abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53047941
quote:
Online identiteit verwisselen wordt strafbaar Uitgegeven: 9 september 2007 13:01
Laatst gewijzigd: 9 september 2007 13:23

AMSTERDAM - Wie zich op internet voordoet als iemand anders om in contact te komen met jonge meisjes kan binnenkort door justitie worden vervolgd.

Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) hoopt op die manier te kunnen ingrijpen voordat het onheil is geschied.

De bewindsman zei zondag in het discussieprogramma Buitenhof dat hij aan een wetsvoorstel werkt om dit preventief ingrijpen mogelijk te maken.
bron: http://www.nu.nl/news/122(...)wordt_strafbaar.html

m'n klonen wat doet ie ?
  zondag 9 september 2007 @ 13:33:26 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_53047952
In contact komen met jonge jongetjes mag nog wel?
pi_53047968
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
hmmm, tja...dat zijn ze misschien even vergeten
pi_53047974
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:33 schreef Hephaistos. het volgende:
CDA he..
  zondag 9 september 2007 @ 13:37:44 #5
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_53048021
Je kan natuurlijk altijd ingrijpen zonder iemand te bestraffen.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  zondag 9 september 2007 @ 13:59:02 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53048395
Dan kan half Fok! en msn wel opdoeken.

Dag klonen!
Dag Gerard van Kralingen

[ Bericht 3% gewijzigd door Papierversnipperaar op 09-09-2007 14:14:58 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53048454
Je voordoen als iemand anders is sowieso al strafbaar toch?
pi_53048569
Potverdorie!
Ernst Hirsch Ballin
pi_53048669
Shit, nou dan zeg ik het maar meteen hier. Ik ben eigenlijk 52, man en maagd.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_53048883
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:11 schreef The_Forcer het volgende:
Shit, nou dan zeg ik het maar meteen hier. Ik ben eigenlijk 52, man en maagd.
Met of zonder snor?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_53049469
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Met of zonder snor?
Met, maar ik ga hem zo scheren.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  zondag 9 september 2007 @ 18:38:15 #12
3542 Gia
User under construction
pi_53054462
Denk dat het niet zozeer gaat om een naam/nick, maar om de rest. Je voor doen als een kind om in contact te komen met een kind, bijvoorbeeld.

Een verzonnen identiteit lijkt me niet strafbaar, maar de identiteit van een ander wel. Zoiets? Toch?

Zo kloppen alle gegevens in mijn profiel, behalve mijn naam. Als ik daar nu neerzet dat ik een man ben en me ook als man voordoe, bijvoorbeeld om vrouwen te verleiden (niet dat ik daar op val, maar gesteld dat....) dan lijkt me dat dat wel strafbaar kan zijn.

t Gaat dus volgens mij niet om de naam. De naam van iemand anders gebruiken en je voordoen als die persoon mag inderdaad al veel langer niet.
Dus iedere Elvis de bak in. Haha.
pi_53054567
hoe dan ook vind ik dat de wet niet specifiek moet luiden dat je je niet voor mag doen als iemand anders om jonge meisjes te scoren. het moet algemener lijkt me. je moet je hoe dan ook niet voordoen als iemand anders waarbij je een ander benadeeld.
  zondag 9 september 2007 @ 18:49:17 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53054685
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:43 schreef osho het volgende:
hoe dan ook vind ik dat de wet niet specifiek moet luiden dat je je niet voor mag doen als iemand anders om jonge meisjes te scoren. het moet algemener lijkt me. je moet je hoe dan ook niet voordoen als iemand anders waarbij je een ander benadeeld.
En wat noem jij "benadelen"? Zeggen dat je rijk bent om vrouwen te scoren? Dat gebeurt IRL ook.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 9 september 2007 @ 19:17:36 #15
3542 Gia
User under construction
pi_53055353
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

En wat noem jij "benadelen"? Zeggen dat je rijk bent om vrouwen te scoren? Dat gebeurt IRL ook.
Volgens mij is het al strafbaar om iemand onder valse voorwendselen mee te lokken of wat dan ook.
Nu denk ik dat je 'rijk voordoen' niet strafbaar zal zijn, moet je maar niet zo'n domme muts zijn, maar sommige andere zaken wel. Bijvoorbeeld een vrouw op het gemoed praten over een ziek jong hondje en jij bent ten einde raad, of zij niet even kan kijken..... zoiets. En als ze dan in je huis is, je aan haar vergrijpen, onder het mom van 'ze is toch vrijwillig meegegaan!'

Ander voorbeeld: Iemand geld aftroggelen met een zielig verhaal. Volgens mij echt wel strafbaar.
pi_53055911
quote:
Op zondag 9 september 2007 18:49 schreef wonderer het volgende:

[..]

ik denk niet dat te vastomlijnd gedefinieerd moet worden. daar is de rechter voor om te bepalen. als het vastomlijnd wordt, dan vallen er vast weer bepaalde types buiten de boot. al is met een te ruime benadering ook weer iets naars te bedenken.
pi_53055976
Wat dan als ik (24) met een kloon een chick van 22 of 23 regel?!
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 9 september 2007 @ 19:46:52 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53056086
quote:
Op zondag 9 september 2007 19:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens mij is het al strafbaar om iemand onder valse voorwendselen mee te lokken of wat dan ook.
Nu denk ik dat je 'rijk voordoen' niet strafbaar zal zijn, moet je maar niet zo'n domme muts zijn, maar sommige andere zaken wel. Bijvoorbeeld een vrouw op het gemoed praten over een ziek jong hondje en jij bent ten einde raad, of zij niet even kan kijken..... zoiets. En als ze dan in je huis is, je aan haar vergrijpen, onder het mom van 'ze is toch vrijwillig meegegaan!'

Ander voorbeeld: Iemand geld aftroggelen met een zielig verhaal. Volgens mij echt wel strafbaar.
Liegen is verboden? Dan kan je iedereen opsluiten.

Je mag niet zeggen dat je rijk bent of filmster om vrouwen mee te lokken? Waarom is dat verboden? In het ideale geval gaat een vrouw met je mee omdat ze je leuk vind niet omdat je rijk of beroemd bent. Als je daarover liegt en ze gaat mee bedriegt ze dus zichzelf.

Daarnaast blijft verkrachting gewoon verkrachting, of je nou over je inkomen hebt gelogen maakt niet uit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53057087
Kan toch niet
  zondag 9 september 2007 @ 20:51:53 #20
71919 wonderer
pi_53057806
Als die wet doorgaat, kunnen ze al die online datingsites ook wel opdoeken.

Ik vind het echt niks. Seksuele benadering van kinderen is al strafbaar. Niet iedereen die zich als kind voordoet, is uit op seks. Straffen voor "bedoelingen" die niet bewezen zijn, willen we echt zo ver gaan? Iemand die een handbijl koopt ook maar preventief oppakken want misschien vermoordt hij er wel iemand mee...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_53060835
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:51 schreef wonderer het volgende:
Als die wet doorgaat, kunnen ze al die online datingsites ook wel opdoeken.

Ik vind het echt niks. Seksuele benadering van kinderen is al strafbaar. Niet iedereen die zich als kind voordoet, is uit op seks. Straffen voor "bedoelingen" die niet bewezen zijn, willen we echt zo ver gaan? Iemand die een handbijl koopt ook maar preventief oppakken want misschien vermoordt hij er wel iemand mee...
dit dus is weer een wet gemaakt door iemand die er de ballen verstand van heeft
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 10 september 2007 @ 00:37:04 #22
71919 wonderer
pi_53063996
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit dus is weer een wet gemaakt door iemand die er de ballen verstand van heeft
Ja, inderdaad.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2007 @ 09:50:23 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53067477
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:31 schreef osho het volgende:

AMSTERDAM - Wie zich op internet voordoet als iemand anders om in contact te komen met jonge meisjes kan binnenkort door justitie worden vervolgd.
Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) hoopt op die manier te kunnen ingrijpen voordat het onheil is geschied.
De bewindsman zei zondag in het discussieprogramma Buitenhof dat hij aan een wetsvoorstel werkt om dit preventief ingrijpen mogelijk te maken.

Mnr Hirsch Balin is nogal internetvreemd volgens mij.
Preventief ingrijpen op chatboxen omdat iemand zijn naam niet gebruikt
Wie (en vooral hoe) wil men dat gaan uitvoeren
  maandag 10 september 2007 @ 09:52:17 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53067517
Je mag dus alleen nog sexueel contact zoeken met kinderen als je eerst eerlijk vertelt hoe oud je bent ?
zzz
pi_53067597
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:52 schreef L.Denninger het volgende:
Je mag dus alleen nog sexueel contact zoeken met kinderen als je eerst eerlijk vertelt hoe oud je bent ?
en als het doel is "het voorkomen van onheil"..
wie gaat er checken en hóe of ik of mijn zoontje achter het toetsenbord zit?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')