Haha herkenbaar:quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef EggsTC het volgende:
Ja echt irritant ik ken het.
"Ja ik heb een probleem"
Ik : Ok, wat is het probleem.
"Ja ik krijg foutmeldingen"
Ik : wat staat erin?
"Ja iets over ongeldige bewerking, hoe komt dat?"
Ik : goeie vraag
"Maar jij wist er toch zoveel vanaf?"
Kom het dagelijks tegen, ben daar makkelijk in:quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Haha herkenbaar:
User: Me computer doet het niet meer.
Ik: Wat doet het niet meer dan?
User: Nou kan me mail niet meer lezen, hoe komt dat?
Idd en het leuke is dat als je het een paar keer doet, ze het meestal de keren er na ook goed weten uit te leggenquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Kom het dagelijks tegen, ben daar makkelijk in:
Ik loop naar de computer toe, zet computer aan "Hij doet het toch?" En dan weglopen... Ineens weten ze dan hun probleem wél goed te omschrijven.... Apart is dat altijd. (werkt natuurlijk niet als de voeding defect is)
Helemaal eens. ICT is een ondergewaardeerd vak. Mensen willen alles gratis, alles moet maar werken maar zich er zelf in verdiepen ho maarquote:Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Laatste tijd heb ik d'r zo'n hekel aan.. aan die mensen die denken dat jij alles kan oplossen op het gebied van ict. Een voorbeeld hiervan:
Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel. Zoals hij het probleem beschreef had hij een computerspel die niet werkte. Hij kreeg een melding als hij het spel wil opstarten. Dus ik vragen van "Welke foutmelding krijg je dan?", zegt hij "Ja, dat weet ik niet meer.... maar het spel werkt niet". Als ik vervolgens zeg dat het dan 1000 dingen kan zijn en ik het zo niet kan oplossen begint hij mij nog dom aan te kijken ook. Wat denkt hij wel, dat ik zo'n vaag probleem kan oplossen? Dus ik probeer hem uit te leggen dat het probleem (ligt uitgedrukt) vaag omschreven is. Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.
maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is. Blijkt hij een illegale kopie van de familie te hebben gekregen en moest ik d'r ff een crack over gooien. Daarnaast had hij een paar spyware programma's opstaan die ik netjes heb verwijdert (op zijn verzoek) en heb een paar foutmeldingen bij opstarten d'r uitgehaald. In totaal dus iets meer dan een uurtje bij hem geweest en de pc liep weer als een trein daar. Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..
Ik weet zeker dat dit niet een uniek voorbeeld is.. dagelijks zal die echt 100 x voorkomen. Mensen snappen het gewoon niet. volgende keer als ik problemen heb met mijn auto bel ik naar de garage en ga ik mij dom houden "ja, enige wat ik weet is dat de auto niet werk" en vervolgens boos doen op de monteur dat hij het probleem niet op kan lossen met mijn uitgebreide probleemomschrijving. Owhh en monteur maken toch ook gratis een auto???
Dus onder root inloggen in linux is niet standaard? En su en sudo zijn ook niet standaard? Ik weet niet hoor, ik heb geen verstand van linux.quote:Op maandag 10 september 2007 20:50 schreef Aaargh! het volgende:
Vrijwel elk ander OS geeft je standaard niet de mogelijkheid om onder het admin account te werken, als je weet hoe 't admin account aan moet dan weet je ook hoe je er mee om moet gaan.
Dat is dan nog gevaarlijker! Dat mensen zonder hersens onder een admin account inloggen is niet altijd aan te bevelen, maar zonder rechten iets mogen installeren vind ik nog veel zwakker van structuur.quote:Bovendien heb je op b.v. OS X eigenlijk nooit admin rechten nodig om een programma te installeren. Je sleept simpelweg het icoontje van het programma naar je schijf, en dat is alles. Geen installer, niks.
Dus de gebruiker moet het root wachtwoord invoeren. Denk je dan niet dat hij ook wel eens zal willen inloggen onder root omdat hij dan nooit meer een wachtwoord hoeft in te voeren bij installatie?quote:Die paar applicaties die wel admin rechten nodig hebben voor installatie vragen netjes om je password en dan draait alleen een deel van de installer als root, het root account wordt nooit direct aan de user blootgesteld.
In theorie: ja. In de praktijk: valt het vaak tegen.quote:Op maandag 10 september 2007 21:04 schreef Aaargh! het volgende:
Als je root wordt dan mag er van je verwacht worden dat je weet wat je doet.
En zo wordt het toch nog gezelligquote:Probleem is de cultuur van windows gebruikers en developers, die gaan er vaak van uit dat je admin bent
Sinds win2k zit er redelijke support in voor user accounts, helaas maakt niemand er gebruik en houdt software er geen rekening mee.
quote:Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Laatste tijd heb ik d'r zo'n hekel aan.. aan die mensen die denken dat jij alles kan oplossen op het gebied van ict. Een voorbeeld hiervan:
Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel. Zoals hij het probleem beschreef had hij een computerspel die niet werkte. Hij kreeg een melding als hij het spel wil opstarten. Dus ik vragen van "Welke foutmelding krijg je dan?", zegt hij "Ja, dat weet ik niet meer.... maar het spel werkt niet". Als ik vervolgens zeg dat het dan 1000 dingen kan zijn en ik het zo niet kan oplossen begint hij mij nog dom aan te kijken ook. Wat denkt hij wel, dat ik zo'n vaag probleem kan oplossen? Dus ik probeer hem uit te leggen dat het probleem (ligt uitgedrukt) vaag omschreven is. Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.
maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is. Blijkt hij een illegale kopie van de familie te hebben gekregen en moest ik d'r ff een crack over gooien. Daarnaast had hij een paar spyware programma's opstaan die ik netjes heb verwijdert (op zijn verzoek) en heb een paar foutmeldingen bij opstarten d'r uitgehaald. In totaal dus iets meer dan een uurtje bij hem geweest en de pc liep weer als een trein daar. Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..
Ik weet zeker dat dit niet een uniek voorbeeld is.. dagelijks zal die echt 100 x voorkomen. Mensen snappen het gewoon niet. volgende keer als ik problemen heb met mijn auto bel ik naar de garage en ga ik mij dom houden "ja, enige wat ik weet is dat de auto niet werk" en vervolgens boos doen op de monteur dat hij het probleem niet op kan lossen met mijn uitgebreide probleemomschrijving. Owhh en monteur maken toch ook gratis een auto???
Dat roep ik ook al jaren.quote:Op zondag 9 september 2007 11:57 schreef Q. het volgende:
Tijd voor invoering van een computer-bewijs.
quote:Op zondag 9 september 2007 17:04 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Alsof je op een Windowsbak een wachtwoord nodig hebt!
Voor Windozen zijn er alternatieve universele wachtwoorden. Is die van Vista al bekend?
Nee idd, stel je voor dat ze allemaal ping -f forum.fok.nl doen omdat het forum weer eens traag is en ze willen weten of de server het nog wel doetquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gelukkig hebben de meeste noobs geen linux![]()
"Linux Nerd" voldoet ookquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er was nog zo'n commando waarmee je de packetgrootte kon instellen, maar ik heb even geen zin om dat op te zoeken.
Je kunt natuurlijk ook "1337 H@X0R" op je voordeur zetten
quote:wyrihaximus@laptop:~$ ping -h
Usage: ping [-LRUbdfnqrvVaA] [-c count] [-i interval] [-w deadline]
[-p pattern] [-s packetsize] [-t ttl] [-I interface or address]
[-M mtu discovery hint] [-S sndbuf]
[ -T timestamp option ] [ -Q tos ] [hop1 ...] destination
wyrihaximus@laptop:~$
Dat is niet standaard nee, die mogelijkheid krijg je bij de meeste distro's ook niet eens tenzij je het specifiek aanzet en dan nog krijg je een waarschuwing als je inlogt dat het gevaarlijk is om als root in te loggen en als klap op de vuurpijl een knalrode desktop zodat je wel én iqloos én dom én achterlijk én kleurenblind moet zijn wil je als root inloggen en doodleuk als root gaan werken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus onder root inloggen in linux is niet standaard? En su en sudo zijn ook niet standaard? Ik weet niet hoor, ik heb geen verstand van linux.
rm is nog niet zo erg. Dan kan je met een beetje gelukt veel nog terug halen met grep. shred daar in tegenquote:Op woensdag 12 september 2007 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is niet standaard nee, die mogelijkheid krijg je bij de meeste distro's ook niet eens tenzij je het specifiek aanzet en dan nog krijg je een waarschuwing als je inlogt dat het gevaarlijk is om als root in te loggen en als klap op de vuurpijl een knalrode desktop zodat je wel én iqloos én dom én achterlijk én kleurenblind moet zijn wil je als root inloggen en doodleuk als root gaan werken.
su en sudo zijn commandline opties en ik zie iemand die geen verstand van computers heeft geen terminal opentrekken en even lekker zijn hele systeem sudo rm * /d /f doenmja je weet maar nooit.
Windows daarentegen laat je standaard als admin inloggen en dat is al zoveel windows versies zo dat programmeurs daar rekening mee gehouden hebben, die programma's werken nu bv niet meer goed in vista.
Instituto Mexicano de Contadores Públicos..?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:46 schreef WyriHaximus het volgende:
Idd, IMCP zal wel geblokt worden aan de kant van Fok!.
Het hangt nog niet eensquote:Op woensdag 12 september 2007 12:05 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Instituto Mexicano de Contadores Públicos..?
Oh, je bedoelt ICMP..? Haal maar even dat bordje van je deur af..
Sterker nog, de ICMP echo replyquote:Op woensdag 12 september 2007 12:05 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Instituto Mexicano de Contadores Públicos..?
Oh, je bedoelt ICMP..? Haal maar even dat bordje van je deur af..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |