tsja, met de immer groeiende EU lijkt me dat NL steeds minder soeverein en steeds minder staat wordt..quote:Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Arjann87 het volgende:
Zoals de titel al aangeeft, vinden jullie nog dat Nederland een soevereine staat is?
Nederland als in regering? Hoe dan ook: macht over samenleving? Dacht het niet.quote:Gelukkig heeft Nederland nog genoeg macht over de samenleving.
Maar NL kan wel zelf beslissen of het deel uitmaakt van de EU. Dus in die zin is het theoretisch wel soeverein, al is de praktijk misschien anders.quote:Op maandag 10 september 2007 22:35 schreef Napalm het volgende:
[..]
tsja, met de immer groeiende EU lijkt me dat NL steeds minder soeverein en steeds minder staat wordt..
Is dat zo? De voorstanders van de EU grondwet vertellen mij dat daarin een uitstap mogelijkheid is opgenomen. Blijkbaar kan het nu dus niet..quote:Op maandag 10 september 2007 23:02 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar NL kan wel zelf beslissen of het deel uitmaakt van de EU.
Je kan theoretisch perfect uit de EU stappen. Ik zie niet in hoe de EU zijn macht kan afdwingen tegen de wil van een land in. Hebben ze een leger ofzo dat Nederland kan bezetten?quote:Op maandag 10 september 2007 23:12 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is dat zo? De voorstanders van de EU grondwet vertellen mij dat daarin een uitstap mogelijkheid is opgenomen. Blijkbaar kan het nu dus niet..
Onmogelijk soeverein te blijven? Je bent écht niet verplicht om achter Amerika aan te waggelen hoor, je was écht niet verplicht om mee naar Irak te trekken hoor. Dat is iets wat de Nederlandse regering zelf -soeverein- beslist. Ze konden perfect neen zeggen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:37 schreef stonecoldcrazy het volgende:
Door die hele kapitalistische teringzooi is het voor Nederland onmogelijk soeverein te blijven, face it, ons land waggelt Amerika achterna waar het ook heen gaat, neem die fucking oorlog in Irak wat uiteindelijk ook alleen maar om olie gaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |