OK, dat is slag 2, SBS 6!
Eerst was het James Bond. Genoeg over gezegd, over dat weglaten van het einde. Dan lijkt de omroep geleerd te hebben dat ze niet moet $%#@en met de kijker.
En wat doen ze vervolgens?
![]()
Het begon vorige week. Een en al voorfilmpje, reclame en hype... "Vijf Ferrari's worden in beslag genomen!"
Oeh, denk je dan. Genieten! Mannen met sjaaltjes die als een geslagen kleuter beteuterd in een hoekje moeten staan terwijl hun speeltje-om-dat-kleine-dingetje-mee-te-compenseren in beslag genomen wordt!
Ferrari's op de takelwagen, wegrijden en dan de laatste shot een groep beteuterde kakkers met een kluwen achterhoekers erbij die ze al aanwijzend uitlacht.
Dat werd genieten!
Dacht ik.
Komt de uitzending, en uiteraard is het weer een en al aankondiging... Spannend sfeerbeeldje telkens tussendoor van een Ferrari... "STRAKS..."
De 4 reclameblokken neem je voor lief. De nageltrekkende irritante presentator ook. En dan komt het item.
De conclusie: vijf Ferrari's worden aan de kant gezet, je krijgt het standaard getouwtrek ("gebeurt me anders nooit, van geen kwaad bewust" etc) en dan verwacht je de takels te zien verschijnen.
Maar nee, de hype wordt efficient de kop afgehakt met een shot van vijf Ferrari's die even tijdelijk bij het bureau parkeren omdat de rjibewijzen van vijf bestuurders tijdelijk ingevorderd worden. "Oh ja, en er was een geldboete.."
HEB IK DAAR NOU OP ZITTEN WACHTEN?!!?!?
Ik kijk als protest een week geen SBS6 en ik zal nooit een Ferrari kopen.
Dat zal ze leren.