abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:35:27 #151
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53092604
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef EggsTC het volgende:
Ja echt irritant ik ken het.

"Ja ik heb een probleem"
Ik : Ok, wat is het probleem.
"Ja ik krijg foutmeldingen"
Ik : wat staat erin?
"Ja iets over ongeldige bewerking, hoe komt dat?"
Ik : goeie vraag
"Maar jij wist er toch zoveel vanaf?"

Haha herkenbaar:

User: Me computer doet het niet meer.
Ik: Wat doet het niet meer dan?
User: Nou kan me mail niet meer lezen, hoe komt dat?

phluphy for president!
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:48:05 #152
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_53092859
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Haha herkenbaar:

User: Nou kan me mail niet meer lezen, hoe komt dat?

Kom het dagelijks tegen, ben daar makkelijk in:
Ik loop naar de computer toe, zet computer aan "Hij doet het toch?" En dan weglopen... Ineens weten ze dan hun probleem wél goed te omschrijven.... Apart is dat altijd. (werkt natuurlijk niet als de voeding defect is )
Don't let my username fool you...
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:50:19 #153
84926 WyriHaximus
pi_53092913
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Kom het dagelijks tegen, ben daar makkelijk in:
Ik loop naar de computer toe, zet computer aan "Hij doet het toch?" En dan weglopen... Ineens weten ze dan hun probleem wél goed te omschrijven.... Apart is dat altijd. (werkt natuurlijk niet als de voeding defect is )
Idd en het leuke is dat als je het een paar keer doet, ze het meestal de keren er na ook goed weten uit te leggen .
phluphy for president!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:25:06 #154
104367 Thrackan
new and improved
pi_53093679
Dat noemt met het "hamer" effect
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:32:16 #155
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_53098963
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Laatste tijd heb ik d'r zo'n hekel aan.. aan die mensen die denken dat jij alles kan oplossen op het gebied van ict. Een voorbeeld hiervan:

Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel. Zoals hij het probleem beschreef had hij een computerspel die niet werkte. Hij kreeg een melding als hij het spel wil opstarten. Dus ik vragen van "Welke foutmelding krijg je dan?", zegt hij "Ja, dat weet ik niet meer.... maar het spel werkt niet". Als ik vervolgens zeg dat het dan 1000 dingen kan zijn en ik het zo niet kan oplossen begint hij mij nog dom aan te kijken ook. Wat denkt hij wel, dat ik zo'n vaag probleem kan oplossen? Dus ik probeer hem uit te leggen dat het probleem (ligt uitgedrukt) vaag omschreven is. Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.

maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is. Blijkt hij een illegale kopie van de familie te hebben gekregen en moest ik d'r ff een crack over gooien. Daarnaast had hij een paar spyware programma's opstaan die ik netjes heb verwijdert (op zijn verzoek) en heb een paar foutmeldingen bij opstarten d'r uitgehaald. In totaal dus iets meer dan een uurtje bij hem geweest en de pc liep weer als een trein daar. Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..

Ik weet zeker dat dit niet een uniek voorbeeld is.. dagelijks zal die echt 100 x voorkomen. Mensen snappen het gewoon niet. volgende keer als ik problemen heb met mijn auto bel ik naar de garage en ga ik mij dom houden "ja, enige wat ik weet is dat de auto niet werk" en vervolgens boos doen op de monteur dat hij het probleem niet op kan lossen met mijn uitgebreide probleemomschrijving. Owhh en monteur maken toch ook gratis een auto???
Helemaal eens. ICT is een ondergewaardeerd vak. Mensen willen alles gratis, alles moet maar werken maar zich er zelf in verdiepen ho maar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53103715
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:50 schreef Aaargh! het volgende:
Vrijwel elk ander OS geeft je standaard niet de mogelijkheid om onder het admin account te werken, als je weet hoe 't admin account aan moet dan weet je ook hoe je er mee om moet gaan.
Dus onder root inloggen in linux is niet standaard? En su en sudo zijn ook niet standaard? Ik weet niet hoor, ik heb geen verstand van linux.
quote:
Bovendien heb je op b.v. OS X eigenlijk nooit admin rechten nodig om een programma te installeren. Je sleept simpelweg het icoontje van het programma naar je schijf, en dat is alles. Geen installer, niks.
Dat is dan nog gevaarlijker! Dat mensen zonder hersens onder een admin account inloggen is niet altijd aan te bevelen, maar zonder rechten iets mogen installeren vind ik nog veel zwakker van structuur.
quote:
Die paar applicaties die wel admin rechten nodig hebben voor installatie vragen netjes om je password en dan draait alleen een deel van de installer als root, het root account wordt nooit direct aan de user blootgesteld.
Dus de gebruiker moet het root wachtwoord invoeren. Denk je dan niet dat hij ook wel eens zal willen inloggen onder root omdat hij dan nooit meer een wachtwoord hoeft in te voeren bij installatie?

Overigens komt er een Nederlandse linux uit. Daar moet je niet meer inloggen als root maar als wortel
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53103818
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:04 schreef Aaargh! het volgende:
Als je root wordt dan mag er van je verwacht worden dat je weet wat je doet.
In theorie: ja. In de praktijk: valt het vaak tegen.

Gelukkig hebben de meeste noobs geen linux
quote:
Probleem is de cultuur van windows gebruikers en developers, die gaan er vaak van uit dat je admin bent

Sinds win2k zit er redelijke support in voor user accounts, helaas maakt niemand er gebruik en houdt software er geen rekening mee.
En zo wordt het toch nog gezellig
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53104718
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:40 schreef Ericjuh het volgende:
Laatste tijd heb ik d'r zo'n hekel aan.. aan die mensen die denken dat jij alles kan oplossen op het gebied van ict. Een voorbeeld hiervan:

Gisteren kwam er iemand aan mijn voordeur met een vraag over een computerspel. Zoals hij het probleem beschreef had hij een computerspel die niet werkte. Hij kreeg een melding als hij het spel wil opstarten. Dus ik vragen van "Welke foutmelding krijg je dan?", zegt hij "Ja, dat weet ik niet meer.... maar het spel werkt niet". Als ik vervolgens zeg dat het dan 1000 dingen kan zijn en ik het zo niet kan oplossen begint hij mij nog dom aan te kijken ook. Wat denkt hij wel, dat ik zo'n vaag probleem kan oplossen? Dus ik probeer hem uit te leggen dat het probleem (ligt uitgedrukt) vaag omschreven is. Zegt meneer ook nog dood leuk dat ik geen verstand heb van pc's en dat hij niks aan mij heeft.

maar goed.. ik ben de beroerste niet! dus ik ga even met hem mee kijken wat het probleem is. Blijkt hij een illegale kopie van de familie te hebben gekregen en moest ik d'r ff een crack over gooien. Daarnaast had hij een paar spyware programma's opstaan die ik netjes heb verwijdert (op zijn verzoek) en heb een paar foutmeldingen bij opstarten d'r uitgehaald. In totaal dus iets meer dan een uurtje bij hem geweest en de pc liep weer als een trein daar. Vervolgens zegt meneer doodleuk "hartelijk bedankt voor het maken van mijn pc..". Natuurlijk ben ik niet op mijn mond gevallen dus vraag er doodleuk wat geld voor. Kijkt hij mij voor de tweede keer raar aan waar ik het lef vandaan haalde om hier geld voor te vragen..

Ik weet zeker dat dit niet een uniek voorbeeld is.. dagelijks zal die echt 100 x voorkomen. Mensen snappen het gewoon niet. volgende keer als ik problemen heb met mijn auto bel ik naar de garage en ga ik mij dom houden "ja, enige wat ik weet is dat de auto niet werk" en vervolgens boos doen op de monteur dat hij het probleem niet op kan lossen met mijn uitgebreide probleemomschrijving. Owhh en monteur maken toch ook gratis een auto???

Ja dat volk denkt dat je houdini bent. Ze krijgen een foutmelding, en zonder die foutmelding te zien vertel jij zo even uit je losse pols wat ze moeten doen om het op te lossen al heb je geen fucking idee waar ze het over hebben.
Ook verwachten die mensen dat je gewoon even een uur van je eigen tijd verkloot om hun teringzeaui op te ruimen voor niets, maar als je riolering verstopt zit halen ze facturen er bij.
Net zoals die mensen die je nooit spreekt, maar opeens je beste vriend zijn op het moment dat hun pauper pentium 2 niet werkt.

Zo herkenbaar.

Eens met TS
pi_53104974
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:57 schreef Q. het volgende:
Tijd voor invoering van een computer-bewijs.
Dat roep ik ook al jaren.
De onkunde van de bevolking is ook de oorzaak van successen van Blaster wormen en consorten.
pi_53105042
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:04 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Alsof je op een Windowsbak een wachtwoord nodig hebt!
Voor Windozen zijn er alternatieve universele wachtwoorden. Is die van Vista al bekend?

Dat is een fabeltje.

Dat zou betekenen dat iedereen zomaar op elke windows based machine in kan loggen.
pi_53106581
En dan zijn er nog die lui die je tien keer iets kunt uitleggen, maar die het toch keer op keer verkeerd doen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:05:50 #162
84926 WyriHaximus
pi_53106944
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gelukkig hebben de meeste noobs geen linux
Nee idd, stel je voor dat ze allemaal ping -f forum.fok.nl doen omdat het forum weer eens traag is en ze willen weten of de server het nog wel doet .
phluphy for president!
pi_53107203
Er was nog zo'n commando waarmee je de packetgrootte kon instellen, maar ik heb even geen zin om dat op te zoeken.

Je kunt natuurlijk ook "1337 H@X0R" op je voordeur zetten
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:19:14 #164
84926 WyriHaximus
pi_53107302
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Er was nog zo'n commando waarmee je de packetgrootte kon instellen, maar ik heb even geen zin om dat op te zoeken.

Je kunt natuurlijk ook "1337 H@X0R" op je voordeur zetten
"Linux Nerd" voldoet ook .
quote:
wyrihaximus@laptop:~$ ping -h
Usage: ping [-LRUbdfnqrvVaA] [-c count] [-i interval] [-w deadline]
[-p pattern] [-s packetsize] [-t ttl] [-I interface or address]
[-M mtu discovery hint] [-S sndbuf]
[ -T timestamp option ] [ -Q tos ] [hop1 ...] destination
wyrihaximus@laptop:~$
phluphy for president!
pi_53108046
iteejer@fokserver.nl ping www.fok.nl

Pingen naar www.fok.nl [213.193.208.13] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Ping-statistieken voor 213.193.208.13:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies).

pi_53108088
Die timeout is overigens echt
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:46:59 #167
84926 WyriHaximus
pi_53108239
Idd, IMCP zal wel geblokt worden aan de kant van Fok!.
phluphy for president!
  woensdag 12 september 2007 @ 11:20:38 #168
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_53117046
oke nu begint het topic een beetje over te slaan naar l33t
happen naar de baas
pi_53117314
z0mg it are t3h l33t h4x0r. icmp is t3h disabled. N0t w0rkin' use t3h f0rce.. dd0s t3h w3bs3rv0r!1113

Hiermee jaag je zulke mensen die denken dat het allemaal zo simpel en leuk voor je is ook wel weg
pi_53117366
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dus onder root inloggen in linux is niet standaard? En su en sudo zijn ook niet standaard? Ik weet niet hoor, ik heb geen verstand van linux.
Dat is niet standaard nee, die mogelijkheid krijg je bij de meeste distro's ook niet eens tenzij je het specifiek aanzet en dan nog krijg je een waarschuwing als je inlogt dat het gevaarlijk is om als root in te loggen en als klap op de vuurpijl een knalrode desktop zodat je wel én iqloos én dom én achterlijk én kleurenblind moet zijn wil je als root inloggen en doodleuk als root gaan werken.

su en sudo zijn commandline opties en ik zie iemand die geen verstand van computers heeft geen terminal opentrekken en even lekker zijn hele systeem sudo rm * /d /f doen mja je weet maar nooit.

Windows daarentegen laat je standaard als admin inloggen en dat is al zoveel windows versies zo dat programmeurs daar rekening mee gehouden hebben, die programma's werken nu bv niet meer goed in vista.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 12 september 2007 @ 11:45:40 #171
84926 WyriHaximus
pi_53117613
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:36 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is niet standaard nee, die mogelijkheid krijg je bij de meeste distro's ook niet eens tenzij je het specifiek aanzet en dan nog krijg je een waarschuwing als je inlogt dat het gevaarlijk is om als root in te loggen en als klap op de vuurpijl een knalrode desktop zodat je wel én iqloos én dom én achterlijk én kleurenblind moet zijn wil je als root inloggen en doodleuk als root gaan werken.

su en sudo zijn commandline opties en ik zie iemand die geen verstand van computers heeft geen terminal opentrekken en even lekker zijn hele systeem sudo rm * /d /f doen mja je weet maar nooit.

Windows daarentegen laat je standaard als admin inloggen en dat is al zoveel windows versies zo dat programmeurs daar rekening mee gehouden hebben, die programma's werken nu bv niet meer goed in vista.
rm is nog niet zo erg. Dan kan je met een beetje gelukt veel nog terug halen met grep. shred daar in tegen
phluphy for president!
  woensdag 12 september 2007 @ 12:05:43 #172
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_53118067
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:46 schreef WyriHaximus het volgende:
Idd, IMCP zal wel geblokt worden aan de kant van Fok!.
Instituto Mexicano de Contadores Públicos..?

Oh, je bedoelt ICMP..? Haal maar even dat bordje van je deur af..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  woensdag 12 september 2007 @ 12:08:16 #173
84926 WyriHaximus
pi_53118124
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:05 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Het hangt nog niet eens .
phluphy for president!
pi_53122681
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:05 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Sterker nog, de ICMP echo reply
pi_53122922
Alleen sociale outcasts die hun eigenwaarde halen uit het klikken op "next" in programma's als adaware en spybot openen dit soort topics en bezigen nog termen als ICT, wat ik al jaren niet meer ben tegengekomen.

Dit hele topic riekt naar de jaren 90. Tegenwoordig kan elke oma al meer dan TS en mensen als vogeltjesdans.

Next.
Their eyes opaque.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')