nee zelfs dan wordt hetquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:46 schreef Koewam het volgende:
Zelf heb ik ook de neiging om te zeggen dat het 2/3 is.
: (gedeeld door teken) schrijf ik altijd als een deelstreep namelijk (= hetzelfde)
Dus dan wordt het:
12
---- = 0,666
6*3
Het is dat je er een smilie bij plaatst, maar GVDALE lijkt me toch wel een leading regel met een duidelijk doel. Met dat doel weet je tenminste zeker wat je uitkomst is.quote:
8/2*4 is 16quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is dat je er een smilie bij plaatst, maar GVDALE lijkt me toch wel een leading regel met een duidelijk doel. Met dat doel weet je tenminste zeker wat je uitkomst is.
Even nakijken met mijn windows calculator: 8/2*4.
Volgens mij moet dat 8/(2*4) zijn, met als resultaat 1.
leuk en aardig maar wel een regel die niet kloptquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het is dat je er een smilie bij plaatst, maar GVDALE lijkt me toch wel een leading regel met een duidelijk doel. Met dat doel weet je tenminste zeker wat je uitkomst is.
De windows calculator geeft echter 16 aanMaar dat is ook omdat die na elke berekening automatisch een enter geeft. Dus calculators werken niet vanzelf met haakjes.
Ik blijf het pauper vinden en houd vast aan de GVDALE regel![]()
Mijn GVDALE, wat doe jequote:Op zaterdag 15 september 2007 20:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
leuk en aardig maar wel een regel die niet klopt
Dat is VERBODEN! Factoren mogen sowieso niet gesplitst worden, en al helemaal niet naast een quotient worden gezet als die oorspronkelijk onder de deelstreep stonden.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee zelfs dan wordt het
12
------- x 3
6
Zo is het en niet andersquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:55 schreef doka het volgende:
Delen en vermenigvuldigen hebben dezelfde prioriteit en zijn links-associatief.
De rest is overbodig gedoe.
Dus een soort gestaffelde GVDALE dus?quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:52 schreef keesjeislief het volgende:
1. Machtsverheffen,
2. Delen & Vermenigvuldigen,
3. Optellen & Aftrekken.
Punt 2. en 3. doe je beide in de volgorde waarin ze staan. Dus:
Juust.quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus een soort gestaffelde GVDALE dus?
Inderdaad, het is een kwestie van afspraak over notatie. Natuurlijk is het wel cruciaal dat iedereen zich dan ook te allen tijde aan deze afspraken houdt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
De vraag is natuurlijk ook in welke praktijsituatie je de GVDALE regel nodig hebtHet is allemaal een kwestie van afspraak en definitie
en dat is dus het punt ze stonden niet onder de deelstreep omdat er geen haakjes omheen stonden dus mag hetquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:51 schreef Koewam het volgende:
[..]
Dat is VERBODEN! Factoren mogen sowieso niet gesplitst worden, en al helemaal niet naast een quotient worden gezet als die oorspronkelijk onder de deelstreep stonden.
Je plaatst de haakjes ook verkeerd, je moet de berekening van links naar rechts uitvoeren! (omdat * en / gelijk zijn aan elkaar)quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
De windows calculator geeft echter 16 aanMaar dat is ook omdat die na elke berekening automatisch een enter geeft. Dus calculators werken niet vanzelf met haakjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |