abonnement Unibet Coolblue
pi_53046528
Hoi, ik ben aan het zoeken naar woonruimte, en ook een beetje bij www.directwonen.nl. Als je daar een bezichtiging plant en je zegt 'ja', krijg je hem dan? Of is het zo van: wie het eerst komt, eerst maalt? Of wie zij het meest geschikt achten? Of is er een wachtlijst? Bedankt
pi_53046694
direct wonen zorgt geloof ik alleen voor de bemiddeling voor particuliere verhuurders.

De eigenaar beslist uiteindelijk wie het krijgt.
pi_53047134
''Direct Wonen is marktleider op het gebied van particuliere woningverhuur, actief in verkoop van nieuwbouwprojecten en in de financiële dienstverlening'' . Zo staat het er op de site.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_53047334
Direct wonen biedt woningen uit, dan kan je zeggen of je wil gaan kijken, dan ben je daar met een man of 10 maximaal en dan moet je na de bezichting zeggen of je het zou willen hebben, dan blijven er nog een paar over en dan bellen ze met de verhuurder die alle documenten heeft van de potentiele huurders en dan beslist op dat moment de verhuurder

zo ging het tenminste bij ons toen wij via hun aan het appartement kwamen! maar daar staat dus wel bij dat een er ook een buitenlander was die al voor de 200ste keer ging kijken ongeveer...
pi_53047452
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
Direct wonen biedt woningen uit, dan kan je zeggen of je wil gaan kijken, dan ben je daar met een man of 10 maximaal en dan moet je na de bezichting zeggen of je het zou willen hebben, dan blijven er nog een paar over en dan bellen ze met de verhuurder die alle documenten heeft van de potentiele huurders en dan beslist op dat moment de verhuurder
Ook mijn ervaring. Veelal vind ik het ook geen goedkope woningen, waarbij je direct moet kiezen of je het wilt huren of niet. Zoals de naam het al zegt: voor de mensen die hoge nood hebben.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53047507
Ik vond ze ontzettend duur.
Ik ben blij dat ik ondertussen iets anders heb
pi_53049266
de huizen zijn niet extreem duur hoor, alleen de bemiddelingskosten zijn flink aan de prijs, de verhuur prijzen zijn (hier in tilburg) markt conform
pi_53049294
Heel veel bemiddelingskosten maar wel snel een woning!
pi_53049308
je betaalt de eerste maand huur incl eventuele toeslagen betreffende gwl of servicekosten extra aan direct wonen als bemiddelingskosten, de 1e maand heb je dus dubbele kosten en de service die je ervoor krijgt is beneden alle peil
pi_53049370
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:37 schreef duivelin1 het volgende:
je betaalt de eerste maand huur incl eventuele toeslagen betreffende gwl of servicekosten extra aan direct wonen als bemiddelingskosten, de 1e maand heb je dus dubbele kosten en de service die je ervoor krijgt is beneden alle peil
je hoeft de woning natuurlijk niet te nemen he
pi_53049378
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:35 schreef -_Tommy_- het volgende:
de huizen zijn niet extreem duur hoor, alleen de bemiddelingskosten zijn flink aan de prijs, de verhuur prijzen zijn (hier in tilburg) markt conform
De prijzen zijn in Tilburg marktconform ja, maar de huurappartementjes van Direct Wonen zijn naar mijn mening kwalitatief ondermaats. Geen bergruimte, gebrek aan ventilatie en ramen, etc.

Niet dat ik te hoog inzet, maar een aantal van dit soort zaken vind ik essentieel. En veelal woon je binnen een complex met anderen die in een hoge woningnood verkeerden en een woning van Direct Wonen als tussenstation zien, en zich daar vervolgens ook naar gedragen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53049410
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:12 schreef Koewam het volgende:
Hoi, ik ben aan het zoeken naar woonruimte, en ook een beetje bij www.directwonen.nl. Als je daar een bezichtiging plant en je zegt 'ja', krijg je hem dan? Of is het zo van: wie het eerst komt, eerst maalt? Of wie zij het meest geschikt achten? Of is er een wachtlijst? Bedankt
Een combinatie van allemaal, een vriendin van mij kreeg dezelfde dag nog bericht. In de ochtend de kamer bezichtigen en in de middag telefoontje dat ze was uitgekozen.
Directwonen is een tussenpersoon, ze houden zich ook aan de eisen van de verhuurder.
pi_53049613
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:40 schreef snellejelle het volgende:

[..]

je hoeft de woning natuurlijk niet te nemen he
was ik ook niet van plan, woon al jaren in mn koophuis , een vriend van mij had zich hiervoor ingeschreven, ik las de vorwaarden even, maar dan nog is het belachelijk dat je zoveel moet betalen voor zo weinig service
pi_53049713
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

De prijzen zijn in Tilburg marktconform ja, maar de huurappartementjes van Direct Wonen zijn naar mijn mening kwalitatief ondermaats. Geen bergruimte, gebrek aan ventilatie en ramen, etc.

Niet dat ik te hoog inzet, maar een aantal van dit soort zaken vind ik essentieel. En veelal woon je binnen een complex met anderen die in een hoge woningnood verkeerden en een woning van Direct Wonen als tussenstation zien, en zich daar vervolgens ook naar gedragen.
nou goed dat heb ik dus niet, heb een appartement in centrum van tilburg, wat goed onderhouden is, waar mensen gewoon wonen om te wonen en dus inderdaad niet als een tussen stop, komt wel bij dat dit dus niet een appartement boven een winkelpand in een woonhuis is waarschijnlijk,maar echt een appartementgebouw! vergeet ook niet dat DW zelf niets aanbiedt maar de woningen krijgt om aan te bieden net zoals rotsvast dat doet!
  zondag 9 september 2007 @ 15:50:20 #16
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_53050787
Ik kan ze niet aanbevelen ookal ben ik een tijd in dienst geweest bij ze
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_53059308
quote:
Op zondag 9 september 2007 15:50 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik kan ze niet aanbevelen ookal ben ik een tijd in dienst geweest bij ze
Waarom?
pi_53059408
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:12 schreef Koewam het volgende:
Hoi, ik ben aan het zoeken naar woonruimte, en ook een beetje bij www.directwonen.nl. Als je daar een bezichtiging plant en je zegt 'ja', krijg je hem dan? Of is het zo van: wie het eerst komt, eerst maalt? Of wie zij het meest geschikt achten? Of is er een wachtlijst? Bedankt
0900-0666

Sommige mensen zijn telefoonschuw.
pi_53060420
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:44 schreef VonHinten het volgende:

[..]

0900-0666

Sommige mensen zijn telefoonschuw.
Wat een teringmongool ben jij. Alsof dat het enige doel is van mijn topic. Bovendien is het zondag.
  zondag 9 september 2007 @ 22:50:56 #20
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_53061335
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:41 schreef Koewam het volgende:

[..]

Waarom?
Precies om de redenen die al vermeld staan in dit topic. Veel dure woningen, matige kwaliteit. Laat ik uit veiligheidsoverwegingen maar niet teveel zeggen over personeelsbeleid enz...

En nee, ik ben normaalgesproken niet het "zeik je oud-werkgever af" type, maar ik ben er niet voor niets weggegaan
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_53099180
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:21 schreef Koewam het volgende:

[..]

Wat een teringmongool ben jij. Alsof dat het enige doel is van mijn topic. Bovendien is het zondag.
. Uhm, ook hallo

Jij wilt dus wel op zondag informatie hebben over evt. bezichtigingen, wachtlijsten en afspraken, maar een telefoonnummer wil je niet hebben.

Hmmm
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:34:22 #22
66261 0033
3.14159265456295141.3
pi_53109805
Gewoon tering duur en het altijd maar weer de vraag of je de woning krijgt terwijl jij wel meteen moet beslissen. Ik ben blij dat ik uiteindelijk niet via dw aan een huisje ben gekomen.
pi_53119953
Duur en slechte service. Vergeet je ook niet uit te schrijven bij het zgn. 'woningabonnement' waar je nooit iets mee doet, maar waarvoor ze je wel aan blijven slaan als je geen huurder meer bent.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:37:10 #24
191500 hanskazandeman
hokuspokus iedereen kantoveren
pi_53158631
als je een bezichtiging plant, heb je met een beetje pech 20 concurrenten. De verhuurder mag kiezen of je er mag wonen. Ben 2x geweest. 2 maal werd het stelletje eruit gekozen. Sta je daar netjes uitgedost. Ik zeg de volgende keer dat ik een jehova getuige ben in plaats van een student.
pi_53163584
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:37 schreef PAA-053 het volgende:
Duur en slechte service. Vergeet je ook niet uit te schrijven bij het zgn. 'woningabonnement' waar je nooit iets mee doet, maar waarvoor ze je wel aan blijven slaan als je geen huurder meer bent.
nee hoor bij ons stopte het automatisch na een jaar.

Het is duur, maar je hebt wel binnen een dag een woning als het meezit (zoals bij ons dus). Wat er aangeboden wordt is vooral vrije sector = dus duur, maar dat bepaalt direct wonen niet, dat bepaalt de verhuurder. Wij hebben trouwens een nieuwbouwappartement, dus niks geen oude zooi.
Het personeel vond ik dan wel weer minder, slechte voorbereiding, slechte communicatie etc.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:52:30 #26
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_53164077
Ja ik ben ook bezig met zoeken. Via DW 2 woningen bezocht, waarvan er bij 1 gaten in deuren en muren zaten en wat boven een soarma zaak zat en het stonk en op de gang stond een vrieskist van de zaak die stonk alsof er 20 lijken in lagen. En op de site stond dat aangegeven als schoon en netjes onderhouden. Leek eerder een zwijnenstal. Mevrouw wist ook niet te vertellen of het beetje oke zat met de buren of dat die gaten nog gemaakt gingen worden enzo.
Andere woning was netjes maar ik wilde eigenlijk voor de bovenwoning gaan, die bleek al verhuurd dus kregen we de onderwoning te zien met tuin. IK WIL GEEN TUIN. Weer een dag verspilt.
pi_53196316
Ik ging langs Direct Wonen, mocht die dag 2 huizen bezichtigen, en achteraf 1 gekozen en direct alle papieren etc ondertekend en kreeg de sleutel later die dag mee

Alleen bemiddelingskosten waren veel en abonnementskosten die ik niet eens wil betalen omdat ik daar 1 dag ben geweest, en voor de rest niks met Direct Wonen meer te maken heb
World Wrestling Entertainment
pi_53216576
Stel de huur zou 600EUR/maand zijn inclusief
de kosten die je dan in het begin maakt zijn:

600 - eerste maand
600 - borg
95 - contract kosten (tenminste dat was bij mij zo )
720 - bemiddelings kosten (inclusief 20% BTW)
=
2015 EUR
pi_53216707
Die contract kosten is echt een lachertje. Als ze het nu "administratiekosten" zouden noemen, maar dat hoort naar mijn gevoel eerder bij "bemiddelingskosten". In de grote steden kun je bij juridische instanties voor 50 eurocent een model huurcontract ophalen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53217426
Direct wonen is een oplichtersbende zonder enige vorm van service

Ja doei.
pi_53219460
Ik ben ook bij Direct Wonen ingeschreven geweest, heb 2 bezichtigingen gehad. Een woning was wel redelijk qua prijs/kwaliteit (voor begrippen randstad), wel een beetje shabby buurt maarja. Heb toen daarvoor getekend dat ik interesse had. Er waren meer mensen die getekend hadden. Nadat ik had getekend voelde ik me al kut erover want het was zo'n wurgcontract, als je dan uitgekozen werd en je zag er toch van af, moest je alsnog een maand huur betalen.
Gelukkig werd ik niet uitgekozen want achteraf was het toch vrij duur met die bemiddelingskosten.

tweede woning was in een betere wijk, maar echt een vreselijk klein hok. Een oppervlakte van 30m2 voor iets van 480 euro, en het zag er ook allemaal behoorlijk treurig uit. We waren met 10 man ofzo en we moesten omstebuurt naar binnen voor bezichtiging, logisch want je kon je kont nauwelijks keren. Mannetje van DW die mee was met bezichtiging was zo'n net afgestudeerd mannetje of misschien liep ie zelfs stage, maar in ieder geval liet ie ook doorschemeren dat hij DW ook eigenlijk oplicht praktijken vond.

Gelukkig heb ik vrij snel daarna, toen ik mijn opzegbrief naar DW had gestuurd en besloten had niet meer via hun te zoeken, iets via een particulier gevonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')