Er komen 4 en 6 baks varianten van de nieuwe sprinter. De NS heeft een deelserie besteld en ik meende een stuk of 8 opties op vervolgseries, wat zou kunnen betekenen dat alle T en V vervangen kunnen worden. Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015. Daarom zullen de opties niet te snel gelicht worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staanquote:Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij![]()
Waarom bewaar je zo'n ding dan?![]()
Misschien hebben zijn ouders wel een ENORM zonnescherm, dat weet je nietquote:Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan![]()
Ja, maar dat is andersquote:Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan![]()
Alsof er ooit een ander op het hoofdnet gaat rijdenquote:Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015.
voor dat de ijzerprijs ooit enorm de pan uit rijst.. dan kan je nog mooie concerven blikken er van draaienquote:Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij![]()
Waarom bewaar je zo'n ding dan?![]()
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tjequote:Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zie die dubbeldekkers maar meer als uitbreiding op het materieelbestand, zodat er dagelijks minder tekorten zijn, tenzij de NS anders besloten heeft natuurlijk.
Ah, dit zijn leuke dingen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Google komt met de suggesties:
Labytnangi (RU): 66º39'09" N (en 66º24'21" E)
Kolari (SF): 67º20'49" N (en 23º50'09" E)
Riksgränsen Station (SE): 68º25'33" N (en 18º07'39" E)
Narvik (NO): 68º26'29" N (en 17º25'52" E)
Volgens deze site rijden er geen passagierstreinen naar Pechenga. Dat zou betekenen dat, ook volgens die site, Nikel het meest noordelijk gelegen is in Rusland. Maar mijn TCOTT geeft geen dienstregeling voor Nikel. Die komt niet verder dan Vorkuta.quote:Waarvan het Noorse Narvik duidelijk het meest noordelijke is. Bepaald niet duidelijk eigenlijk, het verschil tussen Narvik en Riksgränsen is op de grond ongeveer 1500 meter. Dan gaat het dus uitmaken waar op het perron je dat meet
Overigens zijn er ook zat pagina's te vinden die het Russische Pechenga het noordelijkste station ter wereld vinden. Als dat inderdaad een station heeft, zou dat wel op iets meer dan 69º30' N liggen..
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.quote:Narvik maar dan? Of toch Pechenga nog uitzoeken?
Neeee! Niet aan ICM komen!quote:Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tje
Ja, zag ikquote:Op woensdag 12 september 2007 19:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.
Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zag ikMaar goed, het scheelt weinig
Als je het Nikel bij Murmansk bedoelt trouwens (totaal andere lijn dan Vorkuta), daar krijg ik met HAFAS wel gewoon een reisadvies voor
EN het begint met 69º24'
Ik weet niet waar ze alle stellen vandaan willen toveren, maar anders zitten de treinen in de ochtendspits in Fryslân bomvol als er een materieelverschuiving optreedt.quote:Arriva pakt stampvolle treinen aan
Wellicht inzet van langere of meer treinen
WINSCHOTEN/DELFZIJL - Vervoersbedrijf Arriva gaat het probleem van de overvolle treinen aanpakken. Het mag niet zo zijn dat reizigers de trein niet kunnen verlaten of instappen, omdat die stampvol zijn.
Dat zijn Arriva en de provincie Groningen gisteren overeengekomen. Beiden erkennen dat onverwacht veel reizigers gebruik maken van de lijnen Groningen-Nieuweschans en Groningen-Delfzijl. Arriva zou zijn overvallen door de drukte. Gevolg: klachten van reizigers die niet begrijpen waarom zij als haringen in een ton moeten worden vervoerd. Tijdens spitsuren is het op delen van deze trajecten zelfs maar de vraag of mensen een plaats kunnen bemachtigen in de trein. De afgelopen dagen werd er op perrons en in de coupés heel wat afgemopperd. Op het traject naar Roodeschool zou de drukte enigszins meevallen. Vandaag praten Arriva en opdrachtgever provincie Groningen over concrete maatregelen, maar ook over de extra kosten die daaruit voortvloeien. Volgens een woordvoerster van de provincie zouden die maatregelen kunnen bestaan uit de inzet van langere- of meer treinen. Directeur Anne Hettinga van Arriva nam gisterochtend de proef op de som. Hij constateerde dat behalve het reiscomfort ook de veiligheid in het geding kan zijn. Als reizigers zich met alle macht in of uit een trein moeten wurmen, vergroot dat de kans op valpartijen. Arriva wil zo snel mogelijk handelen op basis van actuele vervoerscijfers. "De drukte op de lijn Groningen-Roodeschool viel mee, zo bleek uit de steekproef gisteren", aldus de provinciewoordvoerster.
dat zien we wel als we daar zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 20:21 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.
Waarom niet? Omlopen moet lukken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die is mooi, alleen zijn de trajecten hier in het noorden denk ik niet echt geschikt voor getrokken treinen.
Hmm dat moderne geval heb ik in Roemenië zien rijden. Het is geen Talent, maar daar lijkt het nog het meest op.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Bij mij doet ie t wel, het is een BR 642 in Duitsland. Zoek maar ff op google voor de Poolse variantquote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Bizar? Die reclamebanen kloppen wel. Geen Plan E of andere oude troep? Die blauwe streep onderaan is dan weer niet NS-erig. Waar is dit trouwens?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |