abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:29:15 #176
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55716971
Voordat ik de Supra kocht was ik ook langs Euro-Rotor geweest voor een FC.
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.

Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:45:46 #177
60383 Furb
Project Rotary
pi_55777409
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 09:29 schreef Supra_Turbo het volgende:
Toch was ik een beetje angstig voor de rotory-motor.
De betrouwbaarheid, het tuningspotentieel etc, dus toen ben ik toch maar voor een Supra gegaan.

Achteraf niet echt spijt van, maar als ik een FC zie rijden begint het toch wel een beetje te kriebelen.
Vooral het lagere gewicht spreekt me aan, want mijn Supra is gewoon te zwaar (1550kg op kenteken, maar met het turbo-blok wat er nu inligt en de turbo-aandrijflijn wat erin gaat, ligt het wagengewicht op ongeveer 1600kg, mss zelfs iets meer!)
Wat weegt jouw FC op kenteken?
het is en blijft altijd een punt waar de meeste mensen op blijven hangen, maar zolang een motor origineel is en goed onderhoud krijgt, gaan ze zelden stuk. er zijn er al een hoop die gewoon 250-300k op de motor hebben staan zonder revisie en zonder al te veel problemen...
mijn FC weegt op kenteken 1300kg, maar dat zal nu wel een stuk minder zijn als je ziet wat er al aan gewicht verwijderd is. als hij weer rijdt gaat ie zowiezo de weegbrug op en mits mogelijk ga ik m ook nog uitwegen op alle 4 de wielen om de wagen te balanceren.


zojuist terug uit duitsland gekomen en er lag een pakketje klaar...
mijn nieuwe set sleutels binnen gekregen! :mrgreen:

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 4 januari 2008 @ 18:47:34 #178
182073 invine
blablabla etc.
pi_55777454
leipe sleutels waar heb je dat laten doen dan?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:00:35 #179
60383 Furb
Project Rotary
pi_55777801
besteld in amerika, toevallig tegenaan gelopen dat iemand een gelimiteerde partij heeft laten maken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55779443
Leuke sleutel

Ik heb zelf een sleutelhanger in die stijl En de rotor is ook te draaien.



Tevens TVP Mooi project
  vrijdag 4 januari 2008 @ 20:20:49 #181
60383 Furb
Project Rotary
pi_55779817
gaat voortaan ergens anders lopen spammen... idioot!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55789155
Lol, laat maar

No hard feelings haha

[ Bericht 49% gewijzigd door Faxie op 05-01-2008 12:37:16 ]
pi_55789593
heel mooi project,ik heb alles met veel plezier gelezen.
zo heb ik heel wat jaartjes geleden ook serieus naar een turbo II gekeken (meen dat het een blauw/zilver exemplaar was).
uiteindelijk ben ik engels turbogeweld gaan rijden.

ik hoop dat je binnenkort weer een mooie update voor ons hebt,ik kijk er naar uit!

veel succes iig.
pi_55791462
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 02:38 schreef Faxie het volgende:
Uhm je kan het toch niet tegen mij hebben he? ... Ik vind het slechts grappig dat je een rotor-accesoire heb, want zoiets heb ik dus ook. Ik heb een RX8 voor als je het nog niet wist

Spam m'n reet...als dat van mij spam is, spam jij net zo goed voor al die zooi die je in de rex bouwt
beflap dat bedoeld ie niet, was een spamhoer die voor een kutsite uit dat kuzwolle zaqt te spammen, niet jij.

trouwens, geile sleutelhanger!
pi_55791805
Haha, ja heb het al gewijzigd

Ik voel me soms nogal snel aangesproken
pi_55792246
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:38 schreef Faxie het volgende:
Haha, ja heb het al gewijzigd

Ik voel me soms nogal snel aangesproken
wahahaha met un beetje nadenken zou je toch wel weten dat hij of un grapje maakde of niet tegen jou had
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:33:52 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_55794057
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
[..]

Daarmee denk ik niet dat hij stopt met pompen hoor
nee maar je hart stopt wel met pompen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:54:52 #188
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55888015
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ey handige harry.. knip jij alles door? Je kunt ook gewoon ff de zekering van je brandstof pomp uittrekken of de stekker dr afhalen
nee domme kneus om de brandstofdruk goed te krijgen voor het starten moet je pomp juist wel aan staan en benzine rondpompen.
nooit van een retour gehoord?
hij mag geen ontsteking krijgen. alle andere dingen moeten wel werken. je zal nog error codes krijgen anders ook. lekker verwarrend bij het troubleshooten als er iets niet in de haak is.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:39:40 #189
60383 Furb
Project Rotary
pi_55977976
ik had vorige week de laatste remleiding gemaakt, zodat ik definitief van de ABS af ben.



op de originele hoofdremcilinder voor non-ABS zit er een aansluiting aan de onderzijde, maar ik had besloten deze te behouden en gewoon een aftakking te maken. voor de verdeling van de druk is het nu gewoon het zelfde als standaard.
daarna de Sard FPR gemonteerd, maar misschien moet ie nog iets verplaatst worden om met mijn intercooler piping beter uit te kunnen komen.



en toen was het weekend weer aangebroken en dus weer tijd om even flink te gaan beulen. na lange tijd aan het klooien geweest te zijn om de naaldlager uit de krukas te verwijderen, was het toch nog gelukt en een nieuw lager geplaatst en kon ik verder gaan met de koppeling monteren!





het blok hangt er inmiddels in, van het hangen heb ik geen fotos, maar we hebben wel alles gefilmd. dit zal ook zsm hier verschijnen.
tot die tijd moeten jullie het doen met de foto's.
op de laatste kun je ook al de oliekoeler gemonteerd zien zitten.



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:37 #190
60383 Furb
Project Rotary
pi_55980353
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:08:09 #191
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_55981879
respect furb! echt geweldig.. ben er jalours op !
ik wou dat ik het kon, of in iedergeval de ruimte had.

1 vraag. waarom geen abs meer?
  zondag 13 januari 2008 @ 01:55:06 #192
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55989506
Op de Supra heb ik ook ABS, alleen daar wil ik ook vanaf.
Het is geen fijne ABS (langzaam), vandaar
Is dat in jouw (Furb) geval ook de rede?

Het schiet al behoorlijk op met de Rex!
Nog ff en dan kun je rijden
  zondag 13 januari 2008 @ 10:47:54 #193
60383 Furb
Project Rotary
pi_55992670
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:08 schreef Bill_E het volgende:1 vraag. waarom geen abs meer?
thnx!

meerdere redenen eigenlijk...

ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)

er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 13 januari 2008 @ 12:23:41 #194
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_55994266
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:47 schreef Furb het volgende:

[..]

thnx!

meerdere redenen eigenlijk...

ik rijd er zowiezo niet mee als t slecht weer is, en op droog sta je sneller stil zonder ABS.
er komen ook nog grotere remmen op, en waarschijnlijk zal de ABS dan toch veel minder doen.
het neemt een hoop ruimte in
het systeem is al 16 jaar oud en werkt niet helemaal meer zoals t nieuw deed en vervangen kost ongeveer 1300 euro
als ik uiteindelijk voor een grotere turbo ga, kom ik waarschijnlijk plek te kort en door de hitte van de turbo zal de ABS het waarschijnlijk toch gaan begeven (is al vele malen voorgekomen bij FC rijders die er meer vermogen uit halen)

er zijn ook FC's gewoon zonder ABS geleverd, dus waarom zou het zonder ABS een probleem moeten zijn?
vroeger had geen 1 auto het, het is allleen een veiligheids ding wat in het leven is geroepen omdat mensen steeds gehaaster zijn gaan rijden en dicht achterop anderen gingen rijden!
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
Op mijn prive wagen zit het niet maar door mijn rijstijl mis ik hem soms wel.
Net wat je gewent bent denk ik.
pi_55999490
Goed bezi Furb! gaan halve maatregelen maar alles goed en perfect goed!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 13 januari 2008 @ 17:29:36 #196
60383 Furb
Project Rotary
pi_56003001
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:23 schreef Bill_E het volgende:

[..]
ja goed ik was nieuwsgierig. De abs op de auto vd zaak heeft me denk toch al wel eens gered
dus eigenlijk was je al te laat met reageren, want daar is ABS voor.
je moet altijd zorgen dat je voldoende zicht hebt op alle situaties en rekening houd met wat er mogelijk kan gebeuren anders ben je gewoon de lul.
ik rijd met t werk met een zware bus, die gewoon tijd nodig heeft om tot stilstand te komen, dan ben je wel gewend om vooruit te kijken
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_56003387
Je hebt niet altijd alles zelf in de hand...
  zondag 13 januari 2008 @ 22:23:52 #198
182073 invine
blablabla etc.
pi_56009832
zit er heel netjes uit Furb! respect hoor, had gewild dat ik het kon.. heb er wel ruimte voor maar snap wel wat van auto's maar niet zo! heel mooi ga zo door.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:39:17 #199
60383 Furb
Project Rotary
pi_56115676
had eerst de auto maar eens buiten geduwd, om alles eens in het normale daglicht te bekijken. dat ziet er toch echt super strak uit


bougiekabels erop gezet, tevens de accu kabels naar de kofferbak gelegd.


ik had de originele radiateur verkocht een tijdje geleden, maar kwam erachter dat de besvestigings beugels daar nog op zaten haha
dus moest ik zelf een paar nieuwe beugels maken.


daarna de nieuwe fan gemonteerd




de solenoid van de Greddy boostcontroller aangesloten


de Sard FPR verplaatst, kwam toch niet uit met de intercooler op de plaats waar ik m als eerst gemonteerd had.




de deadline is bekend, 29 februari staat de afspraak om de auto te mappen, dus vanaf 1 maart kan ik weer de weg op!

enige puntje wat nu nog tegenzit is dat de rode slangen voor de intercooler nogal wat vertraging hebben, en ik dan waarschijnlijk die datum niet ga halen.
maar dan ga ik tot die tijd met blauw aan de slag, aangezien ze dat overal WEL op voorraad hebben...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:43:52 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56115823
Nice Update, en 1 maart komt al heel gauw dichterbij
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')