quote:Op maandag 24 september 2007 21:02 schreef ralfie het volgende:
[..]
Beide 'AS' moeten eruit, dan werkt het wel. AS is om data te hernoemen, niet om tabellen een lettertje te geven
1 2 3 4 5 6 7 8 | $query = "SELECT g.ID,g.naam,s.beschrijving FROM ogames g, spelvdweek s WHERE g.ID = s.spel_id ORDER BY s.datum DESC LIMIT 1"; $result = mysql_query($query); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { echo "<h3><a href="views.php?type=ogame&id=".$row['g.ID']."">".$row['g.naam']."</a></h3>"; echo $row['s.beschrijving']; } ?> |
quote:Op maandag 24 september 2007 21:13 schreef super-muffin het volgende:
Wilde gok, maar moet je niet dit $row['ID'] gebruiken? Zonder die prefix?
Niemand?quote:Op maandag 24 september 2007 20:56 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben bezig om 2 queries te maken om (de ID van) het vorige en volgende record uit een lijst te selecteren. Op zich is dit niet zo ingewikkeld, als je het op ID sorteert bijvoorbeeld.
Nu heb ik een lijst die gesorteerd is op achternaam, voornaam. Op zich gaat het dan nog steeds goed, totdat ik twee records krijg die zowel dezelfde voornaam als achternaam hebben. Als ik dan vorige of volgende klik biljf ik tussen deze twee records wisselen.
In de praktijk is de kans hierop natuurlijk erg klein, maar het is toch niet fijn. Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraintquote:
Ik ben er inmiddels uit :)quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:33 schreef JeRa het volgende:
Als je jouw techniek wilt gebruiken zul je beter op kolommen kunnen sorteren die voldoen aan een UNIQUE INDEX / CONSTRAINT, maar dat is in eerste instantie natuurlijk niet mogelijk met alleen achternaam en voornaam. Een optie is om een extra veld toe te voegen als aparte ID die het verschil tussen de twee personen met dezelfde naam aangeeft, zodat je wél kunt voldoen aan de unique constraint :)
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $cmstext = $result['cmstext']; $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); print $keywords; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $titel = $result['titel']; } $keywords = explode(" ", $cmstext); $keywords2 = (array_count_values($keywords)); print_r ($keywords2); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 | set adoRs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") strSQL = "Select * From DVD order by top100" set adoRs = adoCn.Execute(strSQL) %> <html> <head> </head> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> <OL> <% 'Hier begint de loop, zolang er items in de recordset zitten Do While Not adoRs.EOF %> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td style="width:50%"><b><%=adoRs("top100")%>. <%=adoRs("Titel")%></b> (<%=adoRs("Jaar")%>)</td> </tr> </table> <% 'Hier ga je naar het volgende item in de recordset adoRs.MoveNext Loop %> </OL> </body> </html> <% 'Hier wordt de connectie afgesloten adoRs.Close set adoRs = nothing adoCn.Close set adoCn = nothing %> |
1 |
Het gedeelte != werkt niet bij mijquote:
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:32 schreef smesjz het volgende:
>> Select * From DVD Where top100 <> "" and top100 <> null order by top100
zoiets?
Limit werkt niet met mysql, top zou wel moeten kunnen met sql-server of het met acces sook werkt, weet ik niet.
select top 100 * from blabla....
Die werktquote:
Ik bedoelde dat het niet werkte met Access/MSSQL...*zucht* my badquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:47 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat limit niet werkt met mysql?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/select.html
groen is alleen niet zo groenquote:
sluit je img afquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:47 schreef qu63 het volgende:
[..]
[img]http://kexx.net/kop/index.php?t=Het+werkt!+*O*&kleur=groen&r=&g=&b=
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |