quote:
ach, er is zat ander lekker fruitquote:Op maandag 10 september 2007 22:29 schreef OA het volgende:
Kiwi![]()
Jammer dat je alergisch bent Muckie...![]()
dat zit ik me heel hard af te vragen inderdaad, maar laat voorlopig maar open, want het is op zich een prima topicquote:Op maandag 10 september 2007 22:35 schreef OA het volgende:
Is dit topic trouwens niet een (iets serieuzere) variant op alle andere kiwitopics die vanavond zijn geopend?![]()
Zou het?quote:Op maandag 10 september 2007 22:35 schreef OA het volgende:
Is dit topic trouwens niet een (iets serieuzere) variant op alle andere kiwitopics die vanavond zijn geopend?![]()
Goed idee, het zuur in de kiwi's maakt het vlees mals. Het schijnt een beproefde methode in het Midden-Oosten; zure vruchten gebruiken om vlees te vermalsen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 07:14 schreef Tezz het volgende:
Ik ben niet zo'n fruiteter. Ik voer de in huis aanwezige kiwi's aan mijn dochter of gooi er eentje door een stoofschotel (in kleine stukjes, wordt het vlees heerlijk mals van........).
ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
die gold kiwi's zijn maar vies
eigenlijk ben ik allergisch voor kiwi's, maar die groene vind ik op z'n tijd wel lekker
quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:25 schreef -Banaan- het volgende:
Het is niet het zuur in de kiwi, maar een bepaald enzym. Dat werkt eiwit splitsend en maakt je vlees dus mals. Kiwi (en o.a. papaya/ananas) & slagroom gaan dus ook niet samen, je slagroom wordt niet stijf.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:08 schreef Alcarin het volgende:
Ook lekker op knackebrod!![]()
(de aardbeien waren op..)
Doormidden hakken en uitlepelen!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:50 schreef Innocence het volgende:
Erg lekker, maar altijd zo'n geworstel om het uit het schilletje te krijgen en het is binnen twee happen op...
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Doormidden hakken en uitlepelen!
Dat is het handigste!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Alcarin het volgende:
Of in 4 stukken snijden en de 'partjes' leeghappen![]()
Daar komen alle kiwi's toch vandaanquote:Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Erg lekker maar dan wel de Nieuw Zeelandse
Of gewoon schillen en in je mond stoppenquote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Doormidden hakken en uitlepelen!
Of in 4 stukken snijden en de 'partjes' leeghappen![]()
Dat duurt veul te langquote:Op woensdag 12 september 2007 20:32 schreef Esraa het volgende:
Of gewoon schillen en in je mond stoppen![]()
![]()
Dat valt ook wel weer mee.quote:
Ik heb daar ook een beetje last van (niet echt blaren, maar wel pijnlijke plekken soms). Hoe zou dat komen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:50 schreef _Arual_ het volgende:
Kiwi is zo lekker, maar als ik het eet, zit mijn mond daarna vaak helemaal vol blaren (aften).
Oeh da's lekkerquote:Op maandag 10 september 2007 22:15 schreef dabadbass het volgende:
Wat dacht je van de Kiwi Gold? De kruising tussen een mango en een kiwi.... mMmmmmMMMm
Overgevoelig / Lichte allergie voor histamine....mensen die er bij kiwi last van hebben, hebben het vaak ook bij ananas?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:34 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Ik heb daar ook een beetje last van (niet echt blaren, maar wel pijnlijke plekken soms). Hoe zou dat komen?
klopt bij mijquote:Op donderdag 13 september 2007 11:54 schreef Trusten het volgende:
[..]
Overgevoelig / Lichte allergie voor histamine....mensen die er bij kiwi last van hebben, hebben het vaak ook bij ananas?
dat kloptquote:Op donderdag 13 september 2007 11:54 schreef Trusten het volgende:
[..]
Overgevoelig / Lichte allergie voor histamine....mensen die er bij kiwi last van hebben, hebben het vaak ook bij ananas?
Klopt mijn formulering was een beetje krom maar later schreef ikquote:Op donderdag 13 september 2007 12:41 schreef Muck het volgende:
[..]
dat klopt
alleen heb ik het bij ananas veel minder.
maar ehm, histamine is de stof die vrijkomt bij allergieen, dus niet hetgene waar je allergisch voor bent
Zolang je niet de kanariemoord stikt kan je dat ook best doenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:55 schreef EricT het volgende:
bij kiwi nergens last van, ananas en nectarines wel, maar blijf het wel gewoon eten
* veiligheidsspeldje is vast de enige die bij het lezen van deze post dacht aan kiwivogeltjesquote:Op dinsdag 11 september 2007 07:14 schreef Tezz het volgende:
Ik ben niet zo'n fruiteter. Ik voer de in huis aanwezige kiwi's aan mijn dochter of gooi er eentje door een stoofschotel (in kleine stukjes, wordt het vlees heerlijk mals van........).
Geen idee of ik het bij ananas heb. Het is ook maar lichte vorm gelukkig. Zal niet daarom stoppen met eten. Ik zal er eens op letten of ik het ook bij andere vruchten heb. Bij aardbeien ook wel wat ja. Maar dat zijn wel mijn favoriete fruitsoorten....quote:Op donderdag 13 september 2007 11:54 schreef Trusten het volgende:
[..]
Of het kan ook een reactie zijn op de 'haartjes' van een kiwi, dus als je hem niet goed schoonmaakt....heb je er bijvoorbeeld bij een plakje kiwi op een taart ook last van?
je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 13 september 2007 13:42 schreef Trusten het volgende:
[..]
Klopt mijn formulering was een beetje krom maar later schreef ik
"Histamine is de stof namelijk die (teveel) vrijkomt in het lichaam bij een allergische reactie en er zijn een aantal producten die in staat zijn om in het lichaam rechtstreeks histamine vrij te maken"
Daarbij hebben sommige mensen eerder last van een teveel aan histamine dan anderen![]()
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:54 schreef Muck het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk
ik wilde je ook niet tegenspreken hoor, alleen verduidelijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |