abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2007 @ 10:51:26 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53426383
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
ah jo het is gewoon wat de eigenaar van een bepaalt type auto wilt horen.
Zo zegt elke eigenaar van een EB110 Super sport dat hij de enige is in nederland. Okal rijden er naar mijn weten al 3 rond. Een blauwe, een grijze en 1 grijze staat zonder kenteken in een garage.

Hoe veel mensen met een speciale auto wel niet zeggen dat er 1 of 2 van in nedeland zijn is extreem.

Feit is dat je nooit zeker kan zijn hoe veel er van een bepaalde type in nederland rijd rijden. Ze kunnen op een ander kenteken staan, ze kunnen ergens in en garage staan zonder kenteken, of er rijd iemand met een zelfde auto rond maar gaat niet naar club dagen of wat dan ook.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 24 september 2007 @ 18:53:26 #77
60383 Furb
Project Rotary
pi_53439016
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53451760
gaaf
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:41:06 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53452852
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef Furb het volgende:
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Een EB110 SS is iets anders dan de EB110. De eigenaren van de EB110 super sport roepen ook altijd dat zij de enige zijn in nederland.

ratelband heeft dan ook gen EB110 super sport. Maar een EB110
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:59:10 #80
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53476212
fuel pump is een walbro zo te zien?
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:20:26 #81
60383 Furb
Project Rotary
pi_53549967
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Tjabbo het volgende:
fuel pump is een walbro zo te zien?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:37:06 #82
60383 Furb
Project Rotary
pi_53573881
het is zover, het hart ligt eruit



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:15:05 #83
182073 invine
blablabla etc.
pi_53576281
netjes netjes
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53579937
Hoezo geen foto's van je K-sport 356mm 8-piston big brake kit?
  zondag 30 september 2007 @ 01:01:06 #85
60383 Furb
Project Rotary
pi_53580700
omdat die er nog niet is...

die speclist is van hoe de auto is als deze aanpak klaar is, want anders had ik ook wel fotos van mn hks blowoff, greddy boostcontroller, injectoren, electrische fan en fuel pressure regulator geplaatst.
maar aangezien die er ook nog niet zijn, gaat dat moeilijk he...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 30 september 2007 @ 09:51:36 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53583459
Damn wat een enorme startmotor zeg
pi_53589013
hehe ok, vandaar
  zondag 30 september 2007 @ 17:13:58 #88
60383 Furb
Project Rotary
pi_53594376
en we hebben natuurlijk ook gefilmd, let vooral op het commentaar en de bak met kibbeling :lol:

KLIK
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:43:38 #89
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_53652731
ziet er netjes uit furb
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_53718708
HAhaahaa,wat een onwijs foute pikkenbak!

tof hoor
!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:41 #91
60383 Furb
Project Rotary
pi_53844755
weer eens een kleine update:

op het werk een standaard gemaakt om mijn blok in te kunnen hangen, zodat ik er fatsoenlijk aan kan werken en alles weer op kan gaan bouwen...



de nieuwe oliedrukregelaar


nieuwe motorsteunen, motorkapscharnieren en boostcontroller




de oude turbo nog eens uit elkaar gehaald en het leek of je naar een verdroogd stuk klei zat te kijken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:13:49 #92
182073 invine
blablabla etc.
pi_53846457
nette standaard, ben benieuwd hoe hij er uitkomt te zien als ie weer klaar is
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:46:13 #93
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53851249
he waar heb je die standaard voor nodig.

als je de motor in 1 hand op pakt kan je er met de ander aan werken
pi_53858125
Standaard is netjes!

Succes verder met het project!
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_53877386
Furb: je woont toch in Etten-Leur? Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt? Ik ben namelijk een behoorlijke mazda fan en ook flink bezig met Mazda's. En wil binnenkort een geintje uitgaan halen met mijn eigen stationwagon waarvoor ik misschien de aandrijflijn - de motor nodig heb van een FC twin turbo.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:47:28 #96
60383 Furb
Project Rotary
pi_53879381
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:45 schreef casejunkie het volgende:Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt?
dan moet ik je helaas teleurstellen, want we willen geen onbekenden in de loods hebben.
niet iedereen hoeft te weten waar het is en wat daarbinnen gebeurt

wel cool als je zulke plannen hebt, dan is het de moeite om bij euro-rotor in veldhoven een kijkje te nemen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53896197
Is niet erg kan ik ergens begrijpen. Heb waarschijnlijk al een RX-7 turbo II gevonden als donor auto.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_53904607
Mooi project (tvp)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53941857
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:45:59 #100
60383 Furb
Project Rotary
pi_53952193
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:36 schreef casejunkie het volgende:
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
de FC turboII heeft 4 injectoren, 2x 550c primair en 2x 550cc secundair.
deze zijn met een hoge weerstand en top-feed (branstoftoevoer aan de bovenzijde)

als je gaat upgraden moet je altijd grotere secundaire nemen dan primair, omdat je die extra brandstof toch pas op hogere toeren nodig hebt en de scundaire injectoren komen in bij 3800tpm.
dan kun je het verbruik nog redelijk laag houden in het lage toerengebied!
ik ga nu voor 550cc primair en 720cc secundair, als ik nog verder ga gaan de 720cc als primair en komen er 1600cc secundaire bij...

deze groottes van injectoren zijn makkelijk aan te komen en zijn er in de juiste pasvorm.
de 720cc van greddy en de 1600cc die rx-7store.net aanbied zijn drop in, je hebt er alleen een resistor pack voor nodig.
met deze combinatie kun je makkelijk 400pk aan in combinatie met andere brandstofpomp en pressure regulator. dan moet je uiteraard wel een fuelcomputer hebben of nog liever een standalone.


weet niet wat je van plan bent, maar hier nog een weetje:
FD injectoren zijn 850cc, hoge weerstand en side-feed
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')