De werkzaamheden ja. De overlast duurt nog tot einde dienst in sommige gevallen, of in elk geval tot in de avond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De werkzaamheden zijn inmiddels toch afgerond![]()
Raar. Je kent Den Haag HS, maar je vindt Hoofddorp blijkbaar nog erger dan..... Rijswijk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:00 schreef Fixers het volgende:
Qua mooie stations doet bij mij Hollandsch Spoor het altijd wel goed. Alleen jammer dat het in zo'n klote buurt staat. De manier waarop ze de fietstunnel hebben verwerkt vind ik goed uitgewerkt. Toppunt van tochtigheid is Hoofddorp. Dat is echt een vreselijke plek om op de trein te moeten wachten.
dat ding ruled vast wel 3x harder (mininaal) dan een VIRM + ICM + SGM + PLAN V / T bij elkaar opgetelt!quote:
preciesquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dad denk ik ook. Zeker als je bedenkd dad hij ook kan rijden op stukken wad nied geëlektrificeert is!!!!
He spellingswonderquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dad denk ik ook. Zeker als je bedenkd dad hij ook kan rijden op stukken wad nied geëlektrificeert is!!!!
quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
doe mij maar een fles bier :y
Rijswijk heeft heel geen station. Rijswijk heeft een gat in de grond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Raar. Je kent Den Haag HS, maar je vindt Hoofddorp blijkbaar nog erger dan..... Rijswijk?
En het stinktquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Rijswijk heeft heel geen station. Rijswijk heeft een gat in de grond.
doen we!quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Binnenkort maar even een rondje Noordelijke Nevenlijnen, aangezien ik nog kaartjes voor de Heer Ubels en Mevrouw Koster heb liggen![]()
als ik maar niet om 7u mn bed uit hoef.. waant dan rijd er volgens mij nog geen victoriaans wegdekijzer!quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je dan ook naar Leer?
op zaterdag zijn ze niet zo vroeg hoor :pquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
och, dat rijdt er wel
Ja hoiquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Fles blijft wel angstvallig stil zeg
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu en ik vroegen ons af wanneer jij een rondje Noordelijke Nevenlijnen gaat doen?
Ik wil eigenlijk wel een keer die Leer - Harlingen-expres in 1 keer doen. Maar dat zit er dit seizoen niet meer in geloof ik, en volgend jaar is het stukje naar Harns Haven 9 maanden dicht of zoquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu en ik vroegen ons af wanneer jij een rondje Noordelijke Nevenlijnen gaat doen?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een wel heel beperkte blik op de Noordelijke Nevenlijnen, want Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Stavoren en Leeuwarden-Harlingen Haven horen daar ook bij
ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat het alleen de Groninger gaten betreft en niet ook de lijnen naar de Friese dorpen/steden
Oh nou, dan is dat dus vroeg genoegquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Iets zegt mij dat de eerstvolgende Inselzug pas weer in 2009 rijdt.
Grappig, ik was net vanmiddag wat aan het uitpluizen over de noordelijkste trein ter wereld. Na ja goed, die staat nog "on static display"quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Qua permanent bewoonde gebieden binnen Nederland niet![]()
Of Scandinavië? Kiruna en zo?quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig, ik was net vanmiddag wat aan het uitpluizen over de noordelijkste trein ter wereld. Na ja goed, die staat nog "on static display"
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
Google komt met de suggesties:quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
Goed idee, want zo als het nu is, is het echt waardeloos. Ze hebben in ieder geval nog tot 2009 om verbeteringen door te voerenquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:25 schreef Socios het volgende:
INSELZUG
Tevens heeft de Inselzug deze zomer vaak niet gereden. Soms waren er werkzaamheden op het traject. Een andere keer weer een festival op Terschelling (Ook dan dien je juist de toeristen te laten genieten van zo´n doorgaande trein). Vaak reed ´ie ook wel, nochtans stond die trein nergens aangeven op de vertrekstaten, in het spoorboekje of op de CTA-bakken. Niet zelden zag ik dat zelfs Arriva op station Leeuwarden niet doorhad dat de trein naar Harlingen Haven van spoor 5 vertrok i.p.v. het gebruikelijke spoor 2. Reizigers die al in de trein in spoor 2 waren gestapt werden dan halsoverkop toch nog naar de gereedstaande Inselzug op spoor 5 geloosd.
Al met al dient de trein, wat zeker een goed initiatief was, in de toekomst beter ´georganiseerd´ te worden. Bovendien opteer ik voor een snellere variant die minder vaak stopt en niet de bestaande stoptreinen ´vervangt´. Verder moet ´ie ook beter aansluiten op vertrekkende veerboten. De belangrijkste middagboot naar Terschelling vertrekt om 15.00uur. Men laat de Inselzug om 14.58uur in Harlingen aankomen () en verwijst naar een boot van 17.30u (
). Ik stel onderstaande voor:
Groningen V 13.22u
Buitenpost V 13.42u
Leeuwarden A 13.58u
Leeuwarden V 14.10u
Harlingen Haven A 14.33
De extra trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven is diensregelingtechnisch mogelijk. (Op deze manier zou doordeweeks ook een ´spitssneltrein om 17.10u´ ingezet kunnen worden, maar dat terzijde.). Indien men dit te avontuurlijk acht, ga dan maar als stoptrein verder om 13.59u uit Leeuwarden.
Voor Groningen kan de Inselzug rijden zoals vroeger de internationale trein tussen Leer en Groningen deed. Dus alleen stoppen te Hoogezand - Sappemeer, Winschoten en Nieuweschans.
Hierdoor kan de reistijd aanzienlijk verkort worden, is er meer comfort voor de reizigers gezien het kleine aantal stops en is er een veel betere aansluiting op de drukste middagboot in Harlingen.
Nogmaals, echt super dat men de Inselzug weer terug heeft laten komen, maar het siert Arriva als het één en ander verbeterd wordt. Men hoeft niet meteen een getrokken trein met rijtuigen in te zetten waarin zelfs omkleedhokjes aanwezig zijn of door de rijden naar Emmerich zoals vroeger. De Spurt en bestemming Leer voldoen verder prima, maar verbeteringen t.o.v. afgelopen zomer zijn zeker mogelijk!![]()
ja, en Leer - Gn - Lw - Hlgh is dus 155 km, zonder overstappen, op diesel, in Nederlandquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed idee, want zo als het nu is, is het echt waardeloos. Ze hebben in ieder geval nog tot 2009 om verbeteringen door te voeren
Ja, zonder die "niks dubbel" conditie te schendenquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:13 schreef Socios het volgende:
Jammer dat er geen treinen tussen Tiel en Nijmegen meer rijden, anders had je voortbordurend op het ritje van Peterselieman vanaf Arnhem nog via Zetten - Andelst(!) en Nijmegen naar Roermond gekund.
Dat doe ik al vaak zatquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Doe gewoon wat je niet laten kunt en verzin een leuk ritje
Het boogje is opgebroken vanwege de aanleg van de betuweroute. Wel jammer trouwensquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zonder die "niks dubbel" conditie te schenden
Netjes wel. Alleen jammer dat dat boogje in 1992 of 1993 buiten dienst gegaan en kort later opgebroken is. Overigens ging er destijds ook nog maar 1 trein per dag in de vroege ochtendspits overheen.
Ja, die ligt er redelijk definitief overheen inmiddels. Dat is eigenlijk nog wel de enige reden dat de oude (pre-1940) route Amsterdam - Köln nooit meer bereden zal worden, ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het boogje is opgebroken vanwege de aanleg van de betuweroute. Wel jammer trouwens
1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd dat er nog heel wat mensen pleiten voor de aanleg van de Zuiderzeelijn met snelle treinen. Mocht de lijn toch aangelegd worden, dan is de intercity+ variant veruit de beste, aangezien deze de beste kosten baten analyse heeft en ook het meest realistisch is in mijn optiek.
Welnee man, een iets korter boogje en gewoon tussen Elst en Lent aantappen, vlak voor het viaduct onder de betuweroutequote:Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dat boogje is alleen op te lossen via een dure Flyover of een dure tunnel, iets wat ze dus nooit aan zullen leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |