ah ja ok.. dan klopt het inderdaad niet meer.. stom van me..quote:Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.
We maken er een apart topic van!quote:Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef JeRa het volgende:
En het gaat ook fout als je op méér dan één plek tegelijk bent ingelogd of gebruik maakt van dezelfde sessie. Kom, laten we nog eens 10 situaties verzinnen!
let er wel op dat koekjes te 'jatten' zijn. Dus wellicht wil je nog een extra veld [ip] in je tabel maken en bij iedere request het ip adres checken. En daarnaast nog een [tijd] veldje zodat je de login kunt laten verlopen na een bepaalde tijd.quote:Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PiRANiA het volgende:
Goedgoed, ik maak dus een koekje op de client met daarin een hash.
Ik maak dus ff een tabel:
[id] - [userid] - [hash]
En als er een pagina wordt opgevraagd waar je voor ingelogged moet zijn, dan haal ik het koekje op, en log de user in...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | /* Timestamp = Dag 1 Days = Dagen in overzicht Day = Dagen waarop geklikt is Ma/ZO = Dagen die weergegeven worden (0 of 1) */ function GetDay($timestamp, $days, $day, $ma, $di, $wo, $do, $vr, $za, $zo) { //en toen :( return $timestamp; } ?> |
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:34 schreef mooya het volgende:
Ik heb een PHP probleempje waar ik al tijden over na zit te denken, maar ik kom er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie me een stap de goede richting op sturen..
Ik ben bezig om een planbord te maken, waarin je kan opgeven welke dagen zichtbaar zijn (Ma/Zo) en hoeveel dagen je in het overzicht wilt hebben.
Na het dubbelklikken op een datum is het de bedoeling dat je een afspraak kan aanpassen/aanmaken.
Hiervoor gebruik ik AJAX, zodat eerst gechecked wordt of er al een afspraak staat, en voor het berekenen van de datum waarop ge-dubbelkliklt is (adhv de MOUSE-X en MOUSE-Y Coördinaten)
Als je alle dagen weergeeft in het overzicht heb ik geen probleem, om de datum te achterhalen. Maar als je 30 dagen weergeeft, en je hebt de ZA en ZO uit staan wordt het een stuk lastiger.
Ik was een functie aan het maken, maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen
[ code verwijderd ]
Beetje wazig verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpel
klopt,quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?
je kunt toch ook door middel van loops doen die de divjes id's geven? een loop voor de x-as, en een loop voor de y-as?! lijkt me wel zo makkelijk..quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
1 2 3 4 5 6 7 | for($i=1; $i<=10; $i++){ for ($j=1; $j<=10; $j++){ echo "<div>X: ".$i." - Y: ".$j."</div>"; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | echo "nn <!--Lijn Verticaal-->n"; echo " <div class="LineVertDag" style="left:0px"></div>n"; for($i = 0; $i <= ($_px['Uren']); $i++) { if ($_px['UurWidth'] >= 15) { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } else { echo " <div class="LineVertUur" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } else //alleen lijn per dag weergeven { if ( ($i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 0 ) { echo " <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n"; } } } ?> |
Waarom zou je zoiets niet voor elkaar kunnen krijgen met tabellen dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.
dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.
dus mouse x/y leek me een goede oplossing![]()
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
dat bedoel ik...quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.
Rowspan kan idd wel, en dan voor elk uur bijv. één cel pakken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.
1 2 3 4 | echo("http://www.mijndomein.com/script.php"); <br /> ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |