Weet je zeker dat het probleem in de regexp zit, volgens mij moet die wel werken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:35 schreef Pelgrim het volgende:
Ik heb een probleem met mijn ubb. Hij vervangt quote-tags netjes door wat hij moet vervangen, behalve wanneer er nog tekst achter staan, dan werkt het niet meer:
[ code verwijderd ]
Wat doe ik fout?
| 1 |
| 1 2 | RewriteRule ^test/([0-9]+)/fotos//foto([0-9]+).html$ /index.php?mod=test&id=$1&foto=$2 |
waarschijnlijk heb je ergens iets UTF-8 in je script zitten?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
slash teveel?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:28 schreef Chandler het volgende:
Maar die werkt dus weer wel
Maar de 2e dus niet
dit al geprobeerd?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:25 schreef wonderer het volgende:
Ik heb iets irritants. Als ik een é in mijn formulier zet en dat submit, komt er een é in de database te staan. Collation is gewoon latin_swedish_ci, dat is het overal, en ik heb er niet in alle tabellen of databases last van. Het geldt ook voor andere "speciale tekens". Ligt het aan het script dat het formulier verwerkt, of aan de database?
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:09 schreef markiemark het volgende:
[..]
dit al geprobeerd?
http://nl.php.net/manual/en/function.htmlentities.php
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:16 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
dan krijgt hij een html entity in z'n database, en nog steeds geen é....
lijkt me niet de bedoeling?
http://nl.php.net/function.opendirquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:42 schreef Clannif het volgende:
Ik ben bezig met een website en wil graag en link in dewebsite maken naar een map zodat je de inhoud van deze map kan zien .
alvast bedankt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | // function om de volgende dag in db formaat weer tegeven function dateNextDay($date){ $date = explode("-", $date); $date = mktime(0,0,0,$date[1],($date[2]+1),$date[0]); $date = date("Y-m-d", $date); return $date; } ?> |
wtf lol wist niet dat dat zo makkelijk kon!!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:21 schreef ralfie het volgende:
Ja
strtotime("+1 day",$date)
(waar $date een timestamp is)
Nou ja, het gaat er dus om dat de tekst gewoon leesbaar is als je hem op de site laat zien, niet rare tekens. Of dat nou met een fysieke é is of met é maakt me niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:26 schreef markiemark het volgende:
[..]
euhm ja ok, ligt er even vanaf wat hij met het resultaat wil doen. Als het bijvoorbeeld een letter in een achternaam is of zo, kun je de html entity gewoon echoen en komt de é weer terug.. dat lijkt mij het meest logisch gebruik...
maar misschien is het anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |