abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2007 @ 18:02:43 #126
60383 Furb
Project Rotary
pi_54764703
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:17 schreef Tjabbo het volgende:
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?
is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben.
andere optie is om te swappen naar de fuel-rails van de "zenki", die heeft wel een loskoppelbare FPR.
maar heb nog wat research gedaan en de stock fuel rails en leidingen beginnen pas problemen te geven bij 500+pk en de FPR kan het allemaal makkelijk tot 350-400pk bijhouden.

voorlopig houden we t hier maar bij
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 12:33:08 #127
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54780339
500 pk lijkt me meer als genoeg
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 18:32:41 #128
60383 Furb
Project Rotary
pi_54786057
dat zegt iedereen die t niet heeft
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 18:41:30 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54786264
En nooit zal krijgen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 19:25:09 #130
60383 Furb
Project Rotary
pi_54787089
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 18:51:22 #131
60383 Furb
Project Rotary
pi_54830958
sow weer eens tijd voor wat nieuws...

apexi afc ingebouwd


verloop adapter voor de ECU, zodat ik daar mijn accesoires op aan kan sluiten ipv de originele bedrading vernachelen


nieuwe ACT extreme koppeling


720cc injectoren


nieuw stuur met quickrelease


Front mount intercooler



intercooler core zit al op zn plaats en ook de bumper erop aangepast





en nu snel weer verder...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54832481
Heb je ook een LSD voor je auto?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 25 november 2007 @ 20:58:08 #133
60383 Furb
Project Rotary
pi_54834235
de auto heeft standaard wel een viscous lsd, maar die is niet voldoende.
volgend jaar komt er een fatsoenlijke in...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 21:08:24 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54834512
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Furb het volgende:
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Ik had het over mezelf . Mooie spulletjes weer . Ga zo door .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:26:11 #135
60383 Furb
Project Rotary
pi_54864305
bumper is nu helemaal pasgemaakt voor de intercooler en piping.
wat een teringwerk is dat zeg! maar het resultaat mag er zijn...






Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:28:38 #136
182073 invine
blablabla etc.
pi_54865524
heel netjes ben echt nieuwsgierig na het eindresultaat !
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55142473
ben je niet bang voor steenslag tegen je intercooler
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 9 december 2007 @ 17:52:10 #138
60383 Furb
Project Rotary
pi_55149777
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55151288
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Furb het volgende:
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 9 december 2007 @ 20:00:50 #140
60383 Furb
Project Rotary
pi_55152277
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55152882
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
pi_55153830
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:00 schreef Furb het volgende:

[..]

ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
restrictie? 't is echt verwaarloosbaar..
Ik heb de rooster voor de intercooler van onze auto verwijderd..
Raad es wat ik hoeveel performance ik heb gewonnen toen ik deze verwijderde voor onze intercooler?? (Deze zorgde voor een ZWARE hinder trouwens)

Verwaarloosbaar.

Dus racegaas??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55154555
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55158933
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:29 schreef casejunkie het volgende:
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55171055
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
  maandag 10 december 2007 @ 16:51:54 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55171769
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
pi_55175350
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55175517
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten [afbeelding]
wiezoe?
  maandag 10 december 2007 @ 20:02:17 #149
60383 Furb
Project Rotary
pi_55175864
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
dat kun je juist beter niet doen....
als je er een laag verf op aanbrengt, wordt het alleen maar moeilijker om warmte af te geven aan de doorstromende lucht. dus je krijgt een lager rendement
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55177579
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Daantke het volgende:
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')