abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53140536
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:26 schreef milagro het volgende:
en if so, is die moeder dan niet de manipulatieve, die haar dochter ziek houdt ook ergens?
of gaat dat veel te ver, ..
nou nee, maar dit is toch een bekend verschijnsel, hoeft nog niet eens bewust te zijn, maar gewoon de manier waarop je op elkaar reageert omdat je het zo al tig jaar gewend bent .. alhoewel die ongetwijfeld ook zullen bestaan die het kind bewust afhankelijk houden omdat ze geen eigen leven hebben
vandaar dat de mensen uit de directe omgeving van dit soort patiënten ook gesprekken hebben met de therapeuten, tenminste, dat is zo bij veel therapeutische behandelingen, ik kan me niet voorstellen dat ze dat bij eetstoornissen niet doen
pleased to meet you
pi_53141030
Klopt mous. Familiegesprekken horen er bij. Vaak is het de hamilie die 'enablend' bezig is, en of dingen erger maakt.
pi_53141264
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:10 schreef Toeps het volgende:
Klopt mous. Familiegesprekken horen er bij. Vaak is het de hamilie die 'enablend' bezig is, en of dingen erger maakt.
en wb met de genade meewerken, Toeps, is het zo dat als ze doorhebben dat het echt menens wordt , ze schrikken en dan wel ineens willen maar ook kunnen meewerken (en soms is het dan te laat)... en dat degenen die echt doodwillen en deze wat aparte slepende methode er voor uitkozen, in de minderheid zijn?

of wil er eigenlijk nooit iemand echt dood, maar zijn ze dus dan, zoals ik zei, gewoon te laat met hun inzet en spijt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53150246
Er zijn er genoeg die liever dood willen dan aankomen. Eigenlijk willen ze het onmogelijke, dun zijn en alles doen wat gezonde mensen ook doen, beter zijn dan de rest, en hopen dat wat voor iedereen geldt niet voor hen geldt. Als ze eenmaal doorhebben dat dat niet werkt, wil een deel beter worden. Dat zijn de mensen die iets hebben om voor te leven, en weten dat het ooit zo leuk kon zijn. Daarnaast is er een groep die echt dood wil. Veel patiënten plegen dan ook zelfmoord, vaak door een overdosis antidepressiva of pijnstilless. En mja, dan heb je dus nog die groep eigenwijze mormels die denken dat ze sterker zijn dan de rest van de wereld, ook al vallen de haren van hun hoofd.
pi_53150328
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:19 schreef Toeps het volgende:
Er zijn er genoeg die liever dood willen dan aankomen. Eigenlijk willen ze het onmogelijke, dun zijn en alles doen wat gezonde mensen ook doen, beter zijn dan de rest, en hopen dat wat voor iedereen geldt niet voor hen geldt. Als ze eenmaal doorhebben dat dat niet werkt, wil een deel beter worden. Dat zijn de mensen die iets hebben om voor te leven, en weten dat het ooit zo leuk kon zijn. Daarnaast is er een groep die echt dood wil. Veel patiënten plegen dan ook zelfmoord, vaak door een overdosis antidepressiva of pijnstilless. En mja, dan heb je dus nog die groep eigenwijze mormels die denken dat ze sterker zijn dan de rest van de wereld, ook al vallen de haren van hun hoofd.
en waarom kiezen ze dan deze manier van zelfmoord?
of komt dat dood willen pas halverwege het proces opzetten?

of vraag ik teveel?
pi_53150666
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:24 schreef milagro het volgende:

[..]

en waarom kiezen ze dan deze manier van zelfmoord?
of komt dat dood willen pas halverwege het proces opzetten?

of vraag ik teveel?
nou weet ik ook niet alles... Maar meestal is ana in het begin nog 'leuk'. Je valt razendsnel af, maar je hebt nog best wat energie. Later is het wel vermoeiend, maar heb je het er voor over. Mensen zoeken vaak pas hulp als het echt niet meer werkt. Sommigen zoeken slechts hulp als ze eetbuien krijgen, met als doel daar vanaf te komen. Anderen zoeken hulp omdat de ouders het willen. Pas heel laat komt de ano er achter dat het helemaal niet werkt. En dat is vaak echt pas als de haren uitvallen of er hartritmestoornissen optreden. Het is net als met verslaafden, ze zeggen tegen zichzelf dat ze het onder controle hebben, dat ze kunnen stoppen als ze willen.

Pas als ze rock bottom raken, zien sommigen het licht. Dan gaan ze dus in therapie. Maar anderen vinden dat zo doodeng, ze zitten zo in de shit, die geloven niet meer in een uitweg. Bedenk daarbij ook dat de hersens niet meer goed functioneren. Dus die kiezen actief danwel passief voor de dood.
pi_53150774
ik zag hier in de omgeving een meisje, ook graat graat graatmager, maar die had ook weer overbeharing, blondharig meisje, maar met een snor, eigenlijk over de hele wangen een donslaagje en hele harige armen en nek... ik stond achter haar in de rij, ze kocht enkel... kauwgom, en dacht dus eerst met een absurd magere jongen van doen te hebben.
pi_53169716
Anorexiapatiënte Saskia toch in Zweden behandeld
LEEUWARDEN - Anorexiapatiënte Saskia van Ruiten uit Leeuwarden gaat toch naar een speciale kliniek in Zweden om van haar ziekte af te komen. Dat zegt Coby Sollie, moeder van Van Ruiten, vrijdag in de Leeuwarder Courant. „Saskia was in tranen toen ze het hoorde”, aldus de moeder in de Friese krant.

Van Ruiten is levensbedreigend ziek en in Nederland uitbehandeld. De speciale behandeling in Zweden kost 150.000 euro en haar zorgverzekeraar wil dat niet betalen. Een week geleden zegde 'multimiljonair' Remon de B. in televisieprogramma Pauw & Witteman toe de 150.000 euro te betalen. De vermomde tv-gast bleek echter een oplichter en helemaal geen multimiljonair. De politie maakt inmiddels jacht op De B.

Door een inzamelactie is het benodigde geld toch op tafel gekome, zodat de 32-jarige Van Ruiten naar Zweden kan. telegraaf.nl
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:21:11 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53177660
Ik vind dit echt totaal onterecht. Die behandeling gaat ook niet helpen, daar durf ik wat op in te zetten.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:25:56 #235
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177764
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef Vivi het volgende:
Ik vind dit echt totaal onterecht.
Hoezo vind je het onterecht? Had je dat geld van die inzamelactie liever op je eigen bankrekening willen hebben?
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53177820
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Hoezo vind je het onterecht? Had je dat geld van die inzamelactie liever op je eigen bankrekening willen hebben?
Het is onterecht omdat huilie spelen in de media kennelijk financiële steun oplevert, terwijl er vast honderden mensen zijn die het geld beter kunnen bebruiken, danwel een behandeling meer verdiend hebben.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:31:14 #237
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177888
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is onterecht omdat huilie spelen in de media kennelijk financiële steun oplevert, terwijl er vast honderden mensen zijn die het geld beter kunnen bebruiken, danwel een behandeling meer verdiend hebben.
Komop zeg. Ze heeft gewoon slim gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de massamedia haar boden, en blijkbaar voldoende idioten bereikt die wat centen konden missen. Wat is daar nu weer mis mee? Dat doe jij toch ook?

Het zou pas onterecht zijn als we er allemaal aan mee moesten betalen, doordat de verzekering het zou vergoeden.
pi_53177973
Ik vind 't ook belachelijk dat dit soort mensen met ingebeelde ziekten zoveel geld moeten hebben voor een "behandeling".

Als dat wijf niet wil (of "kan") eten, moet je er geen moeite meer insteken en 'r gewoon dood laten gaan. Ze heeft dan haar zin: Ze is een "mooi" lijk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_53177984
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:31 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Komop zeg. Ze heeft gewoon slim gebruik gemaakt van de mogelijkheden die de massamedia haar boden, en blijkbaar voldoende idioten bereikt die wat centen konden missen. Wat is daar nu weer mis mee? Dat doe jij toch ook?

Het zou pas onterecht zijn als we er allemaal aan mee moesten betalen, doordat de verzekering het zou vergoeden.
Mja, het is wel slim van haar, en nee, het kost me niks.
Het is gewoon zo sneu om te zien dat je met zo'n huilieverhaal zo veel voor elkaar krijgt.
pi_53178019
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik vind 't ook belachelijk dat dit soort mensen met ingebeelde ziekten zoveel geld moeten hebben voor een "behandeling".

Als dat wijf niet wil (of "kan") eten, moet je er geen moeite meer insteken en 'r gewoon dood laten gaan. Ze heeft dan haar zin: Ze is een "mooi" lijk.
Het is geen ingebeelde ziekte, en ik vind ook heus dat mensen behandeld moeten kunnen worden. Maar deze dame heeft er al tíg behandelingen op zitten. Da's gewoon zonde, in haar plaats genoeg anderen die wél beter willen worden.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:40:06 #241
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53178088
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mja, het is wel slim van haar, en nee, het kost me niks.
Het is gewoon zo sneu om te zien dat je met zo'n huilieverhaal zo veel voor elkaar krijgt.
Oké, da's wat anders. Dan moet je die mensen die daar intrappen op aanspreken. Maar die zijn blijkbaar de mening toegedaan dat deze vrouw nog een kans verdient. En die mening mogen ze van mij hebben, zolang ik er maar niet aan mee hoef te betalen.
pi_53178569
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is geen ingebeelde ziekte, en ik vind ook heus dat mensen behandeld moeten kunnen worden. Maar deze dame heeft er al tíg behandelingen op zitten. Da's gewoon zonde, in haar plaats genoeg anderen die wél beter willen worden.
Vergeleken met een gevalletje "tumor op inoperabele plaats" zoals bij een collega van me, is anorexia aanstellerij. Dat wijf kan best eten maar verhipt het gewoon. Dat noem ik "ingebeelde ziekte", ja.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Donald Duck held vrijdag 14 september 2007 @ 20:05:25 #243
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53180296
Ongelooflijk, ze heeft dus genoeg mensen overtuigd van haar 'ziekte' en kan nu dus toch behandeld worden.
Dat geld hadden die mensen veel beter kunnen doneren aan een echt nuttig doel. De kankerbestrijding ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53181364
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ongelooflijk, ze heeft dus genoeg mensen overtuigd van haar 'ziekte' en kan nu dus toch behandeld worden.
Dat geld hadden die mensen veel beter kunnen doneren aan een echt nuttig doel. De kankerbestrijding ofzo.
ja maar het lullige is, of het fijne, dat mensen zelf mogen bepalen waar ze hun eigen geld aan besteden of aan wat of wie ze het doneren.

er is geen sprake van onrecht hier, dit is een kwestie van eigen keuzes van mensen, gebaseerd op dezelfde info die wij hebben, en niet van geld wat indirect door ons allemaal wordt opgehoest.
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:15:34 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53182216
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ik had het zoals ik al eerder aangaf, blaat-voordat-je-leest-personage, liever tbv de kankerbestrijding gezien. En ja, dat is ook uit persoonlijke motieven.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53201486
Damn, als ik toch denk aan al die mensen die kanker ofzo van zeer dichtbij hebben gezien (gehad).. wat moeten die zich geirriteerd voelen als ze zo'verhaal als dit lezen...
pi_53201593
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:49 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Damn, als ik toch denk aan al die mensen die kanker ofzo van zeer dichtbij hebben gezien (gehad).. wat moeten die zich geirriteerd voelen als ze zo'verhaal als dit lezen...
ja , ik en nee, totaal niet.
wat heeft dit met kanker te maken dan?
ze mankeert iets heel anders, en ja ze mankeer echt wat.
de manier waarop ze zelf met de ziekte omgaat , is een ander verhaal, de ergenis daarover begrijp ik wel, mensen die direct of indirect met de ziekte te maken hebben gehad ergeren zich vast nog vele malen erger dan ik doe.

het kankerfonds krijgt donaties zat, en er sterven geen kankerpatienten omdat er geld naar deze dame gegaan is.

het staat mensen vrij geld te doneren aan wat dan ook.

ga je dit ook posten in topics over dierenasiels?
dat er mensen liever geld doneren voor zieke hondjes als voor zieke mensjes?

kortom, waarom andere ziektes erbij slepen die totaal niet lijden onder dit
pi_53201736
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:53 schreef milagro het volgende:

[..]

ja , ik en nee, totaal niet.
wat heeft dit met kanker te maken dan?
ze mankeert iets heel anders, en ja ze mankeer echt wat.
de manier waarop ze zelf met de ziekte omgaat , is een ander verhaal, de ergenis daarover begrijp ik wel, mensen die direct of indirect met de ziekte te maken hebben gehad ergeren zich vast nog vele malen erger dan ik doe.

het kankerfonds krijgt donaties zat, en er sterven geen kankerpatienten omdat er geld naar deze dame gegaan is.

het staat mensen vrij geld te doneren aan wat dan ook.

ga je dit ook posten in topics over dierenasiels?
dat er mensen liever geld doneren voor zieke hondjes als voor zieke mensjes?

kortom, waarom andere ziektes erbij slepen die totaal niet lijden onder dit
Kanker overkomt je, net als MS, noem maar op.. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die iemand hebben zien vechten om beter te worden, irritatie voelen bij een verhaal over iemand die halfdood is omdat ze niet wil eten.
pi_53202254
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:01 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Kanker overkomt je, net als MS, noem maar op.. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die iemand hebben zien vechten om beter te worden, irritatie voelen bij een verhaal over iemand die halfdood is omdat ze niet wil eten.
ja, kan, maar waarom dan zeuren over donaties? (jij doet dat niet)

gaan die ten koste van anderen dan of zo?
nee, dat gaan ze niet.

als je zo redeneert, gaan alle donaties ten koste van iedereen en alles en zijn dus altijd onterecht, of onrechtvaardig.
pi_53202309
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:24 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, kan, maar waarom dan zeuren over donaties? (jij doet dat niet)

gaan die ten koste van anderen dan of zo?
nee, dat gaan ze niet.

als je zo redeneert, gaan alle donaties ten koste van iedereen en alles en zijn dus altijd onterecht, of onrechtvaardig.
Ja ok. Dat snap ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')