quote:Op zondag 9 september 2007 21:06 schreef Beschouw het volgende:
Eens kijken of er al iemand wakker is
[afbeelding]
quote:Op zondag 9 september 2007 21:21 schreef peaceman het volgende:
Ray Lamontagne natuurlijk!
Was vragen naar de bekende weg.quote:Op zondag 9 september 2007 21:21 schreef peaceman het volgende:
Ray Lamontagne natuurlijk!
graag gedaanquote:Op maandag 10 september 2007 18:44 schreef Beschouw het volgende:
Goeiemorgen.
Ray LaMomagne-topic ontdekt, dankzij peaceman.![]()
Dat de politie dáár 's naar gaat zoeken !quote:Op maandag 10 september 2007 08:44 schreef Gellius het volgende:
Die is vermist, Treinhomo!
Ja, dat is die ene, euhm, zanger.quote:
Dag Z, hoe was het op Corfu?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:14 schreef Z het volgende:
Ha.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef Gellius het volgende:
Was Z op Korfoe?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:20 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Lonely Boy en I Don't Like to Sleep Alone
Titels zijn leuk, muziek is k*t
Corfoe inderdaad. In een huisje op een 'landgoed'. Heeeeeeerlijk rustig. Helemaal tot rust gekomen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:49 schreef Gellius het volgende:
Was Z op Korfoe?
Nooit trouwen voor je een huis hebt, zeg ik altijd maar.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef Tokay het volgende:
[..]
![]()
En naar verluidt hebben peaceman en Diaan73 trouwplannen.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:12 schreef Tokay het volgende:
[..]
![]()
En naar verluidt hebben peaceman en Diaan73 trouwplannen.
Nou dan hebben wij niet goed geluisterd. Maar Gellius, ik heb het je nooit horen zeggen hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nooit trouwen voor je een huis hebt, zeg ik altijd maar.
Jules en Gédéon Naudet.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:30 schreef luigibandini het volgende:
tja, 9-11 kan niet ongemerkt voorbijgaan hé? Dat zijn de broertjes Naudet die, een documentaire makend over de brandweer in NY, de aanslagen op de twin towers filmden en de belevenissen van de brandweer. Indrukwekkende film overigens.
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:12 schreef Z het volgende:
Dolce & Gabanna?
Jeuj!quote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef Misstique het volgende:
Viktor & Rolf?
quote:Viktor Horsting (Geldrop 1969) en Rolf Snoeren (Dongen 1969)
www.viktor-rolf.com
Het merk Viktor & Rolf wordt door de internationale (mode)pers gezien als een van de meest toonaangevende labels. De Nederlandse modeontwerpers Viktor Horsting & Rolf Snoeren, beiden geboren in 1969, ontmoetten elkaar tijdens hun studie aan de kunstacademie in arnhem waar zij in 1992 afstudeerden. Ze onderzoeken het grensgebied van mode en kunst in creaties die vaak meer weg hebben van museumstukken dan van draagbare kleding.
Viktor en Rolf gingen in 1992 op de bonnefooi naar Parijs. Ze wilden stage lopen bij bekende ontwerpers, maar dat bleek minder makkelijk dan ze dachten. Om toch wat te doen te hebben, schreven ze zich in 1993 als duo in voor een wedstrijd in Hyères, waar jonge createurs prijzen kunnen winnen die hen goed op weg helpen. Met goedkope lappen en tweedehands kleren hadden zij een collectie volumineuze jurken gemaakt. Viktor & Rolf hadden niet eens een naam. De organisatoren van Hyères hebben ze toen Viktor & Rolf genoemd.
Dankzij het winnen van de eerste prijs konden Viktor & Rolf gratis deelnemen aan de grote kledingbeurs Prêt-à-Porter Féminin. Ze mochten etalages inrichten van topboetieks als Kashiyama en Maria Luisa in Parijs, en kregen daarbij hulp van het gerenommeerde pr-bureau Deuxieme Bureau.
Hun kleren drukken wel emoties uit, maar zeker geen zinnelijkheid. Het gaat ze eerder om agressie en woede. Daarom presenteerden ze hun collectie ook op een bijzondere manier tijdens de groepsshow van jonge Nederlandse ontwerpers in het Parijse Institut Néerlandais. De modellen bleven aan het begin van het plankier met gebogen hoofd staan en liepen pas verder als ze van een voorgangster een flinke klap op hun rug hadden gehad. Waarom ze voor woede kiezen, kunnen de ontwerpers moeilijk uitleggen. Het lijkt hun de juiste emotie voor deze tijd.
De agressie en woede die Viktor & Rolf met hun ontwerpen wilden uitdrukken, gaven ze vorm door de kleren daadwerkelijk te mishandelen. Ze gooiden en smeten ermee, klemden ze tussen een deur, trokken er dan aan en knipten er vervolgens stukken uit. De 'wonden' die bij deze mishandeling ontstaan, vormen het uitgangspunt voor plooien, ingezette stukken, splitten, bulten en andere aantastingen. In de collectie die ze in Paris presenteerden is het proces goed te zien als je de verschillende stadia van transormatie bekijkt die een simpel wit jurkje doormaakt. Halverwege wordt die jurk opeens uitgevoerd in kostbare, geborduurde ivoorkleurige zijde, een couturestof die stoffenhandel Capsicum het duo ter beschikking stelde. Daar is als een 'inktvlek' een stuk zwarte kant tegenaan gezet. Met opzet is het hele stuk, inclusief gaten en rafels gebruikt. Het misvormt de jurk zoals een litteken dat doet, maar tegelijkertijd geeft die amorfe vorm de jurk een exotische schoonheid.
Bron: Pauline Terreehorst, 'Verknipte' jurken van Viktor & Rolf verrassen Parijs. in: de Volkskrant 19 maart 1994.
De kleren die Viktor & Rolf ontwierpen konden ze niet produceren, maar ze werden regelmatig door musea en galeries gevraagd. Zo lieten ze een collectie kleertjes op miniatuurpopjes zien in de Amsterdamse galerie Torch en lanceerden ze een conceptueel parfum, in een fles, zonder inhoud, die niet open kon, à 125 gulden per flacon.
Viktor & Rolf werken vanaf 1997 ook samen met Inez Van Lamsweerde.
In 1998 koopt het Centraal Museum Utrecht een stuk aan van het ontwerpduo en is dat sindsdien bijna ieder jaar blijven doen.
Viktor en Rolf creeëren een avantgardistisch intellectueel imago om interesse te wekken, en gebruiken dit vervolgens om het in commercieel interessante licenties commercieel aan te wenden. Het duo steekt de draak met alle modeclichés, maar koestert toch als grootste droom een eigen couturehuis à la Yves Saint Laurent uit de grond te stampen. In 1998 besloten zij dan om haute couture te maken. Een jaar eerder, in 1997 hadden ze een bescheiden poging gedaan om prêt-à-porter te maken. Ze stonden met een collectie die ze zelf in elkaar gestikt hadden in de kelder van een grote kledingbeurs in Frankrijk. Helaas kwamen daar geen bestellingen van modeboetieks uit voort. Dat wilden ze niet meer meemaken. Viktor zelf: 'Die beurs was echt antiglamour.'
De eerste paar jaar gebruikten ze de traditionele couture als uitlaatklep voor hun tegendraadse modeopvattingen. Typische elementen uit de modewereld of de wereld van alledag zetten ze om in hun collectie. Ze overdreven de werkelijkheid vaak. Beroemd is hun 'Atomic collectie' uit 1998, waarbij de kleding het silhouet heeft van een ontplofte atoombom.
Balls, lente/zomer 1998
Viktor en Rolf 1998 haute couture
Collectie: Groninger Museum
Na initiële bekendheid in het kunstcircuit dankzij performances en tentoonstellingen brak het duo in 1998 internationaal door met hun spraakmakende couture collecties en shows in Parijs. In 1999 werden zij opgenomen in de Haute Couture kalender van Chambre Syndicale de la Couture.
Ook de 'Bellen collectie' uit juni 2000 is opvallend. De kleding is eerst hoorbaar door tientallen opgenaaide, rinkelende belletjes en wordt later pas zichtbaar.
In maart 2000 zag hun eerste commerciële Ready-to-Wear lijn het licht onder de titel: 'Americana'. De collectie met de verknipte Amerikaanse vlag als opvallende print, was commentaar op en een ode aan de Amerikaanse commerciële levensstijl. In tegenstelling tot hun couturecreaties is hun sobere en wat strenge confectie goed draagbaar.
De voorjaarscollectie 2001 werd in een dansrevue à la Fred Astaire gepresenteerd, waarbij Viktor en Rolf als toegift zelf een tapdance act deden.
Met de serie Black hole (herfst-winter 2001-2002), uitgekomen kort voor de aanslag van 11 september 2001, onderzochten de ontwerpers het zwarte gat. Het zwarte gat dat alle licht en energie absorbeert, vormt voor hen het uitgangspunt. Om van daaruit iets positiefs, iets creatiefs neer te zetten.
De volgende serie was White (lente-zomer 2002). Wit, gebruikelijk voor bruidskleding, is ook de kleur voor meisjes die hun eerste communie doen en zo toegelaten worden tot de mis in de rooms katholieke kerk. Op de drempel van een nieuwe levensfase wordt vaak wit gedragen. De serie benadrukt zo het goede, liefde, zuiverheid, een positieve houding.
Oktober 2003 hebben zij een overzichtstentoonstelling geopend in het Parijse Louvre.
Hun vijf Parijse coutureshows waren spraakmakend. Maar sinds de twee modeontwerpers in 2000 hun eigen prêt-à-porterlijn lanceerden, doen ze geen coutureshows meer. Ze vinden het nu veel leuker om mode te maken die wordt gedragen: 'Het is zo makkelijk om te zeggen: oh, Viktor & Rolf zijn extreem. Het is onze taak om aan te tonen dat dat niet zo is. We hebben zelf geen zin meer om alleen maar museumstukken te ontwerpen; het is zoveel leuker als iemand het ook echt kan dragen.'. Ook heeft het met geld en organisatie te maken. Als directeuren van Viktor & Rolf BV hebben ze al genoeg aan hun hoofd. De couture, zeggen ze zelf kunnen ze daar wel bij missen.
Hun eerste winkel in Milaan staat letterlijk en figuurlijk op z'n kop, zelfs de kroonluchter 'hangt aan de grond'. De hele zaak doet nog het meest denken aan Alice in Wonderland. De winkel bevindt zich in de gouden winkeldriehoek aan de Via Sant'Andrea, naast winkels van Gucci, Louis Vuitton en Salvatore Ferragamo.
2004 Viktor & Rolf vinden modeaccessoires als kettingen en hoeden overbodig, maar zien er geen been om binnen te lopen aan accessoireslicenties. Tijdens de Coutureweek in Parijs hebben zij hun eerste luchtje voor vrouwen, 'Flowerbomb', gelanceerd in samenwerking met L'Oréal.
2004 Groninger Museum, Groninger Dracht / Viktor & Rolf agenda/2004: Presentatie met zes nog niet eerder getoonde nieuwe aanwinsten van Viktor & Rolf uit de elkaar opvolgende series Black Hole en White.
Inmiddels omvat het label Viktor & Rolf een kledinglijn voor dames en heren (Monsieur), schoenen, accessoires, lingerie, eyewear en een parfumlijn. De collecties worden in meer dan 20 landen verkocht. Zowel de mode, de boetiek en het parfum Flowerbomb hebben vele internationale prijzen gewonnen.
Tijdens de Paris Fashion week in oktober 2006 hebben Viktor & Rolf hun eerste mannenparfum geïntroduceerd, genaamd: Antidote. De introductie van dit nieuwe parfum werd begeleid door Rufus Wainwright.
In 2006 ontwerpen ze voor modeketen H&M een eenmalige lijn inclusief een bruidsjurk. Deze is vervaardigd uit zijde en organza en in een gelimiteerde oplage van 1.000 stuks te koop bij de filialen van H&M. Ook is de jurk alleen verkrijgbaar in maat 36 en 38.
2006 Samenwerking Viktor & Rolf en Van Gogh Museum tijdens Japanse zomer
Viktor & Rolf verzorgen voor de tentoonstelling Vrouwen van Tokio & Parijs, van 7 juli tot en met 22 oktober 2006, de vormgeving. Daarnaast is, exclusief voor het Van Gogh Museum, een performance bedacht die tijdens de tentoonstelling elke vrijdagavond uitgevoerd zal worden. Hun eerste reactie was 'Op het moment dat we benaderd werden door het Van Gogh Museum om de tentoonstelling Vrouwen van Tokio & Parijs vorm te geven, hadden we meteen een visie van hoe we deze tentoonstelling zagen'. Speciaal voor de vrijdagavonden schreef het modeduo Viktor & Rolf Paris - Tokyo. Deze performance is ontworpen door choreograaf Annabelle Lopez Ochoa op muziek van dj Eddy de Clercq. Een Japanse en een Franse danseres voeren samen een spiegeldans uit. De kleding die zij dragen is exclusief ontworpen door Viktor & Rolf
O, maar dan is het gewoon Joe Strummer, of niet?quote:Op woensdag 12 september 2007 19:25 schreef tong80 het volgende:
Nou het is wel een oh-jaatje hoorNeem ik aan.
Treinhomo + 1quote:Op woensdag 12 september 2007 19:55 schreef Treinhomo het volgende:
Orlow Seunke.
Qué?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:12 schreef Z het volgende:
Oeae!
Dat zijn inderdaad twee namen, maar niet de juiste.quote:
Wat scheelt er, beste Gellius?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:14 schreef Gellius het volgende:
*kreun*
Gelukkig maar, ik was even bang dat je weer kiespijn had.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:32 schreef Gellius het volgende:
Niets, niets.
Jules is alvast goed.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:10 schreef Berkery het volgende:
Jules de Corte, en zijn trouwe blindengeleidehond, Max?
Juist!quote:Op donderdag 13 september 2007 11:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is de gevleugelde vriend Louis van Dijk.
En dan denkt de Opper-Bakker zeker dat wij de vermissing van het caramelkleurige meisje met de pronte borstjes snel zullen vergeten? De politie moet maar eens op zoek naar bloedsporen in de nieuwe bruine bestelwagen van de firma.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:04 schreef Gellius het volgende:
Het Nieuwe Lieve Meisje mag al Het Gele Hemd dragen, zag ik net.
Brrr, doe niet zo naar Scru-ti-ni-zer. Ze is vast op een lange stage, of op sabbatical of zoiets.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En dan denkt de Opper-Bakker zeker dat wij de vermissing van het caramelkleurige meisje met de pronte borstjes snel zullen vergeten? De politie moet maar eens op zoek naar bloedsporen in de nieuwe bruine bestelwagen van de firma.
Het weerbericht.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:43 schreef Tokay het volgende:
Heb je een hint, behalve dan dat hij uit Oostenrijk kwam?
Nope. Hij was een pionier in de jazzrock en fusion, één van de belangrijkste toetsenisten.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:46 schreef Gellius het volgende:
Is dit een zanger van het betere levenslied, dan?
Hmmm, was er niet een band die Weather Report heet(te)?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:48 schreef Scrutinizer het volgende:
Het weerbericht.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:50 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hmmm, was er niet een band die Weather Report heet(te)?
Jullie maken toch wat mee daar, in dat mondaine Amsterdam!quote:Op donderdag 13 september 2007 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik liep net langs het Amstelhotel en daar stapte Sting net in een taxi.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik liep net langs het Amstelhotel en daar stapte Sting net in een taxi.
Nee, het overviel me een beetje. Ik liep rustig te slenteren en ineens liep-ie drie meter voor me neus langs en stapte hij snel in een taxi. Ik ben wel even gestopt, ik wilde namelijk niet op de foto of televisie.quote:
Normaal gesproken wel, maar meneers werk sprak mij erg aan. Ik heb hem zeker drie keer "live" zien en horen spelen met z'n syndicate.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:52 schreef Gellius het volgende:
Jazzrock èn fusion! Dat lijkt me iets om heel erg van aan de drank te raken.
Hier geen bbq-weer hoor. Het is best fris. Maar voor ons wordt het vanavond patat!!! Goed eten en klussen gaat niet zo goed samen. Maar morgen en zondag komt er weer een lekker maaltje!!quote:Op donderdag 13 september 2007 15:55 schreef Tokay het volgende:
Sperziebonen, gebakken aardappeltjes, en een biefstukje.![]()
Maar.... 't is eigenlijk ook nog wel mooi bbq-weer.......
Dillema, dilemma...![]()
Herkenbaar. Toen ik hier een maand geklust en verhuisd had was ik zo'n 10 kilo afgevallen en ik ben al niet dik, toen was ik gevaarlijk mager.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:30 schreef Diaan73 het volgende:
Goed eten en klussen gaat niet zo goed samen.
Tuurlijk, ik woon hier al weer een tijdje en laat me de döner goed smaken.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:40 schreef Diaan73 het volgende:
Gevaarlijk mager is eng en niet mooi. Heb je ze er alweer aan?
Daar heb ik me in het begin behoorlijk op verkeken. "Wat een kleine boterhammetjes, laat ik er maar gelijk 10 smeren"quote:Op donderdag 13 september 2007 16:49 schreef Gellius het volgende:
En het volkorenbrood van Hartog natuurlijk.
quote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik woon hier al weer een tijdje en laat me de döner goed smaken.![]()
Toen heb je een week geen vin kunnen verroeren wegens een vertienvoudigd soortelijk gewicht?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar heb ik me in het begin behoorlijk op verkeken. "Wat een kleine boterhammetjes, laat ik er maar gelijk 10 smeren"
Hier kom je deze persoon nog wel eens tegen:quote:Op donderdag 13 september 2007 15:52 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hier kom je hooguit Frans Bauer tegen.![]()
![]()
Het was meer aanvullende info over de manier waarop ik weleens van de naam had gehoord.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:13 schreef Gellius het volgende:
Hoewel je hem niet kent wilde je wel even laten blijken dat je iemand kent die hem kent?
Wat ben jij toch váls, Gellius!quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:13 schreef Gellius het volgende:
Hoewel je hem niet kent wilde je wel even laten blijken dat je iemand kent die hem kent?
Nee, ik zorgde ervoor achter de cameraman te blijven. Het is altijd mijn streven geweest niet op tv te komen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:44 schreef Gellius het volgende:
Zag ik jou gisteren op het joernaal bij de beelden van Sting-verlaat-het-Amstel-Hôtel nog net schielijk uit beeld duiken, Scrutinizer?
ER IS GEEN ONTKOMEN AAN!!! ZE KOMT NAAR NEDERLAND, GWAENLIOS!!!quote:
Het concert is op 1 juli 2008.quote:Celine Dion komt naar Nederland. Volgend jaar zomer 2008 zal de Canadese zangeres die in 1988 namens Zwitserland met 'Ne partez pas sans moi' het Eurovisie Songfestival won, de Amsterdam Arena aandoen.![]()
Met haar vorige 'Falling Into You' tour kwam Celine 3 maal naar Nederland: twee maal Ahoy Rotterdam (oktober '96) en één maal in de net geopende Amsterdam ArenA, juni '97.
Helaas, Céline.quote:'Ne partez pas sans moi'
Hmmm, maak daar voor de zekerheid Bali van, of zo.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:35 schreef Gellius het volgende:
Juli 2008... hmm... prima seizoen voor een kort Parijstripje.
Er is voor haar een theater in Vegas gebouwd waar ze vooral op treedt, voor een godsvermogen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:34 schreef peaceman het volgende:
Die Dion was toch gestopt?
Ik heb dus ten onrechte toen de vlag met wimpel uitgehangen![]()
Primaquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef Z het volgende:
[..]
Er is voor haar een theater in Vegas gebouwd waar ze vooral op treedt, voor een godsvermogen.
Indien mevrouw Verdonk zich verkiesbaar stelt in de kieskring Las Vegas, overweeg jij een concert van Celinequote:Op vrijdag 14 september 2007 20:34 schreef Gellius het volgende:
Als mevrouw Verdonk daar nou eens een speerpunt van zou maken! Dan zou ik misschien nog eens overwegen om... hm... hmz... nee. Nee, toch niet.
In mondiaal perspectief gezien is héél Nederland in de buurt van Amsterdam.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:45 schreef Berkery het volgende:
Jij woont toch niet in de buurt van Amsterdam?
Vermoedelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:12 schreef sooty het volgende:
Bonuspunten voor de man links ?
Vermoedelijk bent u niet vrij van vreemde Google-smetten...quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:20 schreef sooty het volgende:
Vermoedelijk is dat Willem Vogt, destijds AVRO-directeur.
Tsssk.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:04 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Vermoedelijk bent u niet vrij van vreemde Google-smetten...
Als ik met schijterij op de pot zit, ben ik ook 'legende'...quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:27 schreef tong80 het volgende:
Han Hollander trouwens Treinhomo. Een legende.
quote:Op zondag 16 september 2007 08:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Da's Harry van Bommel.
Yep. en de verjaardag van m'n auto gevierd, ze is 29 gewordenquote:Op zondag 16 september 2007 08:53 schreef Diaan73 het volgende:
Heb je de hele nacht gewerkt?
quote:Op zondag 16 september 2007 09:01 schreef Diaan73 het volgende:
maar zou je niet eens naar bed gaan?
Inderdaad. Maar hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:20 schreef Gellius het volgende:
Dat is een foto van pyl als eerstejaars, toch?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:48 schreef Gellius het volgende:
Dat ziè ik toch? Dat vlassige baardje, die ongewassen kop met haar, die nonchalante houding, dat mottige dasje!
Welnee, je ruikt je bovenlip.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:53 schreef beeer het volgende:
Een dichter. Ik ruik ze van verre.
Begin jij nu ook al?quote:Of is dat Pyl zijn ongewassen ondergoed.
Nee-hee Z, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat Gellius niet zo lelijk over pyl moet praten!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:56 schreef Z het volgende:
Schaamt Pyl zich dan voor zich zelf?
Meneer was geen wetenschapper, en met dichten hield hij zich niet bezig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:32 schreef beeer het volgende:
Het is dus een natuurkundige die in zijn jongere jaren wat gedicht heeft.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:48 schreef Z het volgende:
Een impressionist natuurlijk.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:48 schreef Z het volgende:
Degas ofzo.
Goedzo, Gwaenlios.quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:37 schreef Tokay het volgende:
Cubaanse?
Ze staat - helaas- lang niet altijd zo voordelig op de foto. Hier nog wel eentje:quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:39 schreef pyl het volgende:
Ze hebben de schijn tegen, toegegeven, maar niet alleen Françaises plegen echtbreuk, Diaan.
Neuh ... mevrouw werd tot haar overspel gedwongen. Van staatswege.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:39 schreef Tokay het volgende:
Italiaanse, dan?
Whatever happened to baby Jane uit begin jaren 60 was dus ook al postmodern ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:01 schreef Gellius het volgende:
O, een actrice die in een film een actrice speelt. Wat postmodern!
Ach ja, het weerbericht.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:08 schreef Gellius het volgende:
Prepostmodern, noemen wij dat in 't vak. Je hebt een vrij lange prepostmoderne fase, een korte postmoderne fase die op de eeuwigheid genomen ongeveer één nanoseconde duurt, gevolgd door een waarschijnlijk ook wat langer aanhoudende postpostmoderne fase. Ik begrijp nu ook meteen waarom ik bij periodiseringen altijd zo sterk aan het weerbericht moest denken.
Da's toch eenvoudig een kwestie van semantiek, dunkt me.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:31 schreef Gellius het volgende:
Zou je voor mij helder het verschil tussen iemand die zich 'postmodern' en iemand die zich 'postmodernistisch' noemt kunnen neerzetten, pyl?
Als je kapper zich postmodern noemt, krijg jij een postmodernistisch kapsel. Wel foto's graag!quote:Mijn kapper en ik kunnen het maar niet eens worden.
Hij draait nog steeds. Kom je meteen met je nieuwe, postmodernistische frisuur onder de mensen.quote:Ik heb das leben der anderen nog steeds niet gezien, overigens.
Potverdomme, dat is klare taal zeg! Zo helder hoor je het niet vaak.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:36 schreef Z het volgende:
De filmgeschiedenis zelf is natuurlijk een continuüm, zonder onderbrekingen en cesuren. Periodiseringen zeggen daarom vooral veel over degene die ze aanbrengt en zijn of haar achtergrond en intenties.
Dat zijn behartenswaardige woorden, die getuigen van een groot inzicht - en ik proef ook een postmoderne grondsmaak.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:36 schreef Z het volgende:
De filmgeschiedenis zelf is natuurlijk een continuüm, zonder onderbrekingen en cesuren. Periodiseringen zeggen daarom vooral veel over degene die ze aanbrengt en zijn of haar achtergrond en intenties.
Oké, dan kom ik later wel terug.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:50 schreef Tokay het volgende:
Nee, maar dat doet pyl vast nog nog wel even.
Ik dacht het niet, Tokay.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |