abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53126477
Op z´n tijd even in een V´- of T´je vind ik niet zo erg. Even terug naar ´vroeger´, net als even in Plan U of in De II tot voor kort in het oosten van het land, maar ja, dat gaat niet meer... Misschien nog maar snel even een Wadje pakken in Nijmegen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 18:03:12 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53126487
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?
Er komen 4 en 6 baks varianten van de nieuwe sprinter. De NS heeft een deelserie besteld en ik meende een stuk of 8 opties op vervolgseries, wat zou kunnen betekenen dat alle T en V vervangen kunnen worden. Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015. Daarom zullen de opties niet te snel gelicht worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 18:04:24 #203
Maffe Fries
pi_53126517
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij
Waarom bewaar je zo'n ding dan?
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan
pi_53126545
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan
Misschien hebben zijn ouders wel een ENORM zonnescherm, dat weet je niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53127717
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja, maar dat is anders
Dan is deze niet meer rijvaardig, die 419 is wel rijvaardig
Tenminste, lijkt mij

DH-I & DH-II
  woensdag 12 september 2007 @ 18:55:08 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53127747
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:

Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015.
Alsof er ooit een ander op het hoofdnet gaat rijden . Een simpel prutslijntje in Limburg aanbesteden lukt al niet fatsoenlijk in dit land .
pi_53127959
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij
Waarom bewaar je zo'n ding dan?
voor dat de ijzerprijs ooit enorm de pan uit rijst.. dan kan je nog mooie concerven blikken er van draaien
pi_53128124
Er waren toch ook 200 bakken VIRM besteld? Zijn die al onderweg? Ik dacht ook eigenlijk dat die de T/V'tjes gingen vervangen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 19:14:44 #209
Maffe Fries
pi_53128213
Zie die dubbeldekkers maar meer als uitbreiding op het materieelbestand, zodat er dagelijks minder tekorten zijn, tenzij de NS anders besloten heeft natuurlijk.
pi_53128334
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zie die dubbeldekkers maar meer als uitbreiding op het materieelbestand, zodat er dagelijks minder tekorten zijn, tenzij de NS anders besloten heeft natuurlijk.
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tje
pi_53128547
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Google komt met de suggesties:

Labytnangi (RU): 66º39'09" N (en 66º24'21" E)
Kolari (SF): 67º20'49" N (en 23º50'09" E)
Riksgränsen Station (SE): 68º25'33" N (en 18º07'39" E)
Narvik (NO): 68º26'29" N (en 17º25'52" E)
Ah, dit zijn leuke dingen.
Labytnangi valt af, want vlak bij ligt Vorkuta: 67°29'6.23"N
Daarmee valt ook Kolari af
quote:
Waarvan het Noorse Narvik duidelijk het meest noordelijke is. Bepaald niet duidelijk eigenlijk, het verschil tussen Narvik en Riksgränsen is op de grond ongeveer 1500 meter. Dan gaat het dus uitmaken waar op het perron je dat meet

Overigens zijn er ook zat pagina's te vinden die het Russische Pechenga het noordelijkste station ter wereld vinden. Als dat inderdaad een station heeft, zou dat wel op iets meer dan 69º30' N liggen..
Volgens deze site rijden er geen passagierstreinen naar Pechenga. Dat zou betekenen dat, ook volgens die site, Nikel het meest noordelijk gelegen is in Rusland. Maar mijn TCOTT geeft geen dienstregeling voor Nikel. Die komt niet verder dan Vorkuta.
Overigens loopt de lijn naar Pechenga door tot Liinakhamari (69°36'40.58"N), net een tikkeltje noordelijker. Het gaat daar om een marinebasis geloof ik, een spoorlijn voor troepentransport daargelaten, kan dus denk ik uitgesloten worden dat daar treinen rijden die in een dienstregeling terug te vinden zijn.
quote:
Narvik maar dan? Of toch Pechenga nog uitzoeken?
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.
pi_53128686
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tje
Neeee! Niet aan ICM komen!
pi_53129695
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.
Ja, zag ik Maar goed, het scheelt weinig

Als je het Nikel bij Murmansk bedoelt trouwens (totaal andere lijn dan Vorkuta), daar krijg ik met HAFAS wel gewoon een reisadvies voor

EN het begint met 69º24'
pi_53130248
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, zag ik Maar goed, het scheelt weinig

Als je het Nikel bij Murmansk bedoelt trouwens (totaal andere lijn dan Vorkuta), daar krijg ik met HAFAS wel gewoon een reisadvies voor

EN het begint met 69º24'
Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 20:25:26 #215
Maffe Fries
pi_53130379
Uit het dagblad van het noorden:
quote:
Arriva pakt stampvolle treinen aan
Wellicht inzet van langere of meer treinen

WINSCHOTEN/DELFZIJL - Vervoersbedrijf Arriva gaat het probleem van de overvolle treinen aanpakken. Het mag niet zo zijn dat reizigers de trein niet kunnen verlaten of instappen, omdat die stampvol zijn.

Dat zijn Arriva en de provincie Groningen gisteren overeengekomen. Beiden erkennen dat onverwacht veel reizigers gebruik maken van de lijnen Groningen-Nieuweschans en Groningen-Delfzijl. Arriva zou zijn overvallen door de drukte. Gevolg: klachten van reizigers die niet begrijpen waarom zij als haringen in een ton moeten worden vervoerd. Tijdens spitsuren is het op delen van deze trajecten zelfs maar de vraag of mensen een plaats kunnen bemachtigen in de trein. De afgelopen dagen werd er op perrons en in de coupés heel wat afgemopperd. Op het traject naar Roodeschool zou de drukte enigszins meevallen. Vandaag praten Arriva en opdrachtgever provincie Groningen over concrete maatregelen, maar ook over de extra kosten die daaruit voortvloeien. Volgens een woordvoerster van de provincie zouden die maatregelen kunnen bestaan uit de inzet van langere- of meer treinen. Directeur Anne Hettinga van Arriva nam gisterochtend de proef op de som. Hij constateerde dat behalve het reiscomfort ook de veiligheid in het geding kan zijn. Als reizigers zich met alle macht in of uit een trein moeten wurmen, vergroot dat de kans op valpartijen. Arriva wil zo snel mogelijk handelen op basis van actuele vervoerscijfers. "De drukte op de lijn Groningen-Roodeschool viel mee, zo bleek uit de steekproef gisteren", aldus de provinciewoordvoerster.
Ik weet niet waar ze alle stellen vandaan willen toveren, maar anders zitten de treinen in de ochtendspits in Fryslân bomvol als er een materieelverschuiving optreedt.
pi_53130629
Nou... Hiermee misschien:

Met dank aan BR156 003 @ drehscheibe online http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3466921
pi_53130729
Dat zou wel heel vet zijn, mooie foto! Kan ook mooi als Inselzug fungeren dan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 20:37:27 #218
Maffe Fries
pi_53130744
Die is mooi, alleen zijn de trajecten hier in het noorden denk ik niet echt geschikt voor getrokken treinen.
pi_53130768
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:21 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.
dat zien we wel als we daar zijn

Wel gaaf als je die Panoramio foto's op Google Earth ziet. Boven de 60 graden heeft het eigenlijk allemaal wel iets van Toendra en zo. Heerlijk

[ Bericht 19% gewijzigd door Dr_Flash op 12-09-2007 20:49:01 ]
pi_53132186
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die is mooi, alleen zijn de trajecten hier in het noorden denk ik niet echt geschikt voor getrokken treinen.
Waarom niet? Omlopen moet lukken.

Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?

[ Bericht 8% gewijzigd door en_door_slecht op 12-09-2007 21:30:36 (plaatje vergeten. :)) ]
pi_53132471
Ik zie niks
pi_53132504
"Onderstaand plaatje" is bij mij een banner voor een mobiele telefoon, tukkerstein
pi_53132784
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Hmm dat moderne geval heb ik in Roemenië zien rijden. Het is geen Talent, maar daar lijkt het nog het meest op.

Je bedoelt dat geel met die blauwe strepen op de achtergrond? Ja, zeer NS-verdacht natuurlijk... Gaan we uitzoeken. Geen DE2 iig Waar heb je die plaat vandaan?
pi_53132810
quote:

[..]

[afbeelding]
Bij mij doet ie t wel, het is een BR 642 in Duitsland. Zoek maar ff op google voor de Poolse variant
pi_53132844
quote:

[..]

[afbeelding]
Bizar? Die reclamebanen kloppen wel. Geen Plan E of andere oude troep? Die blauwe streep onderaan is dan weer niet NS-erig. Waar is dit trouwens?
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')