abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:04:23 #101
60383 Furb
Project Rotary
pi_54038463
weer tijd voor een update

achterste oliedrukregelaar is vervangen en tevens de voorste regelaar uitgevuld voor een hogere oliedruk.


de olie-bypass in de krukas voor snelle olie-opwarming eruit gehaald


en gelijk de oil-baffle plate tussen het blok en de carterpan geplaatst.


Greddy boostcontroller is eindelijk binnen


begonnen met het opnieuw intapen van de gehele kabelboom, aangezien ik geen bekabeling weg ga werken moet het er toch wel wat netter uit komen te zien.


beugel van de dynamo getest, moet enigszins aangepast worden voor betere uitlijning van de poelies en de bevestiging was ook niet optimaal. deze week ff afronden, dan kan ik op gaan meten wat voor riemen ik nodig heb...


daarna het blok zelf eens goed onderhanden genomen, helemaal schoongemaakt en ontvet, daarna voorzien van een vers kleurtje.


en nog een kleurtje...



met als resultaat:





morgen weer verder
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54039315
Ziet er goed uit, grappig ook dat two tone motorblock
pi_54055655
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btw Ik heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:10:15 #104
60383 Furb
Project Rotary
pi_54055729
vandaag weer verder gegaan aan de dynamo beugel...





pasvorm nu nu perfect, riemen lopen kaarsrecht en alles zit fatsoenlijk vast! nu kan ik hem voor t mooie af gaan werken.

ook hebben we de zichtkanten van de versnellingsbak gespoten (dat lekkere kontje is van Suup :lol: )




en vanmorgen mijn blow-off opgehaald
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:15:54 #105
60383 Furb
Project Rotary
pi_54055819
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:05 schreef Lausteen het volgende:
Tof project man! Die supra is ook best wel vetjes btw Ik heb 2 n00bvragen: waarom heb je die oil-bypass er uit gehaald en waar dient die oil-baffle-plate voor? Om er voor te zorgen dat de olie niet gaat klotsen in het carter
die baffle plate is idd tegen het klotsen, maar doordat de olie enigszins wordt afgeremd schuimt het minder en kan het beter afkoelen.

die olie-bypass is een stom systeem bedacht door mazda.
als de motor koud is loopt de olie in de krukas via een bypass, waardoor de olie NIET door de lagers gaat. dit hebben ze gedaan om de motor sneller opgewarmd te krijgen. op het moment dat de motor warm wordt, komt er een palletje uit deze klep die dan de bypass afsluit en de olie via de lagers stuurt.
na vele jaren kan het wel eens voor gaan komen dat die thermowax niet meer werkt, waardoor je dus wel kunt begrijpen wat er dan gebeurt... geen smering naar de lagers en dan loopt je blok in puin!
simpele oplossing met een onderdeeltje wat slechts 9 dollar kost, maar je wel een hoop ellende bespaard
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:24:37 #106
60383 Furb
Project Rotary
pi_54096683
gisteren begonnen met de wastegate te poorten om boost-pieken te voorkomen. de standaard openingen zijn veel te klein in combinatie met een open uitlaat systeem. dan loopt de piekdruk zo hoog op dat je binnen no-time je apex seals eruit tuft






de korte gang aan de linkerzijde is vrijwel klaar, de rechteropening moet nog gedaan worden.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:38:13 #107
60383 Furb
Project Rotary
pi_54166104
en weer een stapje verder...

wastegate is helemaal gepoort en dus de turbo maar weer op zn plek gehangen


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54168613
Zo dat ziet er goed uit !

ook die turbo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:38:20 #109
60383 Furb
Project Rotary
pi_54204305
weer een drukke dag gehad vandaag en het begint nu al best aardig op te schieten

eerst weer wat spullen binnengehad:
Sard brandstofdrukregelaar en Greddy Radiateurdop


Flex-a-lite Black Magic electrtische fan


een setje pakkingen


de beugel voor mijn dynamo is helemaal klaar nu


vandaag weer aan het opbouwen geweest, waarbij ik de volgende onderdelen definitief gemonteerd heb:
- dynamo
- onderste inlaatspruitstuk
- turbo
- waterpomp
- oil-metering pump



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:45:20 #110
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54204609
Ziet er idd erg netjes uit!
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:15:32 #112
60383 Furb
Project Rotary
pi_54340206
verder gegaan aan het inlaat gedeelte en verwijderen van de emissiesystemen.




hitteschild van de turbo gemonteerd


olieleidingen van de oil-metering-pump vervangen


vacuumslangen van de olie injectoren vervangen door silicone.
tevens een aantal vacuumaansluitingen voor de emissie systemen afgedopt. enige slang die er nog op komt is voor de Sard brandstofdruk regelaar.

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 4 november 2007 @ 12:14:02 #113
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54352755
Schiet goed op joh

Alleen die sard he
deze:


Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?

Ik vind ze namelijk ruk. Komt op me over als een hobby ding ipv een profi afpr.
Laatst 1 gemonteerd op een celica st205 maar dat ding maakt een kabaal niet normaal. voelt ook niet echt solide aan als ik eerlijk ben.
Heb op mijn eigen auto een aeromotive gemonteerd. imho 10x beter. (de looks ook maar dat is persoonlijk )
Geen gesuis/geruis van benzine, helemaal niets. Gewoon stil zoals het hoort.

Ben benieuwd waarom je voor de sard ging.
  zondag 4 november 2007 @ 17:50:36 #114
60383 Furb
Project Rotary
pi_54360514
ik heb geen flauw idee, was bij nengun aan het bestellen en dacht eraan dat ik nog zon ding moest hebben.
geen ervaring mee verder...

we zien wel
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54376388
Goed werk
pi_54381173
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
  maandag 5 november 2007 @ 16:27:42 #117
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54382886
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:07 schreef Repeat het volgende:
Waarvoor dient deze radiateurdop? Een dop lijkt me nou juist iets wat je wel standaard kan houden of vergis ik me nu
Deze zet iets meer druk op het systeem.
  donderdag 8 november 2007 @ 18:42:11 #118
60383 Furb
Project Rotary
pi_54461744
idd, iets meer druk...

ik geloof standaard 0.8bar en aftermarket zit altijd op 1.3bar
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54461784
Ik meen dat stock meestal 1,1 bar is
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:06:54 #120
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_54487035
Bij de meeste japanse auto's waar ik aan gewerkt heb, zit er standaard een 0,9bar dop op
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:35:13 #121
60383 Furb
Project Rotary
pi_54489265
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:14 schreef Tjabbo het volgende:Alleen die sard he, Had je daar ervaring mee of zo? of op goed geluk gekocht?
nadat ik gisteren de fuel rail in mn handen had, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik niet eens een aftermarket FPR kan gebruiken met deze rails. de FPR is 1 geheel met de rail en kan niet gewisseld worden (ook lekker ruk als je FPR t zou begeven)

dus de Sard gaat weer de deur uit denk, dan blijf ik voorlopig nog wel met de standaard druk rijden, dat is nu nog geen probleem...
dan komt er in een later stadium (met de turbo upgrade) wel gelijk een volledig aftermarket fuel systeem van KGParts.
die kits zijn gelijk voorzien van een Aeromotive FPR en alle leidingen.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 11 november 2007 @ 19:15:10 #122
60383 Furb
Project Rotary
pi_54533021
weer een update:

het blok is nu bijna klaar om erin gehangen te worden.
alleen ik zit nog steeds te wachten tot de auto naar de spuiter kan...

wat ik sinds de vorige keer heb gedaan:
- olietoevoer van de turbo gemonteerd
- injectoren en fuel rails geplaatst
- brandstofleidingen erop gezet
- vacuum gebeuren aangesloten en alle overbodige zaken afgedicht
- kabelboom aangesloten en klein beetje aangepast
- gasklep aangepast
- alle emissie onderdelen weggehaald.







inmiddels nog wat spullen onderweg:
ACT extreme-street koppelingset
Front mount intercooler
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 19 november 2007 @ 11:36:45 #123
182073 invine
blablabla etc.
pi_54712860
doe mij die maar
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_54713174
sexcii
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 19 november 2007 @ 16:17:24 #125
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54718868
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?

wel zonde hoor. Schiet verder lekker op
  woensdag 21 november 2007 @ 18:02:43 #126
60383 Furb
Project Rotary
pi_54764703
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:17 schreef Tjabbo het volgende:
Lekker shit van die brandstof toevoer. Maar het is toch niet zo moeilijk om een stuk eraf te zagen en dicht te laten lassen? en dan een draad tappen voor je fpr. Of beter nog, gewoon afzagen en rechtstreeks een fitting op de rail maken?
is een optie, er zijn er al meerdere die dat gedaan hebben.
andere optie is om te swappen naar de fuel-rails van de "zenki", die heeft wel een loskoppelbare FPR.
maar heb nog wat research gedaan en de stock fuel rails en leidingen beginnen pas problemen te geven bij 500+pk en de FPR kan het allemaal makkelijk tot 350-400pk bijhouden.

voorlopig houden we t hier maar bij
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 12:33:08 #127
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54780339
500 pk lijkt me meer als genoeg
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 18:32:41 #128
60383 Furb
Project Rotary
pi_54786057
dat zegt iedereen die t niet heeft
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  donderdag 22 november 2007 @ 18:41:30 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54786264
En nooit zal krijgen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 22 november 2007 @ 19:25:09 #130
60383 Furb
Project Rotary
pi_54787089
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 18:51:22 #131
60383 Furb
Project Rotary
pi_54830958
sow weer eens tijd voor wat nieuws...

apexi afc ingebouwd


verloop adapter voor de ECU, zodat ik daar mijn accesoires op aan kan sluiten ipv de originele bedrading vernachelen


nieuwe ACT extreme koppeling


720cc injectoren


nieuw stuur met quickrelease


Front mount intercooler



intercooler core zit al op zn plaats en ook de bumper erop aangepast





en nu snel weer verder...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_54832481
Heb je ook een LSD voor je auto?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  zondag 25 november 2007 @ 20:58:08 #133
60383 Furb
Project Rotary
pi_54834235
de auto heeft standaard wel een viscous lsd, maar die is niet voldoende.
volgend jaar komt er een fatsoenlijke in...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 25 november 2007 @ 21:08:24 #134
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54834512
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:25 schreef Furb het volgende:
zeg nooit nooit....

deze auto blijft, dus 500pk zal dan misschien wel een keer gehaald gaan worden.
Ik had het over mezelf . Mooie spulletjes weer . Ga zo door .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:26:11 #135
60383 Furb
Project Rotary
pi_54864305
bumper is nu helemaal pasgemaakt voor de intercooler en piping.
wat een teringwerk is dat zeg! maar het resultaat mag er zijn...






Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:28:38 #136
182073 invine
blablabla etc.
pi_54865524
heel netjes ben echt nieuwsgierig na het eindresultaat !
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_55142473
ben je niet bang voor steenslag tegen je intercooler
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 9 december 2007 @ 17:52:10 #138
60383 Furb
Project Rotary
pi_55149777
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55151288
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:52 schreef Furb het volgende:
jawel, maar moet ik er dan van dat afschuwelijke "RACEGAAS" in gaan maken? dacht het niet!
steenslag op de intercooler is net zo ongewenst als steenslag op de lak.
gewoon voldoende afstand houden dan heb je er al weinig last van
ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 9 december 2007 @ 20:00:50 #140
60383 Furb
Project Rotary
pi_55152277
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

ach ja, je kunt toch voor daily een racegaas gebruiken, en voor showdoeleinden ed. afhalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55152882
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
pi_55153830
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:00 schreef Furb het volgende:

[..]

ik heb al een andere auto voor daily, deze is puur voor de hobby.
een intercooler heb je voor de performance, niet voor show!
dus jij stelt voor om er iets voor te maken, zodat je de performance factor verlaagt op de plek waar je t nodig hebt (op de weg) en dan die restrictie weer weghalen voor de momenten dat je t niet nodig hebt (als je stilstaat)

beetje vreemde gedachtengang zou ik zeggen...
restrictie? 't is echt verwaarloosbaar..
Ik heb de rooster voor de intercooler van onze auto verwijderd..
Raad es wat ik hoeveel performance ik heb gewonnen toen ik deze verwijderde voor onze intercooler?? (Deze zorgde voor een ZWARE hinder trouwens)

Verwaarloosbaar.

Dus racegaas??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55154555
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55158933
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:29 schreef casejunkie het volgende:
Bij een TDi'tje zal je dat idd niet merken. Bij meer auto's waarbij de intercooler daadwerkelijk goedgebruikt wordt merk je het wel.
Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55171055
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
  maandag 10 december 2007 @ 16:51:54 #146
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_55171769
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Denk het niet, het gaat hier om GAAS niet om een plexiglas oid..
Wat wilt gaas tegenhouden..? Niks.
ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
pi_55175350
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:51 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ligt er aan hoe fijn de vermazing is. En het gebruikte materiaal.
Het zal denk ik inderdaad niet superveel uitmaken. Wel wat natuurlijk maar of het merkbaar is?

Ik zou het er ook niet in maken btw. Kan jou die steenslag nou schelen voor die ene keer dat je er mee rijdt.
Moet je maar eens vragen bij speedcentre in Geldermalsem. Die stonden behoorlijk te kijken wat het effect van racegaas was.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_55175517
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten [afbeelding]
wiezoe?
  maandag 10 december 2007 @ 20:02:17 #149
60383 Furb
Project Rotary
pi_55175864
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:25 schreef jp84 het volgende:
als je em puur voor de performance zou hebben, had je em wel zwart gespoten
dat kun je juist beter niet doen....
als je er een laag verf op aanbrengt, wordt het alleen maar moeilijker om warmte af te geven aan de doorstromende lucht. dus je krijgt een lager rendement
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_55177579
quote:
Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Daantke het volgende:
@turkie

Lees jij nou maar beter je posts na. Eerst zeg je dat hij zware hinder veroorzaakt en daarna is het opeens weer verwaarloosbaar

En natuurlijk houdt gaas wel tegen.
Zware hinder veroorzaakt de rooster van de bumper van mn TDI, en Verwaarloosbaar is de gaas voor de intercooler @ zijn auto zei ik
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')