abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53045231
Laatste tijd heb ik d'r zo'n hekel aan.. aan die mensen die denken dat jij alles kan oplossen op het gebied van ict. Een voorbeeld hiervan:

Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel. Zoals hij het probleem beschreef had hij een computerspel die niet werkte. Hij kreeg een melding als hij het spel wil opstarten. Dus ik vragen van "Welke foutmelding krijg je dan?", zegt hij "Ja, dat weet ik niet meer.... maar het spel werkt niet". Als ik vervolgens zeg dat het dan 1000 dingen kan zijn en ik het zo niet kan oplossen begint hij mij nog dom aan te kijken ook. Wat denkt hij wel, dat ik zo'n vaag probleem kan oplossen? Dus ik probeer hem uit te leggen dat het probleem (ligt uitgedrukt) vaag omschreven is. Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.

maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is. Blijkt hij een illegale kopie van de familie te hebben gekregen en moest ik d'r ff een crack over gooien. Daarnaast had hij een paar spyware programma's opstaan die ik netjes heb verwijdert (op zijn verzoek) en heb een paar foutmeldingen bij opstarten d'r uitgehaald. In totaal dus iets meer dan een uurtje bij hem geweest en de pc liep weer als een trein daar. Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..

Ik weet zeker dat dit niet een uniek voorbeeld is.. dagelijks zal die echt 100 x voorkomen. Mensen snappen het gewoon niet. volgende keer als ik problemen heb met mijn auto bel ik naar de garage en ga ik mij dom houden "ja, enige wat ik weet is dat de auto niet werk" en vervolgens boos doen op de monteur dat hij het probleem niet op kan lossen met mijn uitgebreide probleemomschrijving. Owhh en monteur maken toch ook gratis een auto???

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericjuh op 09-09-2007 10:48:43 ]
Dit keer zonder signature
  zondag 9 september 2007 @ 10:43:06 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_53045258
Er kwam gewoon een willlekeurig persoon aan jouw deur die wilde dat je zijn computer fixte en vervolgens vroeg hij ook nog waar je het lef vandaan haalde om daar geld voor te vragen?

People these days...
pi_53045279
waar staat het woord "willekeurig persoon" in mijn OP? twas iemand uit de straat die iets verder op woonde. kende hem wel en hij ist dat ik veel op ict gebied deed.
Dit keer zonder signature
pi_53045284
quote:
Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld woord.
Als je geld woord vraagt ben je toch goed op je smoelwerk ( ) gevallen.
  zondag 9 september 2007 @ 10:45:50 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_53045289
Tja, als iemand een Linux bak of een Mac heeft wil ik nog wel helpen. Maar zout ff lekker op met je illegale windows vol met spyware en zooi.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 10:46:30 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53045299
Als het nu een leraar nederlands was, kunnen jullie het misschien met gesloten beurzen regelen
  zondag 9 september 2007 @ 10:46:48 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_53045305
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:45 schreef Ericjuh het volgende:
waar staan det woord "willekeurig persoon" in mijn OP?
Je was niet erg specifiek.
DETAILS KEREL, DETAILS
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2007 @ 10:47:17 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53045312
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:45 schreef Aaargh! het volgende:
Tja, als iemand een Linux bak of een Mac heeft wil ik nog wel helpen.
Hebben die hulp nodig dan?
pi_53045350
Je bent gewoon zo'n typische computer beunhaas die zich altijd voor het karretje laat spannen bij dit soort computer probleempjes.

Je kunt ook gewoon zeggen dat je niet helpt bij spyware problemen of cracks, maar nee daar voel je je toch iets te goed voor. Je voelt je zelfs op je tenen getrapt als meneer zegt dat je er 'geen verstand van hebt'
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 9 september 2007 @ 10:52:14 #10
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_53045353
Gewoon van te voren afspreken wat je er voor krijgt per uur.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
  Moderator zondag 9 september 2007 @ 11:00:58 #11
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_53045432
Dus een aardige buur vraagt of je hem misschien kan helpen met z'n pc .... en daar vraag je achtertaf dan geld voor .....
Moet niet gekker worden
F.K.A. SuperwormJim
pi_53045468
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:52 schreef Cypress_Hill het volgende:
Gewoon van te voren afspreken wat je er voor krijgt per uur.
Inderdaad, erna doodleuk met die melding komen is ook niet snugger. Ikzelf doe het niet meer, loont toch niet genoeg.
  Redactie Frontpage zondag 9 september 2007 @ 11:32:07 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_53045777
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Als het nu een leraar nederlands was, kunnen jullie het misschien met gesloten beurzen regelen
inderdaad, ik noem een ligt uitgedrukt
My god, meneer de 'ict'er' ga alsjeblieft wat aan je Taalbeheersing doen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_53045819
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:32 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

inderdaad, ik noem een ligt uitgedrukt
My god, meneer de 'ict'er' ga alsjeblieft wat aan je Taalbeheersing doen.
HAahahahaha en dan LIGT UITGEDRUKT in bold zetten dan is het juist niet licht maar donker LOL
pi_53045820
Ik hou wel van die dubbelzinnige reacties!
  zondag 9 september 2007 @ 11:35:08 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_53045825
Tssk. Als iemand "een foutmelding" krijgt, die vervolgens nog eens duidelijk gespecificeerd wordt als "zo eentje met een rood kruis", dan weet jij toch meteen wat er aan de hand is? Prutser.
  Redactie Frontpage zondag 9 september 2007 @ 11:37:48 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_53045880
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

HAahahahaha en dan LIGT UITGEDRUKT in bold zetten dan is het juist niet licht maar donker LOL
lol, zo had ik het nog niet bekeken.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zondag 9 september 2007 @ 11:38:41 #18
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_53045886
Nou, ik neem je wel degelijk serieus. Die eikels die denken dat ze altijd maar beroep op je kunnen doen, je vervolgens een paar uur bezig bent met zo'n klein kut probleempje en je de volgende keer dat 'ie het niet doet de wind van voren kunnen gegeven .
  zondag 9 september 2007 @ 11:39:36 #19
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53045903
Hoeveel vroeg je ervoor dan?
  zondag 9 september 2007 @ 11:44:06 #20
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_53045984
Zeer herkenbaar echt waar
Daarom vermijd ik altijd verjaardagen als de pest want daar begint meestal de ellende.

Zit je in de woonkamer je gebak te eten zegt een of andere onbekende oom in keer :

Razor21 jij zit toch in de computers?
Ja hoezo?
Nou ik heb blalblallbalblallb
En dan begint buurman / oom X er ook op in te haken

En voor je het weet ben je de lul en ben je zijn computer aan het fixen.
En mensen denken ECHT altijd dat het voor niets is.

Tot een paar jaar geleden trok ook nooit mijn bek open als ik een avond bezig was geweest met een gare 98 of XP bak. Ik vond altijd dat de mensen zelf maar moesten komen om geld o.i.d aan te bieden.

Nu kijk ik alleen nog computers na bij mensen als ze minimaal 30 euro betalen.
Het begint namelijk altijd met een klein probleempje, maar hoelanger je er mee bezig bent hoe meer dingen erbij komen. Ja ik heb ook nog een exotische scanner die wordt ook niet meer herkend blablabl...
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 9 september 2007 @ 11:45:38 #21
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_53046009
Je hebt er tijd in gestoken.
pi_53046020
kleine tip: Spreek een prijs af voor dat je wat doet. Probleem opgelost......
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_53046056
Heb ook altijd een hekel aan uitbuiters van ICT-ers.
Mensen verwachten dat je het voor een kopje koffie doet.
Ja misschien als je kwartierje bezig bent, maar als je heel de middag bezig bent de pc te herinstalleren voor de zoveelste keer omdat de kinderen weer de pc hebben verkloopt tja dan kan je het niet maken de ICT-er geen currency te geven.

Ik zeg nu dat ik alleen maar verstand heb van grote servers , AIX mainframes en dat ik geen personal computers meer doe

Als ik ga bijklussen dan doe ik wel een ASP oplossing
pi_53046079
Hoe herkenbaar....
Voor alles wat ik doe aan andermans pc vraag ik geld. Niet goed..ga je toch ergens andres naar toe.
En dan zeggen dat 't niet uitmaakt hoe lang ik erover doe,maar wel de volgende dag al aan de lijn hangen of ie al klaar is..ja..DOEWIE !!!
Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_53046097
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:44 schreef Razor21 het volgende:
Zeer herkenbaar echt waar
Daarom vermijd ik altijd verjaardagen als de pest want daar begint meestal de ellende.
*lang verhaal*
Dat familie geneuzel ken 'k maar al te goed. Altijd weer het zelfde liedje.
Gelukkig leer je vanzelf een keer "nee" cq "niet nu" te zeggen.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')