abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53240679
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:33 schreef JeRa het volgende:

[..]

Stel, ik ben ingelogd op een forum met een per request veranderlijke session ID. Ik open twee topics tegelijk, typ twee replies in de verschillende schermen/tabs en verstuur beide formulieren (nagenoeg) tegelijk. Door elk request de session ID te veranderen zal nu één van de requests mislukken.
ah ja ok.. dan klopt het inderdaad niet meer.. stom van me..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_53242393
Het gaat ook fout als er meerdere ajax calls tegelijk worden uitgevoerd. Of als je een externe resource (javascript/css/plaatje) die door de server wordt gegenereerd en de sessie nodig heeft.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_53242705
En het gaat ook fout als je op méér dan één plek tegelijk bent ingelogd of gebruik maakt van dezelfde sessie. Kom, laten we nog eens 10 situaties verzinnen!
pi_53244029
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef JeRa het volgende:
En het gaat ook fout als je op méér dan één plek tegelijk bent ingelogd of gebruik maakt van dezelfde sessie. Kom, laten we nog eens 10 situaties verzinnen!
We maken er een apart topic van!
  maandag 17 september 2007 @ 15:59:21 #80
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53246057
Goedgoed, ik maak dus een koekje op de client met daarin een hash.
Ik maak dus ff een tabel:
[id] - [userid] - [hash]
En als er een pagina wordt opgevraagd waar je voor ingelogged moet zijn, dan haal ik het koekje op, en log de user in...
  maandag 17 september 2007 @ 18:36:49 #81
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_53249854
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:59 schreef PiRANiA het volgende:
Goedgoed, ik maak dus een koekje op de client met daarin een hash.
Ik maak dus ff een tabel:
[id] - [userid] - [hash]
En als er een pagina wordt opgevraagd waar je voor ingelogged moet zijn, dan haal ik het koekje op, en log de user in...
let er wel op dat koekjes te 'jatten' zijn. Dus wellicht wil je nog een extra veld [ip] in je tabel maken en bij iedere request het ip adres checken. En daarnaast nog een [tijd] veldje zodat je de login kunt laten verlopen na een bepaalde tijd.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_53265742
Goeiemorgen allemaal! weer een gezellige dag vol php/mysql!!
En de mannen ook..
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:28:20 #83
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53266306
* WyriHaximus is lekker aan het CakePHPe .
phluphy for president!
pi_53267810
Ik heb een PHP probleempje waar ik al tijden over na zit te denken, maar ik kom er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie me een stap de goede richting op sturen..

Ik ben bezig om een planbord te maken, waarin je kan opgeven welke dagen zichtbaar zijn (Ma/Zo) en hoeveel dagen je in het overzicht wilt hebben.
Na het dubbelklikken op een datum is het de bedoeling dat je een afspraak kan aanpassen/aanmaken.

Hiervoor gebruik ik AJAX, zodat eerst gechecked wordt of er al een afspraak staat, en voor het berekenen van de datum waarop ge-dubbelkliklt is (adhv de MOUSE-X en MOUSE-Y Coördinaten)

Als je alle dagen weergeeft in het overzicht heb ik geen probleem, om de datum te achterhalen. Maar als je 30 dagen weergeeft, en je hebt de ZA en ZO uit staan wordt het een stuk lastiger.

Ik was een functie aan het maken, maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen :(
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
/*
Timestamp     = Dag 1
Days    = Dagen in overzicht
Day    = Dagen waarop geklikt is
Ma/ZO    = Dagen die weergegeven worden (0 of 1)
*/
function GetDay($timestamp$days$day$ma$di$wo$do$vr$za$zo)
{

//en toen :(

return $timestamp;
}
?>

Beetje wazig verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpel :)
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:45:35 #85
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53268025
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:34 schreef mooya het volgende:
Ik heb een PHP probleempje waar ik al tijden over na zit te denken, maar ik kom er niet uit.
Hopelijk kunnen jullie me een stap de goede richting op sturen..

Ik ben bezig om een planbord te maken, waarin je kan opgeven welke dagen zichtbaar zijn (Ma/Zo) en hoeveel dagen je in het overzicht wilt hebben.
Na het dubbelklikken op een datum is het de bedoeling dat je een afspraak kan aanpassen/aanmaken.

Hiervoor gebruik ik AJAX, zodat eerst gechecked wordt of er al een afspraak staat, en voor het berekenen van de datum waarop ge-dubbelkliklt is (adhv de MOUSE-X en MOUSE-Y Coördinaten)

Als je alle dagen weergeeft in het overzicht heb ik geen probleem, om de datum te achterhalen. Maar als je 30 dagen weergeeft, en je hebt de ZA en ZO uit staan wordt het een stuk lastiger.

Ik was een functie aan het maken, maar ik heb nog geen idee waar ik moet beginnen
[ code verwijderd ]

Beetje wazig verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpel
Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?
phluphy for president!
pi_53268608
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:45 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp wil je weten op welke dag je klikt als ZA en ZO uit staan?
klopt,
kep ff een voorbeeld online gezet: http://www.vindwatikzoek.nl/tmp/kalender.php
je kan dus ook meerdere dagen uitzetten, de tijd uitrekenen lukt wel, waar je op dubbelklikt, maar nu de datum nog
pi_53271958
Waarom doe je zo vreselijk ingewikkeld met mousex/y? Als je weet in welke table-cell is geklikt dan weet je ook welke tijd en dag daar bij hoort.
pi_53272933
omdat het geen table is, zijn dus allemaal divjes.

dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.

dus mouse x/y leek me een goede oplossing
pi_53273182
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:

dit heb ik gedaan omdat:
Ik nu makkelijk de geplande taken weergeven in een div, over de andere divs heen,
en de planning kan overlappend zijn, en dat krijg je niet voor elkaar met tabellen.

je kunt toch ook door middel van loops doen die de divjes id's geven? een loop voor de x-as, en een loop voor de y-as?! lijkt me wel zo makkelijk..
En de mannen ook..
pi_53273232
zoiets
1
2
3
4
5
6
7
<?php
for($i=1$i<=10$i++){
    for (
$j=1$j<=10$j++){
        echo 
"<div>X: ".$i." - Y: ".$j."</div>";
    }
}
?>

alleen dan zit je ff met de float van je divs, maar dat lijkt me niet zo'n probleem..
En de mannen ook..
pi_53273577
ja, ik heb het nu ook zo, de datum en de tijden worden via een php loop gemaakt.

maar hoe kan je de datum verkrijgen van een div, zodra je erop klikt?
De CELLEN zijn gewoon een aantal lijnen die over elkaar heen lopen.

Ik heb het nu met deze code voor de verticale lijnen tussen de uren:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
echo "nn    <!--Lijn Verticaal-->n";
echo 
"    <div class="LineVertDag" style="left:0px"></div>n";

for(
$i 0$i <= ($_px['Uren']); $i++)
{
    if (
$_px['UurWidth'] >= 15)
    {
        if ( (
$i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 
        {
            echo 
"    <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n";
        }
        else
        {
            echo 
"    <div class="LineVertUur" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n";
        }
    }
    else 
//alleen lijn per dag weergeven

{
        if ( (
$i % ($_GET['eind_uur'] - $_GET['begin_uur'])) == 
        {
            echo 
"    <div class="LineVertDag" style="left:".floor((($i*$_px['UurWidth'])+100))."px"></div>n";
        }
    }
}
?>
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:06:44 #92
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_53275769
Waarom geef je tabulaire data, waar gewoon een constructie voor is in html (table), weer met divs?
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:12 schreef mooya het volgende:

dit heb ik gedaan omdat:

Waarom zou je zoiets niet voor elkaar kunnen krijgen met tabellen dan?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_53275900
Zoiets zou je imho beter kunnen opbouwen door DOM manipulation dmv Javascript en daarmee inderdaad een tabel maken. Dan kun je simpelweg events aan de hokjes hangen en hoef je geen vage berekeningen met x- en y-coördinaten te doen
pi_53276017
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
En de mannen ook..
  dinsdag 18 september 2007 @ 18:21:52 #95
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_53276193
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
divjes zijn geiler en tabellen zijn niet om op te maken.. maar je wordt niet gestraft als je ze gebruikt..
je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.
pi_53276306
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:15 schreef markiemark het volgende:
Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.
pi_53277005
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:25 schreef JeRa het volgende:

[..]

Voor tabulaire data zoals de inhoud van een kalender zijn tabellen prima.
dat bedoel ik...
En de mannen ook..
pi_53277474
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

je moet html constructs gebruiken waar ze voor zijn. D.w.z. tabellen voor layout is not done maar tabellen voor tabulaire data wel. Hell, daar zijn ze voor bedoeld. En ze zijn gewoon goed op te maken. Verder zijn rowspan en colspan gewoon mogelijk in XHTML 1.0 dus kun je ook 'overlappingen' maken. Met gebruik van tabellen/css/javascript is een dergelijk systeem volgens mij best makkelijk in elkaar te zetten.
Rowspan kan idd wel, en dan voor elk uur bijv. één cel pakken.
Maar hoe krijg je een afspraak die overlapt in een tabel? dan zul je toch weer met div's moeten werken.
En in een cel van een tabel kan je naar mijn idee geen twee div's over elkaar heen zetten.

Ik probeer anders wel gewoon voor elk uur een DIV-blokje te maken, met een onclick, met de juiste timestamp erbij.
pi_53279090
Gewoon een kalender maken op basis van een tabel, 1 cel per uur. Voor elke afspraak zet je er een divje overheen (en het is geen enkel probleem om die over een paar cellen heen te laten vallen).

Maar dit is waarschijnlijk vooral een uitdaging om het in javascript goed te krijgen, het php-deel is vrij simpel.
pi_53283038
Ok, ik heb een PHP script, laten we dat script.php noemen.

script.php geeft als output een aantel regels tekst. (Verschilt per dag.)

script.php wil ik dus op m'n site weergeven.

Hoe doe ik dat?

Als ik

1
2
3
4
<?php
echo("http://www.mijndomein.com/script.php");
<
br />
?>

doe krijg ik die regels niet te zien..