Ja das die dorpsgek bij jou in de buurt toch?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:35 schreef Ouwesok het volgende:
Ik heb steeds het idee dat ik die dame met die rooie hoed ergens van ken
OT: Er is uiteraard helemaal niks op tegen om op filmpjes te fotograferen, sterker nog, volgens mij leer je er veel bewuster mee fotograferen dan met zo'n digitaal machinegeweer.
Enige setback in deze serie lijkt her en der zoals je zelf al aangeeft de scanner te zijn
Ms eens een mini-motor-foto-meet ergens tussen Arnhem en Utrecht houden?quote:Op zaterdag 8 september 2007 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik woon in het oosten van het land (Arnhem) maar ben met OV en motor opzich wel redelijk verplaatsbaar voor meets.
In beide gevallen zou ik die "Digital Only" prut links laten liggen.quote:Op zondag 9 september 2007 12:26 schreef BlaatQ het volgende:
Ikzelf twijfel nog of ik analoog of digitaal ga.
Of je nou "analoog" doordrukt of filtertje 5 in de vergroter doet, of je doet het met Photoshop...quote:Op zondag 9 september 2007 12:26 schreef BlaatQ het volgende:
Aangezien ik er echt mijn hobby van wil maken lijkt het zelf ontwikkelen en afdrukken me ook erg leuk om mee bezig te zijn. Zo heeft een foto toch meer iets eigen van de fotograaf dan dat bij digitaal het geval is.
Enige probleem is dat ik zelf eigenlijk te weinig ruimte heb op het moment om een simpele doka in te richten, dus ontwikkelen van de film zal wel lukken, het afdrukken wordt echter een probleem.
Twijfels :p
Ik neem aan dat je hier op lenzen doeltquote:Op zondag 9 september 2007 19:39 schreef Hexley het volgende:
[..]
In beide gevallen zou ik die "Digital Only" prut links laten liggen.
Mocht je later bv. een Full Frame dSLR kopen, zit je met een "probleem"...
Denk dat het eerder gewoon een gevoel is hoor. De bewerking opzich kan zowel digitaal als analoog gebeuren.quote:[..]
Of je nou "analoog" doordrukt of filtertje 5 in de vergroter doet, of je doet het met Photoshop...
Maakt het veel uit? Verder kun je analoog ook aardig knoeien, simpele toner of een nette glasplaat bv...
Maar als je een beetje ruimte hebt in de badkamer, liefst met bad en zonder raampje.
Gooi een plaat over je badkuip en je hebt je werk blad, de wastafel als spoelbak.
Rood of groen lampje voor als je ZW gaat doen, voor een beetje afdrukken kan dat best...
Neem aan dat je bij "simpele doka" geen doorloopmachine en een xxl spoelbak enzo bedoelt.
Uhm, het is zogoed als verleden tijd.... Dat een zinvolle tip?quote:
Zou het niet weten, maar testen kan toch niet zoveel kwaad?quote:Op maandag 10 september 2007 07:01 schreef ThinkTank het volgende:
Hoe lang blijven belichte filmpjes 'redelijk goed'? Heb er twee in de ijskast liggen, één van mij en één dat ik ooit op straat gevonden heb. Zijn zo'n tien jaar oud.
Ik heb wel interesse in 'bedorven' rolletjes, kan soms een leuk effect geven. Stuur even een mailtje naar het msn adres in mn profiel wat voor rolletjes het zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 07:01 schreef ThinkTank het volgende:
Hoe lang blijven belichte filmpjes 'redelijk goed'? Heb er twee in de ijskast liggen, één van mij en één dat ik ooit op straat gevonden heb. Zijn zo'n tien jaar oud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |