abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53090481
een commando om te doden ivm medewerking van NL aan de oorlog in Afghanistan, schijnt een Amerikaanse oud soldaat te zijn die bij de luchtmacht zat, maar ontslagen is. Hij kon geen commando vinden en heeft toen maar gewoon een willekeurig slachtoffer gemaakt...

Dit was net te horen op Radio 1!

Wat een kutfiguur en je kan nu al zeggen, ontoerekeningsvatbaar, 5 jaar gevangenis, paar jaar TBS en
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:04:36 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_53090504
Wat een onvoorstelbaar kansloze actie. En wat een onvoorstelbare kansloze manier om zo aan je einde te komen.
The End Times are wild
pi_53090556
8 uur schoffelen word het ja
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:07:12 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_53090557
oorlogstrauma's
Long live music.
pi_53090566
Gewoon bijl in zijn nek, klaar. De wereld heeft niets aan dit soort mensen, tijd dat we dan eens in gaan zien...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_53090598
Alsof hij een commando kan vermoorden, die commando pakt hem zonder wapens terug
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_53090599
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:07 schreef MASD het volgende:
oorlogstrauma's
nee hoor deze man heeft wat vliegtuigen onderhouden op een vliegveld, is nooit in actie geweest volgens radio 1!
pi_53090613
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef -_Tommy_- het volgende:
een commando om te doden ivm medewerking van NL aan de oorlog in Afghanistan, schijnt een Amerikaanse oud soldaat te zijn die bij de luchtmacht zat, maar ontslagen is. Hij kon geen commando vinden en heeft toen maar gewoon een willekeurig slachtoffer gemaakt...

Dit was net te horen op Radio 1!

Wat een kutfiguur en je kan nu al zeggen, ontoerekeningsvatbaar, 5 jaar gevangenis, paar jaar TBS en
Kleine toevoeging:

Eerste plan was om een commando te doden, toen dat niet lukte wilde hij een overheidsfunctionaris doden (ambtenaar etc.) toen ook dat niet lukte werd het een willekeurig slachtoffer.............

Volgens de familie van de man was hij al langer beetje de weg kwijt. Zijn haat jegens de overheid komt zoals eerder al is gezegd niet door een oorlogstrauma, omdat hij nooit gevochten heeft in een oorlogssituatie.
pi_53090630
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:09 schreef McDucky het volgende:

[..]

Kleine toevoeging:

Eerste plan was om een commando te doden, toen dat niet lukte wilde hij een overheidsfunctionaris doden (ambtenaar etc.) toen ook dat niet lukte werd het een willekeurig slachtoffer.............
nou ja dan was het wel goed geweest als hij een belastinginspecteur te pakken had genomen
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:10:47 #10
165512 MASD
Music is dead.
pi_53090633
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:09 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nee hoor deze man heeft wat vliegtuigen onderhouden op een vliegveld, is nooit in actie geweest volgens radio 1!
misschien was hij op zoek naar wat actie, omdat hij tijdens zijn diensttijd nooit mocht meespelen van zijn collega's
Long live music.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:12:42 #11
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53090677
de strijdbijl kan gelukkig begraven worden
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_53090718
Ik ben benieuwd of het ook een Fok!-user was... het psychische profiel zou op best een aantal BNW/POL/TRU-klantjes betrekking kunnen hebben.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53090727
Denkd at er weinig Amerikaanse Fok!-users zijn
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:15:26 #14
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53090730
Ik zou ook op zoek gaan naar een commando in Roosendaal...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53090748
wat een mongool idd
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:16:38 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_53090759
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:15 schreef -skippybal- het volgende:
Ik zou ook op zoek gaan naar een commando in Roosendaal...
meer kans in Rozendaal, wou je zeggen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:17:39 #17
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53090774
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:16 schreef Adelante het volgende:

[..]

meer kans in Rozendaal, wou je zeggen?

Ik denk dat je het meeste kans hebt door te zoeken in "MS-DOS voor dummies!"
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53090777
Als deze gozer geen levenslang (maakt niet uit hoe, cel of TBS waarvan die nooit meer vrijkomt) krijgt verlies ik definitief mijn vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak.
pi_53090785
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:15 schreef McDucky het volgende:
Denkd at er weinig Amerikaanse Fok!-users zijn
jij denkt dat er geen nederlanders zijn die toevallig een amerikaans paspoort hebben en verder deel uitmaken van de nederlandse maatschappij?

twee leden van de Hofstadgroep hadden ook een amerikaans paspoort (Jermaine en Jason Walters)....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53090837
Dit wordt een gevalletje ontoerekeningsvatbaar, een korte gevangenisstraf gevolgd door TBS, psychiatrische behandeling enzo.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:23:25 #21
3185 Adelante
To let it go now
pi_53090893
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:21 schreef DennisMoore het volgende:
Dit wordt een gevalletje ontoerekeningsvatbaar, een korte gevangenisstraf gevolgd door TBS, psychiatrische behandeling enzo.
ex-militair die met een tas vol wapens rondloopt en doelbewust een commando wil uitschakelen? ik geloof dat de regels voor ontoerekeningsvtbaar voor dit soort types net even iets strakker zijn
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_53090897
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:10 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

nou ja dan was het wel goed geweest als hij een belastinginspecteur te pakken had genomen
bakkus dat zijn ook mensen ...

( nee ben er zelf geen maar ken er wel 1 eentje die me dierbaar is )
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_53090908
Laat hem maar lekker in zijn eigen land terechtstaan!
Das sind wir! Mittwoch morgen, ICE 1517 Richtung Berlin.
pi_53090921
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:23 schreef GekkeMat het volgende:

[..]

bakkus dat zijn ook mensen ...

( nee ben er zelf geen maar ken er wel 1 eentje die me dierbaar is )
die was ook sarcastisch bedoeld want niets wat in elkaar gehakt wordt met een bijl wat geen verkrachter of kindermisbruiker is is niet goed!
pi_53090924
In roosendaal zit een commando kazerne, dus je zou zeggen dat je hier wel wat commando's moet vinden.

Wat voor kleren had het slachtoffer eigenlijk aan?
pi_53090945
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:23 schreef Adelante het volgende:

ex-militair die met een tas vol wapens rondloopt en doelbewust een commando wil uitschakelen? ik geloof dat de regels voor ontoerekeningsvtbaar voor dit soort types net even iets strakker zijn
Een burger dus, volslagen krankzinnig, irrationele actie, willekeurig slachtoffer.

Je kunt natuurlijk stellen dat iedereen die een moord pleegt, per definitie psychisch niet in orde is, maar zo simpel zal het wel niet zijn. Dit geval echter... mwoah, ik ga toch voor ontoerekeningsvatbaar, gek in de kop.
pi_53090949
Iedereen heeft het wel over de kerel, maar denk eens wat die jongen doormaakt.
22 jaar, je zit daar, even laten lig je op de grond, levend, met waarschijnlijk afgehakte lichaamsdelen en gapende wonden.
Built for Speed
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:25:27 #28
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53090951
OH MY GOD WHAT HAVE I DONE?!

.....do it again!
pi_53090958
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:24 schreef Keiichi het volgende:
In roosendaal zit een commando kazerne, dus je zou zeggen dat je hier wel wat commando's moet vinden.

denk geen groene baret!
pi_53090971
quote:

Hij had volgens mij wel een vrij kortgeschoren 'militaire kop', en een passende leeftijd toch?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:26:27 #31
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53090976
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef HansvanOchten het volgende:
Iedereen heeft het wel over de kerel, maar denk eens wat die jongen doormaakt.
22 jaar, je zit daar, even laten lig je op de grond, levend, met waarschijnlijk afgehakte lichaamsdelen en gapende wonden.

Hij is meerdere keren met een bijl in z'n gezicht gehakt, ik denk niet dat je dan nog bij bent.
LastFM
pi_53091101
quote:

waarschijnlijk een hiphopoutfit met zo'n camouflagebroek en een groene pet of muts
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:33:42 #33
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53091152
Je bent op zoek naar een commando dus loop je met je bijl de wachtruimte van het treinstation van Roosendaal in..??

Ehm... mkay..
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53091258
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]
mwoah, ik ga toch voor ontoerekeningsvatbaar, gek in de kop.
- voorbedachte rade
- motief

dan toch niet?

ontoerekeningsvatbaar is ~ een onweerstaanbare directe drang (waarbij men tijdelijk de controle over zichzelf verliest)

helemaal niet direct, aangezien het voorbedachte rade was: hij was op zoek, had ervoor een wapen gekocht/genomen en wou wraak nemen = gepland

Krankzinnig? misschien. Dan wordt het levenslange internering
[url]http://www.fixx.be[/url]
pi_53091381
fixx, je doelt op periodieke ontoerekeningsvatbaarheid... mensen die pleiten voor een korte periode ontoerekeningsvatbaar geweest te zijn, als een verlichtende omstandigheid die geen aanleiding vormt tot het opleggen van TBS..

'gewone' ontoerekeningsvatbaarheid is een psychische toestand waar de persoon wegens psychische omstandigheden structureel niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor zijn daden, en wordt altijd gevolgd door het opleggen van TBS - de veroordeeld wordt dat ter beschikking gesteld aan de Nederlandse Staat die kan bepalen of een persoon langer in detentie moet blijven om de Maatschappij tegen hem te beschermen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:44:36 #36
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53091427
Aan mij uitleveren, ik zal hem pas échte pijn laten voelen, Karihara style
pi_53091492
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:37 schreef fixx het volgende:

- voorbedachte rade
- motief

dan toch niet?

ontoerekeningsvatbaar is ~ een onweerstaanbare directe drang (waarbij men tijdelijk de controle over zichzelf verliest)

helemaal niet direct, aangezien het voorbedachte rade was: hij was op zoek, had ervoor een wapen gekocht/genomen en wou wraak nemen = gepland

Krankzinnig? misschien. Dan wordt het levenslange internering
Tja, misschien was ie psychotisch, dat kan. Dan kun je nog steeds met voorbedachte rade handelen, een wapen kopen etc.
quote:
De toerekeningsvatbaarheidsbepaling in de praktijk

In bovenstaande is duidelijk geworden dat een individu niet strafrechtelijk verantwoordelijk gehouden wordt indien een persoon niet uit vrije wil handelde. Immers, de rechtspraak vereist een bewijs van opzet of nalatigheid welke in vrijheid verkozen dient te worden. In de wet staat bovendien dat de rechtspraak er van uit gaat dat psychiatrische stoornissen de wilsfunctie aantasten (Kelk, 1994). Van Marle (1999) geeft een omschrijving over de mate van wilsbeschikking die van kracht is bij de verschillende gradaties van toerekeningsvatbaarheid. De mate van vrijheid over de wilsbeschikking loopt hierin af naarmate men minder toerekeningsvatbaar wordt. De categorieën die van Marle omschrijft zijn:
Volledig toerekeningsvatbaar: in principe is iedereen toerekeningsvatbaar en beschikt over volledige wilsvrijheid tenzij (1) men jonger dan 12 jaar is (tussen 12 en 18: jeugdrecht) en (2) een gebrekkige ontwikkeling en/of ziekelijke stoornis invloed uitoefent op het ten laste gelegde.
Enigszins verminderd toerekeningsvatbaar: een bij de dader toegenomen dispositie voor het begaan van het delict, zoals impulsiviteit, ziekelijke angsten of achterdocht. Hierin wordt de wilsvrijheid slechts voor een klein gedeelte beperkt.
Verminderd toerekeningsvatbaar: een dwingende beperking in de wilsvrijheid die door de stoornis en de omstandigheden veroorzaakt wordt. De omstandigheden kunnen weliswaar bewust opgezocht zijn, maar deze hebben, met dwingende kracht, geleid tot het ontstaan en/of versterken van de ziekelijke toestand van de dader.
Sterk verminderd toerekeningsvatbaar: een verregaande vermindering van de wilsvrijheid als gevolg van een ernstig psychiatrisch ziektebeeld of zodanige omstandigheden die specifiek inwerken op de geestesgesteldheid. Volledig ontoerekeningsvatbaar zijn daders bij wie ten tijde van het delict totaal geen keuzevrijheid van de wil aanwezig was (Van Marle, 1999).

http://www.ziedaar.nl/article.php?id=193
pi_53091695
In welk spel zit er trouwens een bijl als wapen? Ik vindt echt dat spellen met bijlen uit de handel moeten worden gehaald, je brengt er allemaal mensen mee op verkeerde ideeen.

EDIT: ik vindt trouwens ook dat Gamma, Praxis, Hubo en dergelijke verboden moeten worden, die verkopen allemaal gevaarlijke dingen, je brengt daar heel veel mensen mee op verkeerde ideeen.
pi_53091748
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:55 schreef jeroen_loeffen het volgende:
In welk spel zit er trouwens een bijl als wapen? Ik vindt echt dat spellen met bijlen uit de handel moeten worden gehaald, je brengt er allemaal mensen mee op verkeerde ideeen.

dat geldt alleen voor bijlen?
pi_53091839
Deze week wel. Warschijnlijk wordt er aankomend weekend wel weer iemand neergestoken, dan ben ik volgende week weer tegen alle spellen waar messen in voorkomen. Trouwens, als er iemand een auto-ongeluk krijgt ben ik ook tegen spellen waar auto's in voorkomen.
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:57 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

dat geldt alleen voor bijlen?
pi_53091876
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:44 schreef RickoKun het volgende:
Aan mij uitleveren, ik zal hem pas échte pijn laten voelen, Karihara style
Ah, jij loopt zélf ook graag rond met een sporttas vol wapens?
pi_53092190
Op www.brandweerroosendaal.nl kun je videobeelden zien van de gluiperd (en wat hij aan heeft). Hij wordt daarop afgevoerd door de politie.
Zijn hoofd is natuurlijk onherkenbaar gemaakt middels een balkje.
pi_53092243
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:09 schreef McDucky het volgende:

[..]

Kleine toevoeging:

Volgens de familie van de man was hij al langer beetje de weg kwijt. Zijn haat jegens de overheid komt zoals eerder al is gezegd niet door een oorlogstrauma, omdat hij nooit gevochten heeft in een oorlogssituatie.
Dat hij niet in Irak is geweest, betekent niet automatisch dat hij geen oorlogstrauma kan hebben hoor.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:56 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53092326
dus meneer komt helemaal naar nederland om hier iemand af te maken vanwege een opbouwende vredesmissie van onze soldaten?

trés bizar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')