Forums mag toch ook?quote:Op zondag 9 september 2007 17:42 schreef ThaMadEd het volgende:
Het is fora. En je interpunctie moet je aan werken.
Ik snap trouwens wel wat je bedoelt. Het is niet nodig om een heel formele post te schrijven. Aan de andere kant vind ik dat de mensen die als excuus voor hun foutieve zinnen zeggen: "het is internet, daar hoef ik niet correct te schrijven" of "we zitten hier niet op school" of "ik schreef te snel, daarom staan er fouten in" bloedirritant. Ga geen excuses voor je falen gebruiken.
Misschien is het inmiddels toegestaan, maar van oorsprong is forum een Latijns woord en het meervoud is in theorie dan fora.quote:
Geweldig toch dat mensen dat er voor over hebben?quote:Op zondag 9 september 2007 17:55 schreef afcajos het volgende:
Eens met klacht, zijn veel van die wijsneuzen hier op fok die waarschijnlijk een half uur doen over 1 post, om er voor te zorgen dat er geen enkele taalfout in zit en uiteraard zoveel mogelijk moeilijke woorden om interessant over te komen.
Nog erger is het wanneer je je best doet om een mooie, weloverwogen post hebt geschreven waarbij je je best hebt gedaan om deze zo eenduidig mogelijk te maken, en er dan een autochtone mongool aankomt, die jouw post verkeerd interpreteert, de woorden uit hun verband rukt, en daardoor in zijn reactie jou woorden in de mond legt die je overduidelijk nooit hebt gezegd.quote:Op zondag 9 september 2007 17:58 schreef ThaMadEd het volgende:
Ach die semi-intellectuelen pluk je er zo wel uit. Zoals ik al eerder zei, minstens zo irritant zijn die mensen die juist NIET correct schrijven onder het mom van "we zitten hier niet op school".
Ik ben fan van die gozerquote:Op zondag 9 september 2007 18:03 schreef Schijtgeit het volgende:
Net zo als die Veldmuis, die z'n hele kutleventje wijdt aan het correct beheersen van de Nederlandse taal. En om dan slim over te komen, anderen wijst op hun spelfouten![]()
het is veldmuis ja!quote:Op zondag 9 september 2007 18:03 schreef Schijtgeit het volgende:
Net zo als die Veldmuis, die z'n hele kutleventje wijdt aan het correct beheersen van de Nederlandse taal. En om dan slim over te komen, anderen wijst op hun spelfouten![]()
Klopt, maar het is wel een prima voorbeeld. Overigens ben ik het volledig met ts oneens. Ik zie liever dat men ABN hanteert dan het gebroken nederlands/breezah-taaltje/straattaaltje waarvan de meeste users (met name in KLB, ONZ) zich hier bedienen...quote:Op zondag 9 september 2007 18:28 schreef Igen het volgende:
TS gaat het niet om Veldmuis, tenminste niet alleen.
vulvabulaire?quote:Op zondag 9 september 2007 18:36 schreef Dibble het volgende:
haha fakkin nerd wijf, als jij ook op straat praat zoals hier zullen ze je vast raar aankijkenik druk jou vovabulaire in je oog
![]()
Het is 1 ding om goed na te denken voor je wat schrijft/beschrijft of omschrijft, is zelfs een goed iets.quote:Op zondag 9 september 2007 18:02 schreef SHE het volgende:
Het zit je nogal hoog begrijp ik
Het riekt naar afgunst. Ik kan me namelijk geen andere reden bedenken waarom je moeite zou hebben met mensen die hun woorden zorgvuldig kiezen.
Ik vind het persoonlijk wel een mooie eigenschap; het geeft in mijn optiek aan dat de schrijver de moeite wenst te nemen na te denken over wat hij neerplempt.
Ik hou van woordenaars; temeer omdat ik zelf een grammaticale kleuter ben.
quote:
quote:Op zondag 9 september 2007 18:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, hoeveel woorden kan jij verbaliseren met je vulva?
Te veel.quote:
En nou nog een keer in goed Nederlands?quote:Op zondag 9 september 2007 18:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is 1 ding om goed na te denken voor je wat schrijft/beschrijft of omschrijft, is zelfs een goed iets.
Als iedereen dat zou doen hier op Fok dan zou 99% van de posts wegblijven.
Maar elke zin vergelijken en dan de schrijver afkraken omdat ze iets fout gespelt hebben, dat is dan wel weer triest.
O.a. Floris.exe en Zwambtenaarquote:Op zondag 9 september 2007 17:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voorbeelden?
FuifDuif dus?quote:Op zondag 9 september 2007 18:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
O.a. Floris.exe en Zwambtenaar
quote:Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef Chowi het volgende:
WE LEVEN IN EEN VRIJ LANDDDD.
Wat is sahgbiiee?quote:Op zondag 9 september 2007 18:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja sahgbiiee... en vrouwen mogen praten.
Oh, dat is vriend in het Marokkaans, formeel gesproken. "Sahbi."quote:
Ik kan me niet voorstellen dat je de columns, nieuwsitems of discussies op FOK! bedoelt. SBS6 heeft nog meer niveau.quote:Op zondag 9 september 2007 17:39 schreef Shitonya het volgende:
Als het gaat om een column,nieuwsitem of discussie over politiek/filosofie kan ik het ergens wel begrijpen waarom je semi intelligent wil overkomen door de fokkers te bombarderen met je omvangrijke vocabulaire, maar om nu overal zo overdreven formeel uit de hoek te komen is me iets teveel van het goede...![]()
Eens kijken wie er harder lacht als ik zometeen een Wii in mijn huis heb staan!quote:Op zondag 9 september 2007 18:59 schreef TheSorrow het volgende:
Jezus Chowi, jij ook al zo'n kutavatar
Dan kom ik wel ff langs om een potje te tennissen hoorquote:Op zondag 9 september 2007 19:02 schreef Chowi het volgende:
[..]
Eens kijken wie er harder lacht als ik zometeen een Wii in mijn huis heb staan! [afbeelding].
Ik, wie wil er nou een Wiiquote:Op zondag 9 september 2007 19:02 schreef Chowi het volgende:
[..]
Eens kijken wie er harder lacht als ik zometeen een Wii in mijn huis heb staan! [afbeelding].
Aye, aye.quote:Op zondag 9 september 2007 18:57 schreef Chowi het volgende:
Goed. Maar jij moet niet zo respectloos tegen vrouwen doen. Wat je afkomst dan ook is. Are we clear?
Top. Doen we. Nou niet meer slowchatten, schorem!quote:Op zondag 9 september 2007 19:04 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dan kom ik wel ff langs om een potje te tennissen hoor
Ja, ik snap ook niet waarom je sowieso zoveel moeite en tijd besteed aan het zo goed mogelijk formuleren van een zin en woorden gebruikt die zo complex mogelijk zijn. Als het voor je werk/school is, vind ik het meer dan logisch. Maar voor een forum? Als je zo automatisch schrijft is er niets mis mee, maar volgens mij schrijven ze bewust zo.quote:Op zondag 9 september 2007 17:55 schreef afcajos het volgende:
Eens met klacht, zijn veel van die wijsneuzen hier op fok die waarschijnlijk een half uur doen over 1 post, om er voor te zorgen dat er geen enkele taalfout in zit en uiteraard zoveel mogelijk moeilijke woorden om interessant over te komen.
Ja precies, net of die dingen zo duur zijn.quote:Op zondag 9 september 2007 19:07 schreef postmortum het volgende:
ik heb al sinds december een wii staan![]()
Ik hoef die niet gratis te hebben , ik kan hen gewoon betalen![]()
Waarom is het eigenlijk zo erg om de Nederlandse taal goed te beheersen? En zelfs als je het bewust-overdreven-heel-erg-goed-schrijft? Het is toch veel ergerlijker als iemand veel taalfouten maakt, te weinig interpunctie gebruikt, etc. Dan refereer ik nog niet eens aan breezertaal! Het leest toch veel beter weg als iemand foutloos schrijft?quote:Op zondag 9 september 2007 19:08 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Ja, ik snap ook niet waarom je sowieso zoveel moeite en tijd besteed aan het zo goed mogelijk formuleren van een zin en woorden gebruikt die zo complex mogelijk zijn. Als het voor je werk/school is, vind ik het meer dan logisch. Maar voor een forum? Als je zo automatisch schrijft is er niets mis mee, maar volgens mij schrijven ze bewust zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |