Je steekt gewoon je kop in het zand, zoals alle linkse mensen doen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:41 schreef miodzio het volgende:
Het hele traject waar de heli overheen vliegt heeft last van die zwaailichten en sirenes
Daarnaast moet je een erg sterke geluidsinstallatie hebben om:het geluid van de helikopter zelf te overstemmen mensen op de grond te laten horen laat staan dat mensen in andere helikopters vliegtuigen het horen
Daarnaast zijn er weinig regio's met zo'n actief luchtverkeer als jij beschrijft
Wacht maar totdat jij in een vliegtuig zit dat wordt aangevlogen door een traumahelicopter. Vind je het dan nog steeds onzin?quote:
lijnvluchten vliegen normaal al op een véél grotere hoogte, dus je gaat er niet door aangevlogen worden.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Wacht maar totdat jij in een vliegtuig zit dat wordt aangevlogen door een traumahelicopter. Vind je het dan nog steeds onzin?
Ik denk dat als een trauma helicopter ooit zo hoog gaat vliegen, dat er iets goed fout zitquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Wacht maar totdat jij in een vliegtuig zit dat wordt aangevlogen door een traumahelicopter. Vind je het dan nog steeds onzin?
En een vliegtuig moet dan voorang verlenen aan een traumahelikopter met zwaailichten en sirenes ?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Bij het opstijgen vliegen ze anders best laag.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
lijnvluchten vliegen normaal al op een véél grotere hoogte, dus je gaat er niet door aangevlogen worden.
en een trauma heli vliegt ook net zo hoog als een vliegtuigquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Uiteraard. Even stoppen, wachten tot de helicopter gepasseerd is en dan doorvliegen. Bij voorkeur de motor uitschakelen, dat spaart het milieu.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En een vliegtuig moet dan voorang verlenen aan een traumahelikopter met zwaailichten en sirenes ?![]()
Ja, alleen heb ik nog niet zo vaak een boeing 747 weten landen op de helihaven van een ziekenhuisquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:47 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Bij het opstijgen vliegen ze anders best laag.
Ze kunnen zo hoog, maar dat doen ze bijna nooit. Vaak blijven ze op een relatief lage hoogte hangen.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef silentnl het volgende:
[..]
en een trauma heli vliegt ook net zo hoog als een vliegtuig
En uit laten rollen he!!quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uiteraard. Even stoppen, wachten tot de helicopter gepasseerd is en dan doorvliegen. Bij voorkeur de motor uitschakelen, dat spaart het milieu.
En wat nou als de traumahelicopter op het vliegveld moet zijn?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ja, alleen heb ik nog niet zo vaak een boeing 747 weten landen op de helihaven van een ziekenhuis![]()
Luchtverkeersleiding neemt dat over, dan worden de komende landingen even vertraagd / afgeleid op andere landingsbanen en moeten de opstijgende vliegtuigen maar wat wachten.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:50 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
En wat nou als de traumahelicopter op het vliegveld moet zijn?
Andere helicopters kunnen opgeroepen worden om te dalen / stijgen naar een andere hoogte, en luchtballonnen maken niet uit, die kunnen toch niet zomaar even stoppen of uit de weg springen. Een helicopter is ook een héél stuk wendbaarder dan een vliegtuig, en die piloten kunnen probleemloos een luchtballon ontwijken hoor.quote:En luchtballonnen en andere helicopters vliegen wel zo laag.
Zijn er traumaduikboten?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:53 schreef RickoKun het volgende:
of wat, als een helicopter iemand op de bodem van de zee moet redden?
okequote:Op zaterdag 8 september 2007 18:33 schreef Victor_Eremita het volgende:
Een uur geleden was ik over de polder aan het rijden op mijn fiets. Best tof en zo. Opeens hoor ik in de verte het vage gebulder van zo'n helicopter; het bleek zelfs een traumahelicopter. Het probleem alleen is dat je die krengen nauwelijks kan herkennen omdat je ze dan van de zijkant moet bezien. Alleen dan kan je de kleuren zien waardoor je weet dat er ergens iets ergens aan de hand is.
Waarom hebben die vehikels in godsnaam geen zwaailichten en sirenes?Ze vervoeren toch ook zieke mensen? Zo weet je toch helemaal niet dat er iets aan de hand is. En stel: als er meerdere helicopters, vliegtuigen, luchtballonnen en space shuttles in het luchtruim zijn, en de traumahelicopter moet er snel langs, dan gebeuren er ongelukken als de traumahelicopter geen zwaailichten en sirenes heeft.
Daarom pleit ik ervoor dat traumahelicopters voortaan worden uitgerust met deze zwaailichten en sirenes. Zo kunnen levens gered worden en weten mensen beter dat er iets aan de hand is.
Goede klacht: Traumahelicopters zonder zwaailichten en sirenes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |