bron: http://www.nu.nl/news/122(...)wordt_strafbaar.htmlquote:Online identiteit verwisselen wordt strafbaar Uitgegeven: 9 september 2007 13:01
Laatst gewijzigd: 9 september 2007 13:23
AMSTERDAM - Wie zich op internet voordoet als iemand anders om in contact te komen met jonge meisjes kan binnenkort door justitie worden vervolgd.
Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) hoopt op die manier te kunnen ingrijpen voordat het onheil is geschied.
De bewindsman zei zondag in het discussieprogramma Buitenhof dat hij aan een wetsvoorstel werkt om dit preventief ingrijpen mogelijk te maken.
hmmm, tja...dat zijn ze misschien even vergetenquote:Op zondag 9 september 2007 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
In contact komen met jonge jongetjes mag nog wel?
CDA he..quote:Op zondag 9 september 2007 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
In contact komen met jonge jongetjes mag nog wel?
Met of zonder snor?quote:Op zondag 9 september 2007 14:11 schreef The_Forcer het volgende:
Shit, nou dan zeg ik het maar meteen hier. Ik ben eigenlijk 52, man en maagd.
Met, maar ik ga hem zo scheren.quote:
En wat noem jij "benadelen"? Zeggen dat je rijk bent om vrouwen te scoren? Dat gebeurt IRL ook.quote:Op zondag 9 september 2007 18:43 schreef osho het volgende:
hoe dan ook vind ik dat de wet niet specifiek moet luiden dat je je niet voor mag doen als iemand anders om jonge meisjes te scoren. het moet algemener lijkt me. je moet je hoe dan ook niet voordoen als iemand anders waarbij je een ander benadeeld.
Volgens mij is het al strafbaar om iemand onder valse voorwendselen mee te lokken of wat dan ook.quote:Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
En wat noem jij "benadelen"? Zeggen dat je rijk bent om vrouwen te scoren? Dat gebeurt IRL ook.
ik denk niet dat te vastomlijnd gedefinieerd moet worden. daar is de rechter voor om te bepalen. als het vastomlijnd wordt, dan vallen er vast weer bepaalde types buiten de boot. al is met een te ruime benadering ook weer iets naars te bedenken.quote:Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
En wat noem jij "benadelen"? Zeggen dat je rijk bent om vrouwen te scoren? Dat gebeurt IRL ook.
Liegen is verboden? Dan kan je iedereen opsluiten.quote:Op zondag 9 september 2007 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het al strafbaar om iemand onder valse voorwendselen mee te lokken of wat dan ook.
Nu denk ik dat je 'rijk voordoen' niet strafbaar zal zijn, moet je maar niet zo'n domme muts zijn, maar sommige andere zaken wel. Bijvoorbeeld een vrouw op het gemoed praten over een ziek jong hondje en jij bent ten einde raad, of zij niet even kan kijken..... zoiets. En als ze dan in je huis is, je aan haar vergrijpen, onder het mom van 'ze is toch vrijwillig meegegaan!'
Ander voorbeeld: Iemand geld aftroggelen met een zielig verhaal. Volgens mij echt wel strafbaar.
dit dus is weer een wet gemaakt door iemand die er de ballen verstand van heeftquote:Op zondag 9 september 2007 20:51 schreef wonderer het volgende:
Als die wet doorgaat, kunnen ze al die online datingsites ook wel opdoeken.
Ik vind het echt niks. Seksuele benadering van kinderen is al strafbaar. Niet iedereen die zich als kind voordoet, is uit op seks. Straffen voor "bedoelingen" die niet bewezen zijn, willen we echt zo ver gaan? Iemand die een handbijl koopt ook maar preventief oppakken want misschien vermoordt hij er wel iemand mee...
Ja, inderdaad.quote:Op zondag 9 september 2007 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus is weer een wet gemaakt door iemand die er de ballen verstand van heeft
quote:Op zondag 9 september 2007 13:31 schreef osho het volgende:
AMSTERDAM - Wie zich op internet voordoet als iemand anders om in contact te komen met jonge meisjes kan binnenkort door justitie worden vervolgd.
Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) hoopt op die manier te kunnen ingrijpen voordat het onheil is geschied.
De bewindsman zei zondag in het discussieprogramma Buitenhof dat hij aan een wetsvoorstel werkt om dit preventief ingrijpen mogelijk te maken.
en als het doel is "het voorkomen van onheil"..quote:Op maandag 10 september 2007 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Je mag dus alleen nog sexueel contact zoeken met kinderen als je eerst eerlijk vertelt hoe oud je bent ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |