abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:02:25 #1
60383 Furb
Project Rotary
pi_53037248
het is een tijd geleden dat ik hier op het forum heb gezeten, maar er is inmiddels al zo veel aan de auto veranderd en ben nu weer bezig, dat het wle een project topic waardig is denk ik...

Ferdi, Beter bekend als Furb
23 jaar uit Etten-Leur
Werkzaam als servicemonteur bij Viscon
Website: J-Spec.nl


Mijn ride:

Mazda RX-7 FC TurboII
13BT Wankelmotor (200pk/265Nm)

spec list zoals die er na de opbouw uitziet
Engine:
- Racing Beat 3inch SS dual exhaust
- Apexi air intake
- Racing Beat Sparkplug wires
- HKS SSQV blow-off valve
- Samco Turbo hoses
- Racing Beat oil baffle plate
- Racing Beat oil pressure regulator
- Racing Beat thermal bypass pellet
- Racing Beat steel braided oil cooler lines
- Racing Beat oil cap

Fuel:
- 720cc secundairy injectors
- Walbro 255l/h fuel pump
- fuel pressure regulator

Cooling:
- Koyo radiator
- Flex-a-lite Black Magic fan
- Custom radiator panel
- Samco radiator hoses

Drivetrain:
- Corksport steel braided clutch line

Suspension:
- Silkroad RM/A8 coilover kit
- Custom front and rear strut braces
- Racing Beat front and rear sway bars
- Racing Beat sway bar end links
- Racing Beat DTSS eliminators

Brakes:
- K-sport 356mm 8-piston big brake kit
- Ferodo DS2500 front brake pads
- Formel drilled rear brake rotors
- EBC green stuff rear brake pads
- Corksport steel braided brake lines

Wheels:
- Barracuda Velvet 18inch x 8,5J 25mm offset
- Barracuda Velvet 18inch x 9,5J 25mm offset

Tires:
- Falken FK451 225/40R18 front tires
- Falken FK451 255/35R18 rear tires

Exterior:
- GP-Sports G-four Aerokit
- Border Headlight intake cover
- RE-Amemiya mirrors

Windows:
- SL Llumar Windowfilm 35%

Interior:
- Autometer dual gauge pod
- Custom DIN 3-gauge holder

Electrics:
- Greddy boost controller
- Greddy turbo timer
- Apexi AFC Neo
- Stri X-Line Boostgauge
- Stri X-line Oil temp gauge
- Stri X-Line Water temp gauge
- Stri X-Line Oil pressure gauge
- Vems wideband controller
- EGT sensor

ICE:
- Sony CD-F7750 headunit
- Pioneer 5100T 760W amplifier
- Polk audio 13cm speakers
- Polk audio 16cm speakers
- Polk audio 8” woofers
- 300W 12/220V DC/AC converter

Special Thanks:

Gerry ( www.j-spec.nl )
Paint: Jerry ( www.hoewijk.nl )
Parts: JP ( www.japtuningshop.com )
Parts: Jeroen, ( www.jeroentje.nl )

een aantal filmpjes
FC3S
GP-Sports
Rotary heaven
clubspecials part 1
clubspecials part 2
clubspecials part 3
clubspecials part 4
airfield fun


VANAF HIER BEGINT DE BESCHRIJVING VAN HET GEHELE PROJECT VANAF HET BEGIN...

Gekocht in februari 2005 in originele en uitzonderlijke staat.
De auto is in 2002 ingevoerd vanuit duitsland en voorzien van een nieuwe motor, de rest van de auto is ook gelijk aardig opgeknapt.
Toen ik de auto kocht, stond er net 9200km op de teller

Zo zag de auto er toen uit:







Heb daarna wat kleine veranderingen gedaan, maar vooral lange tijd gespaard en vervolgens is het in vrij korte tijd heel erg hard gegaan. Januari 2006 was de auto nog steeds aardig standaard, maar de specificatie lijst is nu al aardig uitgebreid!

Wat kleine spulletjes:




Toen was het onderstel aan de beurt voor wat flinke aanpassingen.
Coilover-kit uit Japan, zelf gefabriceerde veerpootbruggen, geventileerde remschijven.
Toen natuurlijk ook nog een mooie set wielen, Ik wilde zo breed als wat maar mogelijk was zonder dat de wielkasten uitgerold moesten worden. Na lang zoeken uiteindelijk iets naar mijn zin gevonden! nadeel was alleen dat ze niet in zwart leverbaar waren, dus ze gingen gelijk een bezoekje brengen aan de velgendokter. Voor 18 x 8,5J met 225/40R18 en achter 18 x 9,5J met 255/35R18.


























Ik was er eigenlijk net mee klaar, toen de bodykit al in bestelling ging. Was eerst nog niet zo overtuigd over het wel of niet nemen van een kit, tot ik deze tegenkwam en ook nog voor een gunstige prijs aangeboden kreeg door JP van Japtuningshop. Enige tijd later was de kit binnengekomen vanuit Japan en kon er weer gewerkt worden...















Op naar Hoewijk, die hem in een strak nieuw jasje heeft gestoken!

















En het eindresultaat:






de veerpootbrug die er nu op zat was van staal en ik over wilde op aluminium.
Dus dan gaan we maar weer wat knutselen...
en toen ik toch bezig was, ook maar gelijk een alu plaat gemaakt voor boven de radiateur.






Toen was de auto aan de buitenkant eindelijk klaar en kon ik eindelijk weer gaan rijden, want wat had ik dat gemist zeg!
inmiddels zijn we alweer een jaar verder en weer tijd voor de nodige veranderingen...

nieuwe metertjes geplaatst, waarvoor ik zelf een DIN-houder gemaakt heb. er komt nu alleen nog een meter bij voor de wideband A/F meter gecombineerd met EGT.
de sensoren zijn nog niet aangesloten, dat doe ik van de winter wel als de motorruimte leeg gemaakt wordt.






toen kwamen er een hele hoop onderdelen binnen
- Racing Beat 3” exhaust
- Racing Beat Sparkplug wires
- Samco Turbo hoses
- Racing Beat oil baffle plate
- Racing Beat oil pressure regulator
- Racing Beat thermal bypass pellet
- Racing Beat steel braided oil cooler lines
- Racing Beat oil cap
- Koyo radiator
- Samco radiator hoses
- Racing Beat front and rear sway bars
- Racing Beat sway bar end links
- Racing Beat DTSS eliminators
- Walbro 255l/h fuel pump
- Apexi AFC Neo






















nu nog te verwachten:
- greddy boostcontroller
- hks ssqv blow-off
- black magic electrische fan
- vems widebandcontroller
- egt sensor
- 720cc injectoren
- fuel pressure regulator

toen kon het werk echt gaan beginnen maar eerst nog even een laatste ritje gemaakt met de huidige setup en geluid.
dit moet ik een aantal maanden gaan missen, maar het zal het absoluut waard worden!

en natuurlijk hoort daar nog wat media bij:









Movie
Final Run


sway-bars en verstelbare end-links zijn gemonteerd
achter is het DTSS systeem (soort van "4-wiel sturing systeem") verwijderd.
gehele aircosysteem is verwijderd en ook de stuurbekrachtiging heeft zijn plaats moeten afstaan. heb de stuuras als het ware gewoon omgebouwd naar een normaal stuurhuis, enige wat er nu nog anders is is de stuurverhouding.
daarna nog wat overbodige beugeltjes en kabeltjes verwijderd en de nieuwe bougiekabels gemonteerd.
alvast de ruitensproeier tank verwijderd, omdat die uiteindelijk toch weg moet als de FMIC erop gaat komen, daar ben ik nu iets anders voor aan het maken.

resultaat tot nu toe:
ongeveer 20 kilo lichter en minder aandrijf verliezen.
dit is goed merkbaar, motor loopt veel beter en sneller door zn toeren en zakt minder ver terug bij overschakelen.
swaybars en DTSS eliminators doen ook goed hun werk want de auto ligt veel strakker op de weg en ook de kont is iets voorspelbaarder geworden.
t sturen gaat wel een stuk zwaarder zoals verwacht, maar dat is meer een kwestie van wennen, op zich had ik t zelfs erger verwacht. wellicht een keer kijken voor een stuurhuis met een andere verhouding.

en zoals het hoort, de foto's:













daarna de gehele uitlaatlijn en turbo gedemonteerd en tot een verontrustende ontdekking gekomen...
de turbo valt onder de categorie schroot!
- er zit ongeveer 1-1,5mm radiale speling op de as.
- turbine wiel heeft het huis geraakt en is op diverse plekken weggesleten.
- wastegate scharnier is ingesleten, waardoor deze scheef trekt en dus vaak vast komt te zitten.
- er zitten diverse scheuren in de turbine die vrijwel door en door zijn.














spruitstuk is ook afgeschreven, daar zitten ook 4 scheuren in







dan maar weer verder gegaan met het leegtrekken van de motorruimte
ABS, accu, radiateur, oliekoeler, intercooler, dynamo en nog een hoop andere dingen weer eruit gehaald.
het einde begint in zicht te komen, dan kan ik beginnen met de motorruimte netjes maken en weer opbouwen.







al weer vrij snel een nieuwe turbo weten te bemachtigen, dus ik kon weer verder met het project...









nieuw tankje voor de ruitensproeier gebouwd van een oil-catch tank waar ik toch niets aan heb...


omdat ik heb besloten om de motorruimte te laten spuiten, moeten er nog meer onderdelen uit...


werkt best makkelijk zo


weer een hoop verwijderd, zoals waterpomp, coilpacks, cruisecontrol, diverse beugels, voorste remleidingen. en heb gelijk alvast wat bedrading iets verlegd zodat dit straks allemaal wat netter eruit komt te zien.

motorruim ziet er op dit moment ongeveer zo uit



dit is alles tot nu toe, binnenkort meer...
dit alles is ook te volgens op J-Spec.nl (tijdelijk alleen ff niet, want we zijn ermee bezig )
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53037557
Ziet er allemaal supertof uit
pi_53037693
gaaf man, maarehh wat heeft dit je nou in totaal gekost?
You dream it, I live it.
pi_53037908
tering die oude turbo

Gaaf project
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:33:30 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53038031
gaaf niet mijn style auto maar wel mooi
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:35:56 #6
162268 Knoflook
Lekker bij Döner
pi_53038110
Ik zou het geld en het geduld er niet voor hebben.
Klap eens in je handjes.
pi_53038713
Prachtig project en helemaal naar mijn zin en smaak. Ik zou het geduld er ook alleen niet voor hebben hoewel ik dat nu zeg terwijl ik ook al een tijd met mijn eigen auto bezig ben .
  zondag 9 september 2007 @ 00:36:07 #8
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_53042159
Eindelijk eens een project naar mijn hart, in plaats van die cheap-ass plasctic petjes pimping zooi.
pi_53042248
ziet er top uit, leuk project om te volgen
  zondag 9 september 2007 @ 09:06:07 #10
60383 Furb
Project Rotary
pi_53044696
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef Meddo het volgende:
gaaf man, maarehh wat heeft dit je nou in totaal gekost?
VEEL, maar dat is helemaal niet boeiend...
als je iets aparts en naar je eigen smaak wilt, kost dat nu eenmaal een hoop
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 9 september 2007 @ 09:09:54 #11
60383 Furb
Project Rotary
pi_53044714
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:58 schreef _Drake_ het volgende:
Prachtig project en helemaal naar mijn zin en smaak. Ik zou het geduld er ook alleen niet voor hebben hoewel ik dat nu zeg terwijl ik ook al een tijd met mijn eigen auto bezig ben .
hoezo zou ik hier geduld voor moeten hebben? als iets je passie is dan denk je daar niet eens over na
en aangezien ik in de wintermaanden zowiezo niet ermee rijd kan ik dan mooi aan de auto werken.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53044955
Wow! Mooi project! Die oude turbo is echt helemaal op.

Ga zo door!
pi_53044996
quote:
Op zondag 9 september 2007 09:09 schreef Furb het volgende:

[..]

hoezo zou ik hier geduld voor moeten hebben? als iets je passie is dan denk je daar niet eens over na
en aangezien ik in de wintermaanden zowiezo niet ermee rijd kan ik dan mooi aan de auto werken.
das waar, maar dat kan ik dus niet (in de winter aan de auto werken, heb geen overdekte ruimte) plus het is voor mij ook een daily driver dus hij kan niet lang stilstaan wat het nog veel lastiger maakt . Maar ik mag niet klagen gezien ik aan het sparen ben voor een 2e auto (hoewel dat nog een jaar zal duren maar dat is bijzaak)
pi_53046672
Niet meteen voor een grotere turbo gegaan? Of vind je het vermogen wel best zo.

Ik heb totaal niks met Japanse auto's en de tuning, maar deze is mooi gedaan
  zondag 9 september 2007 @ 12:49:21 #15
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53047190
mooi project
pi_53049565
Mooi project man! Hij ziet er echt netjes uit, kben benieuwd naar wat filmpjes

En ik die daar een 205 Dimma (of guttman? zelfde voorspatborden) staan, is die ook van jou?
  zondag 9 september 2007 @ 16:28:28 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_53051613
Prachtige FC!
The more debt, the better
  zondag 9 september 2007 @ 17:58:16 #18
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_53053717
Alleen het downloaden van het filmpje wil niet vlotten.......
  zondag 9 september 2007 @ 18:12:36 #19
178394 afdak
tubgirl.jpg
pi_53054020
Leuk project.
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
  zondag 9 september 2007 @ 18:33:41 #20
60383 Furb
Project Rotary
pi_53054366
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:20 schreef Jimmeh het volgende:
Niet meteen voor een grotere turbo gegaan? Of vind je het vermogen wel best zo.
zou wel willen, maar heb er t geld niet voor omdat ik dan gelijk NOG meer aan moet passen.
dan moet ik gelijk een grotere intercooler, grotere primaire injectoren, standalone ECU om het draaiende te krijgen, maar dan zal ook de koppeling vervangen moeten worden om het vermogen naar de weg te kunnen brengen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 9 september 2007 @ 18:34:58 #21
60383 Furb
Project Rotary
pi_53054392
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:50 schreef -Muse- het volgende:
205 Dimma (of guttman? zelfde voorspatborden) staan, is die ook van jou?
die is van mijn spuiter, Jerry Hoewijk
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 9 september 2007 @ 18:36:05 #22
60383 Furb
Project Rotary
pi_53054416
quote:
Op zondag 9 september 2007 17:58 schreef SilentRimmer het volgende:
Alleen het downloaden van het filmpje wil niet vlotten.......
owja, klopt... die stonden op de website maar die is inmiddels veranderd.
zal kijken of ik ze terug kan vinden, dan post ik ze wel
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 9 september 2007 @ 20:46:05 #23
182073 invine
blablabla etc.
pi_53057641
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:33 schreef Bill_E het volgende:
gaaf niet mijn style auto maar wel mooi
wat hij zegt
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 9 september 2007 @ 21:09:24 #24
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53058328
Vet
pi_53060158
Top projectje!
pi_53061476
Super projectje, jammer dat het er nooit "echt" door is gekomen, de wankel.....
pi_53061565
andere turbo was idd wel nodig zeg, damn :p
mooi project, super bak, keep up the good work
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  zondag 9 september 2007 @ 23:38:56 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53062570
Nice.

Direct een upgraded turbo genomen of een stocker?
pi_53062842
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:56 schreef mistermaniac het volgende:
Super projectje, jammer dat het er nooit "echt" door is gekomen, de wankel.....
Gezien de techniek had het nooit kunnen lukken ook, maar op deze manier is er mijn ogen ook niet mis mee. laat het een exoot blijven en zo zal het veel bijzonderder zijn
pi_53064286
Erg mooi Furb!
Ik heb jou en Ger nog steeds in m'n MSN lijstje staan maar echt al lang niet meer gechat!
  maandag 10 september 2007 @ 06:44:05 #31
60383 Furb
Project Rotary
pi_53065649
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:38 schreef Tjabbo het volgende:
Nice.
Direct een upgraded turbo genomen of een stocker?
ben voorlopic stock gebleven
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 10 september 2007 @ 06:46:09 #32
60383 Furb
Project Rotary
pi_53065659
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:46 schreef _Drake_ het volgende:

[..]
Gezien de techniek had het nooit kunnen lukken ook, maar op deze manier is er mijn ogen ook niet mis mee. laat het een exoot blijven en zo zal het veel bijzonderder zijn
en toch is het een groter succes dan verwacht, anders zouden ze niet blijven doorontwikkelen...
in 2010 komt de nieuwe generatie uit, nog steeds 1.3, maar weer meer vermogen en toch minder verbruik!
in japan rijden ook al 10 rx-8en rond op waterstof, hiervoor hoeft de motor amper aangepast te worden, dus dat is ook een goed oog voor de toekomst
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 10 september 2007 @ 06:48:18 #33
60383 Furb
Project Rotary
pi_53065673
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:54 schreef johnwoo het volgende:
Erg mooi Furb!
Ik heb jou en Ger nog steeds in m'n MSN lijstje staan maar echt al lang niet meer gechat!
heb een nieuwe, zal je wel ff toevoegen
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 10 september 2007 @ 16:38:26 #34
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_53075377
Dik chill project. Tvptje.
"The meaning of life is 'bucket'."
  donderdag 13 september 2007 @ 22:41:33 #35
60383 Furb
Project Rotary
pi_53158778
weer erg veel gedaan deze week, volgende week maar een afspraak gaan maken bij Hoewijk om te laten spuiten...

zo zag het er begin van de week dus nog uit


vervolgens zo:


nog ff doorwerken en dan staat het geheel er zo bij:

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:31:54 #36
182073 invine
blablabla etc.
pi_53168984
netjes netjes
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53170548
Waarom basht niemand nou die turbo-timer ?
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:11:19 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53177434
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef Lausteen het volgende:
Waarom basht niemand nou die turbo-timer ?
omdat de meesten hier dat als enige mod hebben op hun uber turbo bak


turbo timers zijn leuk en soms handig. maar meestal weggegooid geld.
als je niet even wilt wachten in je auto ben je hem gewoon niet waard. klaar.

zo goed?
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:11:42 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53177444
quote:
Op maandag 10 september 2007 06:44 schreef Furb het volgende:

[..]

ben voorlopic stock gebleven
Waarom?
Now is the time you know...
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:53:59 #40
60383 Furb
Project Rotary
pi_53178441
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:34 schreef Lausteen het volgende:
basht
en nou in t nederlands?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:55:59 #41
60383 Furb
Project Rotary
pi_53178496
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

omdat de meesten hier dat als enige mod hebben op hun uber turbo bak


turbo timers zijn leuk en soms handig. maar meestal weggegooid geld.
als je niet even wilt wachten in je auto ben je hem gewoon niet waard. klaar.

zo goed?
enige waar ik de turbo timer eigenlijk echt voor gebruik (als ik m al gebruik) is de auto opwarmen voor ik ga rijden, dan kan ik gewoon ff terug naar binnen terwijl ik ff de olie opwarm...
hij staat wel standaard op 30sec, zodat ik nooit per ongeluk ineens de motor af kan zetten
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:57:12 #42
60383 Furb
Project Rotary
pi_53178525
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Waarom?
Now is the time you know...
kosten...
als ik voor een upgrade ga, wordt het gelijk een goede upgrade waarmee ik uiteindelijk rond de 400pk uit moet komen.
nu heb ik daar de centen niet voor aangezien er dan nog een hele hoop aangepast moet worden!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53182665
quote:
(-WJ- @ Sep 10 2007, 21:33 PM)
drift je er ook mee ?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:33:25 #44
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53184658
Ik had dit topic nog niet eens gezien joh
Altijd al een zwak gehad voor een FC!
Prachtauto's!!!

Sorry Tjabbo, maar ik denk zelfs dat ik een FC als die van Furb mooier vind dan m'n Supra...
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:12:25 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53191243
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:33 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik had dit topic nog niet eens gezien joh
Altijd al een zwak gehad voor een FC!
Prachtauto's!!!

Sorry Tjabbo, maar ik denk zelfs dat ik een FC als die van Furb mooier vind dan m'n Supra...
het wordt tijd dat je hem dan aan mij geeft voor onderdelen
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:13:32 #46
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53191250
Koop jij voor mij een strakke FC, dan krijg jij m'n Supra
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:13:56 #47
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_53191254
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

het wordt tijd dat je hem dan aan mij geeft voor onderdelen
Rijbewijs keuring voor ouderen
Dan mag jij niet meer rijden
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:17:08 #48
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53191265
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Furb het volgende:

[..]

enige waar ik de turbo timer eigenlijk echt voor gebruik (als ik m al gebruik) is de auto opwarmen voor ik ga rijden, dan kan ik gewoon ff terug naar binnen terwijl ik ff de olie opwarm...
hij staat wel standaard op 30sec, zodat ik nooit per ongeluk ineens de motor af kan zetten
Ok best handig bedacht.
En zo erg zijn tt's niet natuurlijk. Maar er werd om een bash gevraagd
Een echte bash verdient een mooi project als dit natuurlijk niet
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:57 schreef Furb het volgende:

[..]

kosten...
als ik voor een upgrade ga, wordt het gelijk een goede upgrade waarmee ik uiteindelijk rond de 400pk uit moet komen.
nu heb ik daar de centen niet voor aangezien er dan nog een hele hoop aangepast moet worden!
Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo?
Dan kan je met stock spruitstukjes e.d. uit.
of kan je fuelling het niet aan? er zitten toch standaard al 550cc' high imp's in die dingen of was dat nou het nieuwe model?
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:30:50 #49
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53191365
Ik meen dat in een FD iig wel 550's zitten
pi_53193805
Hoi Furb,

je pakt het allemaal goed aan kerel!
Leuk dat je niet alleen maalt om uiterlijk vertoon.

Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha

Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.

Anyway maak er wat moois van en graag een pk update tzt.

groeten
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_53194128
tvp!
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:10:14 #52
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_53197135
jzs vette ride man! Ik zie dit graag, al die 'ik-wil-mijn-auto-tunen'-topics zonder resultaat die halverwege stilvallen vervelen een beetje, dit is zoals het hoort. props !
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:49:43 #53
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_53197967
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha

Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
Euro-Rotor zit daar.
  zondag 16 september 2007 @ 17:07:07 #54
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222354
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:17 schreef Tjabbo het volgende:
Kan je geen hybride krijgen? een opgeboorde stock turbo?
Dan kan je met stock spruitstukjes e.d. uit.
of kan je fuelling het niet aan? er zitten toch standaard al 550cc' high imp's in die dingen of was dat nou het nieuwe model?
er is een bedrijf die hybrides bouwt voor de Fc en die hebben zich al erg goed bewezen. probleem is dat het bedrijf in Amerika zit en de originele turbo als core nodig heeft. kost dus ook weer een dijk aan verzendkosten!
fuelling wordt nu al aan gewerkt, standaard 4 x 550cc, wordt nu 2x 550cc primair en 2x 720cc secundair met een andere pomp en drukregelaar.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 16 september 2007 @ 17:08:13 #55
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222378
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:30 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik meen dat in een FD iig wel 550's zitten
daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 16 september 2007 @ 17:12:06 #56
60383 Furb
Project Rotary
pi_53222462
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:11 schreef Nerdmans het volgende:
Hoi Furb,

je pakt het allemaal goed aan kerel!
Leuk dat je niet alleen maalt om uiterlijk vertoon.

Ik heb mn zaak in Veldhoven en rij regelmatig langs een rotary specialist.
Daar zie ik jou model regelmatig staan, ze hebben er een stuk og 3 geloof ik.
Ik vind ze niet echt heel mooi, maar met de bodykit die jij er op hebt zitten en de mods is het toch eigenlijk wel een vette bak haha

Tijdje terug stond er het laatste model rx7 en volledig getuned.
Dat is imo de mooiste rotary ooit.
thnx!

uiterlijk is wel belangrijk natuurlijk, dat is het eerste wat opvalt! maar ik wil gewoon zeker zijn dat alles technisch goed is, dus doe ik idd erg veel om dat aspect net ff wat beter te maken dan simpelweg meer vermogen eruit pompen.
euro-rotor bedoel je, daar heb ik deze auto gekocht op zich is de auto standaard niet de mooiste, maar had m ook meer gekocht vanwege de techniek. was de lijn van de Fc wel gaan waarderen, maar met deze kit zijn die lijnen nog net ietsje dikker
nieuwe type RX is mooi, maar ik zou er persoonlijk nooit 1 willen hebben...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53222740
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:08 schreef Furb het volgende:

[..]

daar zitten 850cc injectoren in, maar die zijn in een FC niet te gebruiken...
Met een adaptertje wel in een SW20
(Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?)
  zondag 16 september 2007 @ 17:48:50 #58
60383 Furb
Project Rotary
pi_53223272
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:23 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Met een adaptertje wel in een SW20
(Misschien dat ze daarmee ook compatible zijn met de FC?)
das apart! maar dat gaat bij mij niet werken, het verschil tussen FC en FD is dat de FC top-feed is en de FD side-feed...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 17 september 2007 @ 16:23:06 #59
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_53246668
ontzettend strak gestylede bak zeg!
natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_53250177
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik
wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 17 september 2007 @ 18:50:06 #61
60383 Furb
Project Rotary
pi_53250234
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:23 schreef beschuit het volgende:
ontzettend strak gestylede bak zeg!
natuurlijk een zwaar cool collector's item, zo'n RX; goed van je dat je hem niet ver-sjonnie'd!
hahaha ver-sjonnie'd zeetie

tis idd een collectors item aan t worden, aangezien er alleen maar minder op de weg blijven.
van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL
FD's worden nog redelijk veel geimporteerd, maar FC's totaal niet.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 17 september 2007 @ 18:52:01 #62
60383 Furb
Project Rotary
pi_53250274
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
uit praktisch oogpunt, als je er normaal mee rijd, wat is dan het verbruik
wankelmotoren staan erom bekend ietsjes meer te verbruiken
een wankelmotor en praktisch gaan niet samen...

mijn Fc rijd gemiddeld 1:7, snelweg kun je 1:10-12 halen. bij sportief rijden is 1:4 geen uitzondering!
en een FD verbruikt nog meer

je moet een wankel ook niet vergelijken met andere 1300cc motoren, maar met motoren van gelijk vermogen, zoals een 2,5-3L 4-6cil. als je dat naast elkaar houd verbruikt hij eigenlijk niet gek veel meer...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53251792
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
  maandag 17 september 2007 @ 23:51:24 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53260151
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:

[..]

hahaha ver-sjonnie'd zeetie


van mijn type en bouwjaar zijn er op dit moment nog maar 5 in NL
hoe weet je dit soort dingen
kan je dat ergens checken?

ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje?
  dinsdag 18 september 2007 @ 06:37:49 #65
60383 Furb
Project Rotary
pi_53262500
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
dat zal wel de turbo oid geweest zijn, want de wankel sound herken je echt wel
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 18 september 2007 @ 06:40:43 #66
60383 Furb
Project Rotary
pi_53262505
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:51 schreef Tjabbo het volgende:[..]hoe weet je dit soort dingen
kan je dat ergens checken?
ben al lang op zoek naar zo iets. of is het een gokje?
bij de RX-7 club houden ze een database bij op basis van rdw gegevens die ze op kunnen vragen.
plus dat de historie van alle bekende autos wordt bijgehouden zoals van wie de autos zijn of waar,wanneer, hoe lang en voor hoeveel een auto te koop staat.
hierdoor kunnen ze vaak een hele lijst opsommen als iemand interesse heeft in een auto die al geruime tijd in NL is.
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:49:09 #67
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53273723
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit.
Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch.
  donderdag 20 september 2007 @ 18:50:52 #68
60383 Furb
Project Rotary
pi_53334662
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:49 schreef Tjabbo het volgende:
rdw gegevens opvragen dus.... iemand van de politie dus of iemand anders die dicht bij het vuur zit.
Er is ook iemand die een database bijhoudt van de bij 'de club' bekende supras maar da's nooit helemaal compleet. helaasch.
ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...
misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53336269
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:46 schreef Jimmeh het volgende:
Was gister op het Nationaal Oldtimer Festival op circuit Zandvoort en daar waren ook een paar RX'en en met lage toeren door de pits hoorde je wel uitlaat geluid, maar als ze vol gas een bocht uit accelereerden hoorde je alleen maar een ontzettend luid soort van gesis, is dat nou ook wankel geluid? Of een gigantische turbo. Het was iig een behoorlijk irritant geluid zo over alles heen
http://www.youtube.com/watch?v=SmuO3QaeTAg
Daar hoor je de turbo heel goed

http://www.youtube.com/watch?v=JEOkJ95E9Hk
Dat is meer een "echte" rotary, (met kneus die niet kan rijden)
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:17:55 #70
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53349906
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:50 schreef Furb het volgende:

[..]

ik weet niet hoe dat t precies werkt, maar die gast van de club die kan zelf die gegevens bij de rdw opvragen...
misschien wel omdat er juist een echte merken-club achter zit?
vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
pi_53353891
Fakking vette auto, echt super mooi man.
Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik.
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:07:20 #72
60383 Furb
Project Rotary
pi_53361953
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:54 schreef SimtekF1 het volgende:Heb je nu alleen niet constant gezeik over je zwarte ramen, want voor en aan de zijkant zijn donker zie ik.
nog nooit gezeik mee gehad en heb de ramen al 2,5 jaar zo donker...
ik zie het wel, als ik er op aangehouden wordt dan gaat t eraf, maar tot die tijd blijft het lekker zitten!
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53378771
leipe shit ouwe
  zondag 23 september 2007 @ 19:37:18 #74
60383 Furb
Project Rotary
pi_53413118
vandaag de upgrade brandstofpomp geplaatst en de motorruimte verder afgewerkt. volgend weekend gaat de motor eruit


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53425383
ZO jij bent echt goed bezig. Dit is geen half werk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 24 september 2007 @ 10:51:26 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53426383
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

vast niet. dat soort info is classified.
wedden dat'ie ergens een vriendje heeft!
ah jo het is gewoon wat de eigenaar van een bepaalt type auto wilt horen.
Zo zegt elke eigenaar van een EB110 Super sport dat hij de enige is in nederland. Okal rijden er naar mijn weten al 3 rond. Een blauwe, een grijze en 1 grijze staat zonder kenteken in een garage.

Hoe veel mensen met een speciale auto wel niet zeggen dat er 1 of 2 van in nedeland zijn is extreem.

Feit is dat je nooit zeker kan zijn hoe veel er van een bepaalde type in nederland rijd rijden. Ze kunnen op een ander kenteken staan, ze kunnen ergens in en garage staan zonder kenteken, of er rijd iemand met een zelfde auto rond maar gaat niet naar club dagen of wat dan ook.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 24 september 2007 @ 18:53:26 #77
60383 Furb
Project Rotary
pi_53439016
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53451760
gaaf
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:41:06 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53452852
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:53 schreef Furb het volgende:
das bullshit, want van die EB110 weet elke eigenaar dat ie niet alleen is, zoals met zowat alle auto's.
bij een evenement op zandvoort stonden afgelopen jaar op een evenment al 2 blauwe naast elkaar op NL kenteken, daar was dan de blauwe van Ratelband nog niet eens bij...
het register van de RX-7 club wordt goed bijgehouden, als er op internet een auto opduikt, wordt deze ook gelijk geregistreerd. de totale aantallen van RX-7's in NL zijn wel opgevraagd bij de rdw
Een EB110 SS is iets anders dan de EB110. De eigenaren van de EB110 super sport roepen ook altijd dat zij de enige zijn in nederland.

ratelband heeft dan ook gen EB110 super sport. Maar een EB110
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:59:10 #80
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53476212
fuel pump is een walbro zo te zien?
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:20:26 #81
60383 Furb
Project Rotary
pi_53549967
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:59 schreef Tjabbo het volgende:
fuel pump is een walbro zo te zien?
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:37:06 #82
60383 Furb
Project Rotary
pi_53573881
het is zover, het hart ligt eruit



Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:15:05 #83
182073 invine
blablabla etc.
pi_53576281
netjes netjes
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_53579937
Hoezo geen foto's van je K-sport 356mm 8-piston big brake kit?
  zondag 30 september 2007 @ 01:01:06 #85
60383 Furb
Project Rotary
pi_53580700
omdat die er nog niet is...

die speclist is van hoe de auto is als deze aanpak klaar is, want anders had ik ook wel fotos van mn hks blowoff, greddy boostcontroller, injectoren, electrische fan en fuel pressure regulator geplaatst.
maar aangezien die er ook nog niet zijn, gaat dat moeilijk he...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  zondag 30 september 2007 @ 09:51:36 #86
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53583459
Damn wat een enorme startmotor zeg
pi_53589013
hehe ok, vandaar
  zondag 30 september 2007 @ 17:13:58 #88
60383 Furb
Project Rotary
pi_53594376
en we hebben natuurlijk ook gefilmd, let vooral op het commentaar en de bak met kibbeling :lol:

KLIK
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:43:38 #89
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_53652731
ziet er netjes uit furb
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_53718708
HAhaahaa,wat een onwijs foute pikkenbak!

tof hoor
!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:07:41 #91
60383 Furb
Project Rotary
pi_53844755
weer eens een kleine update:

op het werk een standaard gemaakt om mijn blok in te kunnen hangen, zodat ik er fatsoenlijk aan kan werken en alles weer op kan gaan bouwen...



de nieuwe oliedrukregelaar


nieuwe motorsteunen, motorkapscharnieren en boostcontroller




de oude turbo nog eens uit elkaar gehaald en het leek of je naar een verdroogd stuk klei zat te kijken...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:13:49 #92
182073 invine
blablabla etc.
pi_53846457
nette standaard, ben benieuwd hoe hij er uitkomt te zien als ie weer klaar is
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:46:13 #93
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_53851249
he waar heb je die standaard voor nodig.

als je de motor in 1 hand op pakt kan je er met de ander aan werken
pi_53858125
Standaard is netjes!

Succes verder met het project!
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_53877386
Furb: je woont toch in Etten-Leur? Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt? Ik ben namelijk een behoorlijke mazda fan en ook flink bezig met Mazda's. En wil binnenkort een geintje uitgaan halen met mijn eigen stationwagon waarvoor ik misschien de aandrijflijn - de motor nodig heb van een FC twin turbo.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:47:28 #96
60383 Furb
Project Rotary
pi_53879381
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:45 schreef casejunkie het volgende:Zou ik eens binnenkort mogen komen kijken nu je motor er uit ligt?
dan moet ik je helaas teleurstellen, want we willen geen onbekenden in de loods hebben.
niet iedereen hoeft te weten waar het is en wat daarbinnen gebeurt

wel cool als je zulke plannen hebt, dan is het de moeite om bij euro-rotor in veldhoven een kijkje te nemen...
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_53896197
Is niet erg kan ik ergens begrijpen. Heb waarschijnlijk al een RX-7 turbo II gevonden als donor auto.
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_53904607
Mooi project (tvp)
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53941857
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:45:59 #100
60383 Furb
Project Rotary
pi_53952193
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 08:36 schreef casejunkie het volgende:
Furb kan je mij toevallig vertellen hoe groot de injectors van een Turbo II zijn en hoeveel injects de Wankel motor heeft?
de FC turboII heeft 4 injectoren, 2x 550c primair en 2x 550cc secundair.
deze zijn met een hoge weerstand en top-feed (branstoftoevoer aan de bovenzijde)

als je gaat upgraden moet je altijd grotere secundaire nemen dan primair, omdat je die extra brandstof toch pas op hogere toeren nodig hebt en de scundaire injectoren komen in bij 3800tpm.
dan kun je het verbruik nog redelijk laag houden in het lage toerengebied!
ik ga nu voor 550cc primair en 720cc secundair, als ik nog verder ga gaan de 720cc als primair en komen er 1600cc secundaire bij...

deze groottes van injectoren zijn makkelijk aan te komen en zijn er in de juiste pasvorm.
de 720cc van greddy en de 1600cc die rx-7store.net aanbied zijn drop in, je hebt er alleen een resistor pack voor nodig.
met deze combinatie kun je makkelijk 400pk aan in combinatie met andere brandstofpomp en pressure regulator. dan moet je uiteraard wel een fuelcomputer hebben of nog liever een standalone.


weet niet wat je van plan bent, maar hier nog een weetje:
FD injectoren zijn 850cc, hoge weerstand en side-feed
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')