Dit was bij mij zeker niet het geval toen mijn wanden gestuct zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:19 schreef Gurb het volgende:
Af en toe een gaatje kan gebeuren, das gewoon een luchtbelletje die naar buiten komt tijdens het drogen.
Dat het ene stuk gladder als de andere is kan gebeuren doordat het ene stuk droger was als het andere tijdens het afreien (stucadoor zet eerst alles op, strijkt het glad en laat het vervolgens even indrogen, daarna gaat hij er met de rei overheen, om de laatste oneffenheden eruit te halen)
Die ondiepe geultjes zullen denk ik zijn ontstaan doordat er een korreltje / braam aan de rei heeft gezeten, en waarmee hij gekrast heeft.
Dus het ene plekje ruwer als het andere is normaal voor sausklaar werk.
Wat betreft de putjes, die kun je gewoon opvullen met een beetje gips (fix&finish) wat je aanmaakt met wat water.
Die groefjes zullen waarschijnlijk niet heel erg diep zijn, en wel wegvallen als je er een schuurpapiertje over haalt? Als dat niet het geval is, dan zou ik hem ff bellen, en ff langs laten komen om bij te werken.
¤ 10 de m2 is ook niet gemiddeld hoorquote:Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Ze zijn nu bezig bij ons, maar het is echt spiegelglad. Natuurlijk zijn er wel kleine plekjes, maar dit is niet echt spectaculair en alleen zichtbaar als je er met je neus op zit. Aangezien er nog een laag voorstrijk en daarna latex overheen gaat gok ik dat we dat niet eens gaan zien.
Wij hebben aangegeven van te voren dat het sausklaar moest zijn. Ik moet er ook wel bij zeggen dat wij mogelijk iets meer betalen dan het gemiddelde. Wij hebben in ieder geval geen 10 euro de m2 betaald. Voordeel is dat de jongens super netjes werken, boel ook netjes opruimen tussendoor.
Vanavond zijn ze klaar en zal ik anders wel even foto's plaatsen van resultaat.
Nee wist ik ook wel, was een beetje sarcastisch bedoeld. Maar je ziet gewoon dat het steeds goedkoper moet en dat kan alleen maar ten kosten gaan van de kwaliteit. Ik ben blij dat ik iets meer betaald heb, maar dat ik t.o.h. uitermate tevreden ben.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:13 schreef sanger het volgende:
[..]
¤ 10 de m2 is ook niet gemiddeld hoor
Het gemiddelde zal zo rond de ¤ 17 - ¤20 liggen.
Was het stucwerk na het drogen ook overal even glad ? Daar ben ik vooral benieuwd naar.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:25 schreef lammegiraf het volgende:
onlangs mn hele huis sausklaar laten stuccen. En op wat kleine plekjes na was het inderdaad gewon meteen te sausen.
Ik heb ook wat plekes zoals gezegd, maar dat vind ik ook eigenlijk geen probleem. Die zijn zo dichtgesmeerd.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef WaSTeiL het volgende:
Ze zijn nu bezig bij ons, maar het is echt spiegelglad. Natuurlijk zijn er wel kleine plekjes, maar dit is niet echt spectaculair en alleen zichtbaar als je er met je neus op zit. Aangezien er nog een laag voorstrijk en daarna latex overheen gaat gok ik dat we dat niet eens gaan zien.
Wij hebben aangegeven van te voren dat het sausklaar moest zijn. Ik moet er ook wel bij zeggen dat wij mogelijk iets meer betalen dan het gemiddelde. Wij hebben in ieder geval geen 10 euro de m2 betaald. Voordeel is dat de jongens super netjes werken, boel ook netjes opruimen tussendoor.
Vanavond zijn ze klaar en zal ik anders wel even foto's plaatsen van resultaat.
Dit lijkt inderdaad op water gebeurt is. Maar die verschillen in gladheid, ga ik die zien als het eenmaal gesausd is denk je ?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:19 schreef Gurb het volgende:
Af en toe een gaatje kan gebeuren, das gewoon een luchtbelletje die naar buiten komt tijdens het drogen.
Dat het ene stuk gladder als de andere is kan gebeuren doordat het ene stuk droger was als het andere tijdens het afreien (stucadoor zet eerst alles op, strijkt het glad en laat het vervolgens even indrogen, daarna gaat hij er met de rei overheen, om de laatste oneffenheden eruit te halen)
Die ondiepe geultjes zullen denk ik zijn ontstaan doordat er een korreltje / braam aan de rei heeft gezeten, en waarmee hij gekrast heeft.
mooi om te horen!quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:27 schreef Sjummie het volgende:
Ik heb alle oneffenheden weggewerkt en glad geschuurd. Eigenlijk viel het best mee.
Ik heb diverse keren gewoon rechtstreeks op stucwerk gesausd, dat gaat ook gewoon goed hoor, dus ik vraag me af of je wel voor moet strijken.quote:Het volgende probleem heet "voorstrijken". Heb inmiddels alle muren ingesmeerd met kant-en-klare voorstrijk uit een oranje vierkant emmer. Ik dacht dat dat spul de muur ingezogen zou worden, maar het lijkt erop dat het erop blijft liggen, als een soort film. Misschien heb ik te veel gesmeerd, hier en daar zitten zelfs "druipers", die je ook hebt als je teveel verf gebruikt bij het schilderen.
Deze druipers ga ik denk ik maar proberen glad te schuren ofzo.
Kan het kwaad dat dat spul een filmlaag achterlaat ? Gaat dat problemen opleveren met schilderen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |