welke bedoel je?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:36 schreef knnth het volgende:
Goeie titel toch? Sommigen denken dat het kan, sommigen denken dat het niet kan, maar iedereen wil het.
quote:Marco van Basten moet ontslagen worden!
Marco van Basten werd kort na het EK van 2004 in Portugal aangesteld als bondscoach van Nederland, hij volgde Dick Advocaat op. Van Basten is de op één na beste Nederlandse voetballer ooit, ervaring als trainer/coach had hij echter nauwelijks tot helemaal niet. Johan Cruijff, de beste Nederlandse voetballer ooit, was het die de KNVB adviseerde om Van Basten aan te stellen als bondscoach. De voormalig AC Milan-spits had op dat op moment slechts één jaar ervaring, bij Jong Ajax. Bij zijn aanstelling beloofde Van Basten een "dominant en attractief" Oranje, een mooi streven.
Het aanstellen van Van Basten werd door mij niet met gejuich ontvangen, zoals Co Adriaanse eerder al zei: "Een goed paard is nog geen goed ruiter." Waarom werd Van Basten aangesteld als bondscoach, terwijl hij totaal geen ervaring had? Waren er dan echt geen betere opties? Is het Nederlands elftal wel het juiste podium op ervaring op te doen als trainer/coach? In mijn optiek was de keuze voor Van Basten een verkeerde, toch gaf ik hem een kans. Misschien was Van Basten wel een natuurtalent, misschien kon hij wel uitgroeien tot de allerbeste Nederlandse bondscoach aller tijden?
Drie jaar later kan echter geconcludeerd worden dat Adriaanse gelijk had, Van Basten heeft in niets bewezen dat hij als trainer/coach ook de wereldtop kan halen. In ruim drie jaar tijd heeft Oranje onder leiding van Van Basten slecht één helft "dominant en attractief" gevoetbald, dat was in een oefenwedstrijd tegen Duitsland. Verder zijn er na ruim drie jaar nog altijd geen tekenen dat er iets moois groeit, iedere interland wijzigt de opstelling op meerdere posities. Het enige waar Van Basten wél aan vasthoudt, is de slecht functionerende 4-3-3-opstelling. Maar waarom?
Cruijff, de mentor van Van Basten, heeft 4-3-3 heilig verklaard, maar ik vraag me af of hij überhaupt nog weet hoe deze ingevuld moet worden? Iedere spits faalt in dit Oranje, de wedstrijden worden gewonnen door de individuele klasse van de buitenspelers. Keer op keer, iedere wedstrijd weer, loopt Oranje zich vast op een muur en is het gebrek aan creativiteit overduidelijk. De bondscoach is echter te eigenwijs om ook maar iets anders uit te proberen, waar wereldwijd alle prijzen worden gewonnen in 4-4-2-varianten en de roep hierom steeds groter wordt, houdt Van Basten zijn oogkleppen op.
Ook de communicatieve vaardigheden van Van Basten stel ik ter discussie, al vanaf zijn aantreden bewijst hij hierin niet uit de blinken. Edgar Davids ("Ik neem Jan Wouters toch ook niet mee?") en Clarence Seedorf ("Nicky Hofs is op dit moment gewoon beter!") werden in het openbaar geschoffeerd, ook botste de bondscoach met Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij. Seedorf en Van Nistelrooij heeft hij uiteindelijk weer opgenomen in zijn selecties, maar Van Bommel zal pas onder een andere bondscoach weer uitkomen voor Oranje. Aan wie ligt dit, aan deze spelers of aan Van Basten?
Seedorf is bij AC Milan uitgegroeid tot één van de beste middenvelders van de wereld, recentelijk werd hij nog uitgeroepen tot de beste middenvelder van de Champions League 2006/07. Van Basten zag hem echter niet staan, uiteindelijk heeft hij hem tóch geselecteerd, onder druk van supporters en media. Toch ging dit niet van harte, Van Basten lijkt Seedorf enkel in genade genomen te hebben, om de rust terug te laten keren. Seedorf moet onder Van Basten genoegen nemen met invalbeurten, soms zelf pas in de laatste minuut, een belediging voor een wereldspeler als Seedorf!
Het lijkt erop alsof Van Basten bewust op zoek is naar een confrontatie met Seedorf, maar de 83-voudig international houdt zich rustig en laat zich niet provoceren. Het blijft echter belachelijk dat een klasbak als Seedorf bewust op de bank wordt gelaten, want vindt Van Basten de alternatieven echt beter? Over het algemeen stelt een bondscoach de beste, beschikbare spelers op en bouwt daar een team van. Van Basten kiest blind voor 4-3-3 en vult daarna de posities in, ook als er geen buitenspelers beschikbaar zijn. Voor onze bondscoach is een andere opstelling geen optie, ook al loopt dit 4-3-3 voor geen meter.
Jongens als Rafael van der Vaart en Dirk Kuijt zijn als misbruikt als links- of rechtsbuiten, waarom niet eens een ander systeem proberen? Dit systeem werkt niet en Van Basten moet geregeld spelers opstellen op posities, waar zij niet gewend zijn te spelen. Robin van Persie heeft als rechtsbuiten zeer goed gepresteerd onder Van Basten, maar dit is niet meer dan een toevalstreffer. Eigenlijk is het zelfs zonde dat Van Persie als rechtsbuiten wordt opgesteld, centraal zou hij waarschijnlijk nóg beter tot zijn recht komen. Maar goed, Van Basten stapt toch niet over op een andere formatie.
Overigens wil ik de geweldige cijfers tot nu toe niet negeren, het is zo dat Van Basten qua winstpercentage de beste Nederlandse bondscoach ooit is, maar wat kopen we ervoor? We zullen ons vast wel kwalificeren voor het EK, maar dan begint het eigenlijk pas. Na drie jaar heeft Van Basten echter nog altijd geen team staan, dat zich kan meten met toplanden als Frankrijk, Italië, Portugal en Duitsland. De kans is zeer groot dat we opnieuw roemloos tenonder gaan in de tweede ronde, net als in 2006 tijdens het WK in Duitsland. Er zijn echter ook Van Basten-adepten die deze cijfers als bewijs aandragen, dat Van Basten de beste Nederlandse bondscoach aller tijden zou zijn.
Van Basten mag van mij persoonlijk zo snel mogelijk weg, zonder hem zullen we meer kans maken op een goed prestatie in Oostenrijk en Zwitserland. Met een 4-4-2-variant zal het veldspel vanzelf worden verbeterd, Mark van Bommel en Clarence Seedorf zullen beoordeeld gaan worden op hun voetbalkwaliteiten, de nieuwe bondscoach zal volwassener communiceren dan Van Basten en het volk kan weer trots zijn als het naar Oranje kijkt. Zelf ben ik sinds de aanstelling van Van Basten al mijn affiniteit met het Nederlands elftal verloren, iets waar ik verschrikkelijk van baal. Ik hoop dan ook dan we snel van Van Basten verlost zijn!
M0NTANA, 11 september 2007
Met slechts 8 landen op het EK waarvoor Nederland zich kwalificeerde omdat het een wedstrijd met een enorme vuurwerkbom rustig mocht overspelen en in de halve finale terecht kwam door een doelpunt dat echt meeeeeeeeeeeeters buitenspel was?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Of; "Oranje; Opnieuw Kampioen van Europa!"...?
quote:"Ik hoop dan ook dan we snel van Van Basten verlost zijn!" zeg je in je laatste zin en daarmee vat je precies samen wat je in het eraan voorafgaande verhaal probeerde te verbergen. Jij bent zelf degene met de oogkleppen op. Je kan of wil niet inzien dat wat Van Basten tot nu toe al heeft gepresteerd heel bijzonder is en juist heel hoopgevend voor de toekomst.
Wat is nou (met uitzondering van '88, júist '88!) hét probleem van het Nederlands Elftal? Waarom is Nederland, met de geweldige spelers die we de laatste 40 jaar hebben gehad, maar één keer Europees Kampioen geweest en hebben we twéé WK finales verloren waar de Duitsers er twee wonnen en ook nog eens drie keer Europees Kampioen werden? Hoe kon het in '90 misgaan met het team uit '88? Hoe konden in '92 de Denen ons verslaan terwijl ze niet eens door de kwalificatie waren gekomen? Waarom gingen we in '96 af in Engeland? Waarom lukte het niet op eigen bodem in 2000? Waarom plaatsten we ons niet voor '02? Wat hebben die Duitsers dat wij niet hebben?
Discipline!
Als de coach zegt dat je achterstevoren gaat lopen ga je achterstevoren lopen en ga je niet (via de pers) met de coach daarover in discussie. En Oranje zat met spelers die dat wél deden, met een pers die daar van smulde en een legioen dat er helemaal in mee ging. En toen kwam Van Basten en die zei; "Ik heb het allemaal al een keer meegemaakt, we gaan het doen zoals ik het zeg en anders kan je thuisblijven" en nu kan dus Van Bommel bijvoorbeeld thuisblijven en mag Seedorf weer meedoen en loopt hij achterstevoren als de coach daarom vraagt. Eindelijk hebben we weer écht een kans!
Goed, Van Basten heeft alle neuzen binnen Oranje dezelfde kant op gekregen, maakt hij het nu ook waar? Ja!
23 wedstrijden onder Van Basten, 17 gewonnen, 1 verloren... Dat zijn de beste cijfers ooit. Niemand heeft dat ooit gepresteerd, Michels niet, Hiddink niet, Rijkaard niet, Advocaat niet, Van Gaal niet en De Haan niet.
Geen ervaring? Die heb je blijkbaar niet nodig als je Marco van Basten bent. Maar wat nou geen ervaring? Heeft Van Basten geen ervaring? Heeft hij het niet geleerd van Michels? Van Cruyff? Van Arrigo Sacchi? enz enz enz... Was hij er niet bij toen we in '88 ons enige kampioenschap wonnen? En twee jaar later toen het helemaal mis ging? Heeft hij bij Oranje, bij Ajax en bij AC Milan niet heeeeeeeeeeeel veel ervaring opgedaan? Ik zal het lijstje even opnoemen; 1x Europees Kampioen met Oranje, 3x kampioen van Nederland, 3x winnaar KNVB beker, 4x kampioen van Italië, 2x winnaar Europa Cup I, 1x winnaar Europa Cup II, 3x winnaar Europese Super Cup, 2x winnaar Wereld Cup, 3x Europees Voetballer van het Jaar, 1x FIFA Voetballer van het Jaar en 2x Wereld Voetballer van het Jaar... Wat nou geen ervaring? Wat nou geen prestaties? Wat nou gerommel binnen het Nederlands Elftal? 23 gespeeld, 17 gewonnen, 1 verloren... Wat nou "verlost zijn van Marco van Basten"... We zijn gezegend met die man en moeten blij zijn dat hij zijn tijd en energie steekt in het Nederlands elftal inplaats van dat hij miljoenen opstrijkt met een of ander hobbie-project in Qatar.
Je zegt; "Zelf ben ik sinds de aanstelling van Van Basten al mijn affiniteit met het Nederlands elftal verloren"... Heb je nog wel genoeg affiniteit om serieus kritiek te leveren dan?
quote:Wat zijn we de afgelopen drie jaar opgeschoten met Marco van Basten?
In de afgelopen drie jaar heb ik enkele interlandt bewust laten lopen, omdat deze mij enkel ergernis veroorzaakten. Nu probeer ik, om een ombjectief oordeel te kunnen velle, wel alle interlands te zien. Het is echter niet zo dat ik ervoor thuis blijf, zoals dat vroeger wel was. Vroeger was Oranje voor mij de verzameling beste Nederlandse voetballers, die probeerden een prestatie neer te zetten. Nu is het een eigenwijze bondscoach, die zijn eigen gang gaat en het wonderbaarlijk goed doet. Maar de affiniteit ben ik kwijt, die zal waarschijnlijk pas terugkomen als Marco van Basten is vervangen door een andere bondscoach.
Discipline is inderdaad belangrijk, maar alleen door een goede discipline wordt je geen Europees kampioen. Iedereen ziet dat het 4-3-3 van Van Basten niet loopt, daar kan hij dan toch vanaf stappen? Nu houdt hij zijn oogkleppen op, hoe harder er wordt geroepen om een 4-4-2-variant, hoe dwarser de bondscoach wordt. Maar we hebben toch niets aan een bondscoach die zijn eigen gelijk belangrijker vindt dan het presteren van Oranje? Van Basten is van mening dat hij faalt als hij afstapt van 4-3-3, maar hij faalt pas als hij op dezelfde voet doorgaat en tijdens komend EK opnieuw roemloos wordt uitgeschakeld in de tweede ronde.
Overigens, in alle voorbeelden die jij noemt, kwamen we zónder discipline (?) even ver of verder dan Oranje onder Van Basten, met uitzondering van Louis van Gaal in 2002.
Ben het ook niet met je eens dat Van Basten ervaren genoemd kan worden, doordat hij samenwerkte met zoveel goede trainer/coaches. Op eigen benen stond hij slechts één seizoen, bij nota bene Jong Ajax. Het zou een veel logischere stap zijn om eerst ervaring op te doen bij een eredivisieclub in plaats van meteen de stap maken naar Oranje, het Nederlands elftal hoort toch geen leerschool te zijn voor jong, onervaren trainerstalent?
Die cijfers die jij tot vervelens toe blijft herhalen, zijn prima. Maar wat kopen we ervoor? Tastbaar hebben we nog helemaal niets gepresteerd en waarom zou ik moeten verwachten dat we dat volgend jaar zomer wel gaan doen? Zijn we de afgelopen drie jaar beter geworden onder Van Basten? Ik zie geen hoopgevende punten voor de toekomst, ook vind ik zijn prestaties niet bijzonder. Na komend EK zal iedere Nederlandse voetbalsupporter concluderen dat Van Basten als trainer/coach absoluut niet kon tippen aan de speler die hij was, de vier jaar onder zijn bewind zullen ons helemaal niets gebracht hebben!
Nogmaals, ik zal blij zijn als we van hem verlost zijn. En velen met mij!
Grappig dat je dat over ervaring zegt. Ik kan je namelijk uit eigen ervaring zeggen dat het helemaal niet zo werkt. Ik voetbal zelf ook al vanaf m'n 8ste(15 jaar nu) heb verschillende goede en slechte trainers gehad. En ik kan je wel vertellen dat dat mij totaal niet heeft voorbereid op het pupillen trainen. Zelf een groep leiden, didactische vaardigheden, opstellingen maken, trainingen verzinnen etc. leer je allemaal door het te doen. Ik ga nu m'n 2e jaar in, en met de ervaring van het eerste jaar gaat het nu al een stuk beter, maar ik leer elke training nog bij, en sta daar ook open voor. Het duurt jaren voordat je echt alle onderdelen onder de knie hebt, en dat is nog maar bij het in vergelijking simpelere pupillen trainen. Om senioren te trainen moet je weten om te gaan met verschillende karakters(pupillen ook trouwens), een goeie wedstrijdstrategie verzinnen, spelers mentaal voorbereiden(zeker als beginnend coach een van de moeilijkste dingen, zie Foppe, Hiddink, Beenhakker die het nu pas geperfectioneerd hebben), zorgen dat spelers elkaars zwaktes afdekken en sterke punten sterker maken etc. etc. D'r komt zoveel meer bij kijken dan je denkt, helemaal als je het echt goed wilt doen. Dat leer je niet in een jaartje bij Ajax 2, dat kost je jaren ervaring.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:39 schreef Tennessee het volgende:
En stel nou dat een Jol komt na het EK of na de kwalificatie mochten we het niet halen - want eerder gaat van Basten gewoon niet weg. En die speelt met precies dezelfde poppetjes, op een enkele wijziging na en ook niet in een 442 formatie zoals jij die wil zien.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:16 schreef M0NTANA het volgende:
Zelf ben ik sinds de aanstelling van Van Basten al mijn affiniteit met het Nederlands elftal verloren, iets waar ik verschrikkelijk van baal. Ik hoop dan ook dan we snel van Van Basten verlost zijn!
Stel dat Martin Jol zich even eigenwijs en arrogant opstelt, ook niet besluit de opstelling te veranderen als dat nodig is, ook communicatief tekort schiet en ook niet presteert wanneer het moet, zal ik hem even hard afbranden. Want voor de duidelijkheid, Marco van Basten was altijd een held van mij en ik ben blij dat ik hem nog in actie heb gezien. Vind het alleen doodzonde dat hij is teruggekeerd in de voetballerij, want hij was voor mij een god en nu niet meer.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En stel nou dat een Jol komt na het EK of na de kwalificatie mochten we het niet halen - want eerder gaat van Basten gewoon niet weg. En die speelt met precies dezelfde poppetjes, op een enkele wijziging na en ook niet in een 442 formatie zoals jij die wil zien.
En misschien ook wel zonder Seedorf. Ga je dan wel ineens je oranje shirt aan doen? Puur en alleen omdat iemand anders op de bank zit, maar dezelfde spelers in het veld stuurt?
Inderdaad, het zegt helemaal niets. Ruud Gullit en Marco van Basten zouden geweldige trainer/coaches moeten zijn, als de theorie van Tennessee klopt, maar niets is minder waar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:17 schreef Solstice het volgende:
[..]
Grappig dat je dat over ervaring zegt. Ik kan je namelijk uit eigen ervaring zeggen dat het helemaal niet zo werkt. Ik voetbal zelf ook al vanaf m'n 8ste(15 jaar nu) heb verschillende goede en slechte trainers gehad. En ik kan je wel vertellen dat dat mij totaal niet heeft voorbereid op het pupillen trainen. Zelf een groep leiden, didactische vaardigheden, opstellingen maken, trainingen verzinnen etc. leer je allemaal door het te doen. Ik ga nu m'n 2e jaar in, en met de ervaring van het eerste jaar gaat het nu al een stuk beter, maar ik leer elke training nog bij, en sta daar ook open voor. Het duurt jaren voordat je echt alle onderdelen onder de knie hebt, en dat is nog maar bij het in vergelijking simpelere pupillen trainen. Om senioren te trainen moet je weten om te gaan met verschillende karakters(pupillen ook trouwens), een goeie wedstrijdstrategie verzinnen, spelers mentaal voorbereiden(zeker als beginnend coach een van de moeilijkste dingen, zie Foppe, Hiddink, Beenhakker die het nu pas geperfectioneerd hebben), zorgen dat spelers elkaars zwaktes afdekken en sterke punten sterker maken etc. etc. D'r komt zoveel meer bij kijken dan je denkt, helemaal als je het echt goed wilt doen. Dat leer je niet in een jaartje bij Ajax 2, dat kost je jaren ervaring.
Als het trouwens zo is, dat een topspeler het vanzelf oppikt van z'n trainers, hoe komt het dan dat zoveel van de spelers die met de beste coaches van de wereld gewerkt hebben, zelf floppen of in ieder geval niet veel bereiken als trainer.
quote:Allemachtig man, als jij jezelf zo blijft tegenspreken wordt het een driegesprek inplaats van een dialoog... Misschien kan ik jullie dan beter als MONTANA#1 en MONTANA#2 aan gaan spreken?
MONTANA#1 zegt; "Ik zie geen hoopgevende punten voor de toekomst, ook vind ik {Van Basten's} prestaties niet bijzonder."
MONTANA#2 zegt; "Nu is {Oranje/Van Basten} een eigenwijze bondscoach, die zijn eigen gang gaat en het wonderbaarlijk goed doet."
MONTANA#1 zegt; "Van Basten mag van mij persoonlijk zo snel mogelijk weg, zonder hem zullen we meer kans maken op een goed prestatie in Oostenrijk en Zwitserland."
MONTANA#2 zegt; "het is zo dat Van Basten qua winstpercentage de beste Nederlandse bondscoach ooit is"
MONTANA#1 zegt; "Guus Hiddink was een gelouterde trainer/coach, had al voldoende succesen behaald en je wist dat hij het één en ander zo om kon gooien. Maar met Marco van Basten ligt het heel anders, die rommelt al drie jaar aan en is te eigenwijs om af te stappen van zijn nietwerkende systeem."
MONTANA#2 zegt; "Als bondscoach waren de prestaties van Guus Hiddink in eerste instantie ook niet geweldig..."
MONTANA#1 zegt; "Overigens, heb zelf niet idee dat ik me vastlul. Dat ik aangeef dat Guus Hiddink tijdens het EK in 1996 slecht presteerde met Oranje, wil niet zeggen dat ik de prestaties van Marco van Basten goed moet vinden."
MONTANA#2 zegt; "Ik riep destijds al wat anderen na het WK pas riepen: Van Basten is absoluut niet geschikt als bondscoach! Op het WK kreeg ik gelijk en na het EK zal ik weer gelijk krijgen, geloof me nou maar!"
MONTANA#1 zegt; "Nu is {Oranje/Van Basten} een eigenwijze bondscoach, die zijn eigen gang gaat en het wonderbaarlijk goed doet."
MONTANA#2 zegt; "denk dat ik best verstand heb van voetbal, maar Marco van Basten ook vast wel."
MONTANA#1 zegt; "Marco van Basten heeft bewust het WK laten lopen, aangezien hij van de KNVB pas op het EK hoeft te presteren."
MONTANA#2 zegt; "Kijk, Marco van Basten zit er nu drie jaar, maar alleen de cijfers zijn goed. Niets, maar dan ook helemaal niets, wijst erop dat wij nu een team hebben staan dat kans maakt op de Europese titel.
MONTANA#1 zegt; "het is zo dat Van Basten qua winstpercentage de beste Nederlandse bondscoach ooit is", "Guus Hiddink was een gelouterde trainer/coach", "Als bondscoach waren de prestaties van Guus Hiddink in eerste instantie ook niet geweldig..."
MONTANA#2 zegt; "Cijfertjes zeggen mij niet zoveel, het gaat om het eindresultaat. Liever met de hakken over de sloot kwalificeren voor EK of WK en dan daar goed presteren, dan een uitmuntende kwalificatie die wordt opgevold door een teleurstellend eindtoernooi. Marco van Basten plaatst zich nu tweemaal achtereen zonder al teveel moeite voor een hoofdtoernooi, iets dat Luis van Gaal bijvoorbeeld niet lukte, maar op het toernooi zelf bakte hij niets klaar."
MONTANA#1 zegt; "pfff"
IK raak de tel kwijt.... Het is toch zo dat jullie tegen Van Basten zijn omdat hij Davids of Seedorf of zo zou hebben beledigd? Dat jullie toen zijn opgehouden affiniteit te hebben met het Nederlands Elftal en dat jullie er niks meer mee te maken wilden hebben maar soms toch keken en je dan doodergerde omdat Oranje dan misschien wel bijna alles won maar dat het niet met het systeem wat jullie beter vinden was en dat jullie daarom van Van Basten af willen? En dat jullie daarom ook al sinds mei 2006 een 23 topics lang roepen dat hij ontslagen moet worden? Dan ben ik wel benieuwd... Als jullie er zo van overtuigd zijn dat het volgend jaar tóch helemaal niets wordt met Oranje en jullie er tóch geen plezier aan gaan beleven, waarom doe je dan al die moeite? Of vinden jullie om Van Basten's ontslag roepen eigenlijk veel leuker dan het het voetbal zelf? Of zitten jullie gewoon te wachten tot hij inderdaad stopt om dan te roepen; "Zie je wel, we hebben het altijd wel gezegd!"
Wat wil je met deze post bereiken? Snap je je eigen punt nog wel?quote:
Heb JIJ wel eens geprobeert in discussie te gaan met iemand die zichzelf steeds tegenspreekt? Dat is ingewikkeld hoor!quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is in ieder geval een zeer slechte column, als het daarvoor door zou moeten gaan.
Heb al genoeg discussies met BliksemSchigt gevoerd, maar die gedroeg zich wel even iets volwassener dan jij.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Heb JIJ wel eens geprobeert in discussie te gaan met iemand die zichzelf steeds tegenspreekt? Dat is ingewikkeld hoor!
ja, mijn punt was dat ik jou niet kan volgen... je spreekt jezelf steeds tegen en je staat niet open voor logica en blijft maar doorratelen over "jouw systeem" dat wérkt en "zijn systeem" dat niet werkt... Maar uitleggen waarom de Bondscoach met de beste cijfers ooit ontslagen moet worden vlak voor het toernooi waar hij zich moet gaan bewijzen... helaas... Of ben je er echt van overtuigd dat jij het allemaal beter weet dan Van Basten?quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat wil je met deze post bereiken? Snap je je eigen punt nog wel?
Zoals al heel vaak gezegd zullen we met Marco van Basten als bondscoach geen potten breken op het EK.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ja, mijn punt was dat ik jou niet kan volgen... je spreekt jezelf steeds tegen en je staat niet open voor logica en blijft maar doorratelen over "jouw systeem" dat wérkt en "zijn systeem" dat niet werkt... Maar uitleggen waarom de Bondscoach met de beste cijfers ooit ontslagen moet worden vlak voor het toernooi waar hij zich moet gaan bewijzen... helaas... Of ben je er echt van overtuigd dat jij het allemaal beter weet dan Van Basten?
Het ene moment zeg je dat Van Basten er niets van bakt, het volgende moment zeg je dat hij het wonderbaarlijk goed doet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:04 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb al genoeg discussies met BliksemSchigt gevoerd, maar die gedroeg zich wel even iets volwassener dan jij.
Maar goed, waar spreek ik me nou precies tegen?
Met wonderbaarlijk, bedoel ik dat hij het beter doet dan verwacht. Daarbij geef ik meerdere malen aan dat als het er omgaat, Marco van Basten niet presteert en dat dan die cijfers van de kwalificaties helemaal geen drol meer waard zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het ene moment zeg je dat Van Basten er niets van bakt, het volgende moment zeg je dat hij het wonderbaarlijk goed doet.
Dan zeg je dat hij geen visie heeft, en dan roep je weer dat hij eigenwijs aan zijn eigen idee vast houdt...
Je zegt dat je geen affiniteit met Oranje hebt, maar je opent wél 23 topics over de Bondscoach
Als ik je vraag wie volgens jou dán de beste bondscoaches zijn kom je met Hiddink, vervolgens geef je toe dat Hiddink het op zijn eerste toernooi nog slechter deed dan Van Basten op zijn eerste...
Je zegt dat je Van Basten altijd heel erg hebt gerespecteerd, dat je hem alle kansen en goeds toewenst, maar je loopt hem al vanaf zijn aanstelling af te branden...
Als jij nog weet waar je mee bezig bent mag je het me nu uitleggen...
En dan roep je weer dat je geen enkele aanleiding ziet om positief naar de EK vooruit te kijken... en dat vind je niet tegenstrijdig?quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Met wonderbaarlijk, bedoel ik dat hij het beter doet dan verwacht. ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |