacht aan je te schenkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef Summers het volgende:
BLAHBLAHBLAH
Dat ben je dus als je dingen wil onderzoeken vanuit het idee dat het misschien wel of niet mogelijk is ipv onderzoeken vanuit hoe bewijzen we dat het niet waar is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, als je een kwakzalver bent lijkt het me goed dat daar duidelijkheid over is.
Ik heb niet zo veel met oplichters.
Het is wel degelijk reproduceerbaar en ja er waren hier en daar wat opmerkingen, dat is altijd zo als het hierom gaat, er wordt op vanalles gewezen wat kan zijn en van daaruit wordt de conclusie getrokken dat het nep is, hangt aan elkaar van aanname's die niet gecontroleerd zijn, maar he dat is dan wel waar.quote:Nou , zo reproduceerbaar waren ze niet in Toronto en Duitsland, daar heb ik je op gewezen.
Dat hele onderzoek is behoorlijk controversieel om het maar subtiel te zeggen.
Niemand wil ze bevestigen, dat is een heel ander verhaal....quote:Nee, ze konden niet bevestigd worden, da's heel wat anders.
Ok ok, sorry....quote:
Waarom dan nu al harde conclusie's trekken van het bestaat niet terwijl serieus onderzoek in zijn kinderschoenen staat?quote:Er lopen nog allerlei onderzoeken ja.
Voordat je zinnige uitspraken kunt doen zul je er echt flink onderzoek op moeten doen, en zal het door het ptroces van peer-review heen moeten gaan.
Was dat maar waar dat het alleen daarover ging....quote:Hangt er vanaf welke wetenschapper; de wetenschapper die peer-review aan z'n laars lapt wel ja.
Tuurlijk is het niet helemaal zwart/wit, maar de lijn ligt er wel zo, alternatief wordt niet vriendelijk bekeken in wetenschap land, sterker nog, het is vijandig ertegen, wetenschap is bevooroordeeld hierin en dat is slecht voor goede wetenschap.quote:Het is dus de halve waarheid; je hebt gelijk maar met een hoop op- en aanmerkingen die de zaak toch wat moeilijker maken
Waar roep ik dat?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef Summers het volgende:
De hele discussie loopt zowiezo dood want de skeptici roepen alleen maar kom met bewijzen , je kan ZELF voor bewijzen zorgen door het te ervaren , maar dat gaat er maar niet in bij jullie .
Dat is misschien voor jou bewijs, maar niet voor mij of iemand anders. Dat is het grote verschil.quote:Ik ben er ook voor om niet iedereen maar te geloven die maar wat zegt , maar als ik ervaar is dat toch mijn bewijs ?
NEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe wil je het nou bewezen hebben op een forum zoals dit? Het kan best een feit zijn maar nog een niet erkend feit voor iedereen. Voor Darkwolf is het een feit, voor zijn klanten is het een feit maar voor jou is het nog geen feit maar dat maakt de mogelijkheid dat het een feit zou kunnen zijn er niet minder op. Ja, dit is de skeptics-corner maar toch, don't get your panties in a twist. "voor mij is het een feit" is dus een volledig valide uitspraak.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:29 schreef Darkwolf het volgende:
...Maar vooruit... ik heb toch de moeite genomen om het topic op te graven op mijn forum om vervolgens de link op te graven van de krantensite om vervolgens in het nieuws archief te spitten! No problem!
Veel lees plezier: http://media-totaal.nl/cmsdekrant/item.php?id=1671
Volgens mij zit je in het verkeerde topic. Misschien de OP nog een keertje lezen!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef Summers het volgende:
[..]
echt boeiend wat iemand vind die het niet ervaart , je kan wel roepen kom met argumenten maar ik blijf roepen GA HET ZELF ERVAREN , ik kan er niks aan doen dat de wetenschap achterloopt , of wel ? ik ben geen wetenschapper maar iemand die ervaart , de praktijk , theorie is niet voor iedereen weggelegt , sommigen hebben meer iets met praktijk .
De hele discussie loopt zowiezo dood want de skeptici roepen alleen maar kom met bewijzen , je kan ZELF voor bewijzen zorgen door het te ervaren , maar dat gaat er maar niet in bij jullie .
Ik ben er ook voor om niet iedereen maar te geloven die maar wat zegt , maar als ik ervaar is dat toch mijn bewijs ?
Ik voel al jaren zonder voorkennis wanneer mijn ex in de stad is ... dat is een feit voor mij . ik kan er niks aan doen dat dat niet te meten valt, dat gebeurd spontaan . dat valt onder heldervoelen of telepathie , voor mij is dat voldoende . DE PRAKTIJK IS VELE MILJOENEN KEREN INTERESSANTER DAN THEORIE .
ga zelf op onderzoek uit , of verklaar dan maar op een wetenschappelijke manier hoe dat komt .... ik weet het niet .... degene die het niet ervaren weten het beter , en degene die het wel ervaren doen volgens jullie " iets " niet goed of kijken naar de verkeerde hoek , met de verkeerde gedachte of de verkeerde argumenten of what ever ...... doe ff normaal , wat een omgekeerde wereld ... IK ERVAAR HET TOCH ... wat komt iemand mij dan vertellen die geen flauw benul heeft waar ik het over heb ??? ..... alsjeblieft hoor ... hoe is een mens het meest overtuigt ?
Door het zelf te ervaren, sta op en doe het zelf als het perse op de wetenschappelijke manier moet .
Het bestaat al zolang de mens bestaat maar jij in je jaartjes als mens weet het beter, right ... wie luisterd hier nou niet ............
Nou, je hebt gelijk. Ik ben om. Dat artikel is overweldigend. Ik geloof ook meteen dat Reiki werkt, want dat kan ze ook.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:29 schreef Darkwolf het volgende:
...Maar vooruit... ik heb toch de moeite genomen om het topic op te graven op mijn forum om vervolgens de link op te graven van de krantensite om vervolgens in het nieuws archief te spitten! No problem!
Nou, bedankt voor de moeite, fantastische knul! Leuk reclame verhaaltjequote:Op dinsdag 18 september 2007 11:29 schreef Darkwolf het volgende:
Joh jij roept wel dat ik zo niet gefundemteert kan lullen maar jij kan er ook wat van hoor!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:23 schreef The_End het volgende:
Je kan geen linkjes geven. Er is geen onderzoek hiernaar gedaan.
Jij. Zie uitspraak hierboven?quote:Ik zeg niet dat het niet kan. Ik denk dat het onwaarschijnlijk is. JIJ zegt dat het zo is en iedereen die het er niet mee eens is, is niet 'open minded'. Wie is er nou closed minded???
Jij doen exact hetzelfde!quote:Serieus gast, je hebt werkelijk geen idee wat een feit is. Je kan niet zomaar even de definitie van een woord veranderen omdat het jou beter uitkomt.
Nee, jou mening.quote:Het kan inderdaad aantoonbaar gemaakt worden als het bestaat. Dat is echter (nog) niet gebeurd. DUS GEEN FEIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op internet natuurijk !quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:39 schreef The_End het volgende:
WAAR ZIJN DIE LINKJES DAN!?!?!?!
Maar dat laat je om welke reden achterwege?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:38 schreef Darkwolf het volgende:
Joh jij roept wel dat ik zo niet gefundemteert kan lullen maar jij kan er ook wat van hoor!
Hoe kom je nu weer aan deze conclussie?
Hoe weet je dit zeker?
Er zijn zat onderzoeken gedaan en ik kan je plenty links geven.
Het zou echt een stuk makkelijker zijn als je gelijk even de linkjes geeft!quote:Nee, jou mening.
Genoeg linkjes die ik zou kunnen geven die het aantonen dat het wel werkt.
Ik heb zelf een heel forum gericht op dit onderwerp dat een grote goud mijn is aan informatie en discussies over dit onderwerp.
Nou, heb je die onderzoeken ook echt gelezen, of alleen de conclusies in de telegraaf? Het is nogal moeilijk om aan te tonen wat lange termijn effecten zijn, als je maar op korte termijn kan meten. Daarvoor worden in verschillende onderzoeken verschillende methodes gebruikt. Vandaar de verschillende resultaten. Wat je zegt is juist een pre voor de wetenschap. Iets wordt aangetoond, een andere onderzoeker gelooft het niet, en gaat het nog een keer onderzoeken. Verschillend resultaat? Nog een keer onderzoeken!quote:En laten we de rollen eens omdraaien: soms kan de wetenschap ook met iets komen dat aangetoond is, maar dan geloof ik het nog niet! Terwijl het aangetoond is!
Ben ik dan een stijfkop? Nou nee niet echt... de wetenschap is niet het ultieme antwoord op alles, ook al kunnen ze van alles aantonen.
Neem nou dat verhaal over de eindeloze onderzoeken over de straling van mobiele telefoons.
Dan weer wel schadelijk. Dan weer niet. Dan weer wel maar dan door dit. Dan weer niet.
Ik ben ondertussen de tel kwijt hoor! Wat moet ik nu geloven?
En allemaal op basis officieele wetenschappelijke onderzoeken! Allemaal gebaseerd op feiten!![]()
Jawel hoor, maar het lijkt wel dat iets pas een feit is als iedereen in de hele wereld het erover eens is dat het zo is. Als dat zo is dan bestaan er geen feiten. Een feit is iets wat ( hoeft niet wetenschappelijk )bewezen is dat werkt. Echter hoeft een feit niet door iedereen erkend te worden om wel een feit te zijn. Voor darkwolf is het dus een feit omdat het voor hem bewezen is dat het werkt, voor jou niet. Voor mij is het een feit dat ik 3 dagen geleden 8 keer in mijn reet gestoken ben maar voor jou is dat niet zo, terwijl als ik naar mijn rechterbilham kijk ik toch echt 8 bultjes zie en het jeukt als een lijer.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:34 schreef The_End het volgende:
[..]
Als je dat zegt, dan heb je geen idee wat 'feit' betekent.
Dat heb ik dan ook nog niemand horen zeggen hier.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef Summers het volgende:
En wat ik pas echt een domme opmerking vind is als mensen gaan zeggen : " oh maar praten met dieren is niet interessant "
Geloof me, als het zou kunnen zou het direct ingezet worden voor het leger.quote:Dat is wel interessant ... communiceren met een ander wezen op een ander niveau .dan je al kent .. als iedereen ales maar van tafel zou vegen dan zouden we nooit verder komen ... communiceren met een ander wezen op een ander niveau dan je al kent ... hoe wetenschappelijk om dat van tafel te vegen alsof het niets is ,.. nee , verdiep je er maar niet in , weet jij waar de sleutel ligt om het te bewijzen ??? nee maar toch voel je je slim genoeg om zoiets geweldigs van tafel te vegen .. het paranormale is zowiezo op een ander niveau dus veeg maar lekker van tafel, dan kom je er nooit achter .
Volgens mij noemde jij mijn naam en reageer ik daarop , en voor de rest maak ik zelf wel uit of ik ergens goed zit of niet , maar bedankt voor het meedenken ....quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:33 schreef WalterSobchak het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic. Misschien de OP nog een keertje lezen!
JIj laat weer zien dat je niet zo goed kan lezen. Dit is namelijk wat ik bedoelde met oninteressant, en dat heb ik een paar pagina's geleden uitgelegd:quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef Summers het volgende:
En wat ik pas echt een domme opmerking vind is als mensen gaan zeggen : " oh maar praten met dieren is niet interessant " Dat is wel interessant ... communiceren met een ander wezen op een ander niveau .dan je al kent .. als iedereen ales maar van tafel zou vegen dan zouden we nooit verder komen ... communiceren met een ander wezen op een ander niveau dan je al kent ... hoe wetenschappelijk om dat van tafel te vegen alsof het niets is ,.. nee , verdiep je er maar niet in , weet jij waar de sleutel ligt om het te bewijzen ??? nee maar toch voel je je slim genoeg om zoiets geweldigs van tafel te vegen .. het paranormale is zowiezo op een ander niveau dus veeg maar lekker van tafel, dan kom je er nooit achter .
quote:Jij leest echt alleen wat je wil lezen: mijn punt is dat, om een skepticus te overtuigen, het interessanter is om te kijken naar fenomenen met een meetbaar resultaat. Bij communicatie met dieren zal dit erg moeilijk zijn om aan te tonen, en als zodanig ontinteressant in deze discussie; het fenomeen zelf zou wel degelijk interessant kunnen zijn, als het blijkt te bestaan.
Wat doe je??? Nou hebben we morgen een topic hier, waarin wordt geschreven dat alle vogels ons bespioneren!!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
Geloof me, als het zou kunnen zou het direct ingezet worden voor het leger.
Vogels als spionnen gebruiken zou een stuk makkelijker en goedkoper zijn dan robotjes / mensen / vliegtuigen.
Ja, alleen zijn we in dit topic op zoek naar bewijzen, om ons te overtuigen. Dat kan jij wel oninteressant vinden, maar bemoei je er dan niet mee.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens mij noemde jij mijn naam en reageer ik daarop , en voor de rest maak ik zelf wel uit of ik ergens goed zit of niet , maar bedankt voor het meedenken ....![]()
Tuurlijk, ga je straks hier ook nog een verhandeling schrijven over blanke vla omdat je daar zin in hebt ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens mij noemde jij mijn naam en reageer ik daarop , en voor de rest maak ik zelf wel uit of ik ergens goed zit of niet , maar bedankt voor het meedenken ....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |