abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53101487
Dag beste muziekluisteraars (in het OV)!

Je kent het misschien wel. Je bent lekker muziek aan het luisteren in de trein (met je oordoppen in)
De muziek zet je net hard genoeg zodat je niet de gesprekken in de trein er bovenuit hoort en hoeft te volgen.

Dan stoot iemand je aan: "Kun je die muziek niet wat zachter zetten?" (meestal op een zwaar geirriteerde toon)
Mijn ervaringen hebben mij geleerd dat hier vriendelijk en beleefd een reactie op te geven, gezien wordt als een hevig verweer.

Vandaar dat ik tegenwoordig een formulier overhandig aan mijn (zeurende) medereizigers, graag wil ik dit formulier met jullie delen om agressieve reacties van medereizigers te voorkomen.

Beste lezer,

Graag vraag ik begrip van u voor het geluid wat uit mijn oordoppen komt.
Ik wil u wijzen op het feit dat een gesprek in de trein meer volume produceert dan dat uit mijn oordoppen komt.
Een confrontatie/disussie wil ik niet met u aangaan, aangezien ik volgens de NS-huisregels in mijn gelijk sta.
Als u het echt vervelend vindt, kunt u natuurlijk altijd nog 1e klas gaan reizen.
Mocht u toch graag uw mening met mij willen delen, dan kan dat.

U kunt mailen naar: geluid@analist.org
pi_53101609
Prachtig, ik betwijfel alleen of je het hen echt gaat overhandigen...

Overigens snap ik het wel als je echt keiharde trance of metal op hebt staan, dat irriteert over het algemeen toch wat meer dan "middle of the road" muziek. Ik snap jou ook wel hoor, ik wil zelf ook alleen mijn muziek horen en verder niets. Maar toch begrijp ik het wel als iemand er echt last van heeft, en dan zal ik mijn mp3 ook wel wat zachter zetten, of ergens anders gaan zitten waar niemand naast me zit.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:26:50 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53101628
Geluidsoverlast veroorzakende sjonnies zoals jij zouden levenslang uit het OV verbannen moeten worden. Je zit zeker ook met de speakers van je mobieltje muziek te luisteren? En dan klagen als 40 medereizigers in de coupé meegenieten van jouw jumpstyle en daar wat van zeggen. Doe ons een plezier en neem voortaan de auto
pi_53101670
TNA, ik luister met mijn oordoppen op zoals ik mijn post vermeldt, het geluid van een gesprek bevat vele malen meer decibel dan muziek uit mijn oordoppen...

Vraag jij ook mensen hun gesprek te staken omdat zij 'geluidsoverlast' veroorzaken?

Verder generaliseer je met het woord 'sjonnies' en druk je een oordeel/stempel op mijn hoofd zonder goed gelezen te hebben..

Bovendien hoort diegene naast me inderdaad mijn muziek, maar 2 banken verderop zullen ze het niet horen. Waarschijnlijk hoor ik wel het gesprek van 2 banken verderop.
Waarom zo snel geirriteerd? Erg kort lontje in mijn ogen.
Tolerantie en verdraagzaamheid is ver te zoeken in ons landje?
pi_53101713
Bedankt, wat handig! * 100x uitprint.
pi_53101714
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef imbaman het volgende:
TNA, ik luister met mijn oordoppen op zoals ik mijn post vermeldt, het geluid van een gesprek bevat vele malen meer decibel dan muziek uit mijn oordoppen...
Ik vind ook niet per se dat mensen die gesprekken voeren degene moeten zijn die klagen. Ik vind idd ook dat zij zelf ook geluid produceren dus ook jou niet hoeven aanspreken. Maar er zijn ook altijd mensen die bijvoorbeeld hun werk voorbereiden in de trein of nog even leren voor school of zo. Of gewoon lezen. Dan snap ik het wel als men het gewoon netjes vraagt.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_53101729
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:28 schreef imbaman het volgende:

Vraag jij ook mensen hun gesprek te staken omdat zij 'geluidsoverlast' veroorzaken?
Over een paar jaar ben je doof.
pi_53101737
Neem van dit type oordopjes:

Door de goede isolatie heb jij van niemand last en niemand van jou
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:32:10 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53101761
Waarom vind ik muziek uit andere oordoppen zoveel irritanter dan andere gesprekken?

Overigens luister ik al mijn hele leven naar muziek in bus en trein en heb ik nog nooit 1 klacht gekregen. En dan kan ik mijn muziek nog goed horen ook
pi_53101795
Als het erg druk is dan demp ik mijn volume wel. Alleen als het kan dan boemt er wel lauwe techno uit me headspeakers, jeweeeeedtdt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:33:32 #11
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_53101801
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:31 schreef SlaadjeBla het volgende:

[afbeelding]

Zo is dat. En je hebt nog beter geluid ook. Alleen kan het ook wel eens lastig zijn aangezien je anderen ook totaal niet meer hoort.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_53101817
Gesprekken zijn geil, jouw gothicmuziek is kut
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53101849
Trouwens: oordopjes _

Gewoon met deze op doen in de bus/trein:

pi_53101867
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Of gewoon lezen. Dan snap ik het wel als men het gewoon netjes vraagt.
Ik snap dan niet waarom ze mijn muziek wel vervelend vinden en mensen die praten niet vragen stil te zijn. (zij maken meer geluid)
pi_53102028
quote:

[afbeelding]

Gaan die dopjes nu trouwens echt in je gehoorgang (zoals de dopjes van shure) of niet ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_53102041
quote:

[afbeelding]

hey die heb iK!
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:42:40 #17
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_53102058
ownd
pi_53102064
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Gaan die dopjes nu trouwens echt in je gehoorgang (zoals de dopjes van shure) of niet ?
Ja
En daardoor wordt hij afgesloten en heb je
a) mooier geluid doordat er minder geluid van buiten naar binnen komt
b) geen herrie buiten de doppen die voor overlast zorgt
pi_53102103
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:35 schreef imbaman het volgende:

[..]

Ik snap dan niet waarom ze mijn muziek wel vervelend vinden en mensen die praten niet vragen stil te zijn. (zij maken meer geluid)
Ik heb niet heel het topic aandachtig gelezen, maar ik weet niet naar wat voor muziek je luistert? Als het erg afleidelijk muziek is kan het irritanter zijn dan het alledaagse gesprek wat een paar plekken verder op plaats vindt

In mijn mening, als je het echt klopt qua geluidsoverlast zoals je zegt kan ik je standpunt wel begrijpen, maar ik kan ook begrijpen als andere mensen die bv ook boek willen lezen hier last van hebben..

Misschien betere oordorpjes zoals al is voorgesteld?

EDIT: Ik en werkwoord spelling

[ Bericht 7% gewijzigd door His-Infernal-Majesty op 11-09-2007 18:51:58 ]
pi_53102219
quote:

[afbeelding]

Welk merk, en waar haal je ze?
pi_53102286
quote:

[afbeelding]

AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_53102292
Je hebt zeker een punt, praten maakt meer lawaai dan die josti's die hun mp3 speler hard hebben staan.
Maar ik begrijp niet helemaal, waarom mensen die dingen zo hard zetten want als ik me I pod op zijn hardst zet dan worden me oren opgeblazen. Ik zet hem halverweg meestal , en dan horen mijn mede pioniers niks.
pi_53102489
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:51 schreef ELdudeness het volgende:
Ik zet hem halverweg meestal , en dan horen mijn mede pioniers niks.
Ik heb (nu nog) van die goedkope oordoppen van me handsfree set in me telefoon zitten, ik gebruik mijn telefoon als mp3speler..
Die headset is gewoon aardig gehorig, want ik hoor de conducteur gewoon als die tegen me praat, die zeikt er ook nooit over... zijn altijd dezelfde burgerlijke types...
Ik kan hier ook gewone oordopjes op aansluiten, ik moet dan wel eerst een converter ervoor kopen.

Ik geef ze het stukje papier met de tekst uit mijn 1e post en krijg vrijwel altijd een agressieve reactie...
Ik vertik het zelf echter om ook maar 1 woord te zeggen aangezien ik een erg zware stem heb die mensen altijd bang maakt om een of andere reden....
pi_53102624
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef DeuceFour het volgende:
Bedankt, wat handig! * 100x uitprint.
En dan zeker het mailadres van de TS laten staan.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_53102642
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:51 schreef ELdudeness het volgende:
Je hebt zeker een punt, praten maakt meer lawaai dan die josti's die hun mp3 speler hard hebben staan.
Maar ik begrijp niet helemaal, waarom mensen die dingen zo hard zetten want als ik me I pod op zijn hardst zet dan worden me oren opgeblazen. Ik zet hem halverweg meestal , en dan horen mijn mede pioniers niks.
Als je ieder weekend een jumpstyle feest bezoekt wordt je gehoor natuurlijk wat minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')