doe maar een rivier...quote:Op zondag 9 september 2007 12:27 schreef RickoKun het volgende:
ik heb geen wiskunde meer, mag ik nu lachen? of moet ik nog maar een sloot in springen
Weinig verschil toch?quote:Op zondag 9 september 2007 12:25 schreef znarch het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het is geen wiskunde docent op het VMBO maar op het HBO![]()
12/18 = 0,6666...quote:Op zondag 9 september 2007 12:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
12:6x3 is altijd 6. Wat voor regel je ook toepast.
Overigens is die 'meneer van dale regel' helemaal niet afgeschaft. Wie zou die regel af moeten schaffen? Het is geen taal ofzo. Heel de wiskunde is erop gebaseerd, van hier tot Tokyo.
Nee, je voert het uit in de volgorde van de bewerking van links naar rechts.quote:Op zondag 9 september 2007 12:31 schreef Pr0-n00b het volgende:
Tis toch ook eerst vermenigvuldigen en dan pas delen? Dacht ik![]()
Ohnee LOLquote:Op zondag 9 september 2007 12:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
12:6x3 is altijd 6. Wat voor regel je ook toepast.
Overigens is die 'meneer van dale regel' helemaal niet afgeschaft. Wie zou die regel af moeten schaffen? Het is geen taal ofzo. Heel de wiskunde is erop gebaseerd, van hier tot Tokyo.
Geen haakjes, en ja mensen ik ken de van dale regel heus wel. Maar het blijft gewoon zo dat deze niet meer toegepast dient te worden.quote:Op zondag 9 september 2007 12:33 schreef Baffer het volgende:
12/(3x6) is 2/3 inderdaad, stonden er haakjes of niet tiger?
Dan is je wiskunde docent een ontiegelijke mongool.quote:Op zondag 9 september 2007 12:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Geen haakjes, en ja mensen ik ken de van dale regel heus wel. Maar het blijft gewoon zo dat deze niet meer toegepast dient te worden.
Tuurlijk, machtsverheffen en worteltrekken gaat nog wel voor delen en vermenidvuldigen. Maar x en / is gelijk gesteld. Evenals wortels en machten.
Och, het is HBO heh...quote:Op zondag 9 september 2007 12:35 schreef Baffer het volgende:
[..]
Dan is je wiskunde docent een ontiegelijke mongool.
Idd, dat is iig wat ik altijd gehoord heb, ook op de middelbare school.quote:Op zondag 9 september 2007 12:34 schreef znarch het volgende:
[..]
Tuurlijk, machtsverheffen en worteltrekken gaat nog wel voor delen en vermenidvuldigen. Maar x en / is gelijk gesteld. Evenals wortels en machten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |