abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53033670
Een uur geleden was ik over de polder aan het rijden op mijn fiets. Best tof en zo. Opeens hoor ik in de verte het vage gebulder van zo'n helicopter; het bleek zelfs een traumahelicopter. Het probleem alleen is dat je die krengen nauwelijks kan herkennen omdat je ze dan van de zijkant moet bezien. Alleen dan kan je de kleuren zien waardoor je weet dat er ergens iets ergens aan de hand is.

Waarom hebben die vehikels in godsnaam geen zwaailichten en sirenes? Ze vervoeren toch ook zieke mensen? Zo weet je toch helemaal niet dat er iets aan de hand is. En stel: als er meerdere helicopters, vliegtuigen, luchtballonnen en space shuttles in het luchtruim zijn, en de traumahelicopter moet er snel langs, dan gebeuren er ongelukken als de traumahelicopter geen zwaailichten en sirenes heeft.

Daarom pleit ik ervoor dat traumahelicopters voortaan worden uitgerust met deze zwaailichten en sirenes. Zo kunnen levens gered worden en weten mensen beter dat er iets aan de hand is.

Goede klacht: Traumahelicopters zonder zwaailichten en sirenes.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_53033764
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53033784
Je hebt een punt. Zonder zwaailichten en sirenes mogen ze ook niet door rood vliegen.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:39:12 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_53033793
ik wil graag de groeten doen aan de nabestaande!
pi_53033842
Het hele traject waar de heli overheen vliegt heeft last van die zwaailichten en sirenes

Daarnaast moet je een erg sterke geluidsinstallatie hebben om:
  • het geluid van de helikopter zelf te overstemmen
  • mensen op de grond te laten horen
  • laat staan dat mensen in andere helikopters vliegtuigen het horen

Daarnaast zijn er weinig regio's met zo'n actief luchtverkeer als jij beschrijft
  • ---
    pi_53033861
    Nee want er land wel vaker een helicopter ergens op straat, heel gewoon dus dat dat gewoon een of andere popie jopie is.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_53033864
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:41 schreef miodzio het volgende:
    Het hele traject waar de heli overheen vliegt heeft last van die zwaailichten en sirenes

Daarnaast moet je een erg sterke geluidsinstallatie hebben om:
  • het geluid van de helikopter zelf te overstemmen
  • mensen op de grond te laten horen
  • laat staan dat mensen in andere helikopters vliegtuigen het horen

Daarnaast zijn er weinig regio's met zo'n actief luchtverkeer als jij beschrijft
  • Je steekt gewoon je kop in het zand, zoals alle linkse mensen doen.
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_53033870
    luchtverkeersleiding is daarvoor uitgevonden, die zorgen er wel voor dat er op dat moment geen laagvliegende vluchten in dat gebied plaatsvinden.
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
      PR/Manusje van alles zaterdag 8 september 2007 @ 18:43:33 #9
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_53033881
    Wat een onzin
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    pi_53033925
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
    Wat een onzin
    Wacht maar totdat jij in een vliegtuig zit dat wordt aangevlogen door een traumahelicopter. Vind je het dan nog steeds onzin?
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_53033953
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:45 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Wacht maar totdat jij in een vliegtuig zit dat wordt aangevlogen door een traumahelicopter. Vind je het dan nog steeds onzin?
    lijnvluchten vliegen normaal al op een véél grotere hoogte, dus je gaat er niet door aangevlogen worden.
      zaterdag 8 september 2007 @ 18:47:06 #12
    184553 Arthur.Spooner
    mwopwopmwopwoopwoop
    pi_53033964
    quote:

[..]

Ik denk dat als een trauma helicopter ooit zo hoog gaat vliegen, dat er iets goed fout zit
    Dubstep FTW
    -je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
      PR/Manusje van alles zaterdag 8 september 2007 @ 18:47:26 #13
    Toezicht is gezond!
    pi_53033975
    quote:

[..]

En een vliegtuig moet dan voorang verlenen aan een traumahelikopter met zwaailichten en sirenes ?
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    pi_53033980
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

lijnvluchten vliegen normaal al op een véél grotere hoogte, dus je gaat er niet door aangevlogen worden.
    Bij het opstijgen vliegen ze anders best laag.
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_53033985
    quote:

[..]

en een trauma heli vliegt ook net zo hoog als een vliegtuig
    pi_53033986
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

En een vliegtuig moet dan voorang verlenen aan een traumahelikopter met zwaailichten en sirenes ?
    Uiteraard. Even stoppen, wachten tot de helicopter gepasseerd is en dan doorvliegen. Bij voorkeur de motor uitschakelen, dat spaart het milieu.
    pi_53034005
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:47 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Bij het opstijgen vliegen ze anders best laag.
    Ja, alleen heb ik nog niet zo vaak een boeing 747 weten landen op de helihaven van een ziekenhuis
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef silentnl het volgende:

[..]

en een trauma heli vliegt ook net zo hoog als een vliegtuig
    Ze kunnen zo hoog, maar dat doen ze bijna nooit. Vaak blijven ze op een relatief lage hoogte hangen.
      PR/Manusje van alles zaterdag 8 september 2007 @ 18:50:13 #18
    Toezicht is gezond!
    pi_53034019
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Uiteraard. Even stoppen, wachten tot de helicopter gepasseerd is en dan doorvliegen. Bij voorkeur de motor uitschakelen, dat spaart het milieu.
    En uit laten rollen he!!
    pi_53034024
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:48 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ja, alleen heb ik nog niet zo vaak een boeing 747 weten landen op de helihaven van een ziekenhuis
    En wat nou als de traumahelicopter op het vliegveld moet zijn?

En luchtballonnen en andere helicopters vliegen wel zo laag.
    Ik vind mezelf erg slim.
      zaterdag 8 september 2007 @ 18:53:04 #20
    159199 Rickocum
    LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
    pi_53034080
    of wat, als een helicopter iemand op de bodem van de zee moet redden?
    pi_53034096
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:50 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

En wat nou als de traumahelicopter op het vliegveld moet zijn?
    Luchtverkeersleiding neemt dat over, dan worden de komende landingen even vertraagd / afgeleid op andere landingsbanen en moeten de opstijgende vliegtuigen maar wat wachten.
    quote:
    En luchtballonnen en andere helicopters vliegen wel zo laag.
    Andere helicopters kunnen opgeroepen worden om te dalen / stijgen naar een andere hoogte, en luchtballonnen maken niet uit, die kunnen toch niet zomaar even stoppen of uit de weg springen. Een helicopter is ook een héél stuk wendbaarder dan een vliegtuig, en die piloten kunnen probleemloos een luchtballon ontwijken hoor.

Bij een ambulance heeft een sirene zin omdat die vanuit een andere straat kan komen waar je hem niet vanuit ziet aankomen, in de lucht heb je niet zoveel obstakels waar je met je luchtballon / heli / vliegtuig even achter kan verstoppen.
    pi_53034247
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:53 schreef RickoKun het volgende:
    of wat, als een helicopter iemand op de bodem van de zee moet redden?
    Zijn er traumaduikboten?
    Ik vind mezelf erg slim.
    pi_53034351
    Anders gaan nóg meer mensen klagen over het lawaai.
    pi_53034448
    Links beledigen en zelf nog dommer zijn dan een koe....
    pi_53034790
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 18:33 schreef Victor_Eremita het volgende:
    Een uur geleden was ik over de polder aan het rijden op mijn fiets. Best tof en zo. Opeens hoor ik in de verte het vage gebulder van zo'n helicopter; het bleek zelfs een traumahelicopter. Het probleem alleen is dat je die krengen nauwelijks kan herkennen omdat je ze dan van de zijkant moet bezien. Alleen dan kan je de kleuren zien waardoor je weet dat er ergens iets ergens aan de hand is.

Waarom hebben die vehikels in godsnaam geen zwaailichten en sirenes? Ze vervoeren toch ook zieke mensen? Zo weet je toch helemaal niet dat er iets aan de hand is. En stel: als er meerdere helicopters, vliegtuigen, luchtballonnen en space shuttles in het luchtruim zijn, en de traumahelicopter moet er snel langs, dan gebeuren er ongelukken als de traumahelicopter geen zwaailichten en sirenes heeft.

Daarom pleit ik ervoor dat traumahelicopters voortaan worden uitgerust met deze zwaailichten en sirenes. Zo kunnen levens gered worden en weten mensen beter dat er iets aan de hand is.

Goede klacht: Traumahelicopters zonder zwaailichten en sirenes.
    oke
    Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
    11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')